Andrei_D Postat August 21, 2007 Share Postat August 21, 2007 Am citit aici pe forum, ca daca mergi cu benzina cu cifra octanica 98, in loc de 95, motorul va functiona la temperaturi mai ridicate si va avea performante scazute. Daca acest lucru este adevarat, iau in calcul faptul ca motorul meu a fost proiectat sa functioneze cu benzina din anii 60, cu cifra octanica73 sau 75, nu mai stiu exact. Asta inseamna ca acum, folosind 95 el merge la tempertauri mult mai ridicate decat a prevazut constructorul. Pot folosi o bujie cu cifra termica mai ridicata pentru a cobora temperatura? Stiu ca o bujie pentru iarna are rolul de a tine motorul mai cald, iar o bujie pentru vara, are rolul de a tine motorul putin mai rece decat iarna. In manualul MZ-ului scrie ca trebuie sa folosesc bujie de 225 iarna si 240 vara dar asta in cazul utilizarii benzinei de 75. Acum cand pun benzina de 95, credeti ca ar fi buna o bujie de 260, 280, sau mai mare? insa ceva nu se leaga....ma uit la Planeta 5, care este fabricata in 1993 deci proiectata sa merga cu benzina de 95. Ea are ca bujie pentru vara tot o bujie cu cifra termica de 240, iar in iarna foloseste 225. stie cineva ce bujii folosesc ETZ-urile pe timp de vara/iarna? nu pot sa spun ca motorul meu functioneaza extraordinar de incins, cred ca este o temperatura normala pentru un 2 timpi racit cu aer dar vreau sa functioneze la parametri cat mai apropiati de aceia ai fabricantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat August 22, 2007 Share Postat August 22, 2007 (editat) Omule se pare ca esti putin confuz: Cifra octanica reprezinta masoara gradul antidetonant al benzinei. (octanul fiind cel mai putin detonant iar heptanul cel mai detonant) Detonatia este procesul de descompunere al benzinei in peroxizi (la temperaturi si presiuni mari) acestea avand o viteza de ardere mult prea mare si provocand batai in motor rezultatele fiind dezastruoase. Deci cu cat un motor cu aprindere prin scanteie are un raport de compresie mai mare si lucreaza la temperaturi mai ridicate necesita si carburant cu cifra octanica mai mare. Mz a fost conceput pt min 90 cifra octanica avans aprindere 2,5-3mm cursa piston inainte PMS. Detonatia poate fi provocata si de avans necorespunzator (prea mare) sau amestec sarac (temperaturi mari) sau depuneri de calamina Bujia nu regleaza temperatura motorului: Ea trebuie sa aiba cifra termica in functie de tipul si constructia motorului pentru o functionare corecta (o bujie prea rece nu se va autocurati iar o bujie prea calda se va supraincalzi ea netransferand caldura de pe electrodul central) PT MZ e recomandat de fabricant 260 cifra termica dar e ok 240 sau chiar 280 pe tipul verii Editat August 22, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 22, 2007 Share Postat August 22, 2007 (editat) Nu stiu unde ai citit tu, dar cifra octanica a benzinei nu prea are legatura cu temperatura si puterea motorului. O cifra octanica mai mare inseamna rezistenta mai mare la pre-aprindere (aprindere prin compresie). Motoarele vechi aveau rapoarte de compresie scazute, deci puteau merge cu benzina de 75, nu era pericol de detonatie (pre-aprindere). Cele moderne insa au rapoarte de compresie mult mai mari, deci benzina trebuie aditivata/prelucrata astfel incat sa reziste auto-aprinderii. (De-aia se marea camera de ardere la dacii pe gazolina, pt a scadea raportul de compresie ) Deci motorul vechi nu va avea absolut nici o problema cu o benzina cu cifra octanica mare, din contra. Trebuie probabil reglata carburatia, asta poate incinge motorul daca amestecul e prea bogat, si aprinderea, sa nu dea scanteia cand nu trebuie, lucru care iar poate incinge acel motor. O bujie calda este confectionata dintr-un material care conduce caldura mai greu, deci bujia respectiva va fi mai fierbinte decat una rece, in aceleasi conditii pe acelasi motor. O bujie trebuie sa fie suficient de calda pentru a nu permite depunerea de calamina pe electrod si suficient de rece pentru a nu provoca aprinderea amestecului inainte de a da scanteia (pre-aprindere). Deci bujia de iarna (calda) se va incalzi mult mai repede decat cea de vara pt a minimiza depunerile pe electrozi, iar bujia de vara se va incalzi mai greu si va sta mai "rece" pt a preveni pre-aprinderea. (care pre-aprindere poate provoca incalzirea excesiva -> scadere performantelor) Acuma MZ-ul, daca el mergea cu benzina de 75, zic ca e ca si imposibil sa faca preaprindere la o benzina de 95, chiar si cu o bujie calda, deci poti merge cu bujia calda si iarna si vara. Parrea mea. Bafta! Editat August 22, 2007 de sharpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat August 22, 2007 Autor Share Postat August 22, 2007 Va multumesc pentru informatii. Am luat de buna o informatie gresita si de aici au derivat ideile mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat August 23, 2007 Share Postat August 23, 2007 Baga linistit benzina de 95 ca ea oricum n-are 95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.