Sari la conținut

mzrider

Membru
  • Număr conținut

    240
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    honda dominator
  • Numar Moto
    cj 90 ...

Informații profil

  • Motociclete detinute
    mz 125, mz 175, mz 250, ktm 250, yamaha xt 600, honda dominator 500, bmw f 650, yamaha diversion

Vizitatori Recenți Profil

856 citiri profil

mzrider's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Eu personal inchid benzina si las motorul sa mearga pana se opreste (de obicei o inchid inainte sa ajung cu el la garaj si pana ajung e consumata) si asa nu am nici un fel de probleme....si nici nu curat carburatorul niciodata. (o tin peste iarna cu rezervorul plin de asemenea). Cu uleiul, eu am folosit cu succes mobil 10 w 40 semisintetic pentru motociclete, dar fiindca il schimb asa de des ma gandesc sa trec la 20 w 50 mineral si pt auto. Am auzit ca poate patina ambreiajul de la cel auto si e de inteles, dar eu nu am patit.
  2. Nu sunt de acord deloc cu ce spui. In primul rand daca am dat un sfat inseamna ca asa am facut eu si a functionat....ani de zile si fara nici un fel de problema si asta inseamna mult. In al doilea rand, carburatoarele se pastreaza cel mai bine uscate (si cand cumperi un carburator nou nu il primesti cu benzina in el). Mizeria care se acumuleaza in carburator curge odata cu benzina cand il golesti, particulele mai mari oricum raman in filtrul de benzina din rezervor, de asemenea tot atunci curge si apa din benzina daca e cazul. Plutitorul mai degraba ramane blocat pe inchis cand sta carburatorul cu benzina in el pt ca dupa un timp benzina devine vascoasa si chiar laptoasa in carburator fiindca e in contact cu aerul si mai are si apa in ea si tot felul. Ca sa ma intelegi gandeste-te cum arata in interior un carburator care a stat 10 ani cu benzina in el, cei care au desfacut asa ceva stiu ce vreau sa zic. Cu garniturile nici aici nu iti dau dreptate. Ele nu is oricum scufundate in benzina si nu au cum sa se usuce cat timp sunt prinse intre capac si corpul carburatorului. Ca si concluzie se poate tine carburatorul cu benzina in el si sa se goleasca inainte de a fi pornit motorul daca nu vreti sa 'vi se usuce garniturile', DAR va porni mai usor daca este lasat gol.
  3. Andrei, din cate stiu cred ca tipul motorului e acelasi adica rd 02, ca e cu kick, ca e fara...deci s-a modofocat doar seria numerica de dupa tipul motorului ceea ce faciliteaza schimbul motorului in carte. Nu stiu daca e aceeasi situatia la schimbarea motorului cu unul de fmx (care fie vorba intre noi e acelasi motor)
  4. Reglati supapele cum vreti, eu v-am spus cum e cel mai sigur. Si acum pentru problema cu pornitul la rece dupa ce motorul a stat mai mult de 2 saptamani. As fi dat orice sa imi zica si mie cineva ce sa fac...pana la urma am aflat singur: INAINTE de a opri motorul, daca stiti ca il veti tine mai mult de o saptamana nepornit INCHIDETI benzina si lasati-l sa mearga pana acesta se opreste (insemnand ca benzina din carburator s-a consumat) sau, si mai bine, opriti motorul, inchideti robinetul de benzina de la rezervor si desfaceti surubul de golire de la baza carburatorului fiind pregatiti sa colectati vreo 50-100 de ml de benzina care vor curge prin furtunul prins undeva in zona pro-linkului. (dupa care bineinteles strangeti surubul inapoi) Cand vreti a porni motocicleta dupa perioada respectiva dati drumul la benzina, asteptati 2 minute, trageti socul, buton, si va porni din prima (asta daca nu are alte probleme). Pana acum toate au cedat acestui tratament. Daca ati uitat sa faceti asta, goliti carburatorul de benzina inainte sa o porniti si efectul va fi mai mult sau mai putin acelasi. M-ar interesa si pe mine sa stiu. Din cate stiu eu trebuie schimbata seria motorului din cartea tehnica si asta se face la rar. Acuma intrebarea e cat de usor se face treaba asta avand in vedere ca desi e exact acelasi motor ca prinderi si dimensiuni, difera ca tip (asta din punct de vedere al seriei). Si diferente exista si intre motoarele de dominator dinainte de 96 si dupa 96. Sa nu fie pt cei de la rar ca si cum ai pune un motor de hayabusa in cadrul de dominator....cu omologare individuala si tot felul de alte prostii.
