Baiazid Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Multi isi pun cauciucuri mai mari pe spate. Dar le schimba viteza. Vitezometrul va indica gresit. De exemplu: 110/90-18 nu este echivalent cu 130/90-18. Chiar daca 130 se refera la latime. Se modifica si balonul. 110/90-18 ar fi pe aproape echivalent cu 130/80-18. Exista vreun tabel de echivalente pe undeva? Ca io intentionez sa imi iau un alt cauciuc mai mare, dar vreau ca vitezometrul sa indice bine. Viteza=rpm * diametru roata / raport transmisie * 336 336 e o constanta . Asta e formula de pe net. pt cine nu stie 110/90-18 inseamna: 110 latime - [mm] 80 aspect - [%]*latime 18 diametrul - [in] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Honda ta nu are vitezometrul cuplat la roata fata ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alf Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 (editat) Honda ta nu are vitezometrul cuplat la roata fata ? Chiar asa, multe motorete au pe roata din fata instalatia de masurat viteza (e distanta mai mica intre bord si roata din fata ) Urmareste cablurile care pleaca de la vitezometru si vezi unde se duc. Editat Octombrie 28, 2004 de alf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 28, 2004 Autor Share Postat Octombrie 28, 2004 Ba da Eu acum la 5000rpm in treapta a 6-a am 100kmph Daca schimb cauciucul voi avea 100kmph la alta turatie. Nu m-ar deranja prea mult acest fapt. Adica la aceeasi turatie motocicleta va parcurge o distanta mai mare .. din cauza 2 PI R (R se modifica) Adica se mareste distanta parcursa prin rotirea rotii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Pe langa asta, senzorul care-ti numara rotatiile este asezat undeva spre centrul rotii nu pe circumferinta, deci daca nu schimbi si janta sau modifici pozitia senzorului, nu ar trebui sa fie nici o modificare a indicarii vitezei. Asta e tare Prin schimbarea cauciucului cu unul mai mic/mare, se modifica circumferinta rotii... Cu alte cuvinte, da, viteza unghiulara poate fi aceeasi, dar nu aia te intereseaza La jawa, vitezometrul vine "de undeva din cutie", deci acolo ar fi relevant daca modifici rapoartele de demultiplicare, dar de obicei la astea mai noi se monteaza la roata fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alf Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Asta e tare Prin schimbarea cauciucului cu unul mai mic/mare, se modifica circumferinta rotii... Cu alte cuvinte, da, viteza unghiulara poate fi aceeasi, dar nu aia te intereseaza La jawa, vitezometrul vine "de undeva din cutie", deci acolo ar fi relevant daca modifici rapoartele de demultiplicare, dar de obicei la astea mai noi se monteaza la roata fata. am vazut si eu ce tampenie am scris si am sters repede, da' lumea-i vigilenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Eu cred ca ai cablul in roata fata deci daca nu schimbi cauciucul pe fata n-ar trebui sa-ti faci probleme. Chestia cu rpm e valabila daca ai cumva cablul cuplat undeva in motor. Parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 28, 2004 Autor Share Postat Octombrie 28, 2004 Eu cred ca ai cablul in roata fata deci daca nu schimbi cauciucul pe fata n-ar trebui sa-ti faci probleme.Chestia cu rpm e valabila daca ai cumva cablul cuplat undeva in motor. Parerea mea... Nu exista cablu mecanic pt RPM. E un voltmetru defapt. Vine de la aprindere. Deci e legat de axa cu came (nu cu scame). Turometrul tre sa ia viteza arborelui (cel putin asa stiu eu)... sper sa nu spun vreo prostie. Eu asta inteleg prin RPM. Deci e imposibil sa ai turometrul legat la roata din fata. Pt ca implica asa: rotatia motorului ; raportul din cutia de viteze ; raportul de transmisie (pinion + foaie) Ideea ca la 1000 RPM poti merge cu 100kmph in treapta X dar si cu 60 kmph in treapta Y. Deci turometrul 200% vine din aprindere. Ca numai aprinderea are timingul calibrat sa iti dea scanteia cum trebuie in raport cu o rotatie completa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Ai perfecta dreptate. Dar eu ma refeream la o chestie scrisa mai inainte si retrasa cand am zis de rpm. Din cate stiu eu mai sunt si turometre care iau turatia de pe axul cu came (deci cablu mecanic) dar e foarte posibil sa ma insel. Oricum in cazul nostru cred ca omul are tahometrul cu cablu pe roata fata, cel putin asa avea roata de Honda pe care am avut-o eu si am infipt-o intr-o nova. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Octombrie 28, 2004 Share Postat Octombrie 28, 2004 Turometrul "citeste" turatia de la aprindere (bobina de inductie) sau direct de la baterie (prin redresarea curentului alternativ de catre alternator se produc niste usoare oscilatii de tensiune pe care senzorul turometrului le traduce in rpm). Apropo de asta, daca ati fost cu masina la ITP ati vazut ca acolo se masoara turatia pentru determinarea noxelor si a ralantiului prin amplasare unor clesti direct la bornele bateriei. Daca tahometrul este prins pe roata din fata si cauciucul nu are diametrul modificat, vitezometrul va indica corect viteza. Daca este cuplat la transmisie (CV sau pinion) si roata spate este modificata atunci va indica eronat. Prin modificarea diametrului exterior al rotii de tractiune (roata spate) se obtine acelasi lucru ca la schimbarea setului pinion-foaie sau a grupului conic la transmisia cardanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.