lwiq Postat August 6, 2007 Share Postat August 6, 2007 mi se uda bujia dupa cateva secunde de cand pornesc motocicleta. daca stie cineva cum se fixeaza avansul si de ce tre sa tin seama as fi super recunoscator!!!! a, sunt cu moto in rodaj si folosesc un amestec de 30ml la litru de benzina. nu stiu dak foloseste informatia asta la ceva.... ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 6, 2007 Share Postat August 6, 2007 mi se uda bujia dupa cateva secunde de cand pornesc motocicleta. daca stie cineva cum se fixeaza avansul si de ce tre sa tin seama as fi super recunoscator!!!! a, sunt cu moto in rodaj si folosesc un amestec de 30ml la litru de benzina. nu stiu dak foloseste informatia asta la ceva.... ms Salut, bujia se poate uda din cauza nivelului prea mare in camera de nivel constant(vezi plutitor sa fie reglat la orizontala), din cauza jiclorului principal prea mare, a shoc-ului uitat inchis sau a scanteii prea slabe............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat August 6, 2007 Autor Share Postat August 6, 2007 Salut, bujia se poate uda din cauza nivelului prea mare in camera de nivel constant(vezi plutitor sa fie reglat la orizontala), din cauza jiclorului principal prea mare, a shoc-ului uitat inchis sau a scanteii prea slabe............ placutele de la cuiul pontor sunt puse pe cea mai de sus pozitie (de la varful cuiului). asta nu inseamna ca plutitorul este impins in jos, deci nu e problema de la plutitor? despre schoc - cum poate fi lasat deschis? la etz tragi de el cateva secunde dupa care ii dai drumul, el inchizandu-se singur!!! (din cate am inteles eu). cum imi dau seama ca scanteia e slaba? cand este in relanti motorul merge ok, cand insa il accelerez moare. am facut un experiment - am scos toba principala (am lasat doar cotul) si am accelerat-o, nu s-a mai oprit motorul. am lasat-o vreo 5 minute dupa aia. cand am incercat sa o pornesc s-a oprit si a scos o bufnitura. motorul e nou facut si nu are 100km. chiar nu stiu ce sa mai fac. tipul la care am reparat motorul a zis ca a fixat avansul cum trebuie (insa i-am dus numai motorul si nu a putut sa regleze carburatorul). mersi pentru raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 6, 2007 Share Postat August 6, 2007 placutele de la cuiul pontor sunt puse pe cea mai de sus pozitie (de la varful cuiului). asta nu inseamna ca plutitorul este impins in jos, deci nu e problema de la plutitor? despre schoc - cum poate fi lasat deschis? la etz tragi de el cateva secunde dupa care ii dai drumul, el inchizandu-se singur!!! (din cate am inteles eu). cum imi dau seama ca scanteia e slaba? cand este in relanti motorul merge ok, cand insa il accelerez moare. am facut un experiment - am scos toba principala (am lasat doar cotul) si am accelerat-o, nu s-a mai oprit motorul. am lasat-o vreo 5 minute dupa aia. cand am incercat sa o pornesc s-a oprit si a scos o bufnitura. motorul e nou facut si nu are 100km. chiar nu stiu ce sa mai fac. tipul la care am reparat motorul a zis ca a fixat avansul cum trebuie (insa i-am dus numai motorul si nu a putut sa regleze carburatorul). mersi pentru raspuns Cuiul ,,pontou" este o supapa care inchide benzina cand nivelul plutitorului este atinge pragul reglat.Cuiul pontou este actionat de plutitor........Cuiul de care zici tu este cuiul de la shibar(cilindru din mijlocul carburatorului) si de obicei se regleaza la santul din mijloc. Ma cam bagi in ceata pt ca zici ca bujia se uda dar in ralantiu merge bine. Simptomul cu ,,moartea motorului" poate fi de la avans, deci roteste platoul cu platina un pic(1-3mm) in sens invers rotirii motorului. Intoarce carburatorul cu susul in jos, desfa capacul de jos, si regleaza din urechea de metal a plutitorului asa incat linia de mijloc a plutitorului sa fie paralela cu margine carburatorului. Insurubeaza pana la capat surubelul de aer(cel mic) si desurubeaza-l 3,5 ture (180 grade o tura). Pune cuiul de gaz(cel din cilindrul car) la santul din mijloc. Rateuri da si pe toba si pe carburator inapoi? Pune o bujie noua, regleaza ciocul eu la 0,6 - 0,7mm. Scanteia corecta la bujie tb sa fie albastra, nu violeta si sa fie groasa(pufoasa, nu firicele). Mai vedem dupa ce faci ce am zis........ Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
