motormaniac1 Postat Septembrie 16, 2003 Share Postat Septembrie 16, 2003 La noi s-a intamplat un fenomen persistent in perioada comunista (si dupa...), acela de a folosi tot felul de bunuri "aruncate" de vestici... Si la motoare treaba s-a intamplat cam la fel, doar ca noi primeam mai mlut de la estici. Dupa revolutie, cand am inceput sa avem bani si informatii, am inceput sa luam "marfa" straina mai buna clitativ, dar mai preponderent secon-hand, uzata de cei cu nivel mai ridicat de trai... Mai recent am inceput sa ne putem permite si noi romanii scule vero de marca, performante si cu un nivel tehnic foarte ridicat, dar si foarte scumpe Le cumparam de-afara si plateam o goraza de vama si taxe pe ele doar pt a le avea si a fi printre putinii din tara care au asa ceva... Acuma au aparut ca ciupercile reprezentante moto si dealeri mai prin toata tara care ne farmeca si ne atrag cu solutii cat mai avantajoase de cumparare a unor motoare noi-noutze, super bune si frumoase, dar care si costa pe masura. Intrebarea ar fi, dupa toata aceasta istorie moto din Romania, daca merita sau nu sa luam un motor nou de la o reprezentanta din Romania sau mai bine ne cautam pe-afara motoare de 2-3 ani, mult mai ieftine si insesizabil uzate??? Ce zice-ti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tot eu Postat Septembrie 16, 2003 Share Postat Septembrie 16, 2003 Problema e destul de simpla(parerea mea) Daca eu as avea bani sa nu le mai stiu numarul normal ca mi-as lua noua.Si nu una,ci una din fiecare(enduro,chopper,viteza...). Dar cum nu ne dau banii afara din casa... se vede pe strazi. Eu de multe ori mi-am dat toti banii din casa pt motor. Deocamdata mi se par extraordinare cele de 2-3 ani vechime(ca uzura ma refer;si fizica si morala). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 16, 2003 Share Postat Septembrie 16, 2003 Pai eu zi-C cam asa : la cat costa drumul, vama, tva-ul, STRESS-ul cautarii, gasirii si inmatricularii unui motor care afara are pretul CIP a unei moto noi de aici nu prea "se merita" , asta in viziunea mea, si asta daca vb de moto nu mai vechi de 2-3 ani care costa si afara destul...sa fim seriosi, cine are peste 7 mii de euro cash de dat pe o moto si-o ia de aici in leasing si gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozo Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 motor nou isi doreste oricine. asta e clar. dar leasingul mi se pare la noi JAPCA PE FATA, ptr pers fizica cel putin. platesti "taxa de management" 200-300euro , casco lunar obligatoriu 60-70 euro la firma impusa de firma de leasing - cand ai putea sa gasesti o oferta mai buna, o dobanda de-a dreptul nesimtita - in conditiile in care banca plateste mai putin de jumate la un depozit de exemplu, un tva aberant. singurul avantaj - daca se poate numi asa - este ca platesti vama la valoarea reziduala dar sa nu uitam fratilor ca si vama este de-a dreptul FABULOASA, dai bani la stat ca sa o sugi de la politie dupa aceea ramane sa strangi ceva bani si sa aduci ceva nout, si sa incerci sa faci o manevra cu vama. - sau sa prinzi pe cineva la ananghie si sa iei o moto de ocazie - cum a fost coxanelu de exemplu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 Roate se intoarce coane cozo, am fost pedepsit ca am profitat de oameni la ananghie, am ajuns si eu in locul lor si a venit samsaru nr2 sandokanu si mi-a furat r1 pe 5 mii de oiro , eu daca e sa ma bag la leasing o sa o fac prin firma lu nenea tata ca si asa nu a facut ni9mic ptr mine in ultimii ani, macar sa stea cu niste acte drepti, + ca tre sa vb cu contavila lor ca cica iti iei nu stiu cum tva-ul inapoi, care nu e deloc neglijabil la o moto noua cam pe la 9 betze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozo Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 ce spuneam eu este ptr pers fizice care isi iau tva-ul inpoi...p,,a. cu firme e putin altfel felicitari tati ca-ti ajuti odrasla. dar cine nu are tati care sa-l ajute??