Nu prea s-a discutat nimic despre suspensiile noastre asa ca o sa incep eu.
Poate mai sunt printre noi si altii care au aceleasi probleme/nedumeriri si astfel sper sa gasim solutii impreuna.
Va spun de la inceput ca nu am prea multa experienta de offroad ( 3 ani de transalp si 1 an de xr400r )
Datele problemei:
Ea: xr400r 1999, Eu 73 kg , fostul proprietar neamt nu stiu cate kg avea .
Suspensia fata:
Ce se intampla? Pe teren denivelat sau cu bolvani maricei 30 - 40 cm inaltime simt ca furca este foarte rigida si drept urmare imi solicita bratele iar oboseala apare mult prea repede. Am reglat compresia la maxim soft si nu s-a schimbat foarte mult. Cum as putea sa fac furca mai moale fara sa cumpar arcuri noi?
Daca reduc cantitatea de ulei sau pun un ulei mai 'light' credeti ca ar face o diferenta sensibila?
Schimbul de ulei si eventual simeringuri se poate face si in gospodaria proprie sau este mai dificil decat la amortizoarele simple fara reglaje pentru compresie sau rebound?
Suspensia spate:
Cu precomprimarea arcului la minim posibil atunci cand ma urc pe motoreta nu se lasa decat 3-5 cm, fata de 10 cat ar trebui conform specialistilor in noroi.
Pe aceleasi denivelari si chiar si pe urcari denivelate ( unde greutatea ar trebui sa tina mai bine motoreta lipita de pamant ) topaie si pierde aderenta foarte mult. Din reglajele posibile nu am reusit sa scot un setup care sa fie acceptabil.
Oare tot schimbarea arcului sa fie solutia? Sau o revizie completa + reglaj la un specialist ar fi suficienta?
Daca stiti un om care este priceput la service si reglaje si poate pune un diagnostic pertinent va rog sa-mi spuneti si mie.
Eu am gasit arcuri si pt fata si pt spate la racetech dar sunt scumpe ( 120 dolari fata + 120 spate + 80 transport) nu stiu daca mai sunt si alti furnizori.
Deocamdata mai incerc sa ma joc cu setarile amortizorului spate poate macar aici sa ajung la un rezultat satisfacator. Astept parerile voastre.