Salut!
Nu am mai postat de mult pe forum (mai ales ca de ceva vreme pot da new content si fara sa ma loghez) dar vad ca lucrurile nu s-au schimbat fata de acum cativa ani cand ma mai dadeam si eu pe 2 roti dar si pe net.
Aproape la fiecare accident mortal comunitatea se imparte in doua tabere:
1. Cei multi care acuza invariabil conservarul, carutasul, bordura, copacul.
2. Cei mai putini care atrag atentia ca viteza este si ea cauza a accidentelor groaznice. Rareori accidentele se intampla dintr-o singura cauza... in general e o prostie, neatentie coroborata cu viteza.
Cu riscul de a imi atrage niste injuraturi imi exprim si eu ce cred (desi am vazut ca au mai zis si altii). Nu mai sunt motociclist activ, deci treceti-ma la conservari.
Multi intra si dezbat pe forum moartea unui om intr-o mai mica sau mai mare masura ca sa se convinga pe ei insisi ca lor nu li se poate intampla:
Cei de la punctul 1 pentru ca ei stiu ca daca toti conservarii nu ar fi criminali, daca toti cainii s-ar teleporta, daca toti pietonii nu ar tasni pe trecerea de pietoni ar putea sa zboare prin oras, printre masini pe oriunde cu viteza adaptata skilului lor de pilotaj si totul ar fi mirific.
Cei de la punctul 2 pentru ca ei spera ca daca adapteaza viteza la conditiile de trafic vor putea evita orice pericol, deci lor nu are cum sa li se intample.
Evident, am exagerat un pic si evident ambele tabere viseaza frumos. Diferenta consta intr-o simpla problema de probabilitate:
Cei de la punctul 1 trebuie sa aiba curat noroc sa scape cu viata de pe sosea.
Cei de la punctul 2 trebuie sa aiba curat ghinion sa o pasteasca grav pe sosea.
Ce incerc eu sa zic si m-as alatur cumva celor de la punctul 2 (asa, la mine, problema e viteza cu masina vs tir sau copac, de pietoni nu ne pasa niciunora ca altfel nu ar depasi nimeni viteza legala prin oras): pe strada, un lucru extrem de important este sa fii previzibil, sa anticipezi traficul si sa ii lasi si pe altii sa te anticipeze. Astfel, cand unul greseste, ai o sansa buna sa nu fii dauna totala in 90% din cazuri. Mersul la limita este pentru circuit. Pe strada, trebuie sa poti evita chiar si cele mai neasteptate situatii. HOPE FOR THE BEST, PREPARE FOR THE WORST!
PS. M-am urcat direct pe CBR600F4i. Nu am cazut niciodata in 3 ani si mi-au taiat destui calea (intre timp m-am lasat de sportul asta extrem in romania fara sa fi devenit motociclist adevarat; multumesc inca o data si domnului Cristi Bratovici). Scriu acum aici pentru ca am avut inspiratia sa nu ii dau vigoana in locuri aglomerate si pentru ca am avut un dram de noroc (din pacate e nevoie si de noroc, nu doar skill). Am avut neplacuta experienta sa fiu martor la cateva near-misses (genul motociclist vs masina sau camion frontal). Mai greu a fost, prin telefon e drept, sa aud vorbele unui prieten care tocmai vedea in fata lui trupul strivit de un tir al unui camard care nu a gresit cu nimic, doar ca traieste in rromania si valurile ei din asfalt. De-asta am zis ca totusi trebuie si noroc. (daca oprea tirul cu 10 metri mai in spate, daca ar fi cazut in partea cealalta, daca ... daca...)
PS2. Citez un amic: "Cand mergi tare esti o vitima care isi cauta neatentul. e treaba ta daca il cauti in aglomeratie sau in pustiu"
PS3. Sa-i fie tarana usoara copilului!
PS4. Imi cer scuze pentru multele paranteze. Incerc sa spun tot ce am de zis intr-un singur post. Stiu ca e virtual imposibil, dar acum o sa pot sa imi zic si eu in gand... poate am mai trezit la realitate unul. Daca o fi vre-un rai, poate ma primesc si pe mine pe acolo... Asfalt uscat, baieti! Drive safely and enjoy responsably!