Sari la conținut

Tik

Membru
  • Număr conținut

    112
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Sfantu Gheorghe - Brasov
  • Carnet moto din
    1982
  • Motocicleta
    Buell XB12X, Yamaha XT660R, Aerox 50
  • Numar Moto
    CV XX-XXX

Informații profil

  • Motociclete detinute
    pe vremuri: Mobra, MZ125, CZ175, BMW R1150GS, Yamaha BT1100 Bulldog
  • Interests
    arhitectura, fotografie

Vizitatori Recenți Profil

611 citiri profil

Tik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Gabi Grajdeanu a inceput acum vreo 10 ani o aripa noua la motelul lui - Calipso, cred ca toata lumea din zona stie unde e. Sa termine cladirea nu pare sa fie de actualitate. E o constructie parter, neterminata dar acoperita, ziduri din boltari de beton si placile cota zero si peste parter din beton armat. Are cateva camere goale cu acces direct de-afara, fara trepte, pe care le-ar putea inchide cu usurinta. Se poate intra in ele cu motorul fara probleme. Mi-a trecut prin cap ca ar incapea acolo zeci de motociclete asa ca l-am intrebat daca ar accepta sa cazeze motoare peste iarna sau chiar tot anul - la un pret minimal. E de acord, dar pentru un motor sau doua nu se apuca sa inchida o camera - are nevoie de doua usi, una spre coridorul din spate si una spre piscina. Daca n-aveti solutii mai bune, puteti trece pe la el sa-l intrebati direct.
  2. Circulam pe doua roti intr-o Romanie populata de obiecte si oameni pe care ii avem asa cum sunt. Cine se asteapta ca panglica din fata lui sa fie conform normelor in vigoare joaca la ruleta ruseasca. Am un prieten motociclist neamt, care dupa o tura cu mine prin tara mi-a spus sa nu ma supar dar conditiile din traficul de la noi pentru el sunt inacceptabile si nu mai vine (asta dupa ce la Vatra Dornei un Logan s-a repezit in el, ca sa ocoleasca o groapa). Am invatat in cei cativa zeci de ani de cand umblu pe strazile noastre ca n-am prioritate chiar cand am prioritate, ca o masina care merge sub 40/h vrea sa faca vreo nefacuta, ca soferii cu palarie sunt imprevizibili, ca gainile pasc pe latura opusa decat cea de domiciliu iar curbele fara vizibilitate sunt populate fie cu carute fie cu doamne pe directii opuse ce stau de vorba pe geamurile deschise (real), ca cei cu audi si bmw taie curbele cam pe jumate banda mea. De cand un tauras cu o sarja surpriza de la doi metri de carosabil mi-a zgariat lampa la XT660 cu cornul la 60/h ma feresc de cai, vaci, caini si alte animale. Am genunchiul belit si umarul cusut de doua ori dar nu ma plang, stiu exact in ce conditii umblu si ce riscuri imi asum. Ma feresc de moto de viteza tocmai pentru ca m-ar duce prea usor in zona necontrolabila, si cu ce am la limita de sus e ok cu un dram de noroc.