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 Tati ma ajuta numai cu actele, banii vin de la mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozo Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 $$$$$$$$$$$$$ BOGATULE $$$$$$$$$$$$ stiu, dar oricum e ajutor. bafta la achizitie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 Hai sa fim seriosi cati si-au cumparat un motor nou de la noi....Chiar as fi curios sa vad o statistica a vanzarilor de la dealarii nostri. Poate daca as scoate o mie de para pe luna POATE as lua una noua. Dar nici motor la mana a 2-a de la noi.... care e defapt mana a 3-a.... fugarit pe afara, apoi trantit in gropile de la noi. Santem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine. peace Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaniac1 Postat Septembrie 17, 2003 Autor Share Postat Septembrie 17, 2003 Statistica de motoare noi vandute la noi a aparut intr-un nr de acum vreo 2 luni a revistei "auto, motor si sport" si era destul de haios sa vezi cum Aprilia a vandut o bucata intr-un an... celelalte concurente fiind putin mai bine clasate. Cred ca Yamaha vanduse cel mai bine sau KTM. Nu mai stiu exact dar stiu ca toatalul era de la vreo 2-300 de bucati pe an (cu scutere cu tot). E si asta ceva oricum... Cat despre leasinguri si alte smecherii, astea sunt mai mult de ochii lumii si poate de evitarea unei plati a vamii asa de mare. In rest e mai bine daca poti face imprumut bancar de ex. ca e dobanda mai mica si totalul iese mai bine. Numai sa ai cu ce garanta... Si treaba cu umblatu' pe-afara dupa motoare la preturi bune e adevarata, si poate pe asta se bazeaza si importatorii nostrii, ca o sa dea peste oameni comozi si care mai bine dau un ban in plus da' stau in fatza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator LeoVFR Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 Motor nou, masina noua...pierderea la pretz este maxima in primii doi ani...si anume proportzionala cu pretzul initzial. Daca motorul a fost bine intretzinut (ma rog, cine poate garanta asa ceva ) varianta cu un motor de 3-5 ani reprezinta dupa parerea mea cel mai bun raport calitate/pretz/risc. Reversul medaliei: motor nou...are garantzie...l-ai calarit doar tu, etc. In concluzie: cine poate / oase roade In alta ordine de idei, motoarele europene nu sar la pretz asa de mult odata cu trecerea granitzei, cateva sute de E in general. Din pacate BMW-urile sant (nejustificat) de scumpe, italienele nu sant (asa de) fiabile, KTM-ul face numai enduro, etc. Ce ne facem? Domnilor, de cand citesc forum-ul, n-am intalnit la rubrica vanzari sau cumparari nici o motocicleta made in GB, si anume TRIUMPH. Nu sant mai scumpe si nici mai prost facute decat italos, chiar mai bine m-as incumeta sa afirm, infinit mai ieftine decat BMW-urile, au o paleta larga de modele...hmmm. Cine-mi poate explica fenomenul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 Bine punctat leoparaleo, uite kiar acuma, in cautari fiind si citind ce ai scris aici sint numa cu ochii dupa un tiger din asta nou , la pret e super iar de calitate nu cred ca are rost sa intreb....unde pui ca are si 100 de cai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator LeoVFR Postat Septembrie 17, 2003 Share Postat Septembrie 17, 2003 qCoxanelu, tzi-am zis doar ca esti pe drumul cel bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sibo Postat