Jump to content

Dan Nastase

Super Membru
  • Content Count

    2,713
  • Joined

  • Last visited

About Dan Nastase

  • Rank
    Motociclist din anul 1968

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.youtube.com/watch?v=RtUpQu6KTfA&feature=rec-LGOUT-exp_stronger_r2-2r-4-HM
  • Yahoo
    dan.nastase@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti din 1950
  • Carnet moto din
    1968
  • Motocicleta
    BMW R1200R Classic
  • Club
    Seniorii Moto

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Peste 25 personale si alte multe zeci in teste. Simson, BMW R50, Prototip 1000: BMW cu motor de Wartburg, SUZUKi GT 850, YAMAHA 550, BMW R 60/5, MZ TS, BMW R 50, YAWA 350, BMW R 60, Zundapp Courier 650, YAMAHA XJ 900, BMW R 1100RS, BMW K 100, YAMAHA XTZ 750, BMW K1200RS, BMW R1150R, BMW R1200GS, KAWASAKI Z 750ABS, BMW K1200R Sport, BMW R65 LS, BMW R1100S, BMW R1200ST, BMW R1200ST, BMW R 45, BMW K1200R Sport, R1200R Peste 25 moto personale si multe alte zeci in teste de peste 1000 km.
  • Interests
    Viata in sa; Samson, Cleopatra, Cobra, Sniffy, Tezeu, Betty Boop, Golanul, Asul de Trefla, Condor, Leone, Mosquito, Sheriff, Leoaica, Asul de Cupa, Asul de Caro (Red Baron), Cinderella, Big Blue, Reliable, Universal Soldier, Moody Blue, Von Blitzen, Poneyul LS, Silver, Torino, Leopard, Monza Blue, Tractorash, Silver King, Long Story

