Sari la conținut

bavareze

Super Membru
  • Număr conținut

    560
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.b66ama.com
  • Yahoo
    neserios

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    worldwide
  • Carnet moto din
    2005
  • Motocicleta
    F650GS
  • Numar Moto
    se schimba mereu

Informații profil

  • Motociclete detinute
    kawasaki zzr 250 honda vtr1000F kawasaki zx9-r yamaha dt 125 ducati 749 bmw k75 bmw f650gs

Vizitatori Recenți Profil

930 citiri profil

bavareze's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. nu stiu la ce fel de mobre te referi sau ce faci tu cu o mobra in 500m de plaja, dar personal am mers mai mult de 500km prin nisip si mii km prin noroi si nu nu s-a ars ambreiajul (de bmw)....
  2. coreeni sunt mai ca japonezii (ordine, curatenie, harnicie "de la natura"). chinezii mai ca vietnamezii (mizerie, haos, zgomot, "care pe care" etc).
  3. tot numai insotiti am fost si noi. excursie organizata. la 10 oameni erau 5 "oficiali": ghid din china, ghid dprk, cameraman, sofer, seful astora, plus din cand in cand ceva ajutoare :-) ni se spunea unde sa facem poze (acolo unde suntem opriti, nu cand ne deplasam), si in rest ar fi trebuit sa nu facem. dar pana la urma ba mai faceam cate o poza fara sa se prinda, ba mai ma lasau aia sa fac ca paream cam nebun, ba mai ma punea sa sterg cate o poza etc. excursie de vreo 10 zile, plecare cu avion tupolev din beijing, stat umpic prin phenian, porma tura prin tara, retur cu trenul. iarasi probleme in tren cu pozele, ca garile sunt obiectiv militar, vezi nu face poze etc. fiind excursie organizata nu a fost problema unde stau unde mananc, era totul aranjat. camioanele sunt chiar roman, si dacile din fata palatului copiilor tot dacii :-) am scris cateva articole in engleza despre ce am vazut prin dprk pe blogul meu http://www.b66ama.com/?cat=51 alte nelamuriri?
  4. sunt multe tari in lume unde casca nu este obligatorie. chiar si in multe state din sua e la liber. cu limba e destul de simplu: toti oamenii de pe pamant au aceleasi nevoie de baza: sa doarma, sa manance, sa bea etc. deci daca faci niste gestguri te vei intelege pana la urma si supravietuiesti. daca ajungi la chestii mai complexe de tipul "nu vreau sa mananc orez, as vrea friptura de porc" e posibil sa apara unele confuzii, dar nu dramatice. cea mai neobisnuita intamplare a fost in vietnam... eram foarte flamanzi si nu intelegeam nimic, asa ca am comandat o mancare mai scumpa, sperand ca este mai buna. am primit o ratza intreaga, cruda, partial jumulita, cu ceapa si frunze de menta deasupra :-)) apoi mai sunt si oameni care stiu engleza/franceza/spaniola etc si traduc. plus, aveam un telefon pe care scriam in romana si traducea in chineza si le ziceam sa se uite pe ecran. ma rog, am fost pana acum prin vreo 45 de tari si niciodata nu s-a intamplat sa nu razbat. printre altele, in poza 8722 poate fi identificat si un scuter de politie! in 2010 am avut ocazia sa motociclesc pe unul din cele mai ciudate si vestite drumuri din lume, yungas road din bolivia http://www.b66ama.com/?p=1442 http://www.b66ama.com/?p=1457 stiam de un drum similar, poate chiar mai desebit, aflat pe undeva prin china. nu era chiar obiectiv turistic, mai degraba curiozitate de interes local, asa ca a fost destul de greu sa ajung acolo, drum de vreo 3 zile cu tren, autobuz, taxi, iar autobuz etc. lumea nu prea stia despre ce e vorba asa ca tot aratam niste poze de pe net, si din om in om am ajuns la destinatie. desi nu are neaparat legatura cu moto, m-am gandit sa pun pozele si un mic film, pare un loc destul de deosebit! video youtube: revin in scurt timp cu niste poze de prin coreea de nord. *************************************************************************************** cineva a solicitat mai multe poze din DPRK, am selectat vreo 30 (pozele din DPRK sunt cele de dupa pozele cu tunelul Guoliang; pozele de dinainte sunt din China... nu stiu cum sa impart in 2 posturi.) in dprk nu poti sa ai vehicol proprietate personala altceva decat o bicicleta, dar