Jump to content

alc26

Membru
  • Posts

    52
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    andrei_c2001

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    bucuresti, militaristan
  • Carnet moto din
    si din ala
  • Motocicleta
    avem
  • Numar Moto
    alb negru si cu stegulet
  • Club
    nu e cazul

alc26's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Sa imi dau si eu cu parerea...Sunt doua probleme ridicate in discutia asta: 1. De ce e vinovat moto ca a murit Gicu (sau ce nume va place); 2. Cum a stabilit expertul viteza moto; 1. Solutia instantei e corecta si e practica judiciara multa si constanta pe tema asta daca aveti curiozitatea sa cautati. Avem accident in care Gicu moare. De ce moare? Ca a traversat aiurea si in timp ce a traversat aiurea a fost lovit de moto. Deci sunt doua parti implicate. Gicu e de vina ca a traversat aiurea, asta e simplu si suntem toti de acord. Acum cu moto, e sau nu de vina? Legea spune sa circuli cu o anumita viteza in localitate (50 in zona aia inteleg). Moto a circulat cu 70. Asta nu e insa suficient sa fie penal. Se cerceteaza si se face expertiza privind dinamica accidentului (exista experti specializati in tipul asta de expertize, google it). Se verifica daca, mergand cu 50 la ora, moto ar fi accidentat pietonul si daca da, daca prin lovirea lui Gicu la viteza aia i-ar fi provocat vatamari care sa conduca la deces. Sunt situatii in care se verifica si viteza la care ar fi putut fi evitat accidentul. Expertizele (ca se pare ca au fost doua din ce scrie in articol) au ajuns la concluzia ca si moto a avut contributia ei la deces.Exista niste formule de calcul care au ca punct de pornire viteza minima de reactie (e o valoare standard) si fata de viteza de reactie se calculeaza daca mergand cu viteza regulamentara, raportat la momentul in care Gicu s-a pus pe traversat s-ar fi produs sau nu acelasi rezultat (poti sa il omori pe unu si la 20 la ora daca iti sare fix in fata). Deci se pare ca expertii au stabilit ca, daca ar fi mers cu 50 rezultatul nu s-ar fi produs sau ar fi fost mai putin grav (aici putem doar sa deducem ca nu avem expertizele sa vedem ce au scris acolo). Stabilindu-se ca a existat si o culpa a moto asa ajungem si la partea de penal adica ucidere din culpa (culpa fiind ca a circulat cu viteza mai mare decat prevede legea si datorita si chestiei asteia s-a produs moartea lui Gicu). 2. Stabilirea vitezei unui vehicul in accidente e intr-adevar o chestie stiintifica pe baze de formule care pornesc de la niste parametri dati de CFL. Printre astia se numara: urmele de franare, ranile lui Gicu, deformarile/stricaciunile moto, urme pe sosea (cat s-a tarat moto, daca a venit taras, cat a fost proiectat Gicu in urma loviturii). De niste ani sunt si soft-uri care simuleaza accidentul pe baza parametrilor introdusi si dau niste rezultate destul de precise daca au parametri suficienti la dispozitie. Scuzati textul mai lung, acum liber la dat cu pietre
  2. Stai chill man. Nu am zis ca sustin cresterea vreunei taxe sau alte chestii. Raspundeam lui Massimowest care a lansat ideea cu devalorizarea motoarelor vechi pentru a incuraja cumpararea de motoare noi. Iar tot ce am spus eu am vazut cu totii ca a facut statul nostru iubit in cazul masinilor. Restul cu boierii si politicienii, ia-o usor ca te enervezi degeaba, ca pe ei tot intr-un loc ii doare de noi toti.
  3. Pentru a incuraja cumpararea de motoare noi sau de orice chestie noua in defavoarea uneia sh, se procedeaza la cresterea fortata a pretului prin taxe (vezi taxele bagate la auto vechi, fie ca s-au chemat de mediu, de timbru verde sau ce a mai fost). In felul asta fie cresc preturile la sh la un nivel la care nu mai renteaza diferenta fata de unul nou, fie cele foarte vechi devin nevandabile si atunci lumea se orienteaza spre nou. Nu stiu cat ar fi de practic la noi avand in vedere fenomenul inmatricularilor auto pe Bulgaria. O alta varianta ar fi niste conditii mai restrictive de circulatie raportat la noxe. Devalorizarea celor vechi sigur nu va incuraja cumpararea motoarelor noi.