  3. Nu i-am luat apararea tractoristului - a trecut peste linia continua. Am aratat doar ca era 100% hotarat sa o calce: accesul din directia in care venea el pe drumul de exploatare l-ar fi obligat la o bucla dus-intors de peste 1km - sa fim seriosi, cati dintre noi aici in RO ocolim atata, aiurea in peisaj, ca sa nu calcam linia? Ia dati un street view pe google la vale, spre Sfantu Gheorghe, sa vedeti de unde venea baiatul pe moto si unde ar fi putut intoarce legal tractorul. Si mie imi place urcarea aia la nebunie, ultima curba la stanga spre Bixad are o raza numai buna de inclinat motorul la viteza mare, plus ca te ajuta si panta sa fii mai sigur pe motor. Dupa mine ar trebui introduse drumuri paralele pentru utilaje agricole si carute, ca in Ungaria, nu sa dam reguli si sa tragem linii pe care nimeni nu le respecta. N-au ce cauta pe drumuri nationale biciclisti, carute, tractoare si alte alea, in afara localitatilor.
  4. Daca accidentul e la 7.53 (din cate inteleg la coordonatele 46 05' 01.40" - 25 50' 30.53") vina tractoristului e doar ca a intors pe linie continua desi ca tractorist care are treaba pe stanga nu vad ce solutie avea, venind dinspre Bixad - n-avea ce vedea in timp util. Stiu bine zona, am parcurs-o pe doua roti de zeci de ori, uitati-va pe google earth: primii 90m spre Sfantu Gheorghe sunt relativ drepti dar cu o coborare de 2m spre sud, urmata apoi de o curba si coborare in panta astfel incat la 200m de locul accidentului esti invizibil, ascuns dupa o curba, in padure si la 12m sub cota locului accidentului. Daca baiatul venea cu 120/h, viteza rezonabila pentru un motociclist in urcare pe o ultima curba lejera inainte de un drum drept pe care il stim cu totii, tractoristul ar fi avut cca 3 secunde intre a-l vedea si a lua hotararea de a nu intoarce, ori cred ca el a avut nevoie de mai mult de 3 secunde pentru a ajunge in pozitia aia. Doar ca daca vii cu 120/h iti ajung 100m ca sa eviti o coliziune cu un obiect ce blocheaza peisajul. » Post actualizat in 07 Jun 2016 07:37 viteza, distanta de reactie, distanta de oprire, total parcurs pana la oprire (auto, statistica) - la moto, s-ar putea ca distanta de franare efectiva sa fie mai scurta dar cea de reactie ar fi cam la fel. 50km/h, 13m, 15m, 28m 90km/h, 25m, 47m, 72m 120km/h, 34m, 86m, 120m 150km/h, 43m, 123m, 166m 180km/h, 52m, 166m, 218m in orice caz, trista alaturare de situatii.
  5. Mi s-a intamplat de atatea ori ca un vehicul cu viteza mica sa-mi taie calea incat m-am obisnuit sa merg cateva secunde cu viteza lor, daca e anormala pentru conditia drumului si sa depasesc numai dupa ce inteleg exact ce are in cap tractoristul/soferul sau cine-o mai fi la carma. Pe coborarea spre Nades a fost singura data cand am mers doar pe roata fata din cauza unuia care a zarit in ultima clipa o iesire in decor unde sa se pise.
  6. Tik

