Sari la conținut

Simson Sport Sestaurat


Postări Recomandate

:drums: Va salut pe toti

EU sunt nou pe aici dar am o multime de intrebati. Cum e cu ulei 2T in Simson (care are motor 4t!)

In cartea lui tehnica spune k e indicat sa ii bagi in proportie de 20...40ml la 1l combustibil, nu stiu ce ulei sa folosesc si daca are elect. Pina acum (motorul fiind distrus) nu foloseam, isi lua din baie, acum motorul e nou si in rodaj consumaind in loc de 100ml/100Km(cum scrie in carte) - 50, 70ml/100K.

Folosesc ulei 2T de la Stihl

Imi afima bujia uneori, Benzina OMV100 (se simte diferenta)

post-18855-1179470925_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:drums: Va salut pe toti

EU sunt nou pe aici dar am o multime de intrebati. Cum e cu ulei 2T in Simson (care are motor 4t!)

In cartea lui tehnica spune k e indicat sa ii bagi in proportie de 20...40ml la 1l combustibil, nu stiu ce ulei sa folosesc si daca are elect. Pina acum (motorul fiind distrus) nu foloseam, isi lua din baie, acum motorul e nou si in rodaj consumaind in loc de 100ml/100Km(cum scrie in carte) - 50, 70ml/100K.

Folosesc ulei 2T de la Stihl

Imi afima bujia uneori, Benzina OMV100 (se simte diferenta)

 

 

 

felicitari ai restaurat simsonul foarte frumos!!! este indicat sa-i bagi ulei in benzina daca ai motorul in rodaj, dar acum depinde si ce piston ai folosit... daca este de scoda trebe sa-i pui mai putin un pic ... cam 10 ml/1 litru... io cel putin asa ai puneam!! dar dupa 300km si-a datr drumu motoru... i-am shimbat uleiu si a mers bine , iar ca ulei 4t iti sugerez sa ii bagi 20w40 de la petrom... cu astai place lui !!!

acum am alt tip de piston pe el mult mai usor... cineva zicea ca este de honda... si nu mai trebe sa-i pun ulei in benzina..

 

iar cu afumatul bujiei vezi sa nu fie de la aer... sau este posibil si de uleiul care il bagi in benzina!!

 

 

Salut

!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina "100" nu e buna pentru motoare cu compresie mica, pune ecopremium. Ulei 2T baga max 10ml Stihl sau de care vrei.

COntinua sa pui ulei 2T in amestec cu benzina si dupa rodaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici Alecule tata intreb si eu pt cultura mea generala, care e faza cu amestecul 2t la motorul ala?fiind in 4t, mai are nevoie de ungere ca la cele in 2t?care e faza?scuze ca intreb, dar m-a lasat curios si daia zic, si e bine de stiut, si nu numai pt mine, cred...daca puteti, explicati mai bine, in principiu de ce se baga ulei pt ungere...la pistonul de skoda am eu o idee, dar, cu stul motor original de simson, de ce necesita ulei de amestec?multam mult :drums:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

iar cu afumatul bujiei vezi sa nu fie de la aer... sau este posibil si de uleiul care il bagi in benzina!!

Salut

!!!!

Afumatul NU este de la ulei, ci de la benzina

Amestecul e prea bogat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cere neamtul. Era necesar cand se foloseau benzine neetilate, acum e o protectie in plus de cand cu benzinele uscate.

Probabil ca uleiul are un rol de ungere al scaunelor supapelor, si scade un pic temperatura in camera de ardere pentru a preveni gauri in piston sau alte belele, lucru posibil la motoare racite cu aer.

 

Dar trebuie curatita chiulasa mai des de calamina, si alternatele perioadele de mers in oras cu perioade de mers rapid pentru curatire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cere neamtul. Era necesar cand se foloseau benzine neetilate, acum e o protectie in plus de cand cu benzinele uscate.

Probabil ca uleiul are un rol de ungere al scaunelor supapelor, si scade un pic temperatura in camera de ardere pentru a preveni gauri in piston sau alte belele, lucru posibil la motoare racite cu aer.

 

Dar trebuie curatita chiulasa mai des de calamina, si alternatele perioadele de mers in oras cu perioade de mers rapid pentru curatire.

 

interesant...daia am si intrebat, ca banuiam eu ca are nevoie de ceva ungere acolo...e ciudat, si bine de stiut...multam mult...