chiar si aia trebuie inmatriculata. controlul este foarte strict! este la un moment dat o poza cu muncitor agricoli in pauza, cu bicicletele langa ei si silueta famiosului hotel-piramida din Phenian pe fundal. a fost o calatorie foarte intersanta, in vreo 9 zile am vazut de toate: orase, natura, ferme, uzine, scoli, licee, biblioteci... muzee, parcuri etc. ma simteam mai mereu ca intr-o vizita de lucru cu ceausescu :-) oamenii par a fi mai saraci si mult mai controlati decat romania '89, iran 2013 sau cuba 2008... avand in vedere ca am trait in romania inainte de revolutie nu am fost chiar asa uimit, dar judecand dupa standardele de azi oamenii traiesc intr-un sistem totalitar de neimaginat. cu toate acestea, sunt sigur ca exista si locuri mai rele pe pamant, ma gandesc aici la situatii extreme precum somalia, rwanda etc. nefiind masini si nici industrie (decat foarte slab) aerul era insa foarte foarte curat, fara praf, fara aglomeratie, fara zgomot. eram in mijlocul orasului si ma simteam ca la 2500 de metrii pe munte... in afara de asta eram si fara telefon mobil si fara email, 100% rupt de viata de zi cu zi. din acest punct de vedere, pot spune ca a fost o vacanta foarte relaxanta si ne-am simtit foarte bine! contrast fata de ce urma... china :-) am pus aici niste poze, mai atasez si maine un set!
  5. simpatice pieisajele si draguta calatoria. de mult ma gandeam sa dau o tura prin zona. pare buna ideea cu polonezii care livreaza motociclete: economisesti timp si intrii direct in paine. Din cate vad KTM este cam fragila... am facut 68.000km prin lume pe drumuri adesea foarte dure cu un F650GS care mai era si vechi de 8 ani si, in tot acest timp, cel mai rau lucru care s-a intamplat a fost sa schimb o pompa de apa (pe care tot eu am stricat-o mergand fara antigel). felicitari si la mai mare!
  6. salutare am fost in 2013 prin china si coreea de nord. din pacate nu cu motocicleta, asa cum mi-as fi dorit (probleme de ordin birocratic in primul rand), asa ca am inchiriat local biciclete/scutere de cate ori am avut ocazia. iata cateva poze avand ca tematica viata "pe 2 roti" in cele 2 tari asiatice: adesea motoretele au instalate umbrele, nu am mai vazut pana acum asa ceva. toate scuterele, sau cel putin 99%, sunt electrice. cu o baterie incarcata la maxim se pot mergem cam 30km. masura a fost luata pentru a se mai reduce poluarea. este ilegal sa ai pasager pe scuter electric, asa ca la fiecare semafor cu politist pasagerul coboara, traverseaza pe jos, si apoi se suie pe scuter la loc, la 10 metrii de politist care nu misca un deget, simtindu-se exonerat de raspundere deoarece delictul nu a avut loc "pe raza lui". in afara de politist de trafic, albastru, exista si dirijor trafic scutere, in galben si cu stegulet. pentru turistii mai lenesi exista ricshaw, ultimele poze fiind din hutongul din Beijing. revin maine cu inca un set! ceau!
  7. evident ca sunt romanuri - katyusha. am vazut dacii, M461 etc si multe camioane care "aduc" a SR-101 dar cred ca sunt facute la ei (in uz zilnic!) atasat o poza cu niste dacii de scoala in fata palatului copiilor din phenian. postez din beijing, netul nu merge la hotel, dar incerc sa revin cu ceva detalii cat mai curand! ceau!
  8. Salutare! a trecut o vreme, am venit din urma cu munca, si mi-am facut avant si am scris o incheiere pe blog cum se cerea, cu cateva statistici despre ce si cum s-a intamplat in asia. nu asta este cel mai important, ci faptul ca o sa mai adaug niste articole care ar putea fi interesante dintr-o calatoripe care o intreprindem acum in china si koreea de nord. in china a mai fost lumea, dar in dprk mai rar si totusi, pentru noi (romanii) este interesant deoarece asemanarile cu romania de acum 25 de ani sunt izbitoare. am un teanc de poze din phenian, kaesong si zona demilitarizata de langa koreea de sud, incerc sa lucrez la ele si o sa incep sa le postez cat mai curand pe www.b66ama.com as fi vrut sa ma invart prin aceste tari pe motocicleta dar din pacate nu este posibil, asa ca a trebuit sa ma multumesc cu autobuz/tren/avion/vapor/bicicleta etc. numai bine, Radu