    Accident in Covasna

    Interesant cum ideile preconcepute duc la concluzii. Unii stiu raspunsurile inainte de a afla intrebarea, mai ales cand e vorba de apartenenta etnica. Am locuit in multe locuri din Transilvania: Carei, Oradea, Cluj, Brasov, Sfantu Gheorghe. In unele orase locuiesc mai multi unguri, in altele mai multi romani. Nu mi s-a parut a fi unii mai breji decat ceilalti. Prietenii mei cei mai buni au fost, intamplator, unguri si evrei, dar nu mi i-am ales pe criterii etnice, asa s-au legat lucrurile. Ma indispun concetatenii care n-au trait in Ardeal dar se grabesc sa puna lucrurile la punct, la fel cum ma deranjeaza si ungurii de dincolo de granita care baga batul prin gard. Pentru cei care vin prima data in Covasna-Harghita e o surpriza sa gaseasca denumiri, reclame, inscriptii in maghiara. La o populatie de 85% maghiara/secuiasca (analizele ADN stastistice ar putea produce surprize de proportii in Transilvania - etnia aici nu e o chestiune de sange ci una culturala) si nu de azi, de ieri ci de cand s-au infiintat orasele din zona, inscriptionarea bilingva tine de normalitate si bun-simt. Ca sa nu ma intind pe-o pagina intreaga, disputa romano-maghiara e una istorica si complicata care va fi inghitita de o problema reala: Ambele etnii scad intr-un ritm ametitor iar minoritatea tiganilor creste intr-un ritm la fel de abrupt: In comuna Araci, jud, Covasna de ex. s-au nascut anul asta peste 170 de copii, majoritatea tigani, la o populatie de cateva mii, nu multe. Nici asta n-ar fi o problema daca am putea sa impunem civilizatia asa cum o intelegem noi: Din pacate si tiganismul e o chestiune de educatie. Nu stiu sa existe proiecte eficiente de redirectionare culturala iar tiganii traiesc in grupuri inchise cu reguli proprii, greu penetrabile. In ritmul actual in doua trei decenii vom avea presedinte de culoare. Despre accident n-am destule informatii sa ma pronunt. Trist ca l-au hacuit pe-al doilea motociclist, chestie de nivel intelectual.
  7. Am cumparat-o pentru nevasta-mea. Pare mai usoara decat kilele date in carte, foarte manevrabila, are un cuplu imprastiat pe toata gama de turatie (adica nu sare ca Fazerul de 600 care pana la 5000 de ture e scuter dupa care te da pe spate), are sase viteze dar puteau s-o lase doar in cinci, a sasea e in 3000 si ceva de ture la 100km/h; consuma extrem de putin, cum umbla doamna ia 3l/100km (adica pana-n 100-110km/h), piesele pe ea par mai de calitate decat ale altor motoare mai scumpe, are abs. Poti s-o duci la 150km/h dar dupa 130 parca iti pare rau; E o supermotocicleta pentru cei care au nevoie de un motor practic si fiabil, pentru cei cu A2 si pentru fetele care nu umbla in curbe cu genunchii pe asfalt. Pentru ce-am cumparat-o eu, mai bine de-atat greu gaseam. Mai ales la banii astia.
  8. I-am luat prietenei mele o Honda CB500F - 2013 - e nemaipomenita pentru o fata incepatoare: destul de joasa, usoara, supermanevrabila si cu un dozaj liniar al cuplului (nici nu da in bot la turatii joase, nici nu sare pe-o roata la turatii mari). Supermoto pentru cine are bani de una noua, ca vechi inca nu sunt.
  9. Tik

    ACCIDENT CHEIA

    Azi am stat de vorba cu un prieten de-al baiatului cu mana rupta, printre randuri rezulta ca mergeau cam tare si au scapat (de ce animalele de povara o fi cuvant jignitor) spre tir. Motorul (Kawa) e bun pentru dezmembrari, celalalt (Yama) se repara. De-asta nu-mi place mersul in grup, ambitiile incurajeaza imprudentele.
  10. e o succesiune de articole in corriere dello sport: http://www.corrieredellosport.it/moto/motomondiale/motogp/2012/04/09-232238/Rossi%3A+%C2%ABVa+sempre+peggio%3A+le+speranze+sono+finite%C2%BB http://www.corrieredellosport.it/moto/motomondiale/motogp/2012/04/10-232423/Rossi-Ducati%2C+no+al+divorzio.+Ci+perdono+in+due http://www.corrieredellosport.it/moto/motomondiale/motogp/2012/04/10-232455/Hayden%3A+%C2%ABLa+Ducati+ha+il+potenziale+per+fare+bene%C2%BB asta-i situatia, Vale e cu moralul jos de tot.
  11. interesant de citit: http://translate.google.com/translate?js=y...sl=en&tl=ro
  12. Tik

