Jump to content

yglos

Membru
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

About yglos

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Motocicleta
    Suzuki

Recent Profile Visitors

335 profile views
  1. 10x pentru confirmare. Good job Boc. Poate vine si la Bucuresti ca ar fi unicul pe care l-as vota. Ehe, frustrarea asta vine din faptul ca de 30 de ani incoace, nenorocitii care ne-au condus, nu au vrut sa ne faca autostrada de unire cu Europa. Din cauza asta nu ne-am dezvoltat si e o conspiratie a tuturor ca sa fie Romania cu doua viteze, vestul dezvoltat si dincoace de munti restul praf. Clar sunt interese mari in treaba asta, dar cei mai vinovati sunt tot conducatorii din RO. Gardurile astea imbecile ale lui Firea sunt rahat cu apa rece pe langa subdezvoltarea zonei de sud, din lipsa acestei autostrazi Sibiu-Pitesti. Aici e BUBA MARE. Cat despre tur si retur, poate vine Boc la noi, caci altii mai breji nu avem. Din pacate. Da, sunt total de acord cu asta. BANDA de autobuze pe prima banda a marilor bulevarde cu minim 3 benzi/sens. In paralel desfintarea acestor kakaturi de garduri si punerea unor stalpisori mici de cauciuc in locul lor, daca vor.
  2. Cred ca e culpa ta, nu e comuna... Eu am vazut destui imbecili pe doua roti, inconstienti, care merg cu viteza printre masinile aflate in coloana. Anul trecut, pe Maniu, mi-au iesit in fata un tata cu un copil, din fata unui camion. Aveam 10-15 km/h si am putut sa-i evit ca in poligon, fara ca sa intru in masina din stanga mea. La 30-40 km/h nu mai aveam nicio solutie.... Asadar pentru cine nu e patit, mai bine sa se gandeasca de doua ori inainte de a posta aici. Si asteptam provincia....pana acum numai opinii din Bucuresti. Vrem sa vedem cum e si in alte orase mari, cum circula bikerii si daca avem feedback pozitiv la cerintele din topic. Clujul de ex este mai aglomerat decat capitala.... Cum e domnilor la Cluj, sunt garduri la tramvaie? Eu nu le-am vazut in 2018, dar poate i-a traznit si lui Boc ceva din putul gandirii.........:)
  3. Eu imi sustin parerea ca ambele sunt utile, indiferent ca sunt singur impotriva tuturor. (desi nu tin cu Rapid) La un moment dat se vorbea de faptul ca in tarile (mai civilizate decat noi) si bicicletele au acces pe acele portiuni ca in palma (cum e de ex Stefan cel Mare) unde impart cu tramvaiele calea de rulare. Este un motiv mai putin stiut de toti pentru care s-au montat acele garduri: Facilitarea accesului autovehiculelor de urgenta pentru urmatorul cutremur major care e pe aproape... E adevarat ca salvarile si SMURD-urile se misca pe acolo mult mai bine, dar bicicletele in opinia mea sunt prea lente ca sa mearga pe acolo, motoarele nu. In plus la scoala toti ati invatat sa mergeti si sa traversati liniile de tramvai, deci nu e o scuza ca nu e safe. Cine vine cu asta poate sa se intrebe ca e posibil sa-i intre unul din fiarele alea prin geamul de la portiera si sa-i intre-n gat, asta la o manevra a unuia de pe banda 1, care evitand un prost care iese in sosea, trage stanga de volan si intra-n tine, iar tu in gardul acela. Daca pana acum inca nu s-a intamplat vreo nenorocire de genul asta, asta nu inseamna ca nu e posibil. Solutia cu gard metalic + bordura jos gen linia 41 e cu totul altceva decat prostia de improvizatie pusa in practica pe mai toate bulevardele in capitala. S-au limitat mult posibilele accidente si nesimtirea, da...e adevarat. Dar puteau sa faca stalpi de cauciuc, gen Calea 13 septembrie, in niciun caz prostiile alea. Mai asteptam opinii si din alte orase. In Cluj primarul Boc a facut tot asa prieteni? La Timisoara, Oradea, Brasov, Iasi, Constanta, tot asa e? Eu am trecut ultima data acum cativa ani prin toate, dar nu prea am vazut tampeniile astea de garduri, cu o singura exceptie.
  4. Prieteni, nu am gasit un astfel de topic, asa ca intiez eu unul, din necesitatea de a ne putea misca cat mai bine in orasele mari superaglomerate si cu blocaje mari in trafic. Dupa cum bine stiti, in capitala, probabil si in alte orase mari, primariile au venit cu ideea imbecila de a delimita traficul auto de cel al tramvaielor, cu tot felul de garduri si stalpi, care au luat o buna parte din banda de circulatie auto si ingreuneaza decisiv fluiditatea, rezultatul fiind blocaje mari, gatuiri, limitarea vitezei de trafic cat mai ales a volumului. Partea cea mai proasta pentru noi, este ca nu mai putem circula printre masinile blocate, adica asa numitul filtering, din cauza ca masinile sunt prea inghesuite de acele garduri si nu mai exista spatiu suficient de trecere printre ele. Doua initiative legislative se impun: 1. Legalizarea filteringului. Aici pana acum nu au fost raportate probleme cu Politia rutiera, care este f intelegatoare din acest punct de vedere, majoritatea agentilor sunt tineri si au alta mentalitate. Problema se poate pune la un posibil eveniment rutier, cand din cauza ca nu e legal filteringul, esti in culpa din start. 