Sari la conținut

_Alex_

Membru
  • Număr conținut

    159
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    alexpanek

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Ghiroda, TM
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    KTM 640 Adventure
  • Numar Moto
    standard
  • Club
    (null)

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Aprilia Pegaso 650 '98 KTM 640 Adventure '06
  • Interests
    Computers, motor sports, science fiction

Vizitatori Recenți Profil

818 citiri profil

_Alex_'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. "La multi ani!" cu sanatate si noroc!!! ;)

  2. Modelul de motocicleta si anul de fabricatie: KTM 640 Adventure 2006 Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 625 cc, 40 kW (54 CP) la 7000 rot/min, 55 Nm la 5500 rot/min, turatie rosu: 8500 rot/min Numarul de trepte 5 In posesia mea din (luna si anul) : Aprilie 2006 Nr. de kilometri la achizitie : aprox. 0 (luata de noua) Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 11000 Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 10-15% off-road, restul stradal Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: Mers (cam) pe oriunde, fara sa-ti faci griji de starea drumului sau de lipsa lui (adica adventure, dupa cum ii zice si numele) Greutatea la gol: in carte zice 158 kg, n-am cantarit-o sa vad exact dar pb. mai grea acum ca i-am pus si crash-bar Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: benzina 25.5 L, ulei 2.1 L iar la lichid racire (50% apa, 50% antigel) nu stiu cantitatea Inaltimea seii: 945 mm (inalta, eu am aproape 1.90 si e numai buna) Dimensiunile rotilor: 21 toli pe fata, 18 pe spate Jantele - materialul de fabricatie: habar n-am dar ma iau dupa Petrica (cred ca sunt la fel rotile ca si la Adventure-ul de 950) si zic duraluminiu; oricum, sunt vopsite in negru lucios si arata super fain cand sunt curate dar cand nu…nu Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: cursa 275 mm, furca upside-down, White Power 48 mm, compression, rebound, preload – n-am umblat la ele dar s-a comportat “de vis” pt. ce-am avut eu nevoie Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: cursa 300 mm, amortizor central White Power, compression, rebound, preload Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): exista standard, din aluminiu (nici nu tb. schimbat decat pt. chestii f. serioase) Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): cam spartana dar relativ confortabila pt. o persoana si pe distante mici. Pe distante mari si pt. pasager merge doar pt. “iron butts” Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok): turometru analogic in dreapta, cadran digital in stanga (vitezometru, temp. lichid racire, ceas, odometru – total sau trip, indicatori semnalizare, neutru, rezerva) Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip?: ambele Ambreiajul si actionarea lui: multidisc umed, actionare hidraulica Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic): sintetic 10W/50 la temp. de peste 0 grade Celsius si sintetic 5W/40 sub 0 grade Celsius Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...): apa Numarul de bujii pe cilindru: 1 Sistemul de intindere a lantului de distributie: n-am idee, sper ca automat Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): lant – se intinde dand roata spate putin inapoi, manual Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net): se poate, am pus (vezi poza) Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: cricul central e standard, se poate pune si lateral Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): e inalta (centrul de greutate pare destul de sus) dar e manevrabila in cam toate conditiile (mai putin in off-road “pe bune” unde greutatea isi spune cuvantul) Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): doua discuri perforate pe fata, 300 mm, Brembo, pe spate tot disc perforat 220 mm si tot Brembo (pistonase nu stiu) Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede): trage bine in orice treapta cu conditia de a fi in plaja de turatie care-i place – peste 3000 (sau, mai bine, 3500) de ture. Imi aduc aminte de o faza cam scarry cu un “power slide” involutar intr-a treia la o accelerare brusca (bine, ca era si strada “spalata” de tembelii care se ocupa cu asa ceva cu putin inainte deci cam alunecoasa) Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: Configuratia standard e 16/42 si e potrivita pt. drumuri mai lungi (poti merge cu 130-140 km/h constant) si pt. un off-road usurel (de ex. in compania altor “vacutze” touring/adventure gen Transalp). Eu am schimbat cu 15/45 si acum e cam aiurea - merg cu 100-120 la ora la drum lung dar e mult mai bine off-road (adica mai poti iesi cu prietenii care au hard-enduro - asta daca nu-s ei f. “rai” ). Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: 160 km/h pe ceas, cu raportul standard (turatie aprox: 7500 rot/min) – pb. mergea vreo 170-175 pana pe rosu dar n-avea rost sa fortez… Consumul - urban / extern / mixt: o sg. data i-am facut consumul mergand lejer (in jur de 100 km/h) cu doua persoane – 4.5% pe 200 de km. Apoi am mai avut ocazia sa trag o tura mai lunga tot cu doua persoane (si ceva mai repede 110-120 la ora) si plecand cu rezervorul plin mi s-a aprins becul de rezerva dupa aprox. 450 de km parcusi => in jur de 4.9-5%. Prin oras sau offroad nu stiu - mai mult dar nu pot zice ca m-a speriat vreodata. Puncte slabe ale motocicletei: vibreaza, vibreaza, vibreaza - plus lipsa protectie la vant pe sosea, la viteze mari (si din lateral se simte nasol) Puncte forte ale motocicletei: motor fiabil (zic eu), suspensie si frane super (cred ca printre cele mai bune la clasa asta), garda la sol mare (315 mm), autonomia (500 de km, daca nu mai bine) Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? Am mai zis – faptul ca e o “trece-tot” Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra?- N-am avut inca. Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta?: un motor ceva mai puternic, cu mai putine vibratii si cutie cu 6 viteze (cum ar fi - de exemplu - noul KTM 690 dar asta n-are inca o varianta adventure) Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. Poate, ori cu una mai noua cu motorul de “690” ori, in cazul fericit, cu doua motociclete: un KTM 950 Adventure S si o Husaberg FE 650
  3. @marque: Ce am zis cu zgomotul, fumul si cu vibratiile a fost spusa mai la misto (in caz ca n-ai sesizat tonul) insa are si un graunte de adevar: pt. unii (inclusiv eu) chestiile mai-sus enumerate fac parte din feeling-ul unei motociclete, fie ea enduro sau nu - deci lipsa lor deranjeaza. Asa ca nu poti cere tuturor sa te entuziasmezi la o chestie noua clar inferioara solutiilor curente doar pt. ca e "green" (si ca e noua!). Sa mai presteze ceva la capitolul power si autonomie si mai vorbim atunci...
  4. Cool... NOT! Fara sunet, vibratii si fum - moto asta electrica e din ciclul cu berea fara alcool si femeia gonflabila...
  5. Un "Gruntberg" de 6 juma': http://www.motorbikes.be/en/Husaberg_FE_650_e_2008.aspx
  6. IHMO, Cargo are un cantec mult mai bun pt. enduro decat "Calare pe motoare", anume "Brigadierii": http://www.trilulilu.ro/thestar52/7d2fc36791c98b Si e si usor de fredonat
