Jump to content

vetruvius

Membru
  • Content Count

    134
  • Joined

  • Last visited

About vetruvius

  • Rank
    MENUMORUT

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.omarlupino.wordpress.com
  • Yahoo
    apostugheorghevictor@gmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    CJ
  • Carnet moto din
    1987
  • Motocicleta
    Suzuki freewind
  • Numar Moto
    CJ 03 APO
  • Club
    -

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    mobra50, mobra hoinar (50), ij (350), jawa (350), simson 250 sport(250cmc, douĂŁ nopți ĂŽn padure :))) ); Tiger (maxi scuter cu motor Lifan, nu triumph), Kawasaki KLE, Suzuki Freewind.
  • Interests
    Destinatia? e doar un pretext...
  1. Poate-mi dă cineva o idee ...am contactul foarte uzat, are joc mare, ar trebui să schimb butucul....știe cineva compatibilități, surse/ variante? Mă gândesc că în mod sigur v-ați confruntat și voi cu problema asta.... Freewind din 2001, 118.000 km....
  2. Am verificat presiunea în roți, am pus câte o picătură de ulei la simeringurile telescoapelor. În rest - inspecția vizuală...doar abia ce-a ieșit din "recapitulare"...
  3. Citind postările de mai sus dar și altele realizez ca în mare măsură motociclismul fie este un mod de viață asumat și asta nu înseamna neapărat motoare de multe sute de cai putere, tatuaje, geci, găști etc. Cred că apare tendința de a se separa "MOTOCICLISTII" de "UTILIZATORII DE MOTOCICLETE". Mulți folosesc motoare de zeci de ani și atunci când vezi acel om (care poate avea câteva sute de mii de km pe motoare) la lucru sau oriunde n-ai zice că-i motociclist nici în ruptul capului. Poate mi se pare mie dar se pare ca s-au încetățenit anumite preconcepte despre motocicliști: că sunt indisciplinați, că fac galagie, ca sunt teribiliști, ca sunt donatori de organe, etc. Chestia e că aceleași lucruri sunt valabile și pentru mașini. Și acolo găsim teribiliști, ba chiar și bătăuși. Pâna la urma este decizia fiecăruia care optează pentru motocicletă ce anume dorește de la o motocicletă, cum se echipează și maniera în care o folosește. Chiar acum când scriu aceste rânduri se aude o motocicletă foarte zgomotoasă pe strada de alături. Asta e o altă treabă, cu găuritul tobelor sau scosul labirintului. Mie personal nu-mi plac motoarele care suna ca niste trompete, dar de gust...nu comentez. Totuși din experiență pot spune că o motocicletă zgomotoasa este mult mai obositoare la un drum lung, daca mergi trei zile la rând undeva o vei auzi și când adormi )))). Cât privește echiparea cred că cea mai bună alegere este un echipament lejer care să permită mișcările fără constrângeri, nu musai cel mai scump, daca nu cumva vrei să mergi cu viteze hipersonice. Am făcut distanțe mari cu cască de 130 eur, mănuși de la LIDL, (plus o pereche făra degete, din piele, de rezervă pentru când cele "principale" sunt ude și tocmai a ieșit soarele), pantaloni NOLAN - dar second, și o geaca din cordură absolut banală, dar cu protecții. Cred că prin atitudinea mea aproape anonimă de turist discret care face "în liniște" sute de km, ajunge în punctul x, face ceva poze, mănânca o ciorbă, apoi merge în punctul y, se cazează, porneste dimineața (fără să șție toată pensiunea ca pornesc motorul) și în final ajunge în punctul z de unde se întoarce de exemplu, constat ca ma încadrez mai degrabă dupa "cutumele" de azi la categoria "UTILIZATORI DE MOTOCICLETE". Și pentru ca este un topic destinat începătorilor iata câteva sfaturi de la un "utilizator de motociclete" : Daca dorești sa cumperi o motocicletă, prima din viața ta, intra mai intâi pe forumuri ( de exemplu aici) și citește temeinic, intră in conversație cu cei experimantați. Se va găsi poate cineva sa te asiste la achiziție. Nu te grăbi, fă un efort de voință și ai răbdare până obții CARNETUL DE CONDUCERE adecvat categoriei (A, A2, A1, AM...). Ieșirea prematură în trafic te poate costa scump! Ieși prima dată singur și fii atent la trafic. Dacă poți ieși în locul și