Sari la conținut

magnetou simson


valhall
 Share

Postări Recomandate

:wave:

Daca se fabrica asa ceva (motoare electrice, electromotoare etc) in mod cert vor sti despre problema asta! Motoarele electrice din a caror categorie face parte si magnetoul de la Simson, au independenta fata de sursa de curent ( baterie ) pentru excitarea bobinei si debitarea de curent, intrucit rolul celei de-a doua bobine necesare inchiderii cimpului electromagnetic este luat de un magnet permanent (rotor la magnetoul de Simson, stator la cel de la Voshod).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ma gandeam oare stiu aia cum trebuie magnetizat, e pe acelasi principiu ca la orice motor electric?
un prieten de-al meu tot simsonist , care lucreaza la un depou, face in felul următor:

are o bobina grasă cu o formă alungita in care incape rotorul

stabileste sensul cîmpului rezidual din rotor cu un magnet marcat

stie sensul cimpului din bobină de la fizica de clasa X-a

infasoara rotorul intr-o cîrpa , îl înfige cum stie el in bobină , apoi toata instalatia o tine cu piciorul , si piscă bobina la tensiune de 110 vcc.

Se văd niste chestii frankenstainiene , instalatia se miscă pe podea, cîteodata sare de sub picior..

Dar magnetizarea remanenta , la al meu a rezistat 4 ani fără problrme.

Dar tu trebuie sa vezi si alte chestii , pentru este destul de critică pozitia ansamblului care rupe contactul, fata de magnetul din rotor si fata de stator.Ai o ferestra in care poti obtine o scînteie buna , si în acesta trebuie sa te inscrii si la baleierea facuta de avansul centrifugal.

Vezi si întrefierul ...

Personal nu am văzut bobine defecte, ci numai dereglări grosolane făcute de reglaje după ureche.Sau bobine belite din cauza că nu a fost observata demagnetizare si 'specialistii ' sau apucat sa le rebobineze.

după ce-ti rezolvi problema , nu strică să prinzi magnetoul , cu un cuplaj elastic la o masina de găurit cu turatie reglabila si sa verifici si sa marchezi pe platan fereastra in care ai scînteie , să stii cît te poti întinde la reglarea punctului de aprindere.

Sper să nu ai modificări la cupla de prindere , că aia îi o chestie bubu

Succes !

si n-o lăsa să moară

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult baieti am sa vad ce ii pot face, din fericire nu e vorba decat de magnetoul meu de rezerva, cel de pe motocicleta merge beton, la rotire manuala da scanteie de 2-3 cm. Asta pe care vreau sa il remagnetizez mergea si el bine vreo 20 de minute. Imediat ce se incalzea motorul bine nu mai aveam putere la turatii joase.

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam de nea Bucur. N-am magnetizat eu da' am auzit de altii. Ajungi asa: de la Bