Sari la conținut

rp34ics

Membru
  • Număr conținut

    17
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    01.09.2008
  • Motocicleta
    Honda CB 500
  • Numar Moto
    Panseluta

Vizitatori Recenți Profil

259 citiri profil

rp34ics's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Buna Ne-am intalnit cu cateva ore in urma la Dristor si am schimbat cateva cuvinte despre motoare. Te rog, daca mai ai numarul de telefon al baiatului din Tulcea mi-ar fi de mare folos sa comand si eu un cadru. Nu de alta, dar n-as vrea sa-mi inaugurez motorul in primavara cu zgarieturi, ca de talentat cred ca sunt la faze de genul asta... . Mii de multumiri. Robert
  2. Foarte frumoasa, bruneta! ) Ai grija de ea, multe bucurii pe drumuri lungi si asfalt uscat . Poate in primavara le scoatem la plimbare. Asfalt uscat!
  3. Buna Marius, diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring. Buna diferenta este de doar 4mm; cu atat se modifica raza rotii fata. Daca, raza rotii nu va mai fi de 519,8 mm ci de 515,8 mm. O alta diferenta va aparea la trail care evident se va micsora ( inseamna si o coborare de fata cu 4 mm) deci, putin mai instabila; nu foarte mult dar pentru compensare ar fi indicat sa pui si pe spate o anvelopa de 160/60/R17, acest lucru inseamna o coborare a spatelui cu 8 mm. In felul asta devine mai stabila dar curbele le ataci cu genunchiul interior curbei, jos ( daca intri cu viteza ridicata) la fel ca la o motocicleta sport touring.
  4. O poate regla pe inaltime dar intr-un mod neortodox din sistemul de prindere de sasiu - prinderea amortizorului de furca; sunt patru suruburi si coborarea se face cu vreo 3-4 cm. Dar i-am atras atentia ca daca o face doar de acolo risca sa-i schimbe ciclistica; am vazut destule motoare coborate de fata iar cei care le folosesc mi-au zis ca au avut surprize privind comportamentul la manevre. Obligatoriu trebuie coborat si spatele cu aceiasi distanta insa nici eu si, din cate am discutat, nici alti prieteni care sunt mecanici nu stiu cum sa coboare spatele. Amortizorul fata se intareste din reglarea arcului interior. Daca doresti da-mi o adresa de e-mail si-ti trimit manualul
  5. Buna, Si eu sunt cam mic de inaltime si... as fi preferat sa fie macar cu 2 - 3 cm mai joasa dar m-am acomodat cu ea. Reglajul amortizoarelor spate pe una din cele 5 pozitii nu modifica inaltimea. E recomandat cand esti singur pe motor sa fie pe treapta a II-a cel putin. Daca tensiunea in arc e prea mica si ataci virajele cu viteza si apleci motocicleta, risti sa intri usor in derapaj; mai precis, pierde aderenta. Suspensia fata am impresia ca se poate regla; exista un arc interior a carui intensitate - dar nu stiu foarte sigur- se regleaza dupa ce demontezi roata, se pare ca are un surub un lungul furcii. reglajul cred ca se face cu o cheie imbus. Am sa ma interesez calumea, mai precis am sa citesc manualul si revin cu dedtalii. Reglajul motorului pe inaltime NU SE FACE DOAR COBORAND-O DIN FURCA FATA!!!! Daca o cobori doar de fata ii schimbi trail-ul; mai precis ii inchizi ungiul cu cateva grade si risti sa cazi cu ea in curbe datorita deraparii sau, la franare, mai ales la frana de urgenta se comporta ca si cum ai bloca roata fata cu ghidonul indoit. Ciclistica fiecarui motor si comportamentul acestuia la manevre este calculat de proiectanti cu multa minutiozitate. Spune cineva ca are probleme cu motorul la franare, ca-l pune jos chiar si la viteze foarte mici cu ghidonul dret... si ca motorul il impinge intr-o parte. Trebuie sa verifice daca nu cumva a lasat motorul mai jos doar de la furca si daca a tensionat suficient si in mod egal arcurile din furci. Daca a facut modificari, atunci trebuie sa aduca motorul la setarile normale si nu-i mai cade prietena. ) . Inca o chestie: cand cobori motorul, ii cobori si garda; daca esti nevoit sa ataci o curba la viteza mai mare cu genunchiul jos, s-ar putea sa atinga asfaltul cu scaritele ,sasiul sau cu teava de esapament si derapeaza ca pe You Tube cand , de fapt, daca era setata ca din fabrica putea s-o aplece inimaginabil si suficient incat sa iiasa din curba nesifonat. Daca totusi vrei sa cobori motorul, atunci trebuie sa masori inaltimea care o are acesta cu tine asezat pe ea atat la furca cat si la un punct din spate inainte sa-i faci orice modificare. Dupa aceea, cobori inaltimea motorului de la furca prin slabirea suruburilor de prindere a furcii de cadru ( 4 la numar) suficient incat sa devina comoda pt tine si masori din nou inaltimea motorului la furca cu tine asezat in sa. Apoi trebuie coborat si spate cu aceiasi diferenta !!!! nu mai mult, nu mai putin caci altfel se modifica ciclistica si fie cazi in curbe, fie te tranteste la franare, fie iei curbele cu multa dificultate functie de marirea sau micsorarea unghiului furcii. Exista niste " oase" niste dispozitive de fier care se monteaza la articulatia furcii spate si care micsoreaza cursa acesteia. Pentru motoare cu doua amortizoare pe spate n-am gasit. Am vazut pentru motoare cu monoamortizor pe spate si doar pentru anumite marci. Cea mai simpla si sigura metoda este sa porti bocanci cu talpa groasa ) te avantajeaza si pe motor si cand te dai jos de pe el. E si cea mai ieftina, crede-ma. Motoare cu saua joasa nu sunt decat choper-ele. Motoarele naked si cele sport touring au inaltimea seii de la 770 mm in sus. Crede-ma ca si eu am cautat... Eu m-am invatat cu CB si chiar nu ma deranjeaza ca sunt la limita. Ideea e ca la oprire sa te inveti, daca nu ajungi cu ambele picioare ( cu varfurile dar destul de bine), atunci trebuie sa te inveti ca la oprire sa te sprijini pe piciorul drept; ca o semidescalecare. La plecare, apesi ambreiajul, piciorul stang banuiesc ca ajunge la schimbatorul de viteze... ) bagi in viteza si te urci pe ea cupland si motorul. Greu de explicat dar ai sa vezi ca e destul de usor. CB-ul are saua de 775 mm dar am vazut baieti care conduc motoare cu saua de 815 mm si se descurca foarte bine; ba n-au cazut niciodata. Deci, bocanci cu talpa gorasa; atentie la sireturi sa faci vreo bucurie si la oprire descalecat pe dreapta. E ieftin si cel putin stai linistit ca nu-ti face motorul surprize pe drum. Bafta si tot raul e spre bine; poate facem clubul piticilor cu CB-uri PS Primim si fete )
  6. Salut! Am inteles ca ai cateva piese de CB 500. S-ar putea sa ma intereseze pe mine unele lucruri. In cazul in care ai timp si doresti sa vorbim, da-mi un bip la nr. 0732999913 si te sun eu. Multumesc, Robert
  7. Nu mai insist pe subiectul asta pentru ca intotdeauna ne scapa detaliile sau vrem sa ne scape si intram intr-o polemica fara sfarsit. Eu vorbesc de expunere timp de 10 secunde, tu-mi vorbesti de experimente de 24 de ore...; da, dupa 24 de ore si dogarii iti repara butoaiele, cepurile de trestie iti tin barca uscata... si orice produs petrolier, inclusiv motorina ataca orice produs din cauciuc.Eu vorbesc de degresare si nu de ungere macar si pentru 6 ore. 24 de ore inseamna 86400 secunde, timp in care acea substanta sa fie prezenta permanent... Cauciucurile difera ca si compozitie de la un producator la altul precum si de la o destinatie la alta. In concluzie, nu dati cu spray de curatat carburatoarele pe lanturi ca a doua zi de dimineata va veti trezi cu lanturi de ancorat nave la roata motorului; sprayul folosit de mine probabil a fost expirat... Si inca o problema, una este decarburolul pe care-l cumperi ambalat la litru si in care nu trebuie sa tii piesele mai mult de 30 de minute pentru ca apar coroziuni si alta e sprayul pe care nu-l poti folosi mai mult de 3-5 minute si e gol. Dar ma repet, citim printre randuri pentru concluzii cu valoare de axioma. Asfalt uscat!
  8. Buna Marius, Nici eu n-am mai verificat acum ce i-am scris lui Jarod dar orice explicatie chiar repetata sau completata este binevenita. Dar din cate am retinut, el vorbea de lantul de distributie? Pentru ca acela este cu totul altceva si la el facea referire am observat si eu dupa ce deja ii scrisesem. Referitor la curatarea lantului de transmisie cu spray pentru curatat carburatoare... da, intr-adevar, benzina ataca metalul, si mai ales cea care are continut ridicat de sulf, cum si uleiurile care au TNB-ul scazut, nu protejeaza metalul de actiunea acizilor formati de carburantii bogati in sulf. Pentru ca, in prezenta umezelii produce acizi care clar ataca metalul... si inca in ce hal. Am citit cu atentie acel tabel si nu te contrazic, dar sprayul acela nu contine benzina in primul rand si actiunea substantei este de aproximativ 5-8 secunde ( este extrem de volatil) si nu de 24 de ore cum sper ca am citit bine in tabel in al doilea rand. Daca ne gandim la actiunea lui coroziva care o are in acele cateva secunde, gandeste-te ca e folosit la curatarea carburatoarelor, acestea contin multe piese din aluminiu si din bronz cat si membrane si garnituri la fel de sensibile. L-am folosit ani de zile la curatarea carburatoarelor, a pieselor din culbutor si nu s-au produs niciodata decalibrari ale cuiului ponton, ale jiglerelor sau a garniturilor. Concluzia mea, sprayul de curatat carburatoare nu distruge lantul de transmisie, are actiune de cateva secunde, degresandu-l complet si nu corodandu-l, dupa care se face ungerea cu uleiul special pentru ungerea lantului de motocicleta ( i-am spus ca am cumparat doua sprayuri unul de curatare si unul de ungerea si nemultumit am fost doar de cel de curatare) asa cum i-am scris si lui Jarod si nu cu un altfel de ulei sau produs petrolier. Uleiul pentru ungerea lantului de transmisie are mai multe proprietati ( si nu trebuie inlocuit sub nici o forma) una dintre ele in afara de cea de ungere a O sau X ringurilor este de a retine in exteriorul acestora a particulelor dure, acesta este si motivul pentru care dupa un timp observam foarte multe depuneri in exteriorul lantului si nu in interior. Uleiul pt lantul de transmisie isi face treaba dar, dupa 1000 de km depunerile de particule de pe interior si exterior sunt foarte multe si duc la uzura lantului a fuliei si a pinionului de aceea se cere mai intai curatarea completa a lui si apoi ungerea. Cam asta este, oricum daca mai ai si alte opinii le ascult cu mult interes! Asfalt uscat!
  9. Am facut rost de manual de reparatii si am verificat atent lantul. L-am si curatat ca de, nu stiu cum sa-i mai dau roata si s-o rasfat. Iata cum am verificat: am pus-o pe cricul central, pozitia schimbatorului pe treapta intai. In dreptul lantului, ma refer la partea de jos a lui, am pus o rigla in pozitie verticala. Roata de spate data putin inapoi asa incat partea de sus a lantului sa fie intinsa. Acum, la partea de jos a lantului te uiti in dreptul carei gradatii a riglei vine lantul. De la acea pozitie, ridici la maxim de partea de jos a lantului in sus, pe langa rigla si masori din nou. Abaterea acceptata in cartea tehnica este intre 30 si 40 mm. Exemplu: Daca pui rigla langa lant cu motorul in viteza, asezat pe cricul central parte de sus a lantului intinsa si vezi ca partea de jos este la 14o mm ( sa zicem), ridic de el in sus nu foarte tare sa dai motorul jos de pe cric, dar ferm. Daca partea de jos a lantului, prin ridicare, atinge o gradatie a riglei intre 170 mm sau 180 mm inseamna ca lantul e intins. Daca Rigla iti arata 150- 160 mm inseamna ca e prea strans ceea ce duce la uzura prematura a lui si a piniomului. Daca masori peste 180 mm inseamna ca trebuie sa-l intinzi. Aici mai apare o problema. Pe furca din spate, in dreptul axului rotii pe partea stanga a motocicletei exista o gradatie. Daca axul rotii din spate nu a ajung la marginea gradatiei de pe furca, inseamna ca mai poate fi intins. Daca axul este la limita extrema a gradatiei de pe furca iseamna ca trebuie sa cumperi un kit de lant nou. Daca esti norocos si trebuie doar reglat, atunci ai urmatorii pasi de facut: 1. Slabesti piulita axului rotii de spate, nu foarte mult; cat sa fie axul lejer. In spatele furcii ai un surub cu piulita si contra-piulita, este intinzatorul de lant; este asezatin prelungirea frcii de spate, cele doua piulite si axul sunt practic chiar in capat. Folosesti doua chei si o slabesti mai intai pe cea din exterior. Cheia de pe piulta din interior ramane pe loc, cheia de pe piulita din exterior o apesi cu podul palmei in jos usor dar ferm pentru a nu distruge hexagonul. Foloseste in prealabil un spay degripant. Nu de alta dar cea mai urata chestie atunci cand cineva repara un lucru este sa lase urme pe suruburi, sa distruga hexagoanele piulitelor sau sa-i ramana piese. Un spray degripant e foarte ieftin, il folosesti si in alte ocazii si nici tu nu techinui. 2. Dupa ce desurubezi piulita din exterior ( contrapiulita) doua-trei filete, infiletezi surubul interior al intinzatorului cu cheia daca e prea lasat lantul, prin ridicarea cheii in sus, sau, dupa caz, il desfiletezi daca lantul e prea strans. Daca defiletezi, ai grija ca intre intinzator si axul rotii de spate sa nu fie o toleranta de cativa milimetri un joc care sa te minta si reglajul tau sa nu fie cel care apare pe rigla. Lucrul asta il eviti daca impingi putin intre cauciucul din spate si furca cu mana stanga, iar cu mana dreapata mai desurubezi putin si apoi, tot cu mana dreapta ) pui rigla vertical langa lant si ridici lantul. Vezi cand creezi tensiunea intre cauciuc si furca sa nu dai roata in fata si sa slabesti partea de sus a lantului. Ideea e sa te incadrezi in acel interval de 30- 40 mm. 3. Cand ai obtinut reglajul, pastrezi tensiunea intrecauciuc si furca si, tot cu mana dreapta folosesti cheia cu care ai slabit piulita axului rotii de spate si o strangi suficient ca la detensionarea rotii sa nu ti se abata axul. Ufff, gata!! Eliberezi mana stanga si srangi bine surubul axului rotii. apoi prima piulita a intinzatorului, ata cat iti permite; nu insista prea mult pantru ca ar insemna ca tragi inapoi axul rotii si degeaba ai muncit. Pe urma, strangi bine contra-piulita cu cele doua chei; prima o tii fixa in timp ce cu cea de la contrapiulita o ridici cu podul palmei in sus. Poate crezi ca te iau in ras dar multi tin cheile ca pe topor si strica hexagoanele, de asta iti zic. Cand ai terminat de strans contrapiulita, mai verifici inca odata lantul daca e corect intins si, ina odata, piulita axului rotii ca.... sa te fereasca Dumnezeu sa o uiti doar usor stransa... 4. Iei un spray pentru curatat lantul; eu iti recomand sprayul de spalat carburatoarele, cine vrea poate sa incerce si o sa vada diferenta: e ca scos din cutie. Dupa ce-l foloseste poata sa citeasca si marca lantului daca e lant original, spala si fulia de toate depunerile si apoi, folosid un spray de ungere, il ungi. Unii fac operatiile acestea cu motorul pornit in treapta intai. Eu te sfatuiesc sa NU!!!!. Schimbatorul in pozitia neutru, un prosop furat din casa care sa nu lase scame si putina rabdare. Diferenta e de cateva minute. Iei putina vaselina si ungi intinzatorul si axul, apoi le stergi cu carpa ca ar fi pacat din nepasare sa apara rugina, in cazul in care vezi ca s-a mai umblat pe acolo si nu s-a gresat, da-le jos tu, greseaza-le si pe urma fa reglajul. Cand faci reparatii mai ample sa ungi inainte de montaj intotdeauna piulitele si suruburile ca doar de, tii la lucrul tau si-ti place treaba bine facuta. Verificarea si curatarea lantului sa o faci la fiecare 1000 de km. 5. Ultima etapa, te asezi in poponeata pe bordura si bei satisfacut un suc, fumezi o tigara ca ai muncit destul dupa care o testezi. Fac pariu ca merge mai bine. Uneori o stergem de praf si ni se pare ca merge altfel! PS Inainte de etapa 5 care e obligatorie sa te speli, frate, pe maini ca-i jale mare! Bafta Hai ca-i tare! Acum am citit mai atent. Tu intrebai de lantul de distributie si nu de lantul de transmisie. Si ti-am mai scris si o intrega poezie... Pentru lantul de distributie sau cureaua de distributie nu ma pricep decat la masini... principiul e relativ acelasi dar pana nu invat de la un mecanic de motociclete nu ma bag. Ai grija daca totusi vrei sa risti, ai pe partea stanga a motorului, in dreptul carterului, la 10 centimetri mai sus un surub. Dupa ce-l demontezi vei vedea in interior se vede marginea nu stiu carei piese. Pe ea e pansonat un semn. Cand semnul este in dreptul orificiului, axele cu came sunt in punctul mort al pistonului, daca nu, rotesti cu un imbus mi se pare axul de pe capacul carterului pana semnul din orificiu se vede iar semnele pansonate pe rotile dintate ale axelor cu came sunt indreptate in sus. Asta presupune sa dai motorul jos, sa demontezi capacul motorului; la auto culbutor se numeste. Care e riscul la auto si s-ar putea sa fie acelasi lucru si la motor? Daca nu montezi la semn axele cu came cu semnul de volanta ( sper ca asa ii spune sau este; imi cer scuze dar ti-am zis ca la moto trebuie sa pun mana serios pe carte) risti ca pistonul sa lovesca supapa cand ajunge in punctul mort si... fie spargi pistonul, fie spargi supapa fie indoi coada supapei. N-as vrea sa faci praf motorul facand experiente, crede-ma ca daca nu studiezi atent un manual si pentru prima oara cand desfaci un motor sansele sunt de 90% sau sa nu pui sincronizat punctul mort al pistonului cu cadenta supapelor si munca-i in zadar... Ar fi pacat sa te duci pe urma la un mecanic si sa te coste asa de mult incat lasi motorul uitat in garaj... Eu am un manual de service in lb. engleza si la ora asta il citesc cu multa atentie desi n-am probleme cu mototrul. Daca doresti, ti-l trimit cu multa placere, dar ti-o zic ca unui prieten cunoscut... du-te la un individ care se ricepe