Sari la conținut

Am Vazut Moartea Cu Ochii


Miky
 Share

Postări Recomandate

invataminte din manual...

 

Secretul unui viraj rapid este de inclina motocicleta rapid in directia in care vreti sa virati. Pentru a inclina motocicleta, contra-virati (contra-virarea inseamna sa virezi intr-o directie pentru a trimite motocicleta in directie opusa). Daca vreti sa faceti dreapta, impingeti ghidonul cu mana dreapta. Asta va face roata din fata sa se miste un pic catre stanga. Rezultatul este o inclinare spre drepta.

In timp ce motocicleta incepe sa se incline, puteti acum sa intoarceti ghidonul in directia in care se inclina, pentru a evita cazatura.

 

daca as fii stiut..................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt. Dobrescu:apropo de counter-steering, ti se pare ca este mai eficient daca nu te inclini solidar cu motocicleta? ca mie asa mi s-a parut...

 

 

Radu

Cand vrei sa ocolesti ceva, foarte din scurt, nu te mai inclini solidar cu motocicleta, toata miscarea fiind facuta din ghidon. In rest, e mai eficient si mai natural sa "stai" bine pe curba.

Sper ca am inteles bine intrebarea ta, daca nu reformuleaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off topic

am observat ca dobrescu si alex au pozele mai mari.de ce?

Tot off topic.

Am luat poza veche, si prin mijloace informatice am facut ca si farul din stanga sa fie aprins. Cred ca am marit si poza cu ocazia asta. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve Vio,

 

inca nu dar daca azi nu ploua ies cu motoru si pun in aplicare.

 

de lamurit zic eu ca m-am lamurit.

 

am facut cumulul de forte si am priceput. si deh suntem batrani si de asta nu auzisem niciunul. sau de fapt auzisem in vara dar n`am crezut si dealtfel in vara nu credeam ca ar fi vreo diferenta in a vira la 140 si a vira la 200.

 

de acum e clar ca este mult mai usor sa virezi si la viteze mici asa dar deh...

daca n`a avut cin`sa ne`nvete...

 

mult`am fain tuturor.

azi cred ca vom exersa toti ..... si uite asa m-am hotarat sa devin membru cotizant la probike. asa ca cine strange banii sa vina miercuri sa-i dau.

 

si mi`aduc aminte ca prin iarna trecuta era cat pe ce sa devin membru cotizant adus de MarianV alias maR1... si am fost la Scoala in Damaroaia dar am vazut pe cineva mare mare acolo la intrare si se uita asa de sus ca ... si am plecat.

nici n-am intrat si-mi pare rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator LeoVFR

Salve Mihai,

 

 

de-abia acum am dat peste topicul tau...uuff, bine c-ai scapat nevatamat !

Exercitziul "la rece", pe o parcare goala este esentzial cand probezi tehnici noi.

Eu imi fac la fiecare inceput de sezon "incalzirea" deoarece reflexele conditzionate se diminueaza/pierd prin neutilizare.

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filozofia Counter-Steering-ului.

Pleaca de la miscarea de rotatzie a rotzilor. La viteze foarte mari, rotzile se comporta ca un asa-numit giroscop, adica au o inertie de rotatie foarte mare, care se concretizeaza in primul rand prin efectul de FIXARE a axei de rotatzie. Aceasta este de fapt fortza care tzine motocicleta pe doua rotzi. Pe de alta parte, apare acest efect de stabilizare, de echilibru. Motocicleta merge drept, echilibrata de forta giroscopica de inertie a rotilor. Ei bine, pentru viraj, motocicleta trebuie scoasa din starea asta de echilibru. Inclinarea nu este posibila fara aparitia unui factor disturbator, deoarece altfel ar rezulta (in ipoteza fixarii ghidonului) inclinarea motocicletei intr-o directie si pozitionarea motociclistului pe partea opusa, in nici un caz nu ar duce la un viraj.

Counter-Steeringul - Contra-virajul este tocmai acest element disturbator, care scoate motocicleta din inertzia mersului inainte. Cel mai bine este de imaginat dinamica motocicletei, ca si cum ar fi fara motociclist pe ea, privita din afara. Asadar, vehicolulse deplaseaza pe directia inainte, apoi roata fatza vireaza brusc stanga sa zicem. Automat, punctele de sprijin alte motocicletei (rotzile), se plaseaza pe o dreapta inclinata fata de directia de mers. In consecinta, inertia motocicletei tinde sa o "rastoarne" pe dreapta. Desigur, nu apuca sa o rastoarne, ci doar sa o incline, datorita inertiei de rotatzie a rotzilor, efectului stabilizator de giroscop (de-aia contravirajul la viteze mici e periculos). Imediat ce motocicleta a luat tendintza de inclinare pe dreapta, roata fatza vireaza dreapta si astfel s-a asezat perfect pe viraj.

Chiar si pe Simson, am vazut cum este cu treaba asta cand, la un moment dat, a trebuit sa ocolesc foarte brusc un obstacol (un biciclist cazuse chiar in fatza mea). Involuntar, am virat brusc stanga, impingand in manerul din dreapta si tragand de manerul din stanga, rezultand o inclinare dreapta, care mi-a permis apoi sa virez brusc si sigur spre dreapta.

Foarte important : Counter-Steeringul nu se poate face simtit decat la viteza constanta sau pe franare usoara, datorita variatziei efectului stabilizator, ce ar creste in cazul unui counter-steering pe accelerare. Este foarte eficient, dar mult mai periculos pe franare si recomandabil la viteza constanta, in frana de motor eventual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot off topic.

Am luat poza veche, si prin mijloace informatice am facut ca si farul din stanga sa fie aprins. Cred ca am marit si poza cu ocazia asta.  Atat.

Pai se vede... Un far lumineaza mai bine ca celalalt. La o analiza mai atenta se vede ca farul din dreapta noastra (caruia intre noi fie vorba, ii cam lipseste antialias-ul), este desenat de Dobrescu.

 

Pentru a-mi sustine argumentele mi-am permis sa insemn pe poza lui dobrescu farul cu pricina:

post-14-1063757066.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Traian te saluta de la Cluj!!!! ..... cit despre tema asta pe care ai lansat-o, si eu doar acuma am aflat-o, eu ca endurist nu prea stiu ce sfat sa iti dau ...... dar imi amintesc ca in seara aia am scos si eu la tine acasa buruieni de sub carenele motorului si de prin radiator asa ca vreau doar sa te felicit ca esti O.K. dupa experienta aia ........... Da ca sa dau si eu un sfat ca desteptu, io zic ca orice mai vrei sa incerci ...... cit si cum merge motorul...... fa'o undeva pe o pista sau pe un aeroport sau intra in campionatul de viteza si nu sa cistigi ...... numa ase sa te satisfaci cu adrenalina, ca pe soselele patriei sint si asa destule "surprize surprize" care te asteapta sa le descoperi. Si in rest .............. cind mai esti nevoit sa mai iesi de pe asfalt sa dea Domnul sa fi macar pe un enduro si sa se intimple doar cu voia ta. No .... NUMA BINE! iti doresc.

 

Dami rogu-te un tel sau un bip (si te sun eu) pe mobilu meu 0744.922.000 ca vreau sa povestesc ceva cu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...