2. Legalizarea circulatiei motocicletelor si a mopedelor pe liniile de tramvai unde exista posibilitatea tehnica de circulatie. Va dau un singur exemplu: Bd Vasile Milea cum cobori de pe podul Basarab este atat de inghesuit de nenorocirile alea de garduri, astfel incat am fost obligat sa intru pe linia de tramvai ca sa nu stau 10 min in blocaj pana ajung la semafor Apaca. Nu poti circula printre masini de niciun chip. Ce spuneti de aceste lucruri? Ne organizam putin ca sa ne sustinem drepturile?
  5. Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici: https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1 Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:) Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce... Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare? Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid. Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta.
  6. Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea. Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti.
  7. Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin. Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu! Nimic nou sub soare... Ai tensiuni optime.
  8. Mda....nici nemtii nu mai sunt ce au fost odata. Multumim pentru explicatiile tale, din care invata si altii ca motoarele chilipir de la nemti, nu sunt chiar asa.... Eram tentat si eu anul trecut sa fac manevra asta, dar am avut o ocazie mai buna in Romania, am luat un motor cu ~200 de km la bord facuti chiar de Tibi Troia, adica un rodaj facut de un cunoscator. Acum dupa povestea ta, imi pare si mai bine ca am decis asa. Iar cu becul ABS, tare mi-e sa nu aiba si alte probleme decat electrice...ar fi bine sa faci o testare pe stand de frana ca sa vezi eficacitatea franelor. Revenind ontopic, le spun tuturor ca azi am masurat incarcarea cu un multimetru/clamp profi UNI-T, iar alternatorul motorului incarca la fix 14,40V bateria. Asadar prieteni, nu luati de bune teoriile facute de x, sau y, producatori care nu respecta chimia si fizica. Tot ce este peste 2,4V/el la baterii Pb acid, inseamna distrugere. Verificati alternatorele moto ca sa incarce exact cum am spus, intre 13,6-14,4V, cu/fara consumatori. Verificati deasemenea incarcatorele/redresoarele de pe piata, daca nu vreti sa va distrugeti cu mana voastra bateriile. (la unii destul de scumpe) Puteti face si urmatorul test la baterii: cu contact pus nu trebuie sa scada sub 12V, chiar cu bec aprins si pompa injectie ON. Eu aveam 11,85V deci e necesara o reincarcare long term. Zilele astea vine si chargerul. Va spun cum merge.
  9. VRLA-urile noi se incarca la tensiunea spusa de tine dar apoi se mentin in float la 13,6-13,8. Nu se mentin la >14V caci le scade rapid durata de viata. O sa testez si eu pe motorul meu incarcarea si va spun cum e. Al 2-lea proces e sigur in timp si determina >90% din uzura. (A)Normal ca piesele din fabrica se fac la alta calitate decat cele AM, indiferent ca sunt tot de origine. E vorba de controlul CTC al producatorului, in timp ce utilizatorii nu au posibilitatea testarii calitatii pieselor. Cam toti producatorii sunt golani si dau o calitate slaba AM, mai ales pe europa de est, unde chiar si calitatea de fabrica difera. Dar asta e alta discutie. Probabil e unul din cazurile respective, dar chifla ar fi prea mare pentru YUASA....poate detaliezi putin cum a cumparat-o SH cu fabricatie martie 2019 caci nu inteleg....a fost motor de test la nemti in reprezentanta si l-a cumparat cu cateva sute de km la bord? In rest, au mai fost raportate astfel de probleme la baterii YUASA in termen de garantie?