Septembrie 18, 2003 Share Postat Septembrie 18, 2003 Daca esti incepator nu-ti iei motor nou. Asta e clar. Dar dupa 1-2 ani vrei unul nou daca poti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozo Postat Septembrie 18, 2003 Share Postat Septembrie 18, 2003 leo are dreptate.. varianta 3-5 ani , chiar 2-6 ani este cea mai viabila. si se potriveste cel mai bine cu fen moto de la noi. cat despre importatori si dealeri - chiar nu e vina lor statul cu vama lor de cacao si firmele de leasing sunt prea de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cozo Postat Septembrie 18, 2003 Share Postat Septembrie 18, 2003 Bine punctat leoparaleo, uite kiar acuma, in cautari fiind si citind ce ai scris aici sint numa cu ochii dupa un tiger din asta nou , la pret e super iar de calitate nu cred ca are rost sa intreb....unde pui ca are si 100 de cai de asta zici?? e super ma uit si eu acum dupa preturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 18, 2003 Share Postat Septembrie 18, 2003 Exact asta e brem, are putere sa traga un camion dupa ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaniac1 Postat Septembrie 19, 2003 Autor Share Postat Septembrie 19, 2003 Pcat ca feelingul japonez si furia motoarelor rasaritene nu se poate compara cu britanicii... Deci ca sa iti iei un speed britanic (adica o Daytona 995) mai bine dai un ban plus la o japoneza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Septembrie 19, 2003 Share Postat Septembrie 19, 2003 Pai asta e , ca eu acum pendulez intre viteza ( neaparat japoneza) sau un enduro-touring, de preferinta european, daca e sa ma hotarasc la un enduro m-am gandit la ceva european sa nu dau banu in plus la stat ptr ea....daca e in ziua cand am toti banii stransi de ceva si in ziua aia vreau speed vad eu cum fac ca speed imi iau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaniac1 Postat Septembrie 20, 2003 Autor Share Postat Septembrie 20, 2003 Daca as fi sa iau un enduro n-as sta pe ganduri si mi-as lua repde un KTM LC 4 640 care e un supermoto defapt, dar e o varianta perfecta pt a combina enduro cu street si speed... Un fel de varza... Eu am fost cu unul si m-a lasat foarte placut impresionat mai ales de demaraj si de stabilitatea pe frane. Deci eu as merge pe asa ceva, plus ca n-are vama... Vreo 7-8.000 euro e si asta nou... Pt touring-enduro as merge pe pe un Varandero sau ceva in genul ala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator LeoVFR Postat Septembrie 22, 2003 Share Postat Septembrie 22, 2003 Problema nu este "ce as face daca as avea bani cu lopata", atunci intr-adevar nu conteaza daca dau 7000 sau 12000 E pe o motocicleta ! Problema care se punea este cum pot sa-mi iau o motocicleta buna ca raport calitate/pretz fara sa ingras nesatzioasa vama romana. Sau tema era de faprt comparatzia per se moto japoneze cu moto britanice, si n-am intzeles eu bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rand0m Postat Octombrie 7, 2003 Share Postat Octombrie 7, 2003 Bine ziceti. Personal cand am vazut cam cat ar costa sa imi aduc o Hayabusa in tara am injurat vreo juma' de ora. Norocul meu este ca oricum ma uit la o Hayabusa din '99-2000 ca sa nu fie restrictionata, si asta taie vama aia de neam prost (~5000 de euroi pentru o Hayabusa din anul curent) la mai putin de jumate, plus ca daca stii sa cauti poti sa gasesti motociclete din anii aia neatinse care pur si simplu nu au fost vandute de dealership, si ca atare se vand la preturi foare bune (pt o motocicleta practic nou noutza). Dar ma gandesc ca din cauza vamei asteia se cam duc componentele care vroiam sa le adaug, dar oricum este mai mishto sa ai motorul bun, si sa faci economii pt fiecare