Sari la conținut

Amator

Membru
  • Număr conținut

    8
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2016
  • Motocicleta
    Suzuki Inazuma 250 (GW250)
  • Numar Moto
    SB

Vizitatori Recenți Profil

390 citiri profil

Amator's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut, si eu am tot inazuma 250, dar ma gândesc sa o schimb, momentan am cumparat anvelope noi, nu  găsit unde sale montez, sunt din București, aici îmi cer de la 200 în sus, as vrea sa le montez eu dar nu prea ma pricep

  2. Complicat cu comportamentul atunci cand vine masina din spate, cand sunt depasit. As vrea sa deschid un topic separat pe tema asta, sunt curios de parerile colegilor... Eu nu "las" pe nimeni sa ma depaseasca. Daca am masina in spate ma pozitionez strategic in treimea din stanga a benzii pe care ma deplasez ca sa fiu vazut si sa oblig soferul din spate sa se asigure corespunzator, sa ma depaseasca cum ar depasi orice alta masina. Cand a intrat in depasire, conform legii de altfel, trag dreapta sa-i facilitez manevra, dar NU trag dreapta anticipat! Dupa ce m-a depasit revin in pozitia anterioara. Daca trag dreapta sa-i "las", primul o sa treaca civilizat pentru ca l-am vazut si m-a vazut, al doilea o sa vina ca oaia in paralel cu mine si eu voi fi obligat sa merg pe marginea drumului, fara loc de manevra. Stiti foarte bine ca la noi asa se depaseste. Primul se asigura si se baga, al doilea depaseste in "trena" celui din fata fara sa se asigure corespunzator, dupa care se inghesuie toti inapoi pe banda din dreapta. De-asta mi se pare mie riscant sa fiu depasit si prefer sa evit situatia asta. Ma rog, asta-i teoria. Sper macar teoria sa fie buna, pe urma vine si practica. Cu probat motoarele: toata lumea recomanda asta, dar in practica e mai greu. Singurele motociclete de inchiriat in Romania sunt enduro sau GS-uri de la BMW. Singurul producator care ofera testdrive in Romania este tot BMW. Eu as vrea sa fac un testdrive cu V-Strom...
  3. Sincer nici mie nu-mi place, dar e foarte util la destinatie - pot baga acolo casca si manusile pana stau la o cafea. Am incercat cu un tank-bag, dar la destinatie ajung sa car si tank-bag-ul, si casca: e mai rau. Ultima combinatie: merg cu tank-bag si top-case, si la destinatie bag tank-bag-ul in top case si ma plimb cu mainile in buzunar Tank-bag-ul e misto pentru ca pot avea un aparat foto si o sticla de apa la indemana. Ca sa ma simt in siguranta in spatele dubiosului trebuie sa mentin o distanta respectabila, sa am loc de franare si sa vad potentialele obstacole din asfalt. In Romania e riscant sa faci asta: daca in fata mea ramane suficient spatiu sa intre 1 masina, sigur vine o masina din spate si depaseste in cel mai incomod moment, si ma baga in marginea drumului. Dupa care ma si injura ca de ce nu-i fac loc. Cel mai OK este sa circul aproximativ cu viteza traficului, sa nu depasesc si sa nu fiu depasit. Asta nu-i posibil daca in fata am o masina care merge dubios de incet. Evident, masinile care merg dubios de incet au sanse mult mai mari sa franeze fara motiv, sa vireze unde nu te-astepti, si in general sa aiba un comportament imprevizibil - ca doar nu merg incet de buni soferi ce sunt.
  4. Salutare, Eu sunt din Sibiu. Am 38 ani, am obtinut permis categoria A anul trecut in Noiembrie si tot atunci am cumparat jucaria pe care v-o prezint aici. Povestea ei este asa: scoala moto am inceput-o pe o motocicleta chinezeasca, o epava care nu mergea cu mine la relanti si la care acceleratia nu-i mergea uniform, imi era greu sa mentin acceleratia constanta. Ce mai, masinaria perfecta sa inveti sa faci opturi in poligon! Fara sa realizez ca de fapt cazanul ala nu merge deloc bine, mi-am comandat din Italia un second hand, motocicleta asta de 250cc. Am zis ca e mai sanatos sa iau un motor docil pana ma invat cu comenzile. Am luat-o cu 2700 euro + transport, cu parbriz, cric central si cutie in spate. Avea 4999 km cand am luat-o, acum are 8000. Prin oras merg minimul necesar, prefer drumurile judetene din Sibiu si judetele invecinate. Nu-mi place deloc pe DN-uri - la cum se circula pe aceste drumuri in mintea mea e doar "mentine distanta fata de ala din fata" sau "vezi ca te-ai indepartat prea mult de ala din fata, te