tremelo Postat Septembrie 12, 2003 Share Postat Septembrie 12, 2003 miky, daca vrei sa vezi efectele astea mai bine pune mâna pe o bicicleta si exerseaza.ai sa ai curaj apoi daca te sui pe motor.bafta si multe exercitii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raduuuuuuuuuu Postat Septembrie 12, 2003 Share Postat Septembrie 12, 2003 pt. Dobrescu:apropo de counter-steering, ti se pare ca este mai eficient daca nu te inclini solidar cu motocicleta? ca mie asa mi s-a parut... Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dobrescu Postat Septembrie 12, 2003 Share Postat Septembrie 12, 2003 pt. Dobrescu:apropo de counter-steering, ti se pare ca este mai eficient daca nu te inclini solidar cu motocicleta? ca mie asa mi s-a parut... Radu Cand vrei sa ocolesti ceva, foarte din scurt, nu te mai inclini solidar cu motocicleta, toata miscarea fiind facuta din ghidon. In rest, e mai eficient si mai natural sa "stai" bine pe curba. Sper ca am inteles bine intrebarea ta, daca nu reformuleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tremelo Postat Septembrie 12, 2003 Share Postat Septembrie 12, 2003 off topic am observat ca dobrescu si alex au pozele mai mari.de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dobrescu Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 off topicam observat ca dobrescu si alex au pozele mai mari.de ce? Tot off topic. Am luat poza veche, si prin mijloace informatice am facut ca si farul din stanga sa fie aprins. Cred ca am marit si poza cu ocazia asta. Atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tremelo Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 re.off topic lamurit! sa ne scuze miky! miky,ai pus mâna pe o bicicleta si ai incercat ce ti-am zis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miky Postat Septembrie 13, 2003 Autor Share Postat Septembrie 13, 2003 salve Vio, inca nu dar daca azi nu ploua ies cu motoru si pun in aplicare. de lamurit zic eu ca m-am lamurit. am facut cumulul de forte si am priceput. si deh suntem batrani si de asta nu auzisem niciunul. sau de fapt auzisem in vara dar n`am crezut si dealtfel in vara nu credeam ca ar fi vreo diferenta in a vira la 140 si a vira la 200. de acum e clar ca este mult mai usor sa virezi si la viteze mici asa dar deh... daca n`a avut cin`sa ne`nvete... mult`am fain tuturor. azi cred ca vom exersa toti ..... si uite asa m-am hotarat sa devin membru cotizant la probike. asa ca cine strange banii sa vina miercuri sa-i dau. si mi`aduc aminte ca prin iarna trecuta era cat pe ce sa devin membru cotizant adus de MarianV alias maR1... si am fost la Scoala in Damaroaia dar am vazut pe cineva mare mare acolo la intrare si se uita asa de sus ca ... si am plecat. nici n-am intrat si-mi pare rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tremelo Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 miky, vezi sa aplici toate astea la o viteza de peste 80 kmh daca o faci pe la 40 ai sansa s-o dai jos!o zic sa iei repede o bicicleta sa vezi ce efecte ai.numai o juma de ora si e suficient! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator LeoVFR Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 Salve Mihai, de-abia acum am dat peste topicul tau...uuff, bine c-ai scapat nevatamat ! Exercitziul "la rece", pe o parcare goala este esentzial cand probezi tehnici noi. Eu imi fac la fiecare inceput de sezon "incalzirea" deoarece reflexele conditzionate se diminueaza/pierd prin neutilizare. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tremelo Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 leo, ce faci tata?toate bune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator LeoVFR Postat Septembrie 13, 2003 Share Postat Septembrie 13, 2003 Ce sa fac Coane, ma mir de tine ca nu mai dai un semn de viatza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 16, 2003 Share Postat Septembrie 16, 2003 Filozofia Counter-Steering-ului. Pleaca de la miscarea de rotatzie a rotzilor. La viteze foarte mari, rotzile se comporta ca un asa-numit giroscop, adica au o inertie de rotatie foarte mare, care se concretizeaza in primul rand prin efectul de FIXARE a axei de rotatzie. Aceasta este de fapt fortza care tzine motocicleta pe doua rotzi. Pe de alta parte, apare acest efect de stabilizare, de echilibru. Motocicleta merge drept, echilibrata de forta giroscopica de inertie a rotilor. Ei bine, pentru viraj, motocicleta trebuie scoasa din starea asta de echilibru. Inclinarea nu este posibila fara aparitia unui factor disturbator, deoarece altfel ar rezulta (in ipoteza fixarii ghidonului) inclinarea motocicletei intr-o directie si pozitionarea motociclistului pe partea opusa, in nici un caz nu ar duce la un viraj. Counter-Steeringul - Contra-virajul este tocmai acest element disturbator, care scoate motocicleta din inertzia mersului inainte. Cel mai bine este de imaginat dinamica motocicletei, ca si cum ar fi fara motociclist pe ea, privita din afara. Asadar, vehicolulse deplaseaza pe directia inainte, apoi roata fatza vireaza brusc stanga sa zicem. Automat, punctele de sprijin alte motocicletei (rotzile), se plaseaza pe o dreapta inclinata fata de directia de mers. In consecinta, inertia motocicletei tinde sa o "rastoarne" pe dreapta. Desigur, nu apuca sa o rastoarne, ci doar sa o incline, datorita inertiei de rotatzie a rotzilor, efectului stabilizator de giroscop (de-aia contravirajul la viteze mici e periculos). Imediat ce motocicleta a luat tendintza de inclinare pe dreapta, roata fatza vireaza dreapta si astfel s-a asezat perfect pe viraj. Chiar si pe Simson, am vazut cum este cu treaba asta cand, la un moment dat, a trebuit sa ocolesc foarte brusc un obstacol (un biciclist cazuse chiar in fatza mea). Involuntar, am virat brusc stanga, impingand in manerul din dreapta si tragand de manerul din stanga, rezultand o inclinare dreapta, care mi-a permis apoi sa virez brusc si sigur spre dreapta. Foarte important : Counter-Steeringul nu se poate face simtit decat la viteza constanta sau pe franare usoara, datorita variatziei efectului stabilizator, ce ar creste in cazul unui counter-steering pe accelerare. Este foarte eficient, dar mult mai periculos pe franare si recomandabil la viteza constanta, in frana de motor eventual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Miky Postat Septembrie 16, 2003 Autor Share Postat Septembrie 16, 2003 iti multumesc pentru explicatie Moshulic, salve si succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TraianS Postat Noiembrie 29, 2003 Share Postat Noiembrie 29, 2003 Traian te saluta de la Cluj!!!! ..... cit despre tema asta pe care ai lansat-o, si eu doar acuma am aflat-o, eu ca endurist nu prea stiu ce sfat sa iti dau ...... dar imi amintesc ca in seara aia am scos si eu la tine acasa buruieni de sub carenele motorului si de prin radiator asa ca vreau doar sa te felicit ca esti O.K. dupa experienta aia ........... Da ca sa dau si eu un sfat ca desteptu, io zic ca orice mai vrei sa incerci ...... cit si cum merge motorul...... fa'o undeva pe o pista sau pe un aeroport sau intra in campionatul de viteza si nu sa cistigi ...... numa ase sa te satisfaci cu adrenalina, ca pe soselele patriei sint si asa destule "surprize surprize" care te asteapta sa le descoperi. Si in rest .............. cind mai esti nevoit sa mai iesi de pe asfalt sa dea Domnul sa fi macar pe un enduro si sa se intimple doar cu voia ta. No .... NUMA BINE! iti doresc. Dami rogu-te un tel sau un bip (si te sun eu) pe mobilu meu 0744.922.000 ca vreau sa povestesc ceva cu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TraianS Postat Noiembrie 29, 2003 Share Postat Noiembrie 29, 2003 ..... ca .... am piedut nr. tau de tel. ........ cu rusine recunosc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.