upgrade. In 3-4 ani de la cumparare o sa ai un motor super upgradat si care o sa fie inca in stare de functionare foarte buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fester Postat Octombrie 11, 2003 Share Postat Octombrie 11, 2003 Nu stiu de ce va plangeti atat de mult de taxele vamale platite pt japoneze? Oricum modelele japoneze sunt mai ieftine decat cele europene si poate chiar mai bune (fiabilitate, nerv, design). Drept exemplu ma gandesc sa-mi aduc din afara un Suzuki SV 650 care poti sa-l iei pt preturi incepand de la 3000 de euro. Concurenta europeana pt SV-ul 650 e Ducati Monster 600 care are preturi incepand de la 4000 de euro si sincer vorbind e mai proasta. Daca poti sa-ti iei motorul pe firma si sa deduci TVA te scoti mai ieftin cu vreo 500 de euro. Pretul de evaluare in catalogul vamal pt un SV de 5 ani vechime e de 2000 de euro, deci taxele vamale ajung in jur de 650 de euro. Concluzie Suzuki SV 650 + Taxa Vamala >> Ducati Monster 600 Drept urmare eu votez cu japonezele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormaniac1 Postat Octombrie 12, 2003 Autor Share Postat Octombrie 12, 2003 Nu stiu de ce va plangeti atat de mult de taxele vamale platite pt japoneze? Oricum modelele japoneze sunt mai ieftine decat cele europene si poate chiar mai bune (fiabilitate, nerv, design). Drept exemplu ma gandesc sa-mi aduc din afara un Suzuki SV 650 care poti sa-l iei pt preturi incepand de la 3000 de euro. Concurenta europeana pt SV-ul 650 e Ducati Monster 600 care are preturi incepand de la 4000 de euro si sincer vorbind e mai proasta. Daca poti sa-ti iei motorul pe firma si sa deduci TVA te scoti mai ieftin cu vreo 500 de euro. Pretul de evaluare in catalogul vamal pt un SV de 5 ani vechime e de 2000 de euro, deci taxele vamale ajung in jur de 650 de euro. Concluzie Suzuki SV 650 + Taxa Vamala >> Ducati Monster 600 Drept urmare eu votez cu japonezele. Ai dreptate in ceea ce priveste japonezele, dar totusi vama pt ele e inca destul de mare si aduce cu sine bani dati statului roman de-a moaca, in loc sa-i bagi in echipamente si accesorii... Deci oricum ai lua-o tot nu iesi mai bine cu o japoneza, decat doar prin faptul ca merita mai multi bani decat o europeana (fara BMW...)... Asa ca cine doreste motor nou cumparat in tara sau din Europa, e clar ca va platii in plus niste banutzi fatza de achizitionarea unei europene. Problemele astea le au si cei din alte tari, deoarece se incearca incurajarea productiei "interne" de moto... si deci preturi mai bune obtinute din excluderea taxelor (plus limitarea puterii la motoarele mari la 98 CP...). Eu prefer japonezele chiar daca dau un ban, dar asyau in fatza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fester Postat Octombrie 13, 2003 Share Postat Octombrie 13, 2003 Ma gandesc ca daca vom intra in UE (Doamne ajuta) nu vom mai plati taxa vamala pt o japoneza luata din UE pt ca aceasta se va plati numai o data - numai atunci cand este importata in UE. Dupa aceea pt orice tranzactie din interiorul Uniunii nu se vor mai percepe taxe. Un exemplu echivalent e: un roman isi cumpara un Kawasaki pt care da taxe vamale, dupa care daca il vinde unui alt roman; cumparatorul nu va mai da iarasi taxa vamala. Asa sper sa sper sa se intample si asa ar fi si logic. Intr-adevar despre BMW jos palaria dar ma cam ustura buzunarul cand ma gandesc la pretul lor + ca parca e o marca pt veteranii moatoarelor, mie nu mi-ar sta bine pe un BMW...asa pe la vreo 40 de ani poate ma razgandesc si-mi iau unul . Motormaniac1 nu prea iubesti statul! Nu i-ai da nici un banut, poate sa moara Ia zi mergi sa votezi constitutia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.