che guevara Postat August 7, 2007 Share Postat August 7, 2007 Cuiul ,,pontou" este o supapa care inchide benzina cand nivelul plutitorului este atinge pragul reglat.Cuiul pontou este actionat de plutitor........Cuiul de care zici tu este cuiul de la shibar(cilindru din mijlocul carburatorului) si de obicei se regleaza la santul din mijloc. Ma cam bagi in ceata pt ca zici ca bujia se uda dar in ralantiu merge bine. Simptomul cu ,,moartea motorului" poate fi de la avans, deci roteste platoul cu platina un pic(1-3mm) in sens invers rotirii motorului. Intoarce carburatorul cu susul in jos, desfa capacul de jos, si regleaza din urechea de metal a plutitorului asa incat linia de mijloc a plutitorului sa fie paralela cu margine carburatorului. Insurubeaza pana la capat surubelul de aer(cel mic) si desurubeaza-l 3,5 ture (180 grade o tura). Pune cuiul de gaz(cel din cilindrul car) la santul din mijloc. Rateuri da si pe toba si pe carburator inapoi? Pune o bujie noua, regleaza ciocul eu la 0,6 - 0,7mm. Scanteia corecta la bujie tb sa fie albastra, nu violeta si sa fie groasa(pufoasa, nu firicele). Mai vedem dupa ce faci ce am zis........ Succes poantou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat August 8, 2007 Autor Share Postat August 8, 2007 Cuiul ,,pontou" este o supapa care inchide benzina cand nivelul plutitorului este atinge pragul reglat.Cuiul pontou este actionat de plutitor........Cuiul de care zici tu este cuiul de la shibar(cilindru din mijlocul carburatorului) si de obicei se regleaza la santul din mijloc. Ma cam bagi in ceata pt ca zici ca bujia se uda dar in ralantiu merge bine. Simptomul cu ,,moartea motorului" poate fi de la avans, deci roteste platoul cu platina un pic(1-3mm) in sens invers rotirii motorului. Intoarce carburatorul cu susul in jos, desfa capacul de jos, si regleaza din urechea de metal a plutitorului asa incat linia de mijloc a plutitorului sa fie paralela cu margine carburatorului. Insurubeaza pana la capat surubelul de aer(cel mic) si desurubeaza-l 3,5 ture (180 grade o tura). Pune cuiul de gaz(cel din cilindrul car) la santul din mijloc. Rateuri da si pe toba si pe carburator inapoi? Pune o bujie noua, regleaza ciocul eu la 0,6 - 0,7mm. Scanteia corecta la bujie tb sa fie albastra, nu violeta si sa fie groasa(pufoasa, nu firicele). Mai vedem dupa ce faci ce am zis........ Succes am fixat cuiul poantou (asa parca se scrie, nu?) la mijloc am umblat si la plutitor da, la relanti merge super, cand o accelerez se uda bujia. am schimbat si bujia (am pus una noua) care m-a tinut cam 80km, dupa care, aceleasi simptome, numai ca acum nu se mai uda, acum e plina de funingine (sper sa ma fi facut inteles cu funinginea asta ). rateurile nu mai apar de cand am pus bujia asta...., numai ca in treapta 1 si a 2-a daca o accelerez si apoi decelerez, de mai multe ori, pierd acceleratia, adica nu se mai accelereaza oricat as vrea eu (cu manseta la maxim). la avans chiar nu stiu ce sa ii fac. nu stiu sa il reglez, am inteles ca tre sa tin seama de pozitia pistonului. rateurile sunt pe toba, si se intampla deobicei dupa ce a inecat bujia si se opreste motorul. a, si inca ceva...... nu stiu ce sa zic de consum, cred ca depaseste cu mult 7%. nu am indicatoare la bord (nu merg) dar cred ca ajunge consumul la un 8-9 ca nimica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazymobra50 Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 din punctul meu de vedere trebuie sa reglezi carburatorul pt ca da prea multa benzina de aia se si uda bujia si apoi era neagra.nu ma pricep la mz-uri dar principiul carburatoarelor le-am invatat de la mobra mea... deci mai verifica "carbelitorul" NUmai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 am fixat cuiul poantou (asa parca se scrie, nu?) la mijloc am umblat si la plutitor da, la relanti merge super, cand o accelerez se uda bujia. am schimbat si bujia (am