 

un sfat, daca nu te superi, ca nu am gasit pana acum faza asta(si am cotrobait ceva forumul asta), si nu se supara nici initiatorul, poate pui o redenumire la topic, ceva de genul amestec ulei in benzina la simson 425...cred eu ca ar fi bine pt cei care inca nu au citit....multam mult mestere :wave:

 

e bine de stiut pe viitor :drums: :clap:

 

PS:calamina aia...si eu care credeam ca scap de ea daca imi iau 4t si scap de ulei si de paharelu magic cu gradatii :) ... asta e...e o placere sa cureti mizeria aia... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cere neamtul. Era necesar cand se foloseau benzine neetilate, acum e o protectie in plus de cand cu benzinele uscate.

Probabil ca uleiul are un rol de ungere al scaunelor supapelor, si scade un pic temperatura in camera de ardere pentru a preveni gauri in piston sau alte belele, lucru posibil la motoare racite cu aer.

Aleko, cu ungerea supapelor ai dreptate, desi in mod normal acestea (scaunele) nu au nevoie de ungere, ci doar ghidajele

Ori in ghidaje trebuie sa vina uleiul de sus de la rampa culbutoarelor

Iar ungerea prin amestec este utila in partea de deasupra pistonului si nu necesita un procent prea mare de ulei

Una peste alta, si eu sunt de parere ca un pic de ulei de amestec, de calitate, spezial pentru 2 timpi nu are cum sa strice

 

PS:calamina aia...si eu care credeam ca scap de ea daca imi iau 4t si scap de ulei si de paharelu magic cu gradatii :wave: ... asta e...e o placere sa cureti mizeria aia... :drums:

Mr_ORL, nu e nevoie de un amestec mai bogat in ulei decat la motoarele in 2 timpi obisniute, ci chiar mai putin

1:50 e foaaaarte suficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Va salut pe toti

EU sunt nou pe aici dar am o multime de intrebati. Cum e cu ulei 2T in Simson (care are motor 4t!)

In cartea lui tehnica spune k e indicat sa ii bagi in proportie de 20...40ml la 1l combustibil, nu stiu ce ulei sa folosesc si daca are elect. Pina acum (motorul fiind distrus) nu foloseam, isi lua din baie, acum motorul e nou si in rodaj consumaind in loc de 100ml/100Km(cum scrie in carte) - 50, 70ml/100K.

Folosesc ulei 2T de la Stihl

Imi afima bujia uneori, Benzina OMV100 (se simte diferenta)

salut!!!

FELICITARIIIIII..!!! :clap: :( pt simsonica ... foarte frumos... totul ok pana la culoarea scaunelor... :drums: :wave: ........ :pow: ce de cacao e albastru' ala .... Dupa mine culoarea simsonului se asorteaza o imbracaminte neagra la scaune.. :D parerea mea!!!!

scuza-ma daca nu-ti convine parerea mea!!!! :P

Editat de baluba16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

asa cere neamtul. Era necesar cand se foloseau benzine neetilate, acum e o protectie in plus de cand cu benzinele uscate.

Probabil ca uleiul are un rol de ungere al scaunelor supapelor, si scade un pic temperatura in camera de ardere pentru a preveni gauri in piston sau alte belele, lucru posibil la motoare racite cu aer.

 

Dar trebuie curatita chiulasa mai des de calamina, si alternatele perioadele de mers in oras cu perioade de mers rapid pentru curatire.

 

 

uleiul in amestec cu benzina nu scade temperatura din camera de ardere, dimpotriva, saraceste amestecul aer-benzina si o creste! cand te gandesti la un motor 4t sa ii pui ulei in amestec trebuie sa ii reglezi si carburatorul. te joci cu acul de dozaj, il dai mai sus si trebuie sa fie suficient daca ii pui numai 10%. intr-adevar, unge si scaunele supapelor dar cel mai important, in cazul unui motor nou, unge partea de sus a pistonului si implicit si cilindrul si ii incetineste uzura. dealtfel, daca ai carburatorul reglat pt. un mic plus de benzina a.i. sa nu mearga sarac atunci poate scade si temperatura cilindrului prin reducerea frecarii partii superioare a pistonului cu cilindrul.

 

ca sa scape de curatirea mai deasa a chiulasei ii recomand un ulei sintetic bun. scapa si de fum, ofera si destula protectie si nici nu depune calamina in exces.

 

p.s. la 2t cand vrei sa modifici raportul ulei benzina (nu recomand modificrea raportului nici in plus si nici in minus fata de ceea ce recomanda constructorul motocicletei, nu a uleiului, atentie mare!!!) la fel, trebuie reglat si carburatorul! succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! scuzama k intervin pe topicul tau cu problemele mele...

 

az am scos si eu simsonul de la iernat(si am totul brici in motor)am reconditionat foarte multe piese printre care si ghidajele supapelor crezand k ele sunt problema cu afumatul..

