Sari la conținut

artboy

Membru
  • Număr conținut

    20
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    cm.oprita

Profil

  • Locatie
    Baia Mare
  • Carnet moto din
    2006
  • Numar Moto
    MM 06 LIP
  • Club
    -

Vizitatori Recenți Profil

295 citiri profil

artboy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. ;) "La multi ani!" cu sanatate si noroc!!!
  2. Acolo e si scuterul, in cateva dintre pozele de pe Gutinul. Ma astepta cuminte sa termin de fotografiat.
  3. Toamna trecuta (2008) am facut o excursie cu scuterul din Baia Mare pana in Sighetul Marmatiei (ambele in judetul Maramures). Intentia initiala era sa plec din Baia Mare, sa traversez Sighetul, sa merg pe traseul spre Borsa, dupa care sa ma indrept spre judetul Bistrita Nasaud, si sa ajung inapoi in Baia Mare prin Dej. Dar fiind toamna tarziu, era deja racoare, cu evidente tendinte de frig de-a dreptul, mai ales dimineata si seara, asa ca – pe parcurs – am renuntat la o mare parte din traseul initial. Pe care o sa-l fac vara asta. Am postat cateva poze din Pasul Gutin si din Sighetul Marmatiei. Cateva vorbe despre fiecare. Pasul Gutin. Pentru inceput, tin sa precizez ca postez aceste poze mai ales pentru motociclistii din afara Maramuresului, intrucat cei din Maramures sunt convins ca-l cunosc foarte bine, fiind un traseu foarte placut si incitant de parcurs cu motocicleta. Asadar, pentru cei care nu sunt din Maramures, cateva cuvinte, foarte pe scurt. Pasul Gutin face legatura dintre Baia Mare si nordul judetului, sau in mod particular dintre Baia Mare si orasul Sighetul Marmatiei. Abunda in curbe, ceea ce face deliciul multor motociclisti, pe o distanta apreciabila, de cativa zeci de kilometri. Peisajele sunt superbe, iar starea astfaltului, sa spunem ca decenta. In varful lui, va puteti “reincarca bateriile” la hanul Pintea. De asemnea, mai ales daca e duminica si vreme frumoasa, foarte probabil sa intalniti si alti motociclisti. Iar daca sunteti cu cu enduro sau cross, de la hanul Pintea ati putea sa o luati spre Creasta Cocosului. Dar asta e o alta poveste. Sighetul Marmatiei. In mod normal, nu as posta poze dintr-un orasel oarecare. Doar ca Sighetul nu este un oras oarecare, situat pe granita cu Ucraina. Are o arhitectura deosebita, pe care nu te-ai astepta s-o intalnesti intr-un mic orasel de provincie. Un alt punct de atractie este Memorialul Victimelor Comunismului. Nu mi-am propus initial sa-l vizitez, dar mi-au ramas la dispozitie vreo 2 ore si cum stiam de existenta lui…. de ce nu? Ulterior mi-am dat seama ca 2 ore sunt mult prea putine pentru vizitarea lui, dar decat deloc, si 2 ore sunt bune. Nu-si are aici locul o descrierea a acestui memorial, dar cateva cuvinte nu strica. In primul rand, impresia ce-am avut-o inainte de a-l vizita, ca s-ar putea sa fie plictisitor, este cat de poate de neintemeiata. Muzeul (practic fosta inchisoara comunista) este extrem de bine pus la punct, astfel incat chiar si cei pentru care istoria nu este decat un chin din liceu, vizitarea acestui muzeu poate fi interesanta. Pe de alta parte, atunci cand am iesit de acolo, in strada, pentru prima data de muuulta vreme, termenul “libertate” il simteam ca ceva cat se poate de palpabil, nu doar un ceva abstract, ceva de la sine inteles si fara prea multa valoare practica! E o experienta ce v-o recomand! Cateva poze sau un site de Internet care prezinta muzeul nu e suficient: trebuie sa fiti acolo! Pentru motociclistii care nu sunt din Maramures doar Pasul Gutin in sine poate nu este suficient de atragator sa va faca sa veniti in zona asta (maramuresenii chiar n-au nevoie de sfatul meu pentru Gutin), dar poate face parte dintr-o ruta mai mare, care sa cuprinda Baia Mare – Pasul Gutin – Sighet – Viseu – Nasaud – Dej – Baia Mare, care din cate am inteles are portiuni lungi de drum foarte pitoresti. Dar asta e o alta excursie pe care o s-o fac vara asta.