pus una noua) care m-a tinut cam 80km, dupa care, aceleasi simptome, numai ca acum nu se mai uda, acum e plina de funingine (sper sa ma fi facut inteles cu funinginea asta ). rateurile nu mai apar de cand am pus bujia asta...., numai ca in treapta 1 si a 2-a daca o accelerez si apoi decelerez, de mai multe ori, pierd acceleratia, adica nu se mai accelereaza oricat as vrea eu (cu manseta la maxim). la avans chiar nu stiu ce sa ii fac. nu stiu sa il reglez, am inteles ca tre sa tin seama de pozitia pistonului. rateurile sunt pe toba, si se intampla deobicei dupa ce a inecat bujia si se opreste motorul. a, si inca ceva...... nu stiu ce sa zic de consum, cred ca depaseste cu mult 7%. nu am indicatoare la bord (nu merg) dar cred ca ajunge consumul la un 8-9 ca nimica. Salut, Pt benzina in exces raman de invinuit jiclorul (sau jiglerul) principal, care tb verificat sa nu fie marit accidental sau schimbat cu unul nou si cuiul de acceleratie(cel lung din cilindrul de acceleratie). Cuiul de acceleratie trebuie reglat la santul din mijloc (are 5 santuri) pentru inceput. Pt reglat avansul, trebuie sa desfaci cele 2 suruburi care fixeaza platoul de sub platina(ruptor) si sa rotesti tot platoul cam 2-3 mm in sensul invers celui in care se invarte axul cu cama care deschide platina(ruptorul). Pt reglaj optim al aprinderii tb sa faci alte chestii dar mai incolo. Astept reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 (editat) Salut, Pt benzina in exces raman de invinuit jiclorul (sau jiglerul) principal, care tb verificat sa nu fie marit accidental sau schimbat cu unul nou si cuiul de acceleratie(cel lung din cilindrul de acceleratie). Cuiul de acceleratie trebuie reglat la santul din mijloc (are 5 santuri) pentru inceput. Pt reglat avansul, trebuie sa desfaci cele 2 suruburi care fixeaza platoul de sub platina(ruptor) si sa rotesti tot platoul cam 2-3 mm in sensul invers celui in care se invarte axul cu cama care deschide platina(ruptorul). Pt reglaj optim al aprinderii tb sa faci alte chestii dar mai incolo. Astept reply gresit... 0,1 mm pe platou inseamna cam 1 mm avans... *avans = distanta parcursa de piston din momentul scanteii pana la PMS(punct mort superior) btw : cum reglezi avansul ? 1)iei un bec si il cuplezi cu un fir la platina mobila si cu un fir la masa (asta in cazul in care ai etz 250, daca ai 251 ala are senzor si nu are platina, dar trebuie sa fie un semn pe rotor cand da scanteie).platina inchisa, becul este scurtcircuitat, deci e stins.Cand se deschide platina becul iese din scurt si deci se aprinde. 2)desfaci bujia, bagi o surubelnita in cap (daca ai ceas comparator e perfect,daca nu folosesti surubelnita), duci pistonul la pms dupa care il dai inapoi cu aprox 3mm(invartind de ambielaj prin surubul rotorului invers sensului de functionare al motorului) 3)slabesti suruburile in care este prins platoul si il rotesti pana il fixezi ca exact in momentul ala sa se aprinda becul. 4)strangi suruburile, mai verifici odata dupa ce ai strans platoul sa nu se fi dereglat cand l-ai strans, pui bujia, capacu si jarrrrr Editat August 8, 2007 de c0zmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 gresit... 0,1 mm pe platou inseamna cam 1 mm avans... *avans = distanta parcursa de piston din momentul scanteii pana la PMS(punct mort superior) btw : cum reglezi avansul ? 1)iei un bec si il cuplezi cu un fir la platina mobila si cu un fir la masa (asta in cazul in care ai etz 250, daca ai 251 ala are senzor si nu are platina, dar trebuie sa fie un semn pe rotor cand da scanteie).platina inchisa, becul este scurtcircuitat, deci e stins.Cand se deschide platina becul iese din scurt si deci se aprinde. 2)desfaci bujia, bagi o surubelnita in cap (daca ai ceas comparator e perfect,daca nu folosesti surubelnita), duci pistonul la pms dupa care il dai inapoi cu aprox 3mm(invartind de ambielaj prin surubul rotorului invers sensului de functionare al motorului) 3)slabesti suruburile in care este prins platoul si il rotesti pana il fixezi ca exact in momentul ala sa se aprinda becul. 