Salut,
Salut, intr-adevar nu prea are sens, pentru ca diferenta de consum la 100km cu sau fara acest sistem este extrem de mica. Am incercat sa masor 100 km folosind sistemul fata de 100km in conditiile in care am lasat Idling activ. Din pacate este extrem de greu sa rulezi din nou 100 km in exact aceleasi conditii (aceleasi drumuri, conditii meteo, aglomeratie in trafic, ....). Consumul la mine nu a trecut de 2.5L/ 100km niciodata. Probabil daca socotesti la zeci de mii de km incepe sa conteze, ca nu mai vorbim daca gandesti global: economia care s-ar face daca toate autovehiculele ar avea in dotare un astfel de sistem.
Totusi un plus mare la capitolul inovatie si diferentiere fata de alte marci/modele.
Oricum, dupa ce incepi sa folosesti sistemul, cand stai la semafor intr-o coloana de 30 de masini, a caror motoare se afla in functionare desi temporizatorul semaforului arata 60 secunde rosu, incepi sa realizezi ca face sens. Cele 30 de masini daca ar avea toate motoarele oprite in cele 60 de secunde, chiar ar conta, pentru economia combustibil/bani, ptr aer mai curat si ptr tine care esti pe scuter si inhalezi fumurile lor timp de .... 60 secunde
este diferit sistemul decat la electromotoarele normale. Este magnetic, fara frictiune si uzura mecanica.
http://world.honda.com/motorcycle-picturebook/idling-stop/