  4. Viteza de croaziera a fost de 75 km/h. Daca trag de el, scuterasul trece de 100 km/h, dar se merita? Eu zic ca nu. Mi-am stabilit ca viteza de croaziera obisnuita 75 km/h, la viteza asta nu e fortat deloc, si macar stiu ca astfel durata de viata o sa fie mare.
  5. Multumesc pentru felicitari. Ca sa raspund unei intrebari care mi s-a pus aici, scuterul e de 125 cc. La ora asta doarme linistit in garaj, dar saracul habar nu are ce-l asteapta cand apare primavara! Oricum, cand o sa mai fac vreo excursie ceva mai interesanta cu el, o sa mai postez pe aici.
  6. Buna ziua, Ce parere aveti despre fiabilitatea Suzuki-ului V-Storm (in special varianta de 645 cc)? M-ar interesa sa achizitionez una noua, am citit destul de multe despre caracteristicile tehnice, comportamentul dinamic, dar prea putin despre fiabilitatea ei. Pentru mine (de fapt cam pentru toata lumea) acest aspect este important. P.S. Scriu acest mesaj in rubrica de "motociclete de strada" fiindca mi s-a parut cel mai potrivit loc, desi impresia mea e ca V-Storm are evidente calitati de touring si vagi valente de enduro. Multumesc
  7. Aproximativ 450 kilometri. Nu cred ca e asa mult, mai ales daca drumurile sunt bune.
  8. In toamna asta (octombrie 2008), intr-o duminica, am facut o excursie cu scuterul din Baia Mare spre Pasul Tihuta si Vatra Dornei si inapoi. "Vedeta" acestui traseu este fara indoiala Pasul Tihuta. Il recomand calduros tuturos motociclistilor. Pozele atasate refecta prea putin realitatea si placerea pilotarii prin asemnea peisaje. Cateva cuvinte merita spuse si despre... soseaua propiu-zisa. Incepand din Beclean si pana in Vatra Dornei, cu mici exceptii - drumul este perfect! Recent refacut, este o adevarata placere si difera substantial de drumurile uzuale ce le cunoastem la noi. In Pasul Tihuta o portiune relativ scurta este inca in lucru si acolo este ... enduro, dar asta era in 2008, probabil ca la anul va fi refacut complet. Cateva date de acces. Oricine cunoaste unde este Clujul. De acolo se merge pana la Dej (tot in judetul Cluj pentru cei care nu stiu), iar din Dej spre Beclean - Bistrita. Dinspre Bistrita se merge spre Vatra Dornei, si cat de repede incep o salba de localitati (sate, comune) a caror denumire este formata in general din doua cuvinte, iar cel de-al doilea este un aproape invariabil "Bargaului". Odata ajunsi in Muresenii... Bargaului, logic , incepe efectiv traseul pitoresc la Pasului Tihuta. Sper sa va placa pozele si - pentru cei care nu ati fost inca - la anul sa faceti o mica excursie pana acolo. Cu motocicletele, firesc. Chiar merita!
  9. Multumesc pentru sfaturi, chiar am invatat lucruri noi din ele. Pana la urma am facut cumva si am scos banii pentru o anvelopa noua.
  10. Buna, Zilele trecute am prins un holzsurub pe sosea.... nu s-a desumflat brusc, dar odata ajuns acasa, inpreuna cu holzsurubul infipt in cauciuc, era gata. Acum are efectiv o gaura, mica ce-i drept, dar nu mai tine aerul. Mai sunt in siguranta daca vulcanizez anvelopa? Daca da, exista o metoda anume recomandata? Stiti un service serios care face asa ceva? (preferabil in Baia Mare, sau in judetele invecinate). Stiu ca s-a mai postat intrebarea asta, dar vreau sa precizez ca e vorba de o supersportiva. La 200 km/h, sa zicem, e sigur cu anvelopa vulcanizata? Poate ca n-o sa ating eu in graba viteza asta pe drumurile de aici, dar rularile in forta mai sunt ok cu asemenea anvelopa? Partea naspa e ca anvelopa era noua, n-avea mai mult de 200 km.... In speranta ca raspunsurile o sa ajute si altora, multumesc anticipat.