  9. buna idee, am sa incerc. desi daca ma trimit la vamesi e ca si cum m-ar trimite la plimbare... vamesii mi-au aratat la ce sunt buni deja
  10. ************ epilog: am petrecut cateva saptamani prin Romania inainte de a pleca inapoi in California. ne-am simtit, pentru prima data in viata, turisti in Romania. am vizitat Muzeul Taranului Roman (pentru prima data!) si Antipa (prima data dupa renovare). Apoi am dat o tura (tot moto, dar de data asta pe un YZF-R6) pana in Maramures sa vedem mocanita si ceva biserici. Am revazut dealurile pline de noroaie si paduri - care mi-au lipsit atat de mult - pe un KTM impreuna cu niste prieteni. Si in cele din urma am prins o etapa superbike in Slovacia la Slovakiaring cu echipa veche (Balamuc & co)... mi-a fost oarecum greu sa ma readaptez la super sport dupa o pauza de 2-3 ani, dar a meritat efortul! *********** Una peste alta, calatoria s-a incheiat cu bine. Comparat cu cea din 2010 din America de Sud as putea spune ca a fost mai putin spectaculoasa dpdv peisaj si aventura dar mult mai interesanta dpdv a aceea ce am vazut in rest. Atatea vechi civilizatii, religii, rase si tipuri de oameni, limbi, traditii, mancaruri etc nu am mai vazusem in tot restul vietii. Ca sa fie imaginea completa trebuie sa amintesc si partile negative ale acestei calatorii (din nou prin comparatie cu tura 2010): - igiena nu precara ci absenta cu desavarsire in tari precum Vietnam dar mai ales India. Cu toate masurile de precautie, am fost fiecare bolnavi de cate 2-3 ori de burta si de cap (a se citi depresie... debusolare... "ce cautam in locul asta?"... "cat o mai tine asa?") - birocratie si incurcaturi cum nu credeam sa existe pe undeva... depasind cu mult experientele de pe la ghiseele din Bucuresti. a inceput prost cu intarzierea motocicletei ~ 3 saptamani la plecare, a continuat cu haosul din vama vietnameza, a atins apogeul in India cand am aflat ce dornici erau pakistanezii sa ne vada la ei in tara (singura cale practicabila catre Vest) si s-a incheiat in Romania unde, dupa vreo luna de incercari, nu am reusit sa inchidem CDP si am ramas cu banii blocati in escrow pana in decembrie 2013. apropos de povestea cu CDP ( vamesii de la Giurgiu ne-au trimis la Bucuresti dupa ce s-au mirat cu Carnetul in mana vreo ora, cei din Bucuresti ne-au trimis inapoi la punctul de intrare sau chiar la punctul de intrare in UE - respectiv Bulgaria; am aflat ca am putea inchide CDP si cu semnatura+stampila de la politist sau notar, dar nici acestia nu s-au incumetat sa scrie pe motiv ca nu intra in atributiile lor legale sau chiar ca le este interzis sa completeze) lansez un apel: anuntati-ma daca stiti unde si cum se poate inchide un CDP in Romania. Imi trebuie o semnatura+stampila de la un angajat guvernamental (vames, notar, politist etc) care sa certifice ca la data completarii actului, in fata lui se afla motocicleta identificata de CDP. Nimic mai mult. planuri de viitor: multe, ne ajung cat pentru tot restul vietii :-) dpdv moto ne dorim (eu mai mult, Laura aproape deloc, dupa ce a vazut pozele lui mrwhitee) sa traversam Africa. Pentru asta am scos-o pe Palomina la vanzare, intentionand sa continuam pe ceva mai nou, eventual F800GS). si acum... inapoi la munca :-) bafta!
  11. vad pe harta de pe blog ca sunteti prin california. daca aveti nevoie de ceva ajutor prin los angeles sau chef de o bere da-mi un telefon +1 310 977 6404. ceau!
  12. tocmai m-am uitat pe pozele din cappadocia... sper ca ai avut timp sa dai jos bagajele si sa te dai mai ca-lumea. erau niste trasee superbe!!! la un moment dat ajunsesem si printr-o pestera :-)
  13. foarte frumos. tocmai am venit din Iran si am aceeasi parere cu tine : cei mai primitori oameni din lume. Inca un fapt notabil: nu sunt cersetori si nici oameni ai strazii (sau or fi dar ascunsi, ca eu am batut tara in lung si in lat dar nu am vazut vreunul). Ar fi meritat sa fi luat telefericul acela din Nordul Teheranului, urci de pe la 1500m pana la peste 4000m. Bafta si la mai mare!
×
×
  • Creează nouă...