Recent Profile Visitors

5,091 profile views
  1. Literatură Auto ANIVERSARE DE 100 DE ANI PENTRU EMBLEMA MOTOCICLETELOR BMW – MOTORUL BOXER Motorul cu arhitectură boxer este o apariție aparte în lumea auto, însă dacă ne raportăm la motociclete, parcă nu te poți gândi la un produs BMW fără această componentă caracteristică. După cum vom vedea, motorul a construit aura motocicletelor bavareze și nu invers. Povestea sa, acum, când împlinește 100 de ani. Finalul Primului Război Mondial venea cu deosebit de multe provocări. Economia era prăbuşită. Tratatul de la Versailles interzicea Germaniei să mai producă avioane, iar BMW pierdea obiectul de activitate de până atunci – motoarele de avion. A fost momentul adaptării şi a unei schimbări de direcţie radicale, cu reorientarea producţiei către frâne de tren şi motoare pentru diverse aplicaţii, inclusiv motociclete, un mod de transport care cunoştea o popularitate extrem de înfloritoare. Un motor boxer cu doi cilindri a oferit soluţia perfectă pentru noua misiune, iar producţia de serie începea în 1920. Primul motor boxer BMW al acelei perioade nu a fost conceput să acţioneze una dintre motocicletele companiei, ci a fost oferit unei game largi de constructori de motociclete prezenţi pe piaţa de la acea vreme. Aceste firme erau mai degrabă ateliere la scară mică, decât mari operaţiuni de producţie. Volumele lor erau destul de mici, iar dezvoltarea motorului era, de departe, cea mai scumpă piesă din puzzle-ul general. Cu pași mici Producţia lui M2 B15 (supranumit şi “Bayern-Kleinmotor” – Motor Mic Bavaria) a început în iarna 1920/1921. Ieşea în evidenţă prin aranjamentul „plat” al cilindrilor – o caracteristică specială a unui motor boxer. Cu o capacitate de 494 centimetri cubi, motorul nu era uşor şi dezvolta 6,5 CP la 4500 rpm. Motorul a fost preluat de o serie de producători de motociclete precum: Helios, Bison, SMW (Stockdorfer Motoren Werke), Corona şi Hoco. Victoria, o companie cu sediul în Nürnberg, a folosit cu un succes considerabil noul propulsor pe modelul său KR1 – peste 1.000 de motoare boxer BMW din prima generaţie au echipat acest model. Victoria avea cilindri poziţionaţi longitudinal, în timp ce BMW a preferat ulterior un aspect transversal. Acest aranjament care devenea emblematic a fost lansat odată cu prima motocicletă produsă chiar de către BMW – R 32, în 1923. Inginerul din spatele primului motor BMW: Martin Stolle În timp ce lucra în departamentul de dezvoltare de la BMW, Martin Stolle era deseori văzut călătorind în şaua motocicletei sale, un model Douglas din Marea Britanie. Inspirat de motorul de la Douglas, el a creat un propulsor de 494 cmc, cu doi cilindri şi răcit cu aer, ale cărui camere de ardere erau dispuse orizontal şi opuse. Acest tip de aranjament era deja cunoscut ca motor boxer, în care pistoanele operau întotdeauna “unul împotriva celuilalt”, la fel cum o fac boxerii în ring. Doi ani de la la succesul înregistrat de Victoria, Martin Stolle s-a alăturat acestei companii şi a fost implicat în alte proiecte de succes aici. Fuziune în construcţia de motociclete În 1921, BMW intra în rândul constructorilor de motociclete după fuziunea sa cu BFW (Bayerische Flugzeugwerke). Modelele Helios şi Flink ale BFW înregistrau un succes moderat şi chiar şi apariţia motorului BMW pe Helios nu a îmbunătăţit semnificativ poziţia pe piaţă. Era nevoie de un nou design de motociclete. Directorul executiv Franz Josef Popp i-a dat lui Max Friz misiunea de a crea un proiect complete nou şi într-o singură lună Friz prezenta o minirevoluţie. Schiţa sa 1:1 este şi acum impresionantă: prezenta un motor boxer dispus transversal, împreună cu un arbore cardanic şi cadru cu furcă dublă. Aceasta însemna apariţia BMW R 32, care a ajuns pe şosele în 1923, propulsat de al doilea motor boxer din istoria BMW. Motorul boxer a devenit parte a ADN-ului BMW şi este inconfundabil vizual. Ca multe alte lucruri în viaţă, a fost creat din nevoie; aici, necesitatea a fost cu adevărat mama invenţiei. A pus în mişcare o poveste de succes de 100 de ani, fără egal în lumea rapidă a ingineriei şi tehnologiei. Sunetul, designul motocicletei şi experienţa de pilotaj: acestea ar deveni caracteristicile emblematice ale unui boxer BMW. Privire spre viitor: noul BMW R18. Cu motor boxer, desigur! Cu noul R 18, BMW Motorrad intră în segmentul cruiserelor. Ca niciun alt model BMW de până acum, acest model respectă la literă tradiţia motocicletelor BMW care au făcut istorie – atât din punct de vedere tehnic, cât şi ca stil de design. Împrumută de la modele renumite, precum BMW R 5, atât din punct de vedere tehnologic, cât şi vizual, aducând din nou în lumină esenţa motociclismului: tehnologie puristă şi motorul boxer ca epicentrul plăcerii pilotajului, combinat cu acele „good vibrations”. În plus, designul clasic este combinat la R 18 cu tehnologie simplă, dar contemporană, pentru a crea un concept general fascinant şi oferind o experienţă a pilotajului cultivată şi în acelaşi timp plină de emoţie. Inima noului BMW R 18 este noul motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Atât aspectul său impresionant, cât şi tehnologia sa reflectă o continuare a motoarelor boxer răcite cu aer tradiţionale, care au oferit momente pline de inspiraţie de când a început producţia BMW Motorrad, în 1923. Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri care a echipat vreodată o motocicletă are o capacitate de 1.802 cmc. Puterea maximă este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm un cuplu de peste 150 Nm este disponibil pentru un răspuns promt. Iar performanţele dinamice sunt susţinute de o amprentă sonoră spefică motoarelor boxer, dar pe măsura superlativelor acestui motor. Finalul Primului Război Mondial venea cu deosebit de multe provocări. Economia era prăbuşită. Tratatul de la Versailles interzicea Germaniei să mai producă avioane, iar BMW pierdea obiectul de activitate de până atunci – motoarele de avion. A fost momentul adaptării şi a unei schimbări de direcţie radicale, cu reorientarea producţiei către frâne de tren şi motoare pentru diverse aplicaţii, inclusiv motociclete, un mod de transport care cunoştea o popularitate extrem de înfloritoare. Un motor boxer cu doi cilindri a oferit soluţia perfectă pentru noua misiune, iar producţia de serie începea în 1920. Primul motor boxer BMW al acelei perioade nu a fost conceput să acţioneze una dintre motocicletele companiei, ci a fost oferit unei game largi de constructori de motociclete prezenţi pe piaţa de la acea vreme. Aceste firme erau mai degrabă ateliere la scară mică, decât mari operaţiuni de producţie. Volumele lor erau destul de mici, iar dezvoltarea motorului era, de departe, cea mai scumpă piesă din puzzle-ul general. raspuns promt, se va citi prompt.
  2. La 07.08.2020 la 12:36, Bigfoot a spus: Puterea este irelevanta, nu doar la cruiser dar si la streetbikes din punctul meu de vedere, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindrii. Puterea este irelevanta nu doar la cruiser, dar si la streetbikes, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindri. Edited Friday at 03:17 PM by Dan Nastase ...CAM GREU...
  3. Puterea este irelevanta nu doar la cruiser, dar si la streetbikes, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindri.
  4. Multa Sanatate, Longeviv Constantin!
  5. Inegali in fata vietii si a mortii Despre mine Dan Năstase, nascut la Bucuresti in 1950, motociclist din 1968. Anul acesta 2020 am implinit 70 de primaveri de viata si 52 de ani de motociclism. Am fost si sunt spre surprinderea celor care obisnuiesc sa supravietuiasca mancand castane un tanar nonconformist, "boem rebel si liber"... Pasionat de Cenaclul "Lovinescu", revista literara "Luceafarul", muzica romantica, fetele inteligente si frumoase si nu in ultimul rand de motociclete ! Incepand cu anul 1972 prezent in presa de specialitate cu articole, teste si editoriale. Am activat cu oarecare succes moto in cadrul "Clubului Sportiv Municipal Bucuresti" castigand cateva titluri de Campion la Raliu si Viteza pe sosea. Titular al Licentei Federatiei Romane de Motociclism cu nr. 572. Nu am fost in viata mea membru niciunui partid iar cei care ma cunosc stiu ca se pot increde intotdeauna in cuvantul meu de onoare. Onestitate, demnitate, pasiune... Pentru foarte multi dintre noi acestea nu sunt doar simple cuvinte! Sa traiesti "rebel, boem si liber", asa cum esti tu si nu cum iti dicteaza altii... Sa-ti traiesti victoriile ca pe o sarbatoare dedicata celor din jurul tau si sa te ridici mai bun, mai drept si mai intelept dupa fiecare neimplinire... Sa mananci "paine cu stele" noaptea pe barajul Vidraru, atunci cand te-ai incumetat pentru prima data doar tu si calul tau de poveste sa invingeti singuri Transfagarasanul... O viata dedicata motocicletelor. Si scrisului. Un mod de viata... Prieten intelegator cu cei aflati la inceput de drum. Intransigent, critic si sever cu impostorii. Cu cei care "se cred" si nu sunt... Va salut cu farul cel dintotdeauna - un motociclist roman ! La multi kilometri frumosi ! BALADA MOTOCICLISTILOR Suntem cavalerii mileniului trei "Rebeli, boemi si liberi" este deviza noastra. Daca iubesti motorul si zarea cea albastra, Vino, ne fii tovaras - chiar frate daca vrei! Tu dulce gand, frumoasa mea iubita Esti mai presus de orisice ispita, Sa nu te superi astazi ca esti pe locul doi, Dar viata mea intreaga e fierul de sub noi Oriunde-am fi iubirea noastra-i una, Avem in plete zari si-n suflet soare, Si-un mare dor de duca ne mistuie intr-una Suntem cavalerii romani pe motoare. Nu e usor si nu e gluma, mereu calare pe destin Oricand riscam sa poposim pe campul Coasei plin cu flori De la poet atata stim: “c-o moarte toti suntem datori!” Mereu plecati in departare, din departari venim! Cand alergam spre orizont, ca o sageata de vointa, Noi nu suntem invulnerabili in echilibru instabil Unde-i cuprinde pe-altii teama, atunci simtim noi ca traim. Om si motor: o singura fiinta. Suntem cavalerii mileniului trei, Daca iubesti motorul si zarea cea albastra Vino, ne fii tovaras - chiar frate daca vrei! ”Rebeli, boemi si liberi” este deviza noastra. Dan Năstase
×
×
  • Create New...