4)strangi suruburile, mai verifici odata dupa ce ai strans platoul sa nu se fi dereglat cand l-ai strans, pui bujia, capacu si jarrrrr Cozmin, stiu si eu cum se regleaza avansul............de aia spuneam omului ,, Pt reglaj optim al aprinderii tb sa faci alte chestii dar mai incolo" . Parerea mea ca omul are o problema mai mare cu benzina in exces decat cu avansul....... Nu am vrut sa ametim omul de tot cu atatea detalii.........pt ca se pare ca e incepator. Astept raspunsul lui Lwig, sa vedem ce a mai facut........ PS Mi-au venit ceva piesulici de Nipru, de abia astept sa le montez........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat August 8, 2007 Autor Share Postat August 8, 2007 Salut, Pt benzina in exces raman de invinuit jiclorul (sau jiglerul) principal, care tb verificat sa nu fie marit accidental sau schimbat cu unul nou si cuiul de acceleratie(cel lung din cilindrul de acceleratie). Cuiul de acceleratie trebuie reglat la santul din mijloc (are 5 santuri) pentru inceput. Pt reglat avansul, trebuie sa desfaci cele 2 suruburi care fixeaza platoul de sub platina(ruptor) si sa rotesti tot platoul cam 2-3 mm in sensul invers celui in care se invarte axul cu cama care deschide platina(ruptorul). Pt reglaj optim al aprinderii tb sa faci alte chestii dar mai incolo. Astept reply jiclorul principal....... unde il gasesc pe asta? sigur nu te referi la surubul de aer si la cel pentru acceleratia constanta. carburatorul l-am desfacut de cateva ori, dar chiar nu imi dau seama unde este jiclorul asta. am sunat pe tipu care mi-a reparat motorul si a zis ca avansul a fost reglat in momentul in care a terminat de asamblat motorul. (si de atunci nu stiu dak am facut 150km). deci ramane jiclorul principal. care este ala? si cum arata? ca si cel de dacie? si eu astept reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 jiclorul principal....... unde il gasesc pe asta? sigur nu te referi la surubul de aer si la cel pentru acceleratia constanta. carburatorul l-am desfacut de cateva ori, dar chiar nu imi dau seama unde este jiclorul asta. am sunat pe tipu care mi-a reparat motorul si a zis ca avansul a fost reglat in momentul in care a terminat de asamblat motorul. (si de atunci nu stiu dak am facut 150km). deci ramane jiclorul principal. care este ala? si cum arata? ca si cel de dacie? si eu astept reply Mda, nu cunosc exact carbul de ETZ dar la mai toate, jiclorul principal se afla in camera de nivel constant, in varful unei piese lungi.............Are forma unui surubel gaurit in mijloc. Pe muchia surubelului trebuie sa fie stantat un numar, intre 90 si 290..........care exprima marimea ajutajului.Multi motoristi avantati ori curata cu obiecte metalice gauricah sau o maresc crezand ca vor castiga putere........ Ai reglat acul lung de acceleratie? L-ai pus la santul din mijloc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat August 8, 2007 Autor Share Postat August 8, 2007 Mda, nu cunosc exact carbul de ETZ dar la mai toate, jiclorul principal se afla in camera de nivel constant, in varful unei piese lungi.............Are forma unui surubel gaurit in mijloc. Pe muchia surubelului trebuie sa fie stantat un numar, intre 90 si 290..........care exprima marimea ajutajului.Multi motoristi avantati ori curata cu obiecte metalice gauricah sau o maresc crezand ca vor castiga putere........ Ai reglat acul lung de acceleratie? L-ai pus la santul din mijloc? in camera de nivel constant, adika acolo unde se afla plutitorul, nu? este o piesa mai lunga care porneste din capacul in care se afla plutitorul. cand ajung acasa ma uit la el. acul de la acceleratie = acul pontou? (pe care se afla placutele doua?) daca da, atunci DA, l-am reglat (l-am pus pe pozitia de mijloc). dar nu am observat nici o modificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 in camera de nivel constant, adika acolo unde se afla plutitorul, nu? este o piesa mai lunga care porneste din capacul in care se afla plutitorul. cand ajung acasa ma uit la el. acul de la acceleratie = acul pontou? (pe care se afla placutele doua?) daca da, atunci DA, l-am reglat (l-am