la ora în care traficul este redus. Nu imita pe alții. Dedică-ti o zi speciala pentru asta dacă poți, fără alte stresuri deosebite. Îmbracă-te comod la inceput, e important să nu te jeneze nimic, foloseste cască și mănuși cât mai comode. Un echipament incomod te va face să nu simți comenzile și va incomoda la manevrarea motocicletei și la asigurare (intorci capul mai greu). in cazul meu cel putin gecile erau ok dar pantalonii - un dezastru, că sunt lungan și mă incomodau fiind mereu mai mici și mai strâmți decât ar trebui. Minim să ai o geacă, un blug ( nu rupt cum se poarta acum și fix la genunchi) casca și mănuși fie și velo. Oricum nu mergi cu viteza din prima zi, nici nu recomand, iar in etapa asta e mai important sa te simti cât mai comod pe motor. Stabileste un traseu și mergi pe el prima data. Lasă restul pe a doua zi . Revin cu sfaturi, promit. O zi excelentă, și grija de voi!
  4. Da...confirm, semeringul a...explodat, așa ca de "Sărbătoarea Muncii" voi fi conservar ))). Am subliniat ca vreau simering de 10 mm, sper sa găsesc. Pâna vine piesa, am scurs uleiul (spre norocul meu mai am pentru completat), o sa degresez zdravăn locul... Poate n-ar strica sa verific și la selector, la ambreiaj l-am schimbat anul trecut. Ca tot aveam senzația ca se uleiază un pic scutul... Bulinule, mersi de sfaturi!
  5. Posibil ca mi-a cedat un simering... cred că cel de la pinionul de atac. Am vrut să plec azi cu motorul si am vazut cum incepe sa creasca o balta de ulei sub el. Uleiul ieșea cam din dreptul pinionului de atac si s-a oprit imediat ce am oprit motorul. Ati mai pățit careva chestia Asta? Sunt destul de frustrat pentru că tocmai am facut o revizie si am schimbat toate consumabilele cu ocazia depășirii cu bine ă 100.000 km...si mă întorc în atelier cu ea după doar câteva zile...
  6. Dacă pleci la drum cu aparatul de fotografiat D-SLR si obiective e de preferat a fi transportate intr-un rucsac special , nu in cutii. Scuturăturile de pe drum nu le priesc defel, va puteti trezi la destinatie cu aparatele numa' bune de trimis in service...
  7. Vine eu. Unde? » Post actualizat in 06 May 2017 10:28 Nimeni? Ok...ne vedem pe drum )))) Sa vad unde se deschide harta )))))
  8. 92 800 km...primele "FUMURI" Astazi, la lumina piezișă din benzinărie am observat puțin fum din tobă dacă turez motorul... multi spun ca e normal, ca freewind-ul oricum consumă ulei, ca si in stare perfecta trebuie mereu sa fii cu ochii pe gemuletul de ulei. Totusi pana acum n-am observat fum in spate...Chestia e vizibila mai ales la rece. Cineva mi-a zis ca merge inca 20 000 linistit. E un motor care-mi place si chiar ma gandesc sa-l pastrez si daca iau altul. Pâna una-alta ma gandeam....sa fie oare doar simeringurile supapelor sau necesita o...reparatie amplă cu schimb de set si tot tacâmu'? » Post actualizat in 09 Sep 2016 10:01 Mentionez ca ma folosesc de motor permanent, deci zilnic...inclusiv oraș. Mai putin iarna, dar si atunci il mai "misc" daca vremea permite...
  9. Vine toamna. Vin ploile, dar încă ne tentează să plecăm la drum. Plecăm pe soare, ne uităm pe site-uri, calculăm riscul, dar nu odată ne prinde vremea urâtă. Putem zice că vara asta ne-a călit cu ploi din belșug. Anul ăsta am întâlnit prima ploaie care m-a oprit realmente pe loc, intre Cluj și Turda. S-au oprit și mașinile. N-am crezut vreodată că pe motocicletă o să simt vreodată senzația de nesiguranță generată de....apă. Pur și simplu nu mai vedeam nimic...Dar să ne gândim cum să ne echipăm pentru umezeala și frig: Folia se ia peste un tricou tehnic, geaca de cordură deasupra. Pantalonii impermeabili peste blugii cu genunchere sau pantalonii de cordură cu protecții. "șoșonii" de ploaie sunt buni dar alunecă pe orice și li se găuresc tălpile foarte repede. Era sa culc motorul pe loc din cauza tălpilor foarte alunecoase. Eu prefer să ma lipsesc de ei, mi se par foarte incomozi. Combinezonul de ploaie pare o varianta imbatabilă dar totuși de câte ori m-am folosit de el am ajuns mai ud decât in varianta descrisă mai sus. Probabil nerespirând face condens. Astept cu nerăbdare sa postați și experiențele voastre.