bine, nu neaparat la reprezentanta. Atentie, sa aiba scule profesionale totusi; lera, subler, manometru etc. caci, altfel nu e mecanic... e carpaci si-ti va face motorul de te intrece si un scuter... Crede-ma ca ma pricep la mecanica, nu lucrez si nu ma bag decat daca cunosc foarte bine parametrii unui motor si am scule pentru verificari temeinice. Alminteri, daca m-as baga insemna ca fie sunt tampit, fie am vrut sa-mi bat joc de tine. Inca o chestie. Daca schimbi lantul de distributie, trebuie sa verifici si cei 4 cuzineti ai axelor cu came. Nu de alta dar sa nu cumva dupa ce te chinui fie si singur, dupa alti 1000 de km sa vezi ca acestia trebuiau schimbati. Pe cat posibil sa nu modifici pozitia supapelor pentru ca si-au facut un " pas" o pozitie in care calca etans pe scaun si etanseaza. Pe urma ai sa pierzi compresia si dai in alte cheltuieli. Cel mai bine, itit trimit manualul, il citesti, vezi ce-ti trebuie, iti cumperi piesele si, dupa ce stii clar ce ai de facut, CARE E ORDINEA OPERATIILOR , platesti un mecanic si-l faceti impreuna. Pe urma, stiind teorie si aplicand-o si in practica cu el, vei fi in stare sa faci nu unul ci zeci de motoare. In general, tipii care repara motoare daca vad ca esti istet si stii cate ceva teorie, te vor invata, crede-ma! Multa bafta! Buna Jarod, Am vazut ca ai scris cateva " probleme" pe care banuiesti ca le-ar avea motorul tau. In primul rand ambreiajul. Sunetul de care vorbesti e absolut normal sa se auda in momentul in care ambreiajul nu este cuplat. In momentul in care-l tensionezi, discurile din interior se strang si fac un bloc comun. Din acest motiv nu se mai aude zgomotul. In momentul in care detensionezi ambreiajul, intre dicurile ambreiajului se formeaza un mic joc, care e o toleranta normala. Ambreiajul este multidisc in ulei. Ei si acum e acum: fiind cu ambreiaj in ulei, inseamna ca uleiul care face ungerea cutiei de viteze , a pistonului, a tuturor componentelor motorului. Ai spus ca pui ulei 10w40 de la Mobil 1. Jarod draga, daca uleiul are continut ridicat de molibden, acest ulei iti va distruge discul de ambreiaj. Motorul lui CB 500 este twin, adica se foloseste ulei special care asigura si ungerea discurilor de ambreiaj. Exista si motoare cu ambreiaj multidisc uscat. Atunci nu mai e problema sa verifici continutul de molibden. Mobil 1 are doua tipuri de ulei pentru motociclete twin: 1. Mobil 1 Racing 10w-40 2. Mobil 1 V twin 20w-50. Ambele sunt bune dar eu as prefera Motul. O firma care se respecta iti prezinta toti parametrii. Iti ropun sa incerci si Motul 300V 4T Factory Line 10W40. Vis'a'vis de schimbul de ulei la 6500, e intr-adevar o cheltuiala dar, daca ai de gand sa pastrezi motorul asta mult timp, inseamna ca ai un motor super. Are compresie, uzura mica a segmentilor, camasilor, a cuzinetilor, a trenului mobil si a trenului fix din cutia de viteze. Si eu la fel am sa procedez. Iti dau un exemplu: Am Tucson. L-am cumparat la 120 km in luna ianuarie. A vazut saracul in 9 luni.... 57000 de km facuti mare parte pe ruta Bucuresti- Constanta cu 160, 180 km/h chiar daca in cartea tehnica viteza maxima e de 177 km/h. I-am facut schimbul de ulei la fiecare 7500 km si la fiecare schimb i-am pus fie Metabond fie DuraLube. La 52500 mi-au pus motorul pe tester si... surpriza: diferenta de compresie intre pistoane este de 0,01 bari. Adica motorul e ca si nou. Crede-ma ca nu mi-a venit a crede, ba mint stiam dar eram curios daca ceea ce stiam si facusem avea si efect. Asa ca, schimbul de ulei mai des e binevenit, chiar daca costa, crede-ma ce-ti spun. Dar atentie ce ulei ii pui... Daca ai pus ulei auto, SCHIMBA-l IMEDIAT si neaparat schimba-i si filtrul, de asta s-ar putea sa nu-ti poti regla ambreiajul, si daca mai insisti vei cheltui cu inlocuirea o groaza de bani. Daca ii pui ulei de moto 4T dar racing si o mai si alergi, atentie, nu inseamna ca acel ulei e mai bun, are punctul de ardere mai ridicat dar vascozitatea se pierde mai repede decat la uleiurile normale, iar pour point este mic de genul 5w40 sau chiar 0w40 ceea ce insemna ca la temperaturi scazute are fuiditatea aproape nula, adica e consistent ca mierea incat pompa de ulei nici macar nu ti-l poate impinge... e ca un gel. Asa sunt concepute aceste uleiuri, asigura randament motorului pe termen mai scurt dar proprietatile protectoare in momentul in care motorul este forjat se pierd mai repede. Uleiurile de moto sunt mai scumpe decat cele auto pentru ca primele trebuie sa contina anumite elemente care sa pastreze proprietatile de ungere, vascozitate, flash pointul etc. facand fata atat solicitarilor termice si mecanice ale pistoanelor, solicitarile mecanice ale cutiei de viteze cat si ale ambreiajului. La auto ai ulei de transmisie care are proprietati diferite de cele folosite in motor. Uleiul de transmisie se foloseste doar la cutia de viteze si cateodata la grup ( daca nu se pune valvolina). Multa bafta!