    Yamaha XT660X

    Io am XT660R - imi place mult, dar nu pentru drumuri peste 250km. Nu ca n-ar merge, doar ca la drumuri pe strazi lungi si drepte prefer mai multi cai si motor mai greu. X-ul imi pare solutia vesela pentru oras, pentru cei peste 1.80 inaltime. Daca te urci pe ea morocanos, te dai jos vesel. Are saua sus, la 87cm, prietenii mei mai micuti se cam chinuie pe varfuri cu ea. Pentru cei mai scunzi -> MT03. Fata de MT03 are saua dintr-una, mai comoda la drum lung, iti poti schimba pozitia in mai multe feluri ca sa rezisti fara dureri. Locul din spate e pentru distante scurte, nu pentru turul Romaniei in doi. In oras sau pe curbe sta la fel sau mai bine decat tourer-ele, doar cu un alt stil de condus, mai degraba cu piciorul ridicat decat cu genunchiul pe jos. Afara se simte bine intre 100-130. Peste, merge, dar nu-i proiectata pentru asa ceva. Daca te grabesti la stop cu a-ntaia, pleci pe-o roata. Cutia e scurta pentru cei obisnuiti cu de la doi cilindri in sus, dar cat e pe turatia ei, simti cuplul mai tare ca la cele cu mai multi cilindri. E varianta saracului pentru Ducati Hypermotard. Ziceti voi alti monocilindri mari de strada, eu stiu de Aprilia Pegaso si BMW F650.
  13. Cu un kit de cativa zeci de euro duci Bulldogul la peste 70 de cai. Pe-al meu am kitul asta si cu el e mai iute decat 1150GS, pentru ca e cutia de viteze mai scurta. Limita de sus la Bulldog e cam la 180/h dar daca vrei viteze mari tre sa cauti alte motoare. Se simte bine pana pe la 150-160. Alegerea ar trebui s-o faci dupa cum te simti in sa si in ce stare e motorul pentru banii pe care vrei sa-i dai pe el. La aceiasi bani, Bulldog castiga.
  14. Mai pun si eu cate comentarii pe-aici, nu ca sa va stric placerea, doar sa mai adaug un p.d.v. Nu-mi iau vitezana din cateva motive: imi plac drumurile lungi, de peste cateva sute de km pe zi, pozitia dreapta si seaua cat o placinta imi sunt mai comode; am tendinta sa merg spre limita de sus. Daca limita ar fi la peste doua sute probabil s-ar scrie despre mine la alta rubrica. Nu-mi plac patru cilindri pentru ca dispar maraiala, vibratiile si cuplul la turatii mici. Am inchiriat anul trecut in Germania doua Harley-uri, sa inteleg exact despre ce vorbeste lumea. La mine n-a prins. Fat Boy are haz dar e mai degraba dragster, am pilit scaritele ba pe stanga ba pe dreapta. XR1200R nu m-a atras din doua motive: pozitia picioarelor mi s-a parut prea in fata ca sa ma indemne sa ma inclin in curbe si cutia de viteze prea scurta, cam 3500 ture la 100 pe ora (cautam inca o viteza in sus si dupa o juma de zi), nici macar Bulldogul meu cu cei 65 de cai oficiali ai lui nu e chiar atat de scurt. Iti pun oamenii 100 de cai sub fund dar ti-e mila sa le dai bice, e ca si cum s-ar invarti in gol. Finisajele la XR erau extra, cu cateva mici gafe, gen tobele spate care au un guler ce tine apa de ploaie intre el si ultima diafragma a tobei, cu rugina vizibila in zona de stationare a apei chiar la un motor aproape nou cum era asta, plus o tija distantier tot la tobe, in spate, care parca era pusa provizoriu pana ii vine proiectantului o idee mai buna, Am mers insa si doua zile cu un Buell STT care m-a dat gata. Dupa sute de kilometri inca ma gandeam cum s-ar putea sa nu-l dau inapoi celor de la Harley. Intr-atat incat trei luni de zile n-am mai avut altceva in cap decat Buell, si mi-am luat un Ulysses, sa ma astampar. Ulysses bate spre STT ca grad de distractie dar nu-i acelasi lucru, doar ca mi s-a parut mai potrivit pentru drumurile de pe la noi. Am scris toata teoria asta ca un omagiu firmei disparute Buell, copilul vitreg al celor de la H-D, mereu reprezentata de cateva motoare aruncate intr-un colt de 10mp in fiecare showroom de 1000mp al celor de la Harley, fara ca cineva sa le promoveze cu drepturi depline. Se pierde cu Buell farmecul Harley asezat pe un cadru de sportiva, exact combinatia potrivita pentru mine si alti cativa, prea putini fata de cata distractie scoteai cu asa motoare. www.flickr.com/photos/tichi
×
×
  • Creează nouă...