Sari la conținut

dorinblajan

Membru
  • Număr conținut

    10
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Timisoara
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Yamaha R6
  • Numar Moto
    perfect vizibil
  • Club
    nici unul

dorinblajan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Cumpar toba stock pentru Yamaha R6, an 2000. Sa fie in stare buna, nemodificata.
  2. Cea mai buna metoda de a testa compatibilitatea ta cu un anumit motor e sa te urci pe el. Daca nu poti face asta, uita-te in specificatiile tehnice, acolo e trecuta inaltimea scaunului. Eu sunt cam de aceeasi talie cu tine (1,70m/62kg si nu am picioare lungi) si nu am probleme de inaltime pe un motor comparabil cu ce vrei tu (Yamaha R6). La al meu inaltimea scaunului e data ca fiind 820mm. In mod normal ar trebui sa te descurci cu orice motor care nu e mai inalt de atat, peste 820mm nu m-as hazarda sa cumpar fara sa probez. Eu nu ajung chiar cu toata talpa jos dar pot sa-l manevrez fara probleme cativa metri inainte/inapoi stand calare pe el si impingand cu picioarele. Daca nu poti face asta o sa ai probleme sa-l manevrezi in locuri stramte.
  3. Cred ca ai chiar mai putin, verifica intr-o zi. Daca ar fi asa, atunci la 10000 ture ai avea 240-260 km/h. Cam mult... Eu cred ca am cam 100 km/h la 5000 RPM in treapta a 6-a.
  4. Fiecare vede aspectele astea in felul lui... Oricum inveti toata viata, nu? Cand poti sa tragi linie si sa spui ca nu mai ai nimic de invatat? Pentru mine si a invata sa merg bine face parte din bucuria de a merge pe motor. Stiam de cand l-am luat ca n-o sa merg in fiecare zi, nu de asta l-am luat. Tu cum intelegi sa te bucuri de el? Apoi nici iarna nu merg la ski in fiecare saptamana. Asta inseamna ca nu avea rost sa-mi iau schiuri?
  5. 1. 45 de grade e muuuult, o scapi mult mai repede. Dar nici daca avea 150 de kile n-o puteai tine, asa ca... 2. Asta e un mit pe care, culmea, vad ca il intretin si unii dintre cei care au SS si stiu ca nu-i adevarat. Nu poti accelera involuntar atat de tare incat sa pierzi controlul. Da, te poate smuci un pic dar atat. 3. Franeaza progresiv, pe masura ce se incarca fata si o sa fii uimit cat de tare poti sa franezi. 4. Lasa acrobatiile pe mai tarziu 5. La drum lung, vrei sa spui. Aici nu te contrazic. Dar cred ca daca imi mai imbunatatesc pozitia o sa fie mai bine. Dar nici n-am luat-o pentru drumuri lungi. 6. Asta e valabil pentru orice moto. Crezi ca alte modele merg singure?
  6. Am acelasi motor ca si tine, e tot primul meu motor dar am multi ani experienta de cat B. Nu am decat vreo 500 de km cu motorul asa ca nu sunt in masura sa-ti dau sfaturi. Tot ce pot sa-ti spun e cum fac eu, poate te ajuta, poate nu. In oras merg linistit, in acelasi ritm cu masinile, mereu cu ochii in 4. Nu ma bag printre masini, nici cand sunt oprite. Inca nu am ambitia sa plec primul de la semafor. Nici pe afara din oras nu exagerez cu viteza. Evident, ma mai dau la ea dar numai in conditii optime: drum drept, uscat, fara masini. Nu ies niciodata fara echipament complet. Probabil o sa primesc imediat intrebarea: de ce dracu' ti-ai mai luat atunci SS? Mi-am luat pentru ca imi place. Nu mai sunt la varsta la care sa impresionez adolescente cu motorul, nici nu am nimic de demonstrat nimanui. Imi place SS-ul si vreau sa invat sa merg bine. Multi cred ca daca iti iei SS inseamna ca trebuie sa fii racheta de a doua zi, altfel n-are rost sa-ti iei. Foarte important: gaseste un loc potrivit si exerseaza. Loc potrivit inseamna un loc in care sa poti prinde macar 70-80 km/h, fara trafic si fara obstacole astfel incat la o manevra gresita sa nu ajungi in pom sau pe contrasens, sub o masina. Poate fi si o parcare f mare, la orele cand e goala. Exerseaza viraje, countersteering. Exerseaza opriri de urgenta. Daca te simti tu mai bine cu ea limitata asta e... Eu nu sunt de acord cu asta. Limitarea trebuie sa fie in capul tau nu la motor. Sa zicem ca mergi un an cu ea limitata. Ce faci apoi? Dupa un an de mers cu limitare o sa tragi mereu de gaz pana la limitare pt ca asa te vei obisnui. Oricum va trebui sa inveti cum se simte la turatii ridicate, mai bine fa-o acum cand inca ti-e teama si esti mai prudent. Ia-o incet si va fi OK, pana in 7-8000 RPM nu-i nicio problema. Nu trebuie sa incerci zona rosie din prima. Mai bine o turezi acum in coditii controlate de tine decat sa o faci involuntar dupa ce ii scoti limitarea. Apoi, max 5000 RPM e ca si cum i-ai lega de gat o piatra de moara. In oras e cat de cat OK dar afara trebuie sa fie un chin. Nici 120 km/h nu prinzi iar la depasiri o sa fie jale.
×
×
  • Creează nouă...