  10. Super faina, frate! Si din cate vad e si galbena )!!! Sa fie intr-un ceas bun. Chiar sunt curios cum se comporta dupa mai multi kilometri parcursi. Asa ca, nu ne parasi prea curand chiar daca vor mai aparea carcoteli pe forum. In fond si la urma urmei fiecarei persoane i se potriveste un anumit tip de motor, sunt multe elemente de luat in calcul; conformatie fizica, temperamentul celui care conduce, cum raspunde motorul, ciclistica. Ia-o la cateva drumuri lungi si dupa ce te acomodezi cu ea, spune-ne si noua concluziile. Si eu peste un an-doi vreau sa-mi iau o Yamaha TDM 900 desi sunt cam pitic pentru asa ceva ). Dar pe Pansy tot am s-o pastrez chiar de-ar fi s-o tin in garaj desi pentru Bucuresti cred ca e de neinlocuit. Sa nu uiti s-o uzi cu prietenii tai, dar sa nu inceri faza cu sampania sparta de rezervor ca lasa urme ) Asfalt uscat! PS Pune-i un nume inainte de a bea jumatate din sampanie. Sa auzim !?
  11. Nu se supara nimeni, stai linistit. In fond si la urmei CB 500 e foarte bun pentru oras si mai ales pentru incepatori si pentru fete. Pe a mea deja au incercat-o doua fete astazi sa vada daca ajung cu picioarele bine la asfalt. Dar musai trebuie sa ne arati niste poze cu ea sa stim pentru ce-ti facem urarile si sa ne bucuram impreuna cu tine. S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea si s-o numesti ca asa o sa-ti fie mai draga si o sa ai mai multa grija de ea! PS Nu uita de poze
  12. Buna Iollele' Am adus-o si nici n-ai habar ce emotii am... Am si botezat-o " Pansy" de la panseluta. Cred ca i se potriveste la combinatia asta de culoare, . Mi-a adus-o un prieten ( eu inca n-am permis) si i-a placut si lui insa mi-a spus ca dupa cum ma cunoaste s-ar putea sa mi se para lenta dupa cateva mii de kilometri. Pe el il cred; are un CBR600 si e normal s-o simta asa. Pana in Bucureti a mers in urma mea cu 100-120 km/ora si mi s-a parut destul de nervoasa; cand demaram in tromba recupera distanta destul de repede. In oras in schimb... l-am ajuns acasa dupa 30 de minute. Tu ce motor ai? CBF 500? Daca da, te invidiez. Foarte reusit modelul. Ma tenteaza sa-i fac unele imbunatatiri estetice care s-o apropie de modelul asta dar cred ca s-ar dubla pretul. Furca fata vopsita sau cromata in negru, discurile de frana la fel, aripa spate mult mai supla si agresiv ridicata, stopul spate inhide bine linia, esapamentul mai scurt, ce mai, l-au gandit bine. Cred ca ar fi bine sa-i fac si eu asigurare casco caci nu se stie niciodata. Cat despre loterie, ei bine, si cei care au vazut-o au spus acelasi lucru, Am castigat la loto! Dar mai intai sa ne luam permisul! Seara placuta Iollele si " asfalt uscat"!