pus pe pozitia de mijloc). dar nu am observat nici o modificare. Este o piesa strunjita de bronz sau aliaj care pleaca din CORPUL carburatorului exact de pe mijloc si coboara in paharul de jos(camera de nivel constant).In varful piesei este un surubel cu gaura in mijloc(jiclorul principal).Vezi ce cifra e stantat pe muchia lui, incearca sa o masori sau afla care e cifra corecta de la cineva. Acul de acceleratie trece prin mijlocul cilindrului de acceleratie care se misca cand tragi de gaz......este un cui lung in jur de 56-60 mm si diametru de aprox 2mm.......de forma conica..... Cuiul POANTOU este o piesa mica pe care apasa o lamela scurta care e fixata pe corpul plutitorului.Deci POANTOUL se afla in camera de nivel constant(pahar). Ai verificat PRECIS ca linia mediana(de mijloc) a corpului plutitorului sa fie paralela cu muchia carburatorului? reglajul se face prin indoirea cu mare grija a lamelei de alama care iese din plutitor si care apasa CUIUL POANTOU......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat August 8, 2007 Autor Share Postat August 8, 2007 Este o piesa strunjita de bronz sau aliaj care pleaca din CORPUL carburatorului exact de pe mijloc si coboara in paharul de jos(camera de nivel constant).In varful piesei este un surubel cu gaura in mijloc(jiclorul principal).Vezi ce cifra e stantat pe muchia lui, incearca sa o masori sau afla care e cifra corecta de la cineva. Acul de acceleratie trece prin mijlocul cilindrului de acceleratie care se misca cand tragi de gaz......este un cui lung in jur de 56-60 mm si diametru de aprox 2mm.......de forma conica..... Cuiul POANTOU este o piesa mica pe care apasa o lamela scurta care e fixata pe corpul plutitorului.Deci POANTOUL se afla in camera de nivel constant(pahar). Ai verificat PRECIS ca linia mediana(de mijloc) a corpului plutitorului sa fie paralela cu muchia carburatorului? reglajul se face prin indoirea cu mare grija a lamelei de alama care iese din plutitor si care apasa CUIUL POANTOU......... m-am jucat putin cu plutitorul ala..... si dupa ochi asa, mi-a parut ca ar fi paralel cu muchia carburatorului. si reglajul, intradevar l-am facut prin indoirea (nu neaparat cu mare grija) a lamelei care iese din plutitor. o sa ma mai uit putin la carburator. pacat ca nu mai am benzina prea multa, iar pana la salariu....... ms pentru raspunsuri --- Mesaj completat în 08 Aug 2007 19:35 -------------gata!!!! am fixat plutitorul ca la carte (33mm cu 27mm). am desfacut si schimbat jiclorul ala (era unu de 125 si l-am schimbat cu unu de 110 - ala de 110 era tot in camera de nivel constant, acolo pe unde intra benzina cand tragi socul). am mers cateva sute de metri si parea ok. nu stiu daca s-a modificat consumul. te tin la curent oricum. --- Mesaj completat în 10 Aug 2007 11:57 -------------consumul sigur s-a modificat, dar cred ca inca depaseste 5%. nu se mai ineaca. nu stiu daca din cauza jiclorului (de 110), sau din cauza ca am fixat plutitorul cum trebuie si ca am pus bujie noua. inca o problema. dimineata nu porneste decat impinsa. care sunt pasii care tre urmati pentru a porni un motor dimineata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Septembrie 27, 2007 Share Postat Septembrie 27, 2007 salutare! am si eu un ETZ 250 si de la o vreme nu imi mai sta la relanti. merege numai peste 2000 rpm. daca cobor sub, moare. in rest merge bine. am strans surubul de aer de tot, m-am uitat sa nu traga aer fals pe undeva dar tot degeaba. m-am gandit ca ar fi cuiul acela din shibar, la mine e cam uzat si nu sta pe o pozitie anume. de obicei cam atarna de cele doua placute. si imi cam uda si mie bujia. care e rolul lui? ce se intampla cand e in pozitii extreme? se poate sa imi de-a prea putina benzina si de aceea sa nu stea motorul la relanti? daca nu e el de vina, ce ar putea fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 28, 2007 Share Postat Septembrie 28, 2007 m-am jucat putin cu plutitorul ala..... si dupa ochi asa, mi-a parut ca ar fi paralel cu muchia carburatorului. si reglajul, intradevar l-am facut prin indoirea (nu neaparat cu mare