  5. Da...si mai e ceva, acel one way clutch adica bucsa aia cu 3 role si arcuri ce se invarte pe axul cu came intr-un singur sens are o 'ridicatura' care se opreste intr-un pin ce isi are locul in chiulasa si sub care se gaseste un arculet. Daca cumva uitati la montaj sa puneti acel pin cu arculetul lui motorul nu va mai porni nicicum, asta pt ca bucsa respectiva se invarte odata cu axul cu came si decompresorul actioneaza tot timpu asa ca motorul va da cate o explozie la fiecare incercare de a-l porni dar nu va porni.....decat in cazul in care se mareste jocul la supapa de evacuare dreapta la mai mult de 1 mm. (caz in care decompresorul e ca si cum nu ar fi...asa se si masoara compresia la aceste motoare) Stiu asta pt ca am lucrat o saptamana la un motor care mergea cand l-am cumparat, dar dupa ce am reglat supapele printre alte manopere facute nu mai pornea nicicum....va dati seama prin cate am trecut pana sa imi dau seama ca cei care au umblat in el inainte au uitat sa puna acel opritor la montaj....
  6. Nu zic ca e gresit ce scrie in carte, doar ca e mai simplu cum am zis eu. Oricum, se poate verifica dupa ce reglezi ca la carte si intr-un punct in care decompresorul stii sigur ca nu actioneaza, despre asta era vorba. (oricum si daca sunt reglate cu decompresorul actionat va fi mai mare jocul nu mai mic asa ca nu are legatura cu opritul la ralanti). Simptomele pe care le da flansa de admisie nu sunt foarte clare, dar iti spun cu siguranta ca un relantiu instabil poate fi unul dintre ele asa ca cel mai sigur e sa verifici, nu trebuie sa dai nimic jos doar sa pui degetul in zona surubului de jos cand motorul este pornit si o sa simti daca e crapata. Sau poti sa pui o bucata de hartie si sa vezi daca este miscata de aerul tras (in cazul in care e rupta). Poti inainte sa desfaci sa reglezi supapele putin mai largi si sa vezi ce se intampla. Oricum, pot fi mai multe cauze, poate nu inchid bine supapele si atunci se pot regla la nesfarsit si tot nu va merge. Poate fi si lantul de distributie de vina.... Imi permit sa spun 'din experienta' pt ca de multi ani m-am ocupat de astfel de motoare (honda dominator) am avut, am desfacut si am reparat foarte multe si le cunosc toate hibele si problemele de la un an de fabricatie la altul. Nu am intalnit inca nici una cu decompresorul stricat care sa aiba simptomele descrise de tine. (sunt sigur ca exista si ca se mai strica si decompresoarele dar asta e experienta mea). Manualul il stiu pe dinafara si are destule neajunsuri
  7. Din experienta pot sa iti spun ca decompresorul la aceste motoare nu se prea strica si ca multe dintre batai sau alte simptome se pun pe seama decompresorului. Ceea ce descrii tu este tipic pt un reglaj prost al supapelor. Cand motorul nu sta la ralanti de obicei sunt 2 cauze : reglajul supapelor si/sau reglajul surubului (pilot screw). Cu surubul nu e mare stiinta, scrie destul de clar si in manual, cu supapele insa treaba nu e asa de simpla. Toate se regleaza la pms pe timpul de compresie ca la orice motor inafara de supapa de evacuare dreapta. Aceasta se regleaza pe timpul de admisie (adica atunci cand supapele de admisie sunt actionate) motivul fiind ca pe timpul de compresie decompresorul mentine supapa in cauza usor deschisa. Stiu ca in manual operatiunea este descrisa altfel, dar asa e cel mai sigur, mai mult decat atat se poate roti motorul prin toti timpii in timp ce se verifica la mana toate, asa va puteti da seama mai bine ce joc au si se poate reveni cu lera. E mai bine sa fie putin mai largi decat prea stranse, de obicei decompresorul actioneaza la o turatie mai mare decat normal daca supapa de evacuare dreapta e prea stransa, astfel ca moare motorul la 1000 de rpm (cand decompresorul nu are voie sa actioneze peste 600 rpm). Daca jocul la aceasta supapa e prea mare motorul va porni mai greu (logic nu?) Am uitat, mai poate fi un motiv : flansa de admisie crapata de obicei in zona surubului de jos....si asta la modelele dinainte de 96 care au flansa in cauza mai lunga. Cam asta ar fi
  8. Metoda cu nivelul la 120 mm mai jos de capatul telescopului este mult mai exacta. Oricat de bine ai masura si ai cantari bidoanele respective nu ai cum sa sti cat ulei vechi ramane intr-un telescop sau altul si chiar daca un nivel mai mare sau mai mic cu cativa ml nu se simte daca e egal, o diferenta intre nivelul unui telescop si al celuilalt, cat de mica, se va simti. Cat despre pilot screw...tot nu inteleg cum poate sa aiba vreo influienta atata timp cat acceleratia este actionata si de obicei nu cred in teorii ce nu pot fi explicate.
  9. Surubul respectiv (pilot screw) influienteaza amestecul doar la ralanti, iar in momentul in care se actioneaza acceleratia nu mai are nici un rol, clapeta fiind cea care dozeaza aerul. Reglajul lui este important totusi pentru functionarea constanta a motorului la ralanti si pentru consumul de benzina si temperatura motorului cand se sta la stop sau in frana de motor sau alte situatii in care acceleratia este inchisa.
  10. salut, electromotorul mai este?