  13. Adam, dragule De unde dracu, scuza-ma te rog, le tot scoateti mai frate! N-o iau ca pe o rautate, crede-ma, nici prin gand nu-mi trece. Asta e si motivul pentru care i-am zis si am vorbit serios, sa vina s-o vada si el sa-si spuna parerea, si-l mai rog inca odata daca e din Bucuresti; tel meu este 0732999913. Il invit si la un suc, cafea sau bere fara alcool. Chiar vreau parerea lui sincera dar mai intai s-o vada. Nu-mi place sa trag concluzii fara sa vad ceva cu ochii mei. Daca esti in Bucuresti atunci chiar mi-ar face placere sa ne vedem. In principiu duminica incerc s-o aduc pentru ca am lasat-o intr-un garaj la loc sigur. Nu a facut doar 2 km ci 2000 erau in anunt pe www. motoSH.ro. Eu am luat legatura cu el dupa o luna si ceva, timp in care s-au mai adunat 1000. Cat despre cauciucuri, depinde ce tip de cauciuc ai pe ea, stilul de condus, greutatea ocupantului sau ocupantilor si multi alti factori. Stii ca sunt cauciucuri, mai ales cele de spate, care ruleaza 9000 de km, altele 12000 iar altele 15000 si chiar mai mult iar cele de fata evident mai mult. Un sfat, si uite ca dau sfaturi ) nu luati cauciucuri cu viata lunga de rulare daca vreti aderenta buna, pe urma vindem motociclete in " stare foarte buna" dar cu " mici defecte optice". Si ma refer la mai multi factori: comportament pe drum uscat, pe drum umed, aderenta in curbe pe drum uscat si umed, distanta de franare in ambele situatii, comportamentul cauciucului la iesire din curbe. Omul n-o are de doua luni ci de un an, adica din 2007. Carte service? Da, am carte service de la primul proprietar, cel din Germania, actele originale ale motorului, actele de vanzare-cumparare dintre ei, stampila de la reprezentanta Honda Germania cu revizia facut acolo in 04.06.1999 la 1100km, de la Honda Romania cu revizia la 11191 km la 03.06.2007, factura de la revizie. Ce sa-ti spun ? Ca omul cand a adus-o n-a putut s-o porneasca cu propria baterie pentru ca proprietarul nefolosind-o nu mai avea suficient curent? I-a cumparat baterie noua imediat ce a adus-o in tara. Am si factura aceea si data la care a fost cumparata bateria; e imediat dupa ce a adus-o in tara. Acum stiu ca sunt multi escroci care incearca sa traga teapa si sa te minta dar crede-ma baiatul asta chiar nu merita. Intamplator ma pricep la mecanica si inca destul de bine; umba tu la 1 din 10 kilometraje si-modifica-l in 5 minute iar eu iti garantez ca in 30 de secunde iti spun la care ai umbalat. Daca nu-ti vine a crede, du-te la un mecanic si daca il cinstesti s-ar putea sa te si invete la ce sa te uiti. Intr-adevar ma pricep la mecanica dar nu la moto ci la masini ( segmentari, distributie, reglaje tacheti, frane etc) asa ca ti-am spus ca a fost vazuta de oameni cu experienta, nu de alta dar atunci cand nu ai reparat un motor mai bine lasi un om care se pricepe caci altfel te numesti carpaci. Ei bine, primul lucru la care m-am uitat dupa ce ne-am salutat a fost kilometrajul ca sa stiu daca mai discutam sau ne salutam printre dinti. Sunt mici detalii pe care un ochi format le vede doar uitandu-se la cadran si imediat iti dai seama daca s-a umblat sau nu. Galben? Da! ) Ei, tocmai asta a fost norocul meu.... culoarea si i-am spus-o si fostului proprietar, culmea ironiei. Da, si stiu ce vorbesc si daca vrei ceva bun trebuie sa stii unde sa cauti un lucrul ala. Femeile foarte frumoase le prefer doar pentru o aventura, cel putin asa vad lucrurile la varsta mea. Altfel era demult cumparata la a nu stiu cata mana si revanduta si iar revanduta. Cat despre faza cu bunicuta, uite, si eu sunt o bunicuta. Un prieten m-a ispitit sa ma apuc de pescuit. Si m-am apucat de pescuit si mi-a placut dar pentru ca serviciul nu-mi permite am renuntat repede. Am fost la pescuit de trei ori si, crede-ma unii pescari chiar s-ar uita lung la ce bafta am avut si cum brusc m-am lasat. Insa asta a fost. Nu pot sta in weekend noaptea pe balta si in cursul saptamanii sa lucrez cate 8-9- 10 ore pe zi. Ok, cu ce m-am ales? Cu scule profesionale de 4000 de ron. Noi noute, cu facturi, garantii si toate cele, lansete, mulinete, senzori, huse, truse de si eu ma uit ce tampit am fost. Asa s-o fi intamplat si cu omul ala din Germania. Si-a luat un motor mic si lent, si galben, i-or fi spus si prietenii ca e o culoare care se vinde greu, ca dupa 8000-9000 de km poate si merita ceva mai puternic, si cum germanii au salarii " mici" omul si-o fi luat alta si crede-ma, uneori ei le vand pentru ca ii deranjeaza lipsa spatiului. Deci baiatul asta este al doilea proprietar iar eu al treilea. Bun, am vorbit si m-am motivat destul. Il consider subiect inchisdar promit sa revin daca mi-am luat teapa. Pana atunci sper sa nu. Om trai si om vedea, buna, rea mie-mi place desi combinatia galben-albastru nu mi se pare reusita. Putea fi macar negru-galben ca sa fie un efect cromatic cu un contrast puternic. Eu sper ca flerul meu sa nu-mi joace feste mai ales pe banii mei ). PS Si, uite, m-am uitat pe contractul de vanzare-cumparare intre el si neamt, a cumparat-o la 9900 km. Iar 11191 de km ii avea in luna iunie cand a facut revizia la Honda Gata, hai s-o lasam balta si " Asfalt uscat!"