  7. Hehe... nu prea cred ca gasesti "hoinari" la categoria 600+ cmc (mono- sau bicilindrice)... Go Transalp! Parerea mea.
  8. Poti incerca si la SuperMoto Arad: http://www.ktm.com/268.0.html?viewDealerID...ap=TAAND_EUROPE Eu acolo merg la revizii cu 640-ul si sunt foarte multumit de calitatea serviciilor.
  9. Off-topic la off-topic da' nu pot sa nu zic ca noi nu eram deloc asa la 14 secole de crestinism - "dark age"-rii din vest erau cu cruciadele si inchizitia...
  10. Aici http://www.yamaha-motor-europe.com/product...?view=techspecs scrie ca roata spate e de 17 (parca si-n poze se vede ca-i sensibil mai mica decat aia din fata)...
  11. f. tare - si muzica se potriveste "de vis"
  12. Plictisitor rau clipul... cred ca si la scutere electrice sunt reclame mai incitante
  13. Salutare, Intrucat ceilalti participanti m-au desemnat drept "personaju' principal" al povestii - si veti vedea mai jos de ce - mie mi-a revenit sarcina de creare a topicului + producere a textului despre iesirea offroad de sambata... Sa incep cu componenta echipei (trio-ul de actiune): - Cristi, aka cstelia aka "don' profesor" cu Husqvarna TE 410 - Iulian, aka Smokey cu Yahama WR 400 si - Alex, adica eu cu KTM LC4 Adventure cu alte cuvinte, doua "capritze" cramponate + o would-be capritza (mai degraba vacutza in toata regula) si cu cauciucuri on/off cam uzate... Traseul propus era ceva de genu': pornirea de la casa lui Iulian din Dumbravita (convenabil plasata la marginea unei paduri ), traversarea padurii, iesire pe camp, apoi pe diverse "drumuri" intre parcele sa ajungem pana in satul Ianova iar de acolo Remetea Mare si back to Timisoara. Un tool de baza aici (niciunu' dintre noi nestiind traseul) tb. sa fie GPS-ul lu' Iulian. Din pacate, nici asta nu avea traseul complet stocat ci doar pozitia diverselor localitati din apropiere restu' ramanand sa fie determinat ochiometric in combinatie cu amintirile Google Earth-iene (bazate pe niste harti ale zonei vechi de n-spe ani ) Anyway... am pornit voiosi la drum, prin padure deja mie nu prea mai imi suna bine aventura - plouase in cele 2 zile precedente si unde era un pic de noroi eu mergeam ca pe gheatza... Eh, ma incurajeaza baietii ca nu-i nimic, iesim la camp si acolo sunt drumuri mai batatorite, o sa fie fain, just hold on Okay, ajungem pe camp destul de repede - initial a fost super, drum mai tare, schimbam directia, drum pietruit, drum cu iarba, toate okay. Da' cum lucrurile bune nu tin mult, am ajuns si la un drum (mult) mai nashpa decat ala din padure. Literal am luat pe aratura, mergand mai bine pe acolo... O binevenita pauza de poze/tigara (cu aratura in background): Si dupa pauza asta, a inceput transformarea mea in eroul principal al povestii... Dupa ceva mers pe camp nearat in directia aratata de GPS (fara drum), ajungem la o apa, mergem pe langa ea, iarba inalta de 1 m, apoi o trecere printr-o mica vale/depresiune/cum sa-i zic iar la urcare - hop, mi se opreste motocicleta, nu mai trage... WTF? Insist cu acceleratia, roata spate se invarte intr-o veselie - da' in gol adica inaintare zero. Okay, zic, hai sa ma dau jos de pe ea si s-o imping... Nema, nici asa nu vrea. O scurta inspectie - everybody around - si determinam cauza: roata fatza se blocase din cauza noroiului foarte al dracu'/cleios prins sub aripa fatza. Ce sa zic, betisoare, betigashe, lucru manual: si reusim s-o deblocam. In timpu' asta, caprizele se odihneau ceva mai incolo: Luam incidentu' ca pe un caz particular - acolo in valea aia era noroiu' mai nashpa, las' ca n-o fi la fel in continuare - asa ca ne continuam drumu'. Nu mergem 3 minute (pe ceva iarba dintre