Sari la conținut

Deci, Motor Enduro Pt Mine....


enduro_rider
 Share

Postări Recomandate

Deci, ca orice tanar(de unde ca am 27 de anisori batuti pe muchie), dupa ce am mers toata viata pe 2 roti nemotorizate, pentru care am o pasiune dincole de extrem, vreau acum sa imi iau un motor.SI pentru ca am mers doar pe coclauri, si cu motorul la fel.

Prezentare tehnica a fraierului :bigstar: ...pardon a mea...1,65 m, 65 de kg, forta spre slab, echilibru bun pe 2 roti de pana acum, mers cu Simson si un minsk, prudent, atent, montaniard printre altele, pregatit cu tot echipamentu...etc.

Acum prezentarea bestiei dupa cum o vad io.

 

1. inaltimea la sa : cat mai apropiata de 70 de cm.max 75.daca nu exista asa ceva sa poate fi tunat spre asa ceva, am auzit ceva de cagiva parca.....

2. cilindree ~ 300-400

3. manevrabila, piese de gasit, ffff simpla si ffff robusta: preferabil kick starter si 2 timpi, 1 cilindru racit cu aer, ajustabilitate.

4. pretabila la invatat dar si la folosit dupa, an de fabricatie dupa 2000 de preferat.

5. Ce am spus pana acum, mai sus, sunt lucruri aplicate de mine si la alte discipline, de la care nu m-am abatut si mi- a fost bine, deci nu m-as abate nici acum de la ele.

6. acum ce vreau sa fac cu ea: enduro, nu stiu de care (nu hard) cred ca soft....oricum nu ceva gen red bull, ci ceva gen mers frumos, gigea, la munte si coclauri, bineinteles oras.Nu ma intereseaza sa ajung undeva in 10 min, sa sar sau alte chestii ci sa ajung oriunde, incet cat poate motoru, calm si linistit, deci nu performanta ci robustete si mai ales sa nu ma lase pe drum deci extremd e fiabil si dc e cazul usor de reparat.

[b]Voi duce motoru la extrem ca nr de km, trasee lungi fara posibilitate de realimentare sau service, [/b]voi investi in kituri de usurare a ei, repcum si in o sa buna.

Am mers in franta cu o cagiva modificata pt o femeie, era perfectiune intruchipata, nu mai stiu ce era dar era ciudata de tot enduro cu sa coborata (68 de cm)de la un chopper cu spatar, iar coarnele sigur nu erau cele stock ci modificate.

 

Stiu cum par la veterani sfaturile cerute de mine, si mie mi se cer sfaturi la fel de catre tineri la bicle, echipament de munte ..etc, dar..poate dau de cineva care a trecut prin astea si care cam intelege ce vreau.

Daca unele dintre lucruri par contradictorii, va rog sa imi explicati pe larg ce si cum, citand eventual ce am zis, am gresit etc.

 

Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Sa de 70-75 nu cred sa existe stock pe nici un enduro. Cam 85 pe un soft, si 90+ pe un enduro.

 

2. 300-400 cc este foarte mult pentru un 2T. Eu nu as recomanda asa ceva decat unui endurist cu experienta. Pentru un incepator intr-ale enduro-ului, 125 2T este in general suficient.

 

Avand in vedere totusi ca vrei si fiabilitate, eu as zice sa te orientezi inspre un 4T. Acestea sunt de obicei putin mai grele decat 2T-urile, insa sunt mai fiabile si mai putin nervoase decat 2T-urile.

 

Pentru soft-enduro si enduro-touring, mie un 4T mi se pare mai potrivit. De asemenea, ar trebui poate sa te orientezi inspre un dual purpose, si nu inspre un enduro 'pur sange'. Un dual purpose e mai potrivit pentru ce spui tu ca ai de gand sa faci cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cateva motociclete care pot fi transformate fara prea mult efort in ceea ce-ti doresti.

Acum depinde si de cati bani vrei sa-ti iei beleaua la usa casei.