  10. La capitolul "igiena motociclistului" trusa de călătorie include următoarele: Prosop camping microfibră (se face incredibil de mic la împachetare), 1-2 aparate ras de unica folosinta, sapun, dușgel, pasta de dinti, deodorant, toate la dimensiunea "mini" (se gasesc la hipermarketuri), sare acră (la mag. bio), se poate folosi ca deodorant dar si ca opritor de hemoragii (rani superficiale) si dezinfectant, cateva buc. plasture cu rivanol, repelent insecte preferabil gel (e mai mic ca volum, ține mai mult), fastum gel (pt cei care au unele probleme), eridiarom 10-20 tablete, furazolidon 10-20 tablete (Nu râdeți, pot fi extrem de utile! nu se stie cum e apa, pe unde mâncați....etc). In continuare fiecare poate "personaliza" schema cu ce crede ca are nevoie. Mai includeti cateva ace sterile, un dispozitiv de scos căpușe. Totul incape intr-un volum de cca 20x20x10 cm. Spațiul e valoros...
  11. M-am gândit că ar fi util sa impartașim unii altora experiențele de drum în grup și mai ales individuale (acolo unde nu te ajuta nimeni și spiritul gregar dispare). Ponturi, situații, rezolvări, stil de viață și de condus. De toate ce ar putea fi util tuturor. Să încep eu, dând curs invitației de a continua după mine: Ești pe drum. Ai hartă, dar nu ai GPS sau smartphone. Sau dacă le ai nu ai unde le pune pe rezervor. Ai identificat succesiunea de localitați și puncte importante de pe drum, intersecții etc. Dacă ai un marker (preferabil subțire) poți scrie in ordine localitațile urmate de distante și sageți de exemplu în ordine de jos in sus scrise pe una din oglinzile retrovizoare. Cât mai mic și pe interior, eventual prescurtat ( acolo unde-ți vezi umărul gecii). E de mare ajutor, treci de indicator și stii ca dupa 600 m virezi la dreapta/stanga...După încheierea etapei se șterge ușor cu orice solvent organic sau cu cârpa uscata daca nu e marker permanent. Profită de vitrine sau suprafețe lucioase cănd ești oprit și verifică daca ai stop și poziție. Eu mereu fac asta Evită "scurtăturile" prim pădure dacă nu mergi cu încă un motociclist și un minim de dotări "specifice" (sau măcar dotarile "specifice"): Lanternă, chibrite, telefon funcțional, briceag, prelată...Lucrurile pot lua pe astfel de drumuri turnuri neasteptate și poți rămâne izolat ore bune pe timp de zi sau de noapte... Ai încă mulți km până acasă...Ești obosit, ți-e foarte frig, apare dezorientarea, hipotermia, starea aceea de somnolență specifică și de "amorțeală". Oprește în primul loc care-ti permite să faci o plimbare în pas alert pe jos. Bea apa daca poți. Nu mai bea cafea, nu ajută. Dacă ți-a ieșit un mall in cale intră la solar trei minute. Da, acolo cu gagicile. Știu, vei râde, dar vei observa ca frigul dispare ca prin farmec și parcă revii la viață cumva miraculos. Dacă ai ocazia și posibilitați - cazeaza-te și trage un somn. Daca nu, "încalță-te" la loc și da-i bice, cu forțe noi dar oprește la fiecare 50 km. Mereu am la mine niște "maclavais" din acela care se folosește la MTB-uri in caz de pană și o pompă ușoara (ventil auto). Merge și la motoare , doar să nu fie o gaură prea mare...E chiar neplacut sa desfaci roata pe drum...De multe ori funcționează cât sa ajungi la prima vulcanizare sau...acasă. Dacă ai o statie CB variantă portabilă ia-o cu tine măcar în bagaj. Nu se știe când ai nevoie de ajutor și cei pare-i poți apela pe telefon...dorm, sunt departe etc. în timp ce "colegii" sunt ...in trecere pe lângă tine (și problema ta). Daca ai și cască auriculară la ea vei ști în timp real informații utile din trafic dar și "folclor rutier". Dar aveți 18+ oricum ))) Până-mi mai aduc aminte altele vă invit și pe voi să adăugați lucruri care ne sunt tuturor de ajutor!
  12. As face totusi un mic efort sa nu generalizez. Din respect pentru cei dedicati meseriei. Există și "nebuni" )
×
×
  • Create New...