  10. Imi pare bine ca e un interes mare pe acest subiect. La fel de bine imi pare ca au aparut si alti cunoscatori ca binox, care au avut rabdarea si timpul de a explica si altora cate ceva din tehnica. Eu fac electronica de peste 30 de ani, stiu f bine cu ce se mananca chestiile astea, deci ii dau dreptate 100%. Mai completez ceva: - Nu se recupereaza niciodata o baterie sulfatata, adica cu pasta scursa prin separatori. Fizic nu mai ai cum sa o duci nici la 50% din NC. Bateriile sunt facute de catre producatori, in asa fel incat dupa un timp, separatorii sa nu mai tina pasta dintre elementi si datorita gravitatiei, trepidatiilor din mers, sa se autodistruga singure. Prieteni dragi, sunt special concepute pentru un numar de ani, de regula maxim 3-5 ani, inclusiv YUASA care era nr 1 pe VRLA. - Azi niciun producator nu mai face baterii bune. Putini stiu de bateriile exceptionale de pe Daewoo Cielo (original) facute in anii 90, care tineau > 10 ani. Ei bine acum multi ani am luat o asemenea baterie noua si am testat-o in regim auto bine monitorizat. A tinut exact 3,5 ani si pasta a cazut prin gratare, iar bateria si-a dat duhul. - Despre regimul de incarcare, am scris si nu mai repet din nou. Cititi, documentatie exista garla pe net. Cine intelege, bine, cine nu, isi asuma riscul pe barba lui. Recomand ca in loc sa aruncati banii pe incarcatoare brand de cateva ori mai scumpe decat valoarea lor reala, mai bine sa va cumprati un multimetru si sa va masurati singuri bateria si incarcarea. (inclusiv pe motor) Din ce stim pana acum, niciunul din acestea scumpe, nu a fost testat si verificat cu SDV-uri electrice profesionale de catre unul din useri, pentru ca apoi sa spuna daca e ok, sau nu.
  11. Opreste tarziu incarcarea la 14,7...! Chiar si pentru baterii normale Pb acid este un maxim de 14,4, adica 2,4V/el. Mersi de feedback, acum stim ca cele din LIDL nu sunt potrivite nicidecum la VRLA AGM/GEL, unde iti trebuie un float de 13,6-13,8V.
  12. La ce tensiune se opreste incarcarea la cele de Lidl? Si din punctul meu de vedere aceste aparate nu merita mai mult de 100 de lei, atata timp cat o baterie (cel putin pentru mine) costa undeva la 230 de lei. Ideea este ca sa nu strice bateria prin supraincarcare. Cum putini au aparate de masura si mai nimeni tester special de baterii, eu unul incerc sa ajut comunitatea in acest sens. Voi achizitiona un incarcator simplu si va spun daca isi merita banii.
  13. Salutare prieteni, Deoarece nu am gasit un topic dedicat acestora, iar eu spun ca e un subiect important mentinerea incarcarii bateriilor pentru perioada sezonul rece, pornim discutia despre ele. Topicul se doreste a fi unul tehnic avansat. Diferitele tipuri de baterii existente pe motociclete, necesita o incarcare de mentinere in functie de nivelul de autodescarcare lunar. Majoritatea motocicletelor nu au consum de stand-by ca la turisme, deci autodescarcarea e si in functie de temperatura, cu cat e mai mare, cu atat mai mare este reactia chimica interna. Dpdv al constructiei, toate sunt cu Pb, variante cu acid si gel, baterii de pornire. Versiunea mea este YUASA 12V-8,4Ah/C20 cu 135A curent de pornire. Ultima tura de incarcare am dat-o luna trecuta, iar azi am 12,60V in stand-by, sau 10V cu sarcina de 100Ah la 5 grade celsius temperatura de test. Se poate spune ca este > 80% incarcata, desi testul de -18 grade spune adevarul. Ca sa nu mai pornim motorul pentru o reincarcare rapida, avem varianta cu incarcatoare de mentinere/redresoare moto. Pe net sunt o multitudine de tipuri, dar la niciunul nu am gasit posibilitatea setarii curentului de incarcare si a tensiunii limita de oprire a incarcarii. Majoritatea larga sunt transformer less, deci in comutatie, cu slaba fiabilitate. E drept, curentul de incarcare la baterii moto nu trebuie sa fie mare, de regula 1-5Ah long term, dar cel mai important este pragul la care se opreste incarcarea automat. Pe VRLA-AGM/GEL avem un 13,6-13,8V ca tensiune float, iar pe cele normale avem 14,2-14,4V limita. Peste acestea, bateriile incep sa se sulfateze/incalzeasca/umfle. Deci incercam sa gasim modele de incarcatoare/redresoare folosite de useri cu succes de-a lungul anilor. Va rog sa scrieti experientele voastre, ce tip de aparate ati folosit, daca au functii setabile si eventual sursa de achizitie.
  14. Referitor la conexiunea in paralel cu doua device-uri BT pe un singur SMH 5, nu am incercat, nu stiu daca se poate. Bateria nu are de ce sa tina mai putin, decat daca asculti muzica. Altfel device-ul e in st-by si se deschide doar la Sorina sau conv telefonice. Probabil ca se reduce mult autonomia cand ai intercom cu un pasager.
  15. E normala prioritizarea. Va mai spun ca de cand am luat SMH5, am mers cu o singura incarcare aproape doua luni de zile si 1500 km facuti. Nu m-am asteptat la asa ceva...saptamana aceasta l-am incarcat a 2-a oara de cand l-am luat! Utilizare exclusiv BT pe conexiune cu telefonul, doar navigare GPS si convorbiri telefonice.
×
×
  • Create New...