  4. 5 facturi nu exista nicaieri. Orice factura se intocmeste in 3 exemplare. Unul pentru cumparator (albastru), unul pentru contabilitatea vanzatorului (roz), unul ramane in facturier (verde), adica tot la vanzator. Daca factura se emite electronic doar doua (ca in loc de evidenta fizica ai arhiva programului). Vezi ca faci confuzie intre numarul de facturi si ala de contracte.
  5. Pare o varianta de excrocherie tip "accidentul".
  6. Am I missing something? Cum s-a ajuns la mame asa rapid?
  7. Pretul la orice agregat nu scade chiar liniar. Scaderea brusca apare in primii ani pentru un motor nou (pierde si 30-40% din valoare), dupa care mai incet si ajunge la un rock-bottom. Oricum pretul de piata nu scade cum scade valoarea de amortizare (care in 10 ani sau si mai putin poate sa ajunga si la 0). Eu motor de strada cat de cat intreg sub 2000 eur rar am vazut, si la noi si afara. Si la valoarea asta vorbim de motoare 10 ani +
  8. Hai sa pun si eu cateva care imi vin in minte acum: 1. Adormit la volan, de doua ori in aceeasi cursa (o data la semafor, a doua oara in curba in fata la LIDL pe Moinesti); 2. Rupt roata dreapta fata in mers (asta dupa ce il intrebasem cu glas naiv daca e normal ca masina sa huruie in halul ala si sa dardaie); 3. Comentarii privind destinatia (nu prea le place ca nu stau in fata la Unirii sau in alta statie de taxi), asta de mai multe ori; 4. Miros (fara numar, fara numar); 5. Manelarie (la fel); 6. Mers cu 700 la ora (exagerez), ca se grabea sa prinda meciul la tv; 7. Uitat la meci in timp ce conducea (taxi high tech, avea tv pe tableta); 8. Maimuta montata (l-am rezolvat usor, i-am zis ca am treaba la Politia Capitalei in drum spre casa); 9. Habar nu avea care e str. Stirbei Voda (Bucuresti), dar era mai pensat si mai epilat decat alea de la Capatos; 10. Comentarii privind bacsisul (niciodata nu las sub 3-4 lei); 11. Mizerie in masina (iarasi fara numar, fara numar); 12. Oprit sa isi faca anumite comisioane pe parcurs (rezolvat simplu, la un moment dat m-am dat jos ca a oprit aproape de casa si i-am zis ca nu e mare paguba ca nu o sa isi ia banii de la mine intrucat oricum am vazut ca avea treaba in zona); 13. Oprit pentru alimentare (mai rar); Concluzia: Uber in ultimii 2 ani exclusiv
  9. De acord cu tine, dar in poza drumul prioritar se duce in dreapta. Ma rog, discutia e interesanta, dar din pacate, la cum a ajuns traficul prin oras, intersectiile vor deveni loc de socializare (cel putin in Bucuresti)
  10. Drum prioritar daca merge in dreapta, dar el face stanga (camionul) Oricum, cine vrea sa experimenteze, sa incerce in Bucuresti intersectia bd. Brasov cu Ghencea cand nu merge semaforul (prioritatile sunt similare cu schema).
  11. Masina trece prima. Trasa ei se intersecteaza numai cu cea a autobuzului care trebuie sa ii acorde prioritate de dreapta intrucat vine de pe drum cu acelasi rang de prioritate. Autobuzul al doilea pentru ca beneficiaza de prioritatea de dreapta pe care o are fata de camion si camionul ultimul.
  12. Eu nu inteleg o chestie. Avem o lege. Buna, proasta, asta e. Atata timp cat nu indeplinesti cerintele ei, nu poti obtine autorizarea respectiva, in cazul de fata permis. Cu exceptia sectiunii de legislatie, acte, vama, unde ar putea fi util un topic de propuneri de modificare/imbunatatire a legilor, in celelate topicuri, ar trebui sa pornim de la ea. In cazul de fata, cu toata simpatia, asta este. S-au oferit destule sfaturi pertinente cum sa te poti bucura de motociclit in conditii de legalitate ca de siguranta am unele dubii (pe circuit cel putin mai dai si de altii, iar in padure daca patesti ceva si esti singur, ultima ta problema va fi statul care iti interzice ceva. Nu o lua ca pe un atac, ci ca pe un sfat cat se poate de bine intentionat.
  13. Accidentele domestice sunt alta discutie. In cazul lor nu exista vreo lege care sa impuna o anumita conduita (sa alergi mai incet, sa tii ciocanul la un anumit unghi sau mai stiu eu ce ti se poate intampla), pe cand la circulatia pe drumurile publice ai o multime de reguli (asta cu adaptarea vitezei e una dintre cele mai vagi si permite o incadrare usoara atunci cand cauza evenimentului nu poate fi legata de incalcarea vreunei reguli mai clare). De aceea daca pici de exemplu din pom si iti rupi mana, nu iti cere nimeni banii pe spitalizare.
×
×
  • Create New...