  11. Salut, Imi permit sa-ti dau dau si eu cateva sfaturi in ceea ce priveste alegerea primului tau scuter. Din cate am inteles iti doresti un scuter de 50 cc. In ceea ce priveste marca de scuter pot sa-ti recomand un Kymco Agility 50 (1190 euro pret final plus vreo 2-3 milioane pentru echipament minim, o casca si manusi; manusile nu pentru frig, ci pentru protectia mainii in cazul unei cazaturi). Kymco, dupa parerea mea si a multor altii, inclusiv jurnalisti moto, e marca de calitate cea mai ieftina. Un lucru foarte important de retinut: Kymco (sau sub numele intreg Kwang Yang Motor Co.) a fost infiintata si apartine si in prezent firmei Honda! Iar Honda, din punct de vedere calitativ, e in top la nivel mondial, daca nu cumva prima. O drive test care ti-ar putea fi de folos il gasesti la link-ul http://www.euro-motor.ro/Kymco/testi/agility_50.php , pe site-ul importatorului general in Romania. Tot acolo gasesti si alte date despre el. Daca iti vei cumara alte marci renumite, precum Aprilia, Peugeot, Piaggio, Yamaha, etc., vei face o achizitie buna, dar ceva mai scumpa. Nu-ti lua chinezarii, risti sa fie de slaba calitate. Nici Rieju, desi e spaniol, nu e foarte recomandat, e mai slab calitativ decat Kymco. Despre First Bike trebuie sa stii ca - in ciuda aparentelor - serviciile post vanzare sunt un zero barat (iti spun din propire experienta, sunt neseriozitatea dusa la extrem). E o firma ciudata, care parca vrea sa-si faca inadins o imagine proasta. Aveai tu la un moment dat o lista de intrebari. In limita cunostintelor si experientei mele, uite cum vad eu raspunsurile: 3a) Am citit ca motorul in 4 timpi ar fi mai fiabil decat cel in 2 timpi. E adevarat? Da, e adevarat. E preferabil 4 timpi, dar asta nu inseamna ca cu unul in 2 timpi crapa dupa 10000 km; 3b) unele scutere au pornirea electrica altele electrica/pedala. are asta vreo influenta la fiabilitate? Nu neaparat. Dar e ca si la masini: daca geamurile tale sunt actionate electric, ce faci daca se strica motorasul pe vreme rece si ramai cu geamul deschis? E preferabil sa aiba si pornire manuala, in caz ca se strica cea electrica. Dar nu-i un capat de lume, pana la urma il poti porni si prin impingere, daca se strica cea electrica. 3c) suspensiile : ce ar trebui evitat si ce este de dorit? Chiar nu prea stiu, nu cred ca depinde prea tare de tipul de suspensii, fiind vorba doar de un scuter, ci mai degraba de cum sunt setate din fabrica 3d) unele scutere au sistemul de franare cu tamburi pe spate. La masini stiu ca doar modelele vechi (sau mai ieftine) mai au tamburi pe spate... in rest "standardul" e cu discuri si pe spate. Cat de mult trebuie sa tin la amanuntul asta si in cazul scuterului? Deloc. Tamburul pe spate e OK pentru un scuter. Fata disc, spate tambur. Discul pe spate e o simpla fita la un scuter normal. (nu unul preparat pentru performante sportive). Sigur, daca exista, nu-i nimic rau (in afara de pretul suplimentar), dar in general nu exista disc pe spate la scutere. Toata lumea (sau aproape), indiferent ca e scuter sau motocicleta, franeaza preponderent cu roata fata. Unii chiar exclusiv cu roata fata. 3e) ce inseamna pneu tubeless? Ar trebui sa caut ceva anume la pneuri? Tubeless sau nu, nu are asa mare importanta 3f) care sunt posibilele sisteme de lubrefiere? Si care este de preferat? Eu am gasit ceva gen, "amestec" , "separat" , " cu carter umed" ...dar nu am stiut care e diferenta intre ele si care ar fi mai bun. "Amestec" e acela in care iei un recipient cu benzina, amesteci cu 3% ulei (ulei special pentru amestec), scuturi bine recipientul respectiv apoi il torni in rezervor. Cel separat are un mic rezervor in care pui uleiul si exista un sistem prin care se amesteca fara interventia ta. (Doamne fereste sa se strice). Astea la cele in 2 timpi. La cele in 4 timpi, ar cam trebui sa aiba baie de ulei proprie, iar uleiul trebuie schimbat periodic (la cateva mii de km, specifica producatorul). De preferat e ultima varinata. Dar daca va fi una din cele 2 de la inceput, NU UITA DE ULEI NICIODATA! 