 

inainte mergea dar imi afuma foarte tare bujia,si daca il opream rar cand pornea(scotea si fum negru)

 

acum l-am scos si l-am pornit.nu se mai tureaza k lumea,nu-l mai pot regla,si afuma bujia la greu,e o cenusa neagra

la carburator nu stiu sa reglez nimik decat pe incercate

sunt sigur k problema e din carburator k la aprindere am umblat destul.azi am incercat cu 4 carburatoare

 

unul de jawa 125,jawa 250,minsk,si un mikuni nush de cat...singurul cu care se tureaza cat de cat(cu rateuri) e cel de jawa 125 adika cel care il aveam inainte

 

rog pe cineva k sunt multi care se pricep sa ma lamureasca si pe mine care e problema

eventual si ceva indicatii de reglaje..

vreau sa ajung cu el la intrunire vineri si nu merge...

 

multumec anticipat :drums: :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista posibilitatea sa fie din cauza benzinei

Daca a stat benzina in rezervor mai multe luni, si-a cam pierdut proprietatile

Incearca cu benzina proaspata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista posibilitatea sa fie din cauza benzinei

Daca a stat benzina in rezervor mai multe luni, si-a cam pierdut proprietatile

Incearca cu benzina proaspata

 

 

cu benzina proaspata am incercat.... :drums:

astept inca ceva idei ce pot face..asi vrea sa-l pot face pana vineri..

 

va rog dati-mi ceva indicatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! scuzama k intervin pe topicul tau cu problemele mele...

 

Sall

 

Si eu am avut problema asta

in primu rind ia carburatorul de simson si desfal bucati. spalal cu benzina si clataresti cu jet de apa fierbinte.

Apoi pune aptinderea la punct 0.4mm intre platine la pms si avansul la semnul lui din fabrica sau max 4mm catre dinam(in jos ii dai avans in sus ii iei avansu)

Acuma cauti o bujie cit de cit noua (k sa fi sigur) sinterom 14 NP 21, 14 NP 18,(de 240, 225 valoare termica) sau un bosh WR8BC +24.

presupunem ca supapele nu sunt atacate si au jocul maxim 0,15 ele inchizind perfect si garnitura de chiuloasa nepuscata dintre cilindru si chiuloasa, te apuci si asamblezi carburatorul (sa observi si uzura de pe acul jiglor, jiglorul principal pt k el regleaza raportul aer/benzina, dar si clapeta de gaze). Jiglorul de relanti sa fie curat, are o gaura f mica de aprox 0.5mm (dak e unfundata nu porneste doar daca cresti nivelul de benzina in camera plutitorului si inunzi carburatorul) Jiglorul de aer pentru relanti sa fie 3 ture rotit spre stinga. in functie de uzura jiglorului ac si jiglorului princilal ii alegi o pozitie acului jiglor (incepe cu pozitia 2 dak e uzat tare)

Verifica plutitorul sa nu fie spart.(il pui intrun vas cu apa si il pui la fiert, vei vedea k apare o pata de combustibil. cositoreste-l!) Verifici si acul plutitorului sa nu fie strimb, sa inchida cand trebuie pt k el mentine nivelul da combustibil in carburator. (2mm sub jiglorul principal) iar dak plutitorul e spart atunci acul plutitor nu inchide acel "robinet" si excesul de benzina se scurge in camera de ardere, afumind bujia sau chear oprind functionarea motorului.

Daca da rateuri in carburator amestecu e prea sec

dak face explozi in esapament amestecu e prea bogat (vezi la acul jiglor pozitia si acul plutitor sa nu fie prea uzat si sa inchida dar prea sus. dak e asa faci tu o crestatura pe acul plutitor sub cea vechie cu 1mm sau bagi o siguranta in cea vechie si dai plutitorul mai jos, adica sub siguranta)

Atit poti sa faci la carburatorul de somson cu clapeta de aer cilindrica.

Al meu acuma merge dar nu prea fuge, e in rodaj

 

Sa verifici bujia sa nu fie alba si uscata k e amestecu prea sec si se prea incinge motoru( in cazul asta muti acul jiglor mai sus cu in numar)

 

No spor la treba. :drums: :wave: :clap:

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P Va salut pe toti

EU sunt nou pe aici dar am o multime de intrebati. Cum e cu ulei 2T in Simson (care are motor 4t!)

In cartea lui tehnica spune k e indicat sa ii bagi in proportie de 20...40ml la 1l combustibil, nu stiu ce ulei sa folosesc si daca are elect. Pina acum (motorul fiind distrus) nu foloseam, isi lua din baie, acum motorul e nou si in rodaj consumaind in loc de 100ml/100Km(cum scrie in carte) - 50, 70ml/100K.

