Eu am plecat pe Transfagarasan asta-vara ca bizonu, nu-mi mergea a doua si am plecat si singur, haiduceste. Rezultatul? mi s-a spart haiduceste cutia de viteze la 10 km de Balea Lac (pe partea dinspre Vidraru).
Motocicleta - un MZ ETZ 250 din 85. Buna saraca, dar nu tinea la asa efort. Carnet aveam de 2 ani, dar nu mai facusem decat Bucuresti - Brasov ca drum lung. Am vrut sa ma testez pe mine si motocicleta, si am reusit...
Drumul a fost super si mi-a [placut tare mult, pana sa se intample beleaua. Am plecat din Bucuresti pe la 10, repede la Pitesti, dupa o mare plictiseala pe autostrada, ca mai mult de 90-100 nu puteam sa merg, urla motorul si ma batea vantul. Curtea de Arges, barajul Vidraru, si pe urma in sus. A doua sarea repede daca acceleram mai tare (asta la plecarea din Bucuresti). Pe Transfagarasan am mers vreo 20 de km fara a 2-a, nu mai intra deloc, si cand m-am hotarat sa ma intorc din drum, ca deja nu mai puteam sa-i dau a 3-a dupa a 1-a, nu mai tragea la deal, s-a spart cutia. Eram la vale, intr-a 3-a, si aveam cam 40 la ora. A fost un mare miracol ca n-am cazut, oricum roata s-a blocat si n-aveam cum sa separ motorul de roata, asa ca a batait de fund si a lasat o urma de vreo 7-8 metri pe asfalt, si cand m-am oprit, culmea, eram tot in picioare, dar tremuram ca alta aia...
In sfarsit, am reusit cu greu sa dau un telefon de la o cabana (dupa indelungi rugaminti si 100 de mii) si au venit niste prieteni cu break-ul meu, am reusit sa o bagam in break dupa o ora jumate de chinuri si pe la 4 dimineata eram in Bucuresti.
Una peste alta a fost misto, am avut mare noroc ca am scapat intreg, si vreau neaparat sa trec Transfagarasanul pe 2 roti -mai aveam 10 km si ma zgandare asta - dar in nici un caz nu mai plec singur cuc si cu motorul intr-o stare tehnica dubioasa.
Daca mergeti la vara, ma bag si eu.