3g) racirea : analog cu 3f). In general am vazut ca e cu aer deci oricum nu prea e de ales. In general un scuter in 2T are racirea cu aer si e OK, daca e marca de calitate. Un sistem de racire cu apa apare in general la motoarele mai mari. Dar ar fi preferabil ca racirea cu aer sa fie fortata (sa aiba un mic ventilator prin preasma blocului motor, care e cuplat direct la motor) mai ales daca o sa circuli preponderent sau exclusiv prin oras). Eu ti-as recomnda sa-ti iei un scuter de 125 cc. Stiu, trebuie inmatriculat, asigurat, trebuie carnet cel putin A1 (costa totusi mult mai putin decat clasicul "B"), dar e altceva. Alta acceleratie, alt sprint. Si sunt convins ca exista si in Bucuresti bulevarde pe care se circula "in tuma" binisor peste viteza legala... Una e sa mergi cu motorul (ma rog, motorasul ) la 90% din capacitate, alta sa mergi la 50 % sa zicem. Alta uzura, alta rezerva de putere in caz de necesitate. Plus de asta, cu un 125 o sa poti iesi si in afara Bucurestiului mult mai rapid. Dar ca sa nu fiu lup moralist, trebuie sa-ti spun ca eu in oras cand vine primavara renunt de bunavoie la masina de serviciu si circul cu mopedul (de 50 cc), iar in afara cu scuterul de 125 sau cu motocicleta. Ca sugestii pentru 125, Kymco Agility 125 (asta am si eu), sau - o legenda vie - Honda SH, care se vinde mai bine in Italia, tara lui Piaggio, decat Piaggio! Oricum, in general scuterele de firma e bine sa le alegi si la 125. Cat despre acomodarea cu condusul, trebuie sa-ti formezi niste reflexe conditionate de comportament prudent si preventiv mult mai pregnante decat cele pentru automobil, si totul va fi OK. Sa eviti situatiile critice, chiar daca legea rutiera e de partea ta. Si sa inveti sa-ti formezi abilitati de "detectiv", astfel incat sa le poti prevedea inainte de a se produce! Si un ultim sfat, indiferent de ce-o sa-ti cumperi. Respecta reviziile!!! Mai ales daca vrei sa circuli numai in Bucuresti. Circulatia in oras, in cartea tehnica a unor scutere, e definita ca si "conditii extreme de utilizare" Pe bune! Asa ca nu-l omori cu acceleratii in "blana", viteze maxime si du-l de fiecare data cand "ii vine sorocul" in service! Sigur, pentru asta trebuie sa iei un scuter care sa si dispuna de service post vanzare.... Sper ca nu te-am plictisit si ca ti-am fost cat de cat de folos. Iar dupa ce o sa ti-l cumperi, s-ar putea sa descoperi ca-ti place mult mai mult decat crezi tu acum! Si vei incepe sa visezi o motocicleta....
  12. Nu plec din clubul scuteristilor nici daca as avea Triumph Rocket III. Mi-s simpatice, si daca vreau o plimbare prin oras prefer scuterul CBR-ului.
  13. Vara trecuta mi-am luat si eu un Kymco Agility 125 nou, asa ca ma declar membru Kymco Fanclub Am cu el pana acum vreo 1800 km, dar vara care vine am de gand sa-l pun sa "devoreze" multe mii de kilometri. Pana acum n-am avut probleme cu el, merge impecabil. Pe parcurs o sa scriu cum se mai comporta.
  14. Are cineva scuter Linhai Prince 50, sau a auzit cineva pareri despre el? Ma intereseaza mai ales cum sta pe partea de fiabilitate. Sigur, nu ma astept sa aiba fiabilitatea Hondei, de exemplu, dar nici sa "moara" dupa 1000 km.... Dar despre scuterele Linhai in general ce stiti? Multumesc.
  15. Vreau sa-mi iau in primavara o motocicleta pt. off-road si am doua optiuni principale: Honda XR400R si Honda CRF450R. M-am intreresat in legatura cu subiectul asta, dar as mai avea doua intrebari pentru cei care se pricep: 1. Care e intervalul de schimb a uleiului de motor pentru Honda CRF450R in conditii medii si usoare de exploatare, in ore sau km; 2. Care motocicleta e mai fiabila pentru cross (conditii de exploatare medii si usoare): Honda XR400R sau Honda CRF450R? Dar cea mai ieftina de intretinut? multumesc
×
×
  • Creează nouă...