Ar mai fi de stiut si daca te gandesti sa ai si pasager.

Exemple (poti gasi poze si date pe google): Honda NX 250, Suzuki DR 350, Honda 650 (SLR, FX Vigor, FMX - acelasi motor de la NX 650 Dominator cu imbunatatiri aduse dealungul anilor).

Motociclete ar mai fi dar da si tu detaliile pe care ti le-am cerut. :bigstar:

post-9333-1185808499_thumb.jpg

post-9333-1185808571_thumb.jpg

post-9333-1185808605_thumb.jpg

post-9333-1185808641_thumb.jpg

post-9333-1185808670_thumb.jpg

post-9333-1185808705_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc celor care mi-au raspuns.

SI acum, raspunsurile:

-neaparat saua la ~70-75 max

-4t vs 2t la fiabilitate prin ce se deosebeste: din pct meu de vedere are cateva elemente in plus care se pot defecta, nefunctiona bine sau deregla...astept si la asta un raspuns.

-exemple de motoare dual purpose ar fi???

-cati bani e greu de spus.....depinde de momentul cand ma urc pe motor si cum imi place, (bicla mea face aprox 4000 euro, dar este top of the top...) asa ca la motor depinde.....spune-mi tu ce si cat crezi

-pasager...nu stiu acum, pe viitor cine stie ce si cum, in pricipal fara, rare ocazii cand ar putea fi cu.

Editat de enduro_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun...

Daca banii nu sunt o problema iti recomand KTM EXC 450 sau 525 (cam aceeasi motocicleta difera umpic puterea).

Se poate transforma in ceea ce iti doresti.

Inalti ghidonul, o cobori din telescoape si suspensie spate, modifici saua.

Ii poti pune si rezervor mai mare de 13 sau 25 L.

Dar fara pasager.

post-9333-1185864409_thumb.jpg

post-9333-1185864456_thumb.jpg

post-9333-1185864479_thumb.jpg

post-9333-1185864488_thumb.jpg

post-9333-1185864513_thumb.jpg

post-9333-1185864521_thumb.jpg

post-9333-1185865078_thumb.jpg

post-9333-1185865089_thumb.jpg

post-9333-1185865099_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. manevrabila, piese de gasit, ffff simpla si ffff robusta: preferabil kick starter si 2 timpi, 1 cilindru racit cu aer, ajustabilitate.

6. acum ce vreau sa fac cu ea: enduro, nu stiu de care (nu hard) cred ca soft....oricum nu ceva gen red bull, ci ceva gen mers frumos, gigea, la munte si coclauri, bineinteles oras.Nu ma intereseaza sa ajung undeva in 10 min, sa sar sau alte chestii ci sa ajung oriunde, incet cat poate motoru, calm si linistit, deci nu performanta ci robustete si mai ales sa nu ma lase pe drum deci extremd e fiabil si dc e cazul usor de reparat.

[b]Voi duce motoru la extrem ca nr de km, trasee lungi fara posibilitate de realimentare sau service, [/b]voi investi in kituri de usurare a ei, repcum si in o sa buna.

 

Din start uita de 2 timpi, ai zis ca ai mai mers pe simson 4T si pe minsk 2T si cred ca minskul ti s-a parut mai usor de reparat si poate mai rezistent decat motorul in 4T de pe simson.

Pentru ce ai spus tu ai nevoie de un motor in 4T (fiabilitate foarte buna, robust, nu te lasa in drum, intretinere usoara). Motoarele in 2 timpi poate au performante mai bune dar atat si performantele alea sunt daca vrei hard enduro (tu nu vrei asta din ce ai spus) sunt foarte pretentioase la intretinere si de fiabilitate nici nu mai zic.

 

Ramai la o motocicleta in 4 timpi monocilindru racit cu aer.

Gasesti in categoria asta multe modele care se incadreaza perfect in planurile tale.