  11. Rolul surubului de 6 de langa pedala de frana e sa ne arate daca pompa de ulei functioneaza corect. Dupa ce functioneaza motorul la cald, se opreste si se desface surubul, iar nivelul de ulei trebuie sa fie pana la gaura, adica sa curga putin cu motorul drept. Asta indica faptul ca pompa de ulei isi trage ulei cu un debit corespunzator ca sa il trimita sus fara sa apuce uleiul ce coboara din cadru sa mareasca nivelul (punctul de la care pompa trage ulei este la nivelul surubului. Deci surubul nu aeriseste nimic si nu masoara in nici un caz cantitatea de ulei de nicaieri. La dominator uleiul nu se pune dintr-o data. se pune 1 litru (eu pun ceva mai mult) la inceput, se porneste motorul si dupa ce l-a tras se pune restul, asta datorita capacitatii reduse a rezervorului de ulei.
  12. Dominatorul de 500 difera fata de cel de 650 prin capacitatea cilindrica (evident) rapoartele din cutia de viteze si cele finale (44 de dinti pe spate) si prin faptul ca vibreaza mai putin. In rest este aceeasi motocicleta, cantareste la fel de mult, asa ca daca poti alege nu se justifica sa o alegi pe cea de 500 datorita cuplului mai mic (diferenta de putere nu se prea simte deoarece cel de 500 merge mai turat datorita rapoartelor diferite). Singurul avantaj real este consumul cu un litru mai putin la suta.
  13. iese dar nu iese toata, cat sa poata spune cei de la service ca ii praf motoru...au patit destui
×
×
  • Creează nouă...