grija) a lamelei care iese din plutitor. o sa ma mai uit putin la carburator. pacat ca nu mai am benzina prea multa, iar pana la salariu....... ms pentru raspunsuri <small>--- Mesaj completat în 08 Aug 2007 19:35 -------------</small><br/>gata!!!! am fixat plutitorul ca la carte (33mm cu 27mm). am desfacut si schimbat jiclorul ala (era unu de 125 si l-am schimbat cu unu de 110 - ala de 110 era tot in camera de nivel constant, acolo pe unde intra benzina cand tragi socul). am mers cateva sute de metri si parea ok. nu stiu daca s-a modificat consumul. te tin la curent oricum. <small>--- Mesaj completat în 10 Aug 2007 11:57 -------------</small><br/>consumul sigur s-a modificat, dar cred ca inca depaseste 5%. nu se mai ineaca. nu stiu daca din cauza jiclorului (de 110), sau din cauza ca am fixat plutitorul cum trebuie si ca am pus bujie noua. inca o problema. dimineata nu porneste decat impinsa. care sunt pasii care tre urmati pentru a porni un motor dimineata? pai daca e reglat ok carbul, daca e reglata aprinderea dai 4-5 pedale in gol (fara scanteie)cu socul tras si dupa aia apesi pe butonul de pornire si dai la pedala. daca o ia scazi numarul de pedale incet-incet pana proneste usor. normal ar fi de ajuns 2-3. daca nici asa nu o ia segmenteaza motorul. cu ocazia asta vezi si uzura pistonului si a cilindrului, s-ar putea sa trebuiasca si ele reparate. alezat cilindrul, schimbat pistonul, poate doar pistonul, etc. depinde de ce e in motor. salutare! am si eu un ETZ 250 si de la o vreme nu imi mai sta la relanti. merege numai peste 2000 rpm. daca cobor sub, moare. in rest merge bine. am strans surubul de aer de tot, m-am uitat sa nu traga aer fals pe undeva dar tot degeaba. m-am gandit ca ar fi cuiul acela din shibar, la mine e cam uzat si nu sta pe o pozitie anume. de obicei cam atarna de cele doua placute. si imi cam uda si mie bujia. care e rolul lui? ce se intampla cand e in pozitii extreme? se poate sa imi de-a prea putina benzina si de aceea sa nu stea motorul la relanti? daca nu e el de vina, ce ar putea fi? la tine e clar compresia mica. poate fi din mai multe cauze... segmenti, piston uzat, etc. atunci cand merge motorul caraie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 compresia e buna. care ar fi alte motive? am observat ceva la cablul de soc si ma gandesc sa il reglez de la surubul acela de la carburator ca si cum ar fi socul tras putin tot timpul iar ca sa compensez ocnsumul, ii dau drumul la aer de la surubul de reglat debitul de aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 29, 2007 Share Postat Septembrie 29, 2007 surubul ala nu afecteaza decat relanti-ul si foarte putin din acceleratie, maxim 1/4 din deschidere, adica atat timp cat merg ambele jigloare, cel de relanti si cel principal. adica pe perioada de tranzitie. chiar daca ar afecta toata deschiderea acel surub nu ar compensa consumul, doar ai regla raportul aer-benzina. cum de la soc intra mai multa benzina ii trebuie si mai mult aer ca sa mearga, deci mai mult per total. pe ce te bazezi cand spui ca e buna compresia? "feeling-ul" pe care il ai la picior? sa stii ca nu e o metoda precisa sfatul meu e sa reglezi avansul cum trebuie, cauta cartea tehnica, regleaza carburatorul ca la carte si vezi ce face. ca idee cablurile de la soc si de la acceleratie trebuie sa aiba vreo 2-3 mm de joc liber. nu uita sa iei o bujie buna, nu sinterom si cu cifra termica corecta. tot in carte scrie care e cifra. daca dupa toate astea face la fel la relanti si compresia dusa cel mai probabil. ar mai putea fi si carburatorul uzat dar e foarte putin probabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
furia neagra Postat Octombrie 25, 2007 Share Postat Octombrie 25, 2007 Salut sunt si eu posesorul unei minunati de MZ de 1,75 si vreau sa va intreb unde gasesc si eu aceasta carte de reparatie cu reglaje de carborator ce jigloare ar trebui folosite ,si vreau sa va intreb daca stie cineva cum se regleaza ambreiajul agata un pic l-am desfacut si nu i-am dat de cap . MULTUMESC ANTICIPAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.