Suzuki DR 650, Yamaha XT 660, Honda Dominator sau XL.

In functie de buget te poti orienta la anii de fabricatie, iar cilindrea nu e mare ci ideala parerea mea mai ales pt ture lungi, pot cara mai mult si altfel trage un motor de 660 la un drum lung fata de unul de 300-400.

La capitolul greutate stau foarte bine mai ales modelele mai noi (de fiabilitate nici nu mai spun, intretinute corect iesi la pensie cu ele). Iar daca a mai ramas inaltimea care te deranjeaza poti cauta amortizoare reglabile pt spate si alte kituri menite sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi din nou la toata lumea pt raspunsuri.

Vad ca motoare sunt, dar am dat telefoane deja la reprezentante si toti imi raspundeau in 2 peri de parca n-ar avea chef sa vanda.Kit de coborare a seii la KTM???HMMMMMMMM, acolo 2-3 cm...cand ceream sa o lase cu 20 de cm de pe unde se poate...adica : o iau jos in sus: cauciuc, diametru roata, soc, sa....toti imi spuneau ca nu, nu putem,.. amortizor reglabil aducem dar dati-ne comanda....etc....deci....tot pe afara trebe sa ma interesez, asa mi se pare la prima vedere.Sincer nu ams a ma bag la nimic pana nu gasesc solutia de a av avea inaltimea la sa de 70-75 este prima si ultima conditie la care nu renunt.Hai , am inteles 4t e k, un pic mai mare de 300 iarais e k, 400 sau chiar si 650 cu toate ca nu prea, am vazut c aun ktm de 400 are cam 115 kg iar una de 650 peste 160 de kg...deci as ramane la 400.

Astept acum sa vad ce si cum la coborarea inaltimii seii pana la 70-75 de cm de pamant.

Va multuesc la ccei care v-ati obosit sa imi raspundeti, astept sa ne vedem la ture cat mai frumoase.

 

P.S. am inceput sa fac ceva miscare pe la o sala, sa pot sa stapanesc viitoare bestii :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarile ti le faci dupa ce iti iei motocicleta. Nu cred ca o sa gasesti o firma in romania care sa iti aduca sau sa-ti modifice motocicleta si apoi sa o cumperi.

Incearca sa vorbesti direct cu ce de la Satu Mare (firma lui Zsolt Szilveszter). Sunt mult mai cooperanti.

 

Importator General

Vindex –Satu Mare

0723 221155

office@ktm.ro

www.ktm.ro

 

 

Bafta :bigstar:

 

 

P.S. Am vazut femei de 1,60 m mergand pe EXC 450, asa ca trebuie doar sa incerci.

Editat de cturturica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am mers, cum am spus si in primul post, pe o cagiva de enduro modificata (de cei care i-au vandut-o), inaltimea seii fiind coborata de la ~80 la 68 de cm.Propietara avea 1,60, si mergea de iti era mai mare dragu.Daca la ei se poate si se face, atunci vreau si eu, pentru confort si siguranta pshica.In plus nu imi cumpar un motor, nu scot din buzunar 4000- 6000 de euro decat daca sunt 150% convins ca va avea ce doresc eu.Sunt satul de oamenii din vanzari din Romania, din toate domeniile care habar nu au, mint si vand minciuni la oameni...cunosc 1000 de cazuri in domaniile mele de activitate si de hobby in care vanzatorii habar nu au si nu ii intereseaza, nu mai vorbesc de service sau altceva

 

--- Mesaj completat în 31 Jul 2007 15:23 -------------
deja am primele raspunsuri, de la reprezentanta KTM, si mi s-a spus ca nu exista asa ceva.Sincer m-as mira sa nu existe, au avut un raspuns de parca as fi ultimul bou care cere cevad e care nu s-a mai auzt.

Well asta e, daca au dreptate, si nu exista nu cumpar de la ei, eu nu o sa am KTM, ei nu o vor avea in cont banii mei, cautam la altii care gasesc solutii ca sa imi ia banii din buzunar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci incearca Honda Vigor (am scris mai sus de ea).