va depasi cineva aiurea". E stres si nici o distractie. Dupa ce iesi de pe un judetean ingust si serpuit intr-o europeana parca nici curbele nu mai sunt ce trebuie... Acum ca am mers un sezon intreg pot sa spun ca motocicleta este aproape suficienta pentru ce pot eu sa fac cu ea. Se poate circula cu viteza traficului pe orice categorie de drum, inclusiv autostrada. Pe centura Sibiului am putut merge cu 130 km/h fara probleme tehnice (10.000 rpm in treapta a 6-a) - dar nu e placut. Pe restul categoriilor de drum se simte lipsa de putere atunci cand am de facut o depasire, dar pe DJ-urile pe care ma plimb eu nu-i grav, acolo pot sa merg minute in sir fara sa intalnesc nici o alta masina Nasol este cand ajung pe DN-uri. Daca prind un opel corsa de 1000 "hotarat" in fata, care imi franeaza in curbe si pe urma accelereaza pe drept, imi este foarte greu sa depasesc ca accelereaza mai repede ca mine pe drum drept Prefer plimbarile medii, adica minim 2-3 ore, minim 150 km. Nu risc sa merg neechipat si nu ma echipez ca sa merg cu moto 10 minute. Dupa 150 km si 2-3 ore de mers ajung acasa... dezamagit ca plimbarea s-a terminat. Dupa 200 km incepe sa ma deranjeze un pic saua. Cel mai lung traseu a fost de 484 km pe 1 octombrie cand am mers pe Transfagarasan cu retur pe Transalpina. Pentru curiosi: https://ridewithgps.com/trips/18111577 (fara poze, se vede doar traseul si viteza de deplasare pe sectiuni) Pe viitor s-ar putea sa schimb motocicleta cu altceva, dar nu cred ca asta se va intampla in urmatorul sezon. Daca e sa schimb moto imi doresc ceva cu care sa pot merge pe orice categorie de drum, inclusiv forestier si drum de tractor. Altfel spus, daca pe Google Maps este drum, vreau sa pot merge. Acum cand imi pregatesc un traseu ma uit cu Google StretView sa vad daca e asfalt. Ma gandesc la Suzuki V-Strom 650 XT (din cauza ca-mi plac rotile spitate), sau un kawasaki versys-x 300 ABS. V-Strom-ul ar trebui sa aiba suficienta putere sa depasesc linistit pe DN-uri. Kawa arata bine, e mai usoara, mai ieftina si s-ar putea sa fie mai potrivita pentru mine. Motorul e un pic mai potent decat ce am acum, pe o motocicleta mai usoara si cu o cutie de viteze altfel etajata (pare sa aiba top-speed mai mic decat ce am acum) - deci e de asteptat sa aiba un pic mai multa acceleratie la depasiri. Avand in vedere ca nu-s chiar nemultumit de ce-mi ofera cei 250cc pe care-i am acum ma gandesc mai degraba la Kawa cu 300cc decat la V-Strom cu 650cc. Stiu ca exista V-Strom de 250cc dar respectiva moto are exact motorul pe care-l am eu acum si e mai grea. De final mai pun o poza si va doresc drumuri bune tuturor!
  5. Cu rampa de furnica e subiectiva treaba. Daca mergi in Grecia poti inchiria scuter de 50 de la orice colt de strada si poti merge cu el prin statiune, si acolo au dealuri nu gluma. S-ar putea sa mergi incet, dar mergi. Cu descrierea riscurilor... mopdedul este definit asa (citat): Asta inseamna ca nu poti merge cu viteza traficului nici macar in oras si asta este periculos. Te va depasi toata lumea, te vor impinge spre marginea drumului. Vei ajunge sa mergi cum mergi cu bicicleta: aproape in sant. Nu e chiar sinucidere cum zice colegul foxbat. Merg altii cu biciclete si scutere peste tot o viata intreaga. Sugestia mea: inchiriaza un scuter si vezi cum merge. Aveti de inchiriat in Botosani? Alternativa: cumpara un scuter simplu si onest. Dupa ce mergi cu scuterul te gandesti daca ai "suprplus" de performanta pe care-l poti sacrifica in favoarea unui design modificat (adica chopper-moped).
  6. Pe permisele "noi" este trecut categorie separata, chiar daca-l obtii odata cu B-ul. Presupun ca poti conduce scuter cu permis categoria B emis inainte de 2013, dar atentie ca daca expira permisul se face o noua examinare medicala! Intrebare: medicul care a constatat ca nu poti face categoria A din cauza dioptriilor nu cumva are obligatia legala sa declare asta la Politie? Zic si eu, sa nu te trezesti ca conduci masina cu B-ul suspendat...
  7. Chiar si pentru 49cc trebuie permis de conducere categoria AM: http://www.autogeneral.ro/catetoria-am.html Cei 10-12.000 euro ar fi mai bine investiti intr-o operatie de tip LASIK care ar face corectia optica sa dispara.
×
×
  • Creează nouă...