Sari la conținut

vetruvius

Membru
  • Număr conținut

    140
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.omarlupino.wordpress.com
  • Yahoo
    apostugheorghevictor@gmail.com

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    CJ
  • Carnet moto din
    1987
  • Motocicleta
    Suzuki DL 650 V-Strom
  • Numar Moto
    CJ 27 TOR
  • Club
    -

Informații profil

  • Motociclete detinute
    mobra50, mobra hoinar (50), ij (350), jawa (350), simson 250 sport(250cmc, douĂŁ nopți ĂŽn padure :))) ); Tiger (maxi scuter cu motor Lifan, nu triumph), Kawasaki KLE, Suzuki Freewind, Suzuki V-Strom 650
  • Interests
    Destinatia? e doar un pretext...

Vizitatori Recenți Profil

797 citiri profil

vetruvius's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Poate-mi dă cineva o idee ...am contactul foarte uzat, are joc mare, ar trebui să schimb butucul....știe cineva compatibilități, surse/ variante? Mă gândesc că în mod sigur v-ați confruntat și voi cu problema asta.... Freewind din 2001, 118.000 km....
  2. Am verificat presiunea în roți, am pus câte o picătură de ulei la simeringurile telescoapelor. În rest - inspecția vizuală...doar abia ce-a ieșit din "recapitulare"...
  3. Citind postările de mai sus dar și altele realizez ca în mare măsură motociclismul fie este un mod de viață asumat și asta nu înseamna neapărat motoare de multe sute de cai putere, tatuaje, geci, găști etc. Cred că apare tendința de a se separa "MOTOCICLISTII" de "UTILIZATORII DE MOTOCICLETE". Mulți folosesc motoare de zeci de ani și atunci când vezi acel om (care poate avea câteva sute de mii de km pe motoare) la lucru sau oriunde n-ai zice că-i motociclist nici în ruptul capului. Poate mi se pare mie dar se pare ca s-au încetățenit anumite preconcepte despre motocicliști: că sunt indisciplinați, că fac galagie, ca sunt teribiliști, ca sunt donatori de organe, etc. Chestia e că aceleași lucruri sunt valabile și pentru mașini. Și acolo găsim teribiliști, ba chiar și bătăuși. Pâna la urma este decizia fiecăruia care optează pentru motocicletă ce anume dorește de la o motocicletă, cum se echipează și maniera în care o folosește. Chiar acum când scriu aceste rânduri se aude o motocicletă foarte zgomotoasă pe strada de alături. Asta e o altă treabă, cu găuritul tobelor sau scosul labirintului. Mie personal nu-mi plac motoarele care suna ca niste trompete, dar de gust...nu comentez. Totuși din experiență pot spune că o motocicletă zgomotoasa este mult mai obositoare la un drum lung, daca mergi trei zile la rând undeva o vei auzi și când adormi )))). Cât privește echiparea cred că cea mai bună alegere este un echipament lejer care să permită mișcările fără constrângeri, nu musai cel mai scump, daca nu cumva vrei să mergi cu viteze hipersonice. Am făcut distanțe mari cu cască de 130 eur, mănuși de la LIDL, (plus o pereche făra degete, din piele, de rezervă pentru când cele "principale" sunt ude și tocmai a ieșit soarele), pantaloni NOLAN - dar second, și o geaca din cordură absolut banală, dar cu protecții. Cred că prin atitudinea mea aproape anonimă de turist discret care face "în liniște" sute de km, ajunge în punctul x, face ceva poze, mănânca o ciorbă, apoi merge în punctul y, se cazează, porneste dimineața (fără să șție toată pensiunea ca pornesc motorul) și în final ajunge în punctul z de unde se întoarce de exemplu, constat ca ma încadrez mai degrabă dupa "cutumele" de azi la categoria "UTILIZATORI DE MOTOCICLETE". Și pentru ca este un topic destinat începătorilor iata câteva sfaturi de la un "utilizator de motociclete" : Daca dorești sa cumperi o motocicletă, prima din viața ta, intra mai intâi pe forumuri ( de exemplu aici) și citește temeinic, intră in conversație cu cei experimantați. Se va găsi poate cineva sa te asiste la achiziție. Nu te grăbi, fă un efort de voință și ai răbdare până obții CARNETUL DE CONDUCERE adecvat categoriei (A, A2, A1, AM...). Ieșirea prematură în trafic te poate costa scump! Ieși prima dată singur și fii atent la trafic. Dacă poți ieși în locul și la ora în care traficul este redus. Nu imita pe alții. Dedică-ti o zi speciala pentru asta dacă poți, fără alte stresuri deosebite. Îmbracă-te comod la inceput, e important să nu te jeneze nimic, foloseste cască și mănuși cât mai comode. Un echipament incomod te va face să nu simți comenzile și va incomoda la manevrarea motocicletei și la asigurare (intorci capul mai greu). in cazul meu cel putin gecile erau ok dar pantalonii - un dezastru, că sunt lungan și mă incomodau fiind mereu mai mici și mai strâmți decât ar trebui. Minim să ai o geacă, un blug ( nu rupt cum se poarta acum și fix la genunchi) casca și mănuși fie și velo. Oricum nu mergi cu viteza din prima zi, nici nu recomand, iar in etapa asta e mai important sa te simti cât mai comod pe motor. Stabileste un traseu și mergi pe el prima data. Lasă restul pe a doua zi . Revin cu sfaturi, promit. O zi excelentă, și grija de voi!
  4. Da...confirm, semeringul a...explodat, așa ca de "Sărbătoarea Muncii" voi fi conservar ))). Am subliniat ca vreau simering de 10 mm, sper sa găsesc. Pâna vine piesa, am scurs uleiul (spre norocul meu mai am pentru completat), o sa degresez zdravăn locul... Poate n-ar strica sa verific și la selector, la ambreiaj l-am schimbat anul trecut. Ca tot aveam senzația ca se uleiază un pic scutul... Bulinule, mersi de sfaturi!
  5. Posibil ca mi-a cedat un simering... cred că cel de la pinionul de atac. Am vrut să plec azi cu motorul si am vazut cum incepe sa creasca o balta de ulei sub el. Uleiul ieșea cam din dreptul pinionului de atac si s-a oprit imediat ce am oprit motorul. Ati mai pățit careva chestia Asta? Sunt destul de frustrat pentru că tocmai am facut o revizie si am schimbat toate consumabilele cu ocazia depășirii cu bine ă 100.000 km...si mă întorc în atelier cu ea după doar câteva zile...
  6. vetruvius