Eu asta vreau sa-mi iau in primavara. Si as vrea sa o poata stapani si sotia mea (care vrea permis tot din primavara) si care are 1,68 m si 50... si ceva Kg.

In schimb nici eu nu am decat 1,70 m si am probleme de confort la oprire cu Gilera mea.

De aceea m-am hotarat: Honda 650 (SLR sau FX Vigor - in functie de ce si la ce pret gasesc). De mult timp studiez tot felul de posibilitati de adaptare si asta mi se pare cea mai buna varianta calitate-pretz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta intre un enduro pur (sa zicem un EXC 400) si un dual purpose (sa zicem un XT 600) trebuie luata atent in considerare. Un enduro e mult mai usor (sa zicem 110kg fata de 160kg - o diferenta mare cand vine vorba de ridicat motorul de jos), si asta conteaza cand faci enduro, insa e mai putin fiabil si potrivit pentru touring si asfalt (are consum mare, vibreaza, cutia de viteze e minimalista, saua e incomoda la drumuri lungi, etc). Trebuie sa te gandesti deci bine la ce il vei folosii mai mult. Eu de exemplu mi-am luat un dual purpose insa acmu intentionez sa-l schimb cu un enduro adevarat, pentru ca la endurit cele 160 kg se simt foarte tare; insa eu am alt motor pentru asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da stiu aceste lucruri iar din diferentele pe care le-ai spus tu, problema cu vibratul si consumul si cu viteza mai mica pe asfelt nu ma deranjeaza, in schimb spune-mi cei cu acea cutie minimalista...cum se traduce acest lucru iar problema cea si cea mai mare este cea cu inaltimea imi trebuie 700 mm la sezut inaltime de la pamant.. in cele din urma pun roti mai mici ca diametru, suspensii de 200 fata de cele de 300, cobor saua, ce dumnezeu sa mai fac ( si dc sunt suparat rau imi caut cadru prin franta ...)

 

Acum astept sfaturi de coborare a intregii motociclete, nu imi spuneti ca vai ce fac ...doar cum sa cobor tot motoru astfel incat sa am ~70 de cm la sa...????Daca cineva ma poate ajuta la acest lucru ar fi perfect

Si de preferat asta la un motor de 400-450 usor cam pe la 110 kg....as fi perfectiunea intruchipata :bigstar:

 

 

Apropo de honda slr acum 10 minute am stat pe una...mi se pare mare si grea pt mine...maine ma duc sa vad un KTM de 400 sau 450 la 110 kg....

Editat de enduro_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Printre altele vrei sa o alimentezi cat mai rar. Asta inseamna un rezervor mai mare.

Uite catalogul Acerbis 2007. Sunt trecute in el motocicletele pt car gasesti si rezervoare mai mari.

 

Ideea este: pt coclauri ai nevoie de garda mare; pt confort ai nevoie de sa la 70-75 cm; e destul de greu sa ai garda de 35-40 cm si sa de 70-75 cm. Singurele motociclete de genul asta sunt trialurile (dar nu ai ce cauta pe sosea cu asa ceva).

 

Daca iti doresti doar o motocicleta de mers la munte, pe drumuri de munte nu pe coclauri (acum depinde si ce intelegem fiecare prin coclauri), cu rezervor cat mai mare (pt autonomie mare), greutate redusa (110 kg),

inaltime sa max 75 cm, motor de 400-450 cmc, iti raman 3 motociclete de luat in considerare(din care sa-ti faci motocicleta dorita): Honda CRF 450, KTM EXC 450, Yamaha WRF 450. Pt toate gasesti rezervoare de 25 L. Asta insemna greutate in plus (in datele tehnice motocicleta are prezentata greutatea la gol - fara lichide ... benzina, ulei, lichid racire) dar autonomie in jur de 500 km.