loturi) cand o data... BUFFF! mi-a "zburat" adventure-ul de sub mine De ce? Pai evident ca se blocase iar roata din fata - adunase de data asta niste paie plus ceva noroi suplimentar - ce mai, chirpici curat. Echipa pesticida intervine din nou: Cristi da o tura de recunoastere a traseului, zice ca "e groasa rau" mai incolo asa ca zic si eu ca rugaciunile mi-au fost ascultate si ne intoarcem... Oricum, am mai bagat un pit-stop in valea aia, de data asta folosind o terapie homepata (cui pe cui se scoate ) ca sa zic asa, folosind in proces si niste produse ale tehnologiei moderne, norocos gasite la fatza locului: Aici mie imi venea sa "ma duc pe campii", da' deja eram pe campii, din pacate : asa ca am continuat. Am mai luat-o si pe o scurtatura, initial faina (pamant mai tare), am ajuns iar la aratura noroioasa, iar un BUF, *echipa de interventie*, inca unul, *echipa de interventie*, o pauza de tigara (aici deja-mi venea sa "decupez" aripa aia de rahat - noroc ca n-aveam nimic de taiat la mine): Intr-un sfarsit, am ajuns iar la zona o zona mai buna, iar de acolo intr-un sat - cred ca Giarmata - unde am bagat niste lichide care eram deja rupti de sete (in pregatirea "minutioasa" a iesirii nu luasem nici macar o sticla cu apa cu noi - niciunul! ) La sfarsit, plecand din sat am ajuns si pe soseaua de centura (in constructie) a Timisorii - de fapt, unul din segmentele de asfalt de 1 km din mijlocul campului; pb. cand o sa ajunga Soarele pitica alba sau la urmatoarea era glaciara o sa le uneasca bajetzii de la drumuri si poduri ca sa aiba si TM centura. Na, pe asfalt m-am descarcat si eu un pic, bagand un sprint pana pe la 130 la ora, dovedind cu ac. ocazie superioritatea aripii fatza joase colegilor cu hard-enduro... Cam asta a fost, concluzia ar fi ca-i musai sa-mi schimb aripa si gumele daca mai vreau la ture d-astea sau de ce nu, sa-mi iau o motocicleta speciala pt. asa ceva... Oricum, KTM rulzzz (niciun damage de la cazaturile alea - e drept ca "pe moale") iar uitandu-ma la poza asta ultima, nu cred c-o voi schimba prea repede - ziceti si voi daca nu e frumoasa :
  14. Salutare, Ma bag si eu in gasca cu un Adventure '06, aprox. 8500 km, cam prea curatzel fata de ce s-a postat pana acu' : Cel mai mult noroi pe care l-a(m) vazut pana acu' ar fi asta (si si asta din greseala, am crezut ca-i doar apa ): Btw, am "raschetat" vreo 15 min la roata din fata dupa ce-am facut pozele si-am mai bagat o tigara, incantat de isprava (timp in care s-a intarit namolu' ala de se intepenise roata, da' de unde naiba sa stiu asta ) Ce ar mai fi de zis despre masinarie - n-am avut nici o problema pana acum cu ea iar sentimentul ca poti merge practic pe oriunde cu o viteza direct proportionala doar cu marimea/starea "cohones"-urilor din dotare e priceless - sg. nemultumire ar fi doar ca nu prea e dornica sa se dea pe-o roata pb. si lipsa mea de exp. e fie de vina aici, plus ca nici n-am vrut s-o bruschez prea tare. Oricum si transmisia factory (16:42) is waaay too long (damn it, cred ca poti ajunge la 65-70 km/h daca-i dai pana pe rosu intr-a intaia!!)... So, planu' de atac de la anu' ar fi schimbarea cauciucurilor cu unele mai cramponate, schimbarea aripii fata cu una ridicata plus niste pinioane 15:45 pt. o comportare mai buna pe trasee mai hard (and for wheelies, of course ). Se pare ca vit max. utilizabila n-ar scadea prea mult iar consumu' la 100-110 ar creste cu un epsilon. Ceva pareri? Voi ce pinioane folositi?
  15. Pfuai, ce topic ezoteric... n-am inteles nimic Care e pana la urma diferenta dintre cele doua imagini/tobe? A doua e putin "cioparita"?
×
×
  • Creează nouă...