Sari la conținut

atelierulmoto

Membru
  • Număr conținut

    9
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    https://www.facebook.com/5BService

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    Kawasaki Z1000
  • Numar Moto
    B-19-ZRT

atelierulmoto's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. daca stii macar teoretic cum functioneaza o furca si simti ca ai inclinatie spre mecanica, ai putea incerca singur. daca te apuci singuri si nu a fost servisata de mult vezi ca ai sanse maxime sa-ti trebuiasca un pneumatic cu percutie ca sa desfaci inbusul din capatul paharului. apoi, cu benzina sau spray de frane, curata foarte foarte bine fiecare componenta. 1L de ulei de furca este cca. 55 lei cam peste tot, orice vascozitate. simeringurile athena sunt 35-70 lei perechea, simeringurile Ariete sunt 70-120 lei perechea. parerea mea: du-te la mecanic si stai langa el sa inveti si poate a doua oara ti-o faci singur. nu este complicat dar ai nevoie de experienta ca sa faci o treaba ok.
  2. daca l-ai schimbat recent, probabil este vorba de montaj incorect. n functie de cat ai mers de cand l-ai pus, e posibil ca "rearanjarea" sa nu nu-ti aduca nici un rezultat fiidca deja a capatat uzura in pozitia incorecta. daca vrei sa mergi la sigur, simeringurile Ariete montate corect si nu batute cu ciocanul si surubelnita nu ne-au facut niciodata probleme. doar ca sunt in general dublu la pret fata de Athena pe de alta parte, toti producatorii zic ca servisarea furcii trebuie facuta in fiecare sezon. eu cred ca daca nu curge, poti sa servisezi furca si la doua sezoane. functionarea corecta a furcii are rol esential in preluarea sarcinilor de franare. si parca nu m-as juca cu asta tu cand ai servisat ultima oara furca?
  3. cred ca am gasit 02 e un cod de senzor MAP, probabil cand ai dat rezervorul jos ai agatat ceva pe acolo. 02 e anomalie de parametru deci nu ai deplasat cablajul sau ai strivit senzorul ci, cel mai probabil, ai agatat traseul de vacum care merge spre el sau daca nu are traseu (nu mai stiu exact airboxul de cbf) a iesit cu totul din incinta. daca nu ii dai de cap, fa-ti un drum la noi la garaj si rezolvam problema.
  4. banuiesc ca e vorba de mobra listata la profilul tau: cbf 1000A. caut prin manual si revin cu raspuns.
  5. ca si Apple cu Iphone AllBalls => companie americana cu standardele aferente si cu produsul finit in China bravo pentru completarile de pana acum. pune si alte marci pe care le-ai folosit si de care ai fost multumit
  6. Intr-adevar, tehnic vorbind sunt parte sasiului! De acord, cateodata se mai aseaza dupa cativa kilometri de utilizare. Multumim si noi pentru aprecieri!
  7. Cu toti stim cum suna un check list de bun simt de facut inainte de orice plimbare: verificam cauciucuri, ungem lantul, verificam uleiul si apa, verifcam placutele de frana, etc. La fel de bine stim ca nu le facem atat de des pe cat ar trebui Dar am observat ceva in diversele discutii din parcari, benzinarii si chiar la noi in atelier: multa lume uita ca motocicleta mai are si suspensii, si cand spun asta nu ma refer la lucrurile evidente de genul servisat furca daca pierde ulei. Ma refer la ceva putin mai obscur, de exemplu rulmentii de jug. Acum cateva zile am avut o motocicleta venita pentru schimb de ulei si frane. Ca la fiecare motocicleta de pana acum, am luat-o la verificat ambreiaj, antigel, cuie in cauciucuri, incarca sau nu, etc. si ajung la ghidon. Aproape avea vointa proprie sau un stearing damper cu probleme de atitudine. Concluzia: rulmentii distrusi. Fast forward, proprietarul isi da acordul, comand un set de AllBalls. Fast forward dupa 4-5 ore termin lucrearea si proprietarul incaleca si pleaca. Revine dupa 15 minute cu un ranjet de la o ureche la alta, intreband daca nu cumva i-am dat alta motocicleta ) Dar ce-i cu rulmentii astia de jug si la ce folosesc? In primul rand sunt doi si fac legatura intre trenul de rulare fata (furca, roata, ghidon) si cadrul motocicletei. Se cheama "de jug" fiidca sunt incadrati de cele 2 piese care compun jugul (ochelarii prin care trece furca fata). Practic prin acesti rulmenti se transfera catre cadru fortele la care este supusa suspensia fata la gropi, franare, socuri. Cum iti dai seama ca sunt uzati? Uite cateva simptome specifice: ghidonul tinde sa stea intr-o anumita pozitie simti ghidonul greoi/infranat la miscarile stanga/dreapta ghidonul nu se deplaseaza liniar pe toata cursa, simti ca parca se agata undeva vezi ca aduna praf in jurul lor, simti un joc in furca atunci cand tii frana fata trasa si te impingi in rezervor, pe loc ai senzatia ca roata topaie pe pietricele cand ai roata fata suspendata si misti ghidonul liber stanga-dreapta ghidonul este blocat complet (in cazuri extreme, sper sa nu ajungi aici niciodata) Cand este necesara inlocuirea lor? Cat de curand posibil dupa ce apare vreunul din simptomele de mai sus. Ce rulemti sa folosesc? Este de preferat sa folsim marci recunoscute ca AllBalls, SKF. De evitat rulmenti fara marca, cumparati din targ, chiar daca se potrivesc ca dimensiuni (interior, exterior, inaltime) doarece in functie de aliajul din care este facut, un rulment serveste diverselor scopuri: de turatie inalta, de turatie joasa, de cuplu, rezistent la socuri etc. Manopera de schimbare presupune demontarea furcii si a comenzilor/ghidonului pentru a avea acces la rulemntii de jug Sunt necesare cateva scule: tubulare si inbusi pentru demontare furca si bord/ghidon, cheie cu cioc pentru piulitele ce inchid rulemntii, un sistem prin care sa tineti partea din fata a motocicletei ridicata (cric hidraulic, palan), presa pentru scoaterea/reintroducerea rulemntilor. in locul presei ai putea folosi un flex pentru a taia camasa interioara a rulmentului care ramane pe ax dar ai grija, nu taia pana la capat ca sa nu atingi axul. Toata operatiunea dureaza cam 3-5 ore de munca.
×
×
  • Creează nouă...