Salut,
De anul acesta am inceput sa calaresc un Gs500 de prin 94, ca primul meu motor si am o mica nelamurire legata de cumpletarea uleiului.
Dupa achizitie si vreo 2-300 km si urmatorul salar am facut intretinerea de riguare (schimb ulei motul 5100, filtru, si pe la furca semeringurile si un ulei, deoarece erau duse, un lichid de frana). Dupa schimbul de ulei, verificam periodic cam la 300 km nivelul cu motorul pus pe piciorul central si loc cat se poate de drept, cum scrie la carte, si totul ok, nivelul aproape de full. Cam asa vreo 2k KM. Sapt trecuta inainte sa plec prin vacnata am verificat iar, scauze pe la jumatatea tijei si am mai cumpletat cu doar, 200-300g am zis ca e deajuns.
Insa, dupa vancata ~1.4k km, unde am dat mai mult gaz (autostrazi cu 120-140 constant si un test de viteza pana la 170 cu motorul incarcat), am venit acasa si dupa o zi de relax la motor am verificat iar uleiul deoarece mi se parea ca se auzea altfel.
BIngo, tija nici macar nu se manjea de ulei (martorul de ulei nu s-a apris, dar functioneaza). Am pus aproape 1l si a ajuns nivelul aproape de limita de LOW . Am facut o mica tura si l-am pus iar pe picior, mai verific maine dim.
Stiu ca motorul mananca ulei si tipul uleiului care l-am folosit se mananca si singur, dar de ce o asa mare diferenta de consum ? De pierdere am verificat si e ok.
E normal sa manance asa mult? Mi-e ciuda ca am fost prost si n-am verificat in timpul vacantei uleiul deloccc.