Mai exista variante cu rezervoare de 16 L (Kawa KLX 400, Suzuki DR-Z 400, Yamaha YZ 450 F).

Uite si o idee de CRF...

Dar cea mai buna alegere mi se pare tot EXC-ul.

 

:bigstar:

17_fueltanks.pdf

post-9333-1185949777_thumb.jpg

post-9333-1185949794_thumb.jpg

Editat de cturturica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie de mentionat referitor la motocicletele mentionate de cturturica: majoritatea (daca nu toate) sunt motociclete de competitie, si ca atare nu au cheie de contact. Asta poate fi un dezavantaj destul de mare daca ai de gand sa o lasi nepazita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima problema la motoarele recomandate de cturturica este ca nu le pot inmatricula...nu vad far, samnalizare...etc, deci cum ajung cu ele acolo unde vreau..pe platforma nici gand, aceasta motoreta va fi folosita in regim de mini expeditii.Vis a vis de problema rezervorului, 300 de km e de ajuns, dar cum ramane cu coborarea motorului, la asta ma puteti ajuta????

Caci acest lucru e primul si cel mai important lucru ...cum se face in realitate, nu ceea ce cred eu....si ce am spus mai sus ca as face..poate nu e corect!

 

A si apropo, as renunta la ceva cm din suspensii si din garda pt inaltimea la sa dorita, pt ca mai la toate competitiile pe care le am vazut doar acolo baietii folosesc 70-80% din suspensia stock, pe cand noi amatorii daca folosim 40-50% din suspensie..mai alea ca eu nu sunt gras...deci da daca se poate ii cobor garda la sol si renunt la ceva cm din suspensie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca exista BMW F650 ST cu kit de strada(adica lasat asa de jos de zici ca stai pe ciopar).

e bun la drum lung, consum mic si f. fiabil

uita de motorete hard-enduro. nu sunt facute sa mergi km pe asfalt si sunt f. inalte

apropo, eu am 1,73 si am mai ridicat din suspensii RM-ul ca mi se parea prea jos :) . asa o sa simti si tu cand o sa te mai obisnuiesti si o sa-ti dai seama ca nu trebuie sa pui ambele talpi jos.

pt. oprire/pornire e suficient si numai un picior :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima problema la motoarele recomandate de cturturica este ca nu le pot inmatricula...nu vad far, samnalizare...etc, deci cum ajung cu ele acolo unde vreau..pe platforma nici gand, aceasta motoreta va fi folosita in regim de mini expeditii.Vis a vis de problema rezervorului, 300 de km e de ajuns, dar cum ramane cu coborarea motorului, la asta ma puteti ajuta????

Caci acest lucru e primul si cel mai important lucru ...cum se face in realitate, nu ceea ce cred eu....si ce am spus mai sus ca as face..poate nu e corect!

 

A si apropo, as renunta la ceva cm din suspensii si din garda pt inaltimea la sa dorita, pt ca mai la toate competitiile pe care le am vazut doar acolo baietii folosesc 70-80% din suspensia stock, pe cand noi amatorii daca folosim 40-50% din suspensie..mai alea ca eu nu sunt gras...deci da daca se poate ii cobor garda la sol si renunt la ceva cm din suspensie!

Uite si farul!...

Este adevarat, destul de discret.

Si semnalizatoare si stop si bord si cheie de contact si nr de inmatriculare (ala mic - top)...

Dar cei mai multi renunta la ele ca sa mai castige kg, de aceea nu apar in toate pozele.

 

Ziceai ca vezi azi un EXC... Cum ti s-a parut?

 

BMW F 650 e mai greu decat Vigor...

 

In realitate se face cam asa...

Se inaltza ghidonul (exista diverse kituri de inaltare) ca sa poti lasa telescoapele din fata... e mai greu de explicat in cuvinte...

De unde zici ca esti?

Poate reusim sa ne vedem si-ti arat cateceva.