  14. Dragul meu, sa le luam pe rand, In primul rand virginele din ASE. Pe una am rezolvat-o eu ca de, trebuie sa-i aduci cu ceva contributia inainte de sesiune. Dar daca esti tu asa sigur de replica asta, ei bine, una dintre colege a terminat ASE-ul cum ti-era tie teama... virgina. M-a sunat acum vreo trei ani de zile sa ma salute si se pare ca in sfarsit cineva si-a facut mila de ea. asa ca, chestia cu bila de pe ASE n-o mai spuneti ca va fac cunostinta cu tipa si sunt sigur ca n-o sa va placa sa faceti acte de caritate. Vis'a' vis de 9 ani, cauciucul de spate va trebui schimbat peste vreo 3-4 mii de km. Asa este faza " cu bunicuta"; cand a luat-o tipul, cauciucurile erau uzate doar pe partea din mijloc ( atat cel din fata cat si cel din spate) incat a tras concluzia ca a mers cu ea numai pe o autostrada fara prea multe viraje si a mers a naibii bunica vreo 8000 de km. Abia acum i-a facut el uzura pe partea laterala; si acum se mai vad diferentele pe ambele anvelope. Cat despre cat de originale sunt piesele pe ea, daca te pricepi, chiar mi-ar placea sa ne vedem si sa-ti spui parerea, chiar serios vobesc. Ai fi a treia persoana priceputa care isi spune o parere. Nu stiu, probabil ca cei de la reprezentanta n-au vrut sa-mi ia si mie 1000 de eur; o fi fost vineri si era inchidere de program.... ) ;am sa incerc sa-mi aduc aminte. Una peste alta, lasand gluma la o parte, sfaturile tale sunt bune si de luat in seama. Sper sa fi fost norocos si sa nu-ti dau dreptate la anul pe timpul asta. Sa stii ca si eu prima data m-am gandit la vechime si la faptul ca au imbatranit anvelopa si simeringurile, garnituri etc, etc. Asta'i motivul pt care au mai vazut-o si altii cu ani de experienta pe motoare. Si apropo, daca te pricepi: ii pot pune anvelope 120/ 70/ 17 fata si 160/ 60/ 17 pe spate? mai precis, anvelopele de pe CBF 500 se potrivesc? In http://www.cb500.com/index.php se dau dimensiuni maxime de 150 /60/ 17. Eu sunt mic de inaltime si doresc sa o mai cobor putin, lasand la o parte varianta cu furca fata.Cunosti pe cineva care a inlocuit esapamentul cu unul mai scurt? Nu pentru zgomot sau fite ca n-am chef sa arunc bani prosteste dar teava de esapament originala mai are putin si depaseste roata de spate, adica foarte lunga si masiva... Nu-ti mai spun ca din cauza asta, si am vazut la toate modelele, cand te uiti din spate e si putin iesita in lateral. Cea de la CBF 500 se termina undeva in dreptul discului de frana si dupa cum arata pare si mai usoara. Poate-mi poti da o idee. Multumesc Buna Marius, Daca e praf in ochi atunci eu zic sa-l mai dai jos inca odata si sa mergi cu motorul cu aceiasi viteza. Normal ca pentru tine acum e praf in ochi. Ai experienta si sunt sigur ca vrei ceva mai puternic, viteza mai mare etc. In afara de al tau, am mai vazut un model. daca totusi imi poti spune unde-l gasesc sa-l vad si sa-l compar ar fi super. Cat despre carenate oricum n-am de gand s-o schimb. O pastrez pentru prietena mea. Isi ia si ea acum permisul. Bineinteles ca mai tarziu am sa-mi cumpar alta dar pana atunci am multi kilometri de facut si multe de invatat . Multumesc
  15. Ti-am vazut motorul, foarte frumos si cum arata si culoare dar eu merg pe alte principii. Daca motorul meu are kilometri rulati cat cauciucul tau de fata si motorul a fost incercat doar o singura data la 170 de km/h in Romania, cu cat s-o fi luat-o? Cu 2000 euro pret fix? Din cate stiu eu diferente intre modelul '99 si cel din 2000 nu prea cunosc. Oare nu merita 650 de euro stiind ca nu mai fac pe mecanicul pe langa ea cu simeringuri, ulei ( uleiul si filtrul au fost schimbate la reprezentana la 11125 km), bujii, cauciucuri, filtru de aer si cate si mai cate. Tu stii foarte bine lucrurile astea, si sincer sa fiu, din moment ce i-ai inlocuit toate acele piese si motorul merge ok, eu in locul tau n-as negocia nimic; doar cazuta sa nu fie. Cine vrea motocicleta fara cusur, atunci sa-si cumpere motocicleta noua. Asa ca multa bafta la vanzare! PS. Zi-mi mai bine de unde ai luat parbrizul acela, ca si eu sunt interesat sa-i cumpar unul si al tau am vazut ca arata destul de fain? Astept raspuns, multumesc. Si ce motor urmeaza sa-ti iei?
×
×
  • Creează nouă...