Folosesc ulei 2T de la Stihl

Imi afima bujia uneori, Benzina OMV100 (se simte diferenta)

salutre prietene :( :wave:

Deci daca e motorul din poza, iti zic sa nu mai bagi ulei in amestec ca e belea..... :drums: unde ai vazut sa pui la motor in 4t ulei de amnestec......de era asa nu il faceas in 4t....ce rol mai are uleiul din baie?

ganditi-va.......poate k simsonu e mai special...dar nu cred....inseamna k la cbr trebuie ulei de amenstec :)

iar benzia, nu mai baga carera100, k e cifra octanica prea mare, si o sa-ti arda toate garniturile....

salutari!!!! :clap:

PS: BALUBA E BAIAT ............ :pow: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai Axi, daca citesti ce zicea Aleko la inceputul topicului, vedeai ca treaba asta se datoreaza condiitiilor vremii in care a fost construit, si specificatiile producatorului, si mai e o chestie care o stiu....depinde cum l-ai obisnuit, cu ce tip de benzina, cat amestec, etc...din cate stiu, si cum e normal, la 4t nu se pune ulei, dar, la asta se pune in rodaj, si multi au renuntat la el, pt ca, spun ei, trage mai greu, se "murdareste mai repede" si tre sa cureti calamina, si multe altele, dar, totusi, daca neamtu a zis ca e bine cu ulei, eu cred ca stie el ce stie, nu?bafta...

 

PS: mai ai piese dalea de carpati si simson?i need some :drums:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.simsonul a fost construit in anii 60. gandeste-te ce benzina era atunci(in nici un caz carera 100)

2.rateurile sunt de la aprindere. consulta un simsonar. eu am ij:D

3.motoarele in patru timpi isi ia ulei din baie.

parerea mea : nu ai reglata aprinderea sau tachetii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tamas_daniell: se vede k stii ce vorbesti(imi place cum ai explicat) dar din pacate am aprindere de minsk si carburator de jawa :drums: :wave: ......asa k mai greu cu reglajele astea.... :clap:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

in cartea tehnica de simson se recomanda folosirea uleiului de amestec in rodaj... daca nu ma insel si la neprele mai vechi daca nu la toate! :drums:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... asa e prietene, in toate cartile tehnice de simson, eu am doua, spune k e indicat sa folosesti ulei de amestec chear dak misi ia din baie!!!

Eu sunt mecanic, am facut motoare in 4 cilindri de masini si multe altele, trebuie sa intelegi ce se intimpla atunci cind dai o explicatie, sa fi sigur pe tine

Simsonul meu acum merge bine.

 

RESPECT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:drums: Va salut pe toti

EU sunt nou pe aici dar am o multime de intrebati. Cum e cu ulei 2T in Simson (care are motor 4t!)

In cartea lui tehnica spune k e indicat sa ii bagi in proportie de 20...40ml la 1l combustibil, nu stiu ce ulei sa folosesc si daca are elect. Pina acum (motorul fiind distrus) nu foloseam, isi lua din baie, acum motorul e nou si in rodaj consumaind in loc de 100ml/100Km(cum scrie in carte) - 50, 70ml/100K.

Folosesc ulei 2T de la Stihl

Imi afima bujia uneori, Benzina OMV100 (se simte diferenta)

salve,fratilor,am citit post-urile voastre si am avut numai de invatat....cum sta treaba?(in afara de mica,zbarcita si mereu pe stanga),am cumparat 75%dintr-un simson,macar a fost complet pe la motor,cutie si grup,in rest,vai de mama ce m-am chinuit,in fine,e aproape gata,mai am de alergat dupa "detalii",dar e pe roti...acum,dupa ce am citit mai sus,pot sa zic ca-mi va fi mai usor....tenx,brothers of metalpost-17086-1179773107_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit k aprinderea de minsk e perfecta pentru simson, e ok atunci treci peste partea cu aprinderea, vezi la bujie incearca un 14 NP 21 sau un 14M 225 4F. Sigut e infundat carburatoru si amestecu e prea bogat uneori, datorita unor perturbati (le spunem noi ingineri), uzuri.

Cauta jiglorul de reglare a amestecului si modifica-i pozitia spre stinga sau spre dreapta.

 

Nu conteaza k BALUBA e baiat, e valabil pentru toti, :drums:)

scuzeee :wave:)

 

ASFALT USCAT! (ca la mine ploua)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

aprinderea de minsk nu e asa de buna pt. simson, presupune renuntarea la avansul centrifugal, lucru deloc recomandat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...