Daca nu reusim o sa caut ceva poze, o sa fac ceva desene... poate iese ceva sa intelegi cum se face.

post-9333-1185970636_thumb.jpg

post-9333-1185970851_thumb.jpg

post-9333-1185970889_thumb.jpg

post-9333-1185970946_thumb.jpg

post-9333-1185971196_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucuresti. oricand pot ajunge oriunde, lasa mi un mesaj cu nr tau de te

tlefon sau cumva sa te sun, sa te contactez, astfel incat sa ne intalnim.

Azi nu am apucat sa vad KTM, mia fost lene sa ies pe ploaie..

 

PS Aceea Hondita modificata din dreapta pozei cu crf stock, e atat de frumoasa, spune-mi te rog de unde ia luat pozna, ca imi vina sa le fac o vizita.....glumesc, chiar imi place..mersi anticipat.

Editat de enduro_rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca exista BMW F650 ST cu kit de strada(adica lasat asa de jos de zici ca stai pe ciopar).

e bun la drum lung, consum mic si f. fiabil

uita de motorete hard-enduro. nu sunt facute sa mergi km pe asfalt si sunt f. inalte

apropo, eu am 1,73 si am mai ridicat din suspensii RM-ul ca mi se parea prea jos :) . asa o sa simti si tu cand o sa te mai obisnuiesti si o sa-ti dai seama ca nu trebuie sa pui ambele talpi jos.

pt. oprire/pornire e suficient si numai un picior :bigstar:

 

Nu stiu de ce iti mai bati capul cu motoarele alea hen EXC, CRF sunt de competie, utilizarea trebuie sa le-o masori in ore nu in kilometrii, la capitolul intretinere o sa regreti amarnic.

Greutatea te sperie?

Vezi rubrica Fete motocicliste, cat de "mari" sunt unele si ce motoare au.

BmW-ul F650 cu kit de starada recomandat de Cata M ii o super motocicleta parerea mea, tipul de motor cu care iesi la o tura lunga la draq`n praznic fara sa iti faci griji de ulei, consumabile sau alte lucruri care trebuie atent urmarite la o motocicleta de competitie (EXC, CRF, WRF).

 

@cturturica iti place EXC-ul atat de mult? Esti dealer KTM? Crezi ca motocicleta aia ii ideala pt ce vrea el?

Eu nu am vazut/citit de multi care dau ture lungi pe asa motociclete. Am auzit si vazut motociclete de tipul celor enumerate mai sus de tine in remorci duse pana intr-un anumit loc si de acolo forjate cateva ore. Nu incarcate de bagaje sau pornind la drumuri lungi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate mircik-ul: si mie imi plac mult EXC-urile, insa nu mi-as lua asa un motor pentru dual purpose (adica si pentru altceva in afara de enduro). Unui motor de competitie nu ii e harazita o viata lunga si lipsita de probleme. Nu degeaba majoritatea nici nu au odometre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut chestia cu dealer KTM. Probabil si Honda si Yamaha si ... dracu mai stie.

... din tot ce i-am recomandat a ales ceva ... de competitie. Restul sunt prea grele...

 

 

Totusi DR-Z 400 nu e de competitie. Cel putin nu varianta S. Si cu rezervor de 16 L sa tot mergi.

post-9333-1185996704.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Someone else si mircik de ce spuneti ca motoarele de competitie nu au viata lunga, greu de inttretinut...etc??????.Exact la ce va referiti...eu unul ma astept sa fie exact invers....

 

FIlosofia mea la multe lucruri este sa imi iau ceva cu 40% peste ce voi face vreodata cu acel lucru...exemple:

 

-statie de 200 de wati reali si boxe de 150....nu ascult mai mult de 15-20.. maxim 40 sa zic da rar, dar am un surplus de putere, care, cand mi-l doresc il dezlantui

-bicla de campionat mondial de cross country...sunt departe de acel nivel

-corturi si saci de dormit de everest...si bat coclauri la 3000-4000 de m nu 6000-7000 m

 

In aceste discipline mi-a fost bine folosind lucruri profesionale, fff usoare si rezistente....la motor nu o fi la fel????

