Foarte frumos si felicitari pentru talentul narativ care nu poate trece neobservat! Anul asta a fost plin si pentru mine. Am fost la intrunirea cu colegii mei din MTCE (Moto Turing Club Europe) din primavara in Croatia pe la mijlocul lunii lui mai! Am ramas cu un gust amar, ros de invidie, dar in acelasi timp plin de admiratie, ce-au putut face altii cu tarisoara lor tot comunista odinioara! Dragi prieteni suntem foarte in urma! Au strazi, autostrazi, tunele si ce mai vreti voi IMPECABILE! Punctul de intalnire a fost Crikvenica, o statiune cocheta de pe malul Marii Adriaitice. Ruta pe care am abordat-o, spre deosebire de stimabilul meu prieten, a fost Focsani-Sibiu-Timisoara (am dormit la unchiul meu) - Budapesta- Balaton (a 2-a noapte - o pensiune 3 stele) Zagreb - Crikvenica. Total km aprox. 1400. Am ales pe cat posibil autostrada fiind mai pe gustul meu. La destinatie deja eram asteptati de organizator, Olav, un neamt simpatic posesor al unei mobre yamaha fjr 1300, membru fondator in board-ul clubului. Rand pe rand soseau alti colegi osteniti de atata drum dar cu zambetele asternute pe fata, fericiti ca au ajuns unde trebuia si asteptati cu halba de bere rece, traditionala, in fata pensiunii unde trona o masa mare inalta si rotunda din lemn masiv inconjurata de scaune, ca la bar, tot asa de inalte si rotunde.
Acest Olav - 58 de ani - isi facuse temele fara greseala (oare de ce nu sunt mirat). Seara la un pahar de vorba, in sala de mese a pensiunii, am primit tricoul personalizat cu sigla clubului si ne-a fost prezentat tot programul gandit pana in cele mai marunte detalii atat verbal (limba de conversatie - engleza) cat si pe un pliant editat unde erau explicate succint zilele, traseul si nr de km aproximativ in care ieseam impreuna. Regula era o zi calare (vreo 300 km) a doua zi relaxare base-camp-ul fiind pensiunea. Altfel spus, toate drumurile duceau la pensiune.
Interesanta mi s-a parut tehnica in care ieseam la plimbare. Primul motociclist si ultimul purtau veste reflectorizante fiind inchizator/deschizator de coloana mersul fiind, dupa cum bine ati banuit in coloana pe un sir, 13 motociclete si 18 participanti. La fiecare schimbare de directie prima motocicleta dupa deschizatorul de coloana, tragea pe dreapta asteptand sa treaca tot sirul pentru ca mai apoi sa iasa in fata inchizatorului de coloana, in felul asta neexistand teoretic practic nicio posibilitate ca cineva sa se piarda.