Sari la conținut

Cauciucul si vitezometrul


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

Multi isi pun cauciucuri mai mari pe spate. Dar le schimba viteza. Vitezometrul va indica gresit.

 

 

De exemplu: 110/90-18 nu este echivalent cu 130/90-18. Chiar daca 130 se refera la latime. Se modifica si balonul.

 

110/90-18 ar fi pe aproape echivalent cu 130/80-18.

 

Exista vreun tabel de echivalente pe undeva? Ca io intentionez sa imi iau un alt cauciuc mai mare, dar vreau ca vitezometrul sa indice bine.

 

Viteza=rpm * diametru roata / raport transmisie * 336

 

336 e o constanta . Asta e formula de pe net.

 

pt cine nu stie 110/90-18 inseamna:

110 latime - [mm]

80 aspect - [%]*latime

18 diametrul - [in]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda ta nu are vitezometrul cuplat la roata fata ? :D

Chiar asa, multe motorete au pe roata din fata instalatia de masurat viteza (e distanta mai mica intre bord si roata din fata :yikes: )

Urmareste cablurile care pleaca de la vitezometru si vezi unde se duc.

Editat de alf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da

 

Eu acum la 5000rpm in treapta a 6-a am 100kmph

 

Daca schimb cauciucul voi avea 100kmph la alta turatie. Nu m-ar deranja prea mult acest fapt.

 

Adica la aceeasi turatie motocicleta va parcurge o distanta mai mare .. din cauza 2 PI R (R se modifica)

Adica se mareste distanta parcursa prin rotirea rotii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa asta, senzorul care-ti numara rotatiile este asezat undeva spre centrul rotii nu pe circumferinta, deci daca nu schimbi si janta sau modifici pozitia senzorului, nu ar trebui sa fie nici o modificare a indicarii vitezei.

 

Asta e tare :D

 

Prin schimbarea cauciucului cu unul mai mic/mare, se modifica circumferinta rotii... Cu alte cuvinte, da, viteza unghiulara poate fi aceeasi, dar nu aia te intereseaza :yikes:

 

La jawa, vitezometrul vine "de undeva din cutie", deci acolo ar fi relevant daca modifici rapoartele de demultiplicare, dar de obicei la astea mai noi se monteaza la roata fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e tare :yikes:

 

Prin schimbarea cauciucului cu unul mai mic/mare, se modifica circumferinta rotii... Cu alte cuvinte, da, viteza unghiulara poate fi aceeasi, dar nu aia te intereseaza :baldy:

 

La jawa, vitezometrul vine "de undeva din cutie", deci acolo ar fi relevant daca modifici rapoartele de demultiplicare, dar de obicei la astea mai noi se monteaza la roata fata.

am vazut si eu ce tampenie am scris si am sters repede, da' lumea-i vigilenta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca ai cablul in roata fata deci daca nu schimbi cauciucul pe fata n-ar trebui sa-ti faci probleme.

Chestia cu rpm e valabila daca ai cumva cablul cuplat undeva in motor.

Parerea mea...  :D

Nu exista cablu mecanic pt RPM. E un voltmetru defapt. Vine de la aprindere. Deci e legat de axa cu came (nu cu scame).

 

Turometrul tre sa ia viteza arborelui (cel putin asa stiu eu)... sper sa nu spun vreo prostie.

Eu asta inteleg prin RPM.

 

Deci e imposibil sa ai turometrul legat la roata din fata. Pt ca implica asa: rotatia motorului ; raportul din cutia de viteze ; raportul de transmisie (pinion + foaie)

 

Ideea ca la 1000 RPM poti merge cu 100kmph in treapta X dar si cu 60 kmph in treapta Y.

 

 

Deci turometrul 200% vine din aprindere. Ca numai aprinderea are timingul calibrat sa iti dea scanteia cum trebuie in raport cu o rotatie completa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai perfecta dreptate. Dar eu ma refeream la o chestie scrisa mai inainte si retrasa cand am zis de rpm. Din cate stiu eu mai sunt si turometre care iau turatia de pe axul cu came (deci cablu mecanic) dar e foarte posibil sa ma insel.

Oricum in cazul nostru cred ca omul are tahometrul cu cablu pe roata fata, cel putin asa avea roata de Honda pe care am avut-o eu si am infipt-o intr-o nova.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turometrul "citeste" turatia de la aprindere (bobina de inductie) sau direct de la baterie (prin redresarea curentului alternativ de catre alternator se produc niste usoare oscilatii de tensiune pe care senzorul turometrului le traduce in rpm). Apropo de asta, daca ati fost cu masina la ITP ati vazut ca acolo se masoara turatia pentru determinarea noxelor si a ralantiului prin amplasare unor clesti direct la bornele bateriei.

Daca tahometrul este prins pe roata din fata si cauciucul nu are diametrul modificat, vitezometrul va indica corect viteza. Daca este cuplat la transmisie (CV sau pinion) si roata spate este modificata atunci va indica eronat.

Prin modificarea diametrului exterior al rotii de tractiune (roata spate) se obtine acelasi lucru ca la schimbarea setului pinion-foaie sau a grupului conic la transmisia cardanica. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...