 

Eu unul vreau ceva ff usor din cauza diferentei intre minsk si simson....cu minskul ma joc, pe cand cu simsonul cam trageam io de el sau mai bine zis el de mine.... la minsk impingeam destul de usor..la simson...

 

In plus, sincer ma astept ca la utilizare obisnuita, cu momentele lui de chinuiala un motor de race sa tina mai mult decat unul normal nu???

 

Alt motiv ar fi ca daca se strica ceva pe drum...la un motor provenit din unul de race sa fie mai usor de reparat se vede din constructia lui ca e mai simplu, mai robust...pe cand unul de dual se vede are mai multe fire, mai greu...pare mult mai complicat...acum poate imi dati si voi exemple de motoare de dual care sa fie sau sa para la fel de simple precum cele provenite din race....

 

Va multumesc pentru sfaturile voastre!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Someone else si mircik de ce spuneti ca motoarele de competitie nu au viata lunga, greu de inttretinut...etc??????.Exact la ce va referiti...eu unul ma astept sa fie exact invers....

In aceste discipline mi-a fost bine folosind lucruri profesionale, fff usoare si rezistente....la motor nu o fi la fel????

Eu unul vreau ceva ff usor din cauza diferentei intre minsk si simson....cu minskul ma joc, pe cand cu simsonul cam trageam io de el sau mai bine zis el de mine.... la minsk impingeam destul de usor..la simson...

In plus, sincer ma astept ca la utilizare obisnuita, cu momentele lui de chinuiala un motor de race sa tina mai mult decat unul normal nu???

Alt motiv ar fi ca daca se strica ceva pe drum...la un motor provenit din unul de race sa fie mai usor de reparat se vede din constructia lui ca e mai simplu, mai robust...pe cand unul de dual se vede are mai multe fire, mai greu...pare mult mai complicat...acum poate imi dati si voi exemple de motoare de dual care sa fie sau sa para la fel de simple precum cele provenite din race....

Deci.. sper sa nu fie un exemplu prea deplasat, masinile de forumula unu sunt facute pentru performante nu fiabilitate da? Motorul ideal in F1 trebuie sa explodeze dupa ce trece de linia de sosire daca rezista inseamna ca o anumita componenta e prea grea si poate din cauza ei s-a pierdut cursa.

Motoarele de competitie sunt facute sa fie cat mai usoare astfel de la ele se vor performante mari fiabilitate 0, doar sunt de competitie cand dupa o cursa majoritatea isi refac motoarele cap coada si au in spatele lor o intreaga echipa de mecanici. Piesele sunt usoare si rezistente dar nici nu incape comparatie la rezistenta cu un motor normal.

Nu compara manevrabilitatea unei comuniste cu ce a unei japoneze chiar si mai mare.

Am mers pe Minsk si MZ-ul meu si putin pe o Yamaha XT 600 din `90 nu se compara manevrabilitate, pozitia in sa, centrul de greutate, ghidonul. (P.S. eu am 1.87 asa ca nu imi fac probleme motocicletele mai inalte)

Cat despre reparat la unul race va trebui sa repari si sa faci o intretinere sfanta daca vrei sa il ai ceva vreme lucru care costa destul de mult pe cand la o motocicleta normala.. service din cand in cand si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pe scurt motoarele de competitie se uzeaza mult mai repede pentru ca sunt conceput sa dea din ele maximul de performanta posibil, fara grija fiabilitatii. Nu e vorba ca iti va crapa dupa prima iesire, insa va avea o viata mai scurta decat un motor dual din cauza uzurii sporite.

 

Bineinteles, aici difera destul de mult si motorul despre care vorbesti. E o diferenta destul de mare intre un DRZ, un EXC si un SX. In general motoarele de cross au cea mai scurta viata, urmate de enduro si dual purpose.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...