    Hai La O Plimbare !

    Vine eu. Unde? » Post actualizat in 06 May 2017 10:28 Nimeni? Ok...ne vedem pe drum )))) Sa vad unde se deschide harta )))))
  7. 92 800 km...primele "FUMURI" Astazi, la lumina piezișă din benzinărie am observat puțin fum din tobă dacă turez motorul... multi spun ca e normal, ca freewind-ul oricum consumă ulei, ca si in stare perfecta trebuie mereu sa fii cu ochii pe gemuletul de ulei. Totusi pana acum n-am observat fum in spate...Chestia e vizibila mai ales la rece. Cineva mi-a zis ca merge inca 20 000 linistit. E un motor care-mi place si chiar ma gandesc sa-l pastrez si daca iau altul. Pâna una-alta ma gandeam....sa fie oare doar simeringurile supapelor sau necesita o...reparatie amplă cu schimb de set si tot tacâmu'? » Post actualizat in 09 Sep 2016 10:01 Mentionez ca ma folosesc de motor permanent, deci zilnic...inclusiv oraș. Mai putin iarna, dar si atunci il mai "misc" daca vremea permite...
  8. vetruvius

    Cu si despre accidente

    As face totusi un mic efort sa nu generalizez. Din respect pentru cei dedicati meseriei. Există și "nebuni" )
  9. Am zis sa nu amestec prea mult uleiul de calitate care era in motor....
  10. Da...pe lânga un "Petrom" am trecut pe la Luduș parcă...dar înca nu observasem problema... La Rompetrol, MOL, LUKOIL nu era ulei moto...
  11. Datorită unui defect care s-a agravat (pierderi pe la un simering) în timpul reușitei excursii de ieri am observat că uleiul din motor nu mai aparea "la apel" prin gemulețul lateral din blocul motor...M-am tot gândit, m-am răsgândit, până la urmă am zis că "decât fără ulei a fi mai bun orice ulei". Am oprit la un LUKOIL si am luat un banal 10W-40 semi-sintetic, în ideea că doar n-a fi așa de "dăpștept" să aibă în componență cine știe ce aditivi care să se depună pe ambreiaj. Pe loc am și completat pâna la 1 mm peste nivelul minim, si am venit acasă încercând sa nu trec de 4000 de ture. Evident cât de repede voi înlocui uleiul si filtrul. Voi cum ați fi procedat în cazul meu? (Moto 644 cmc, mono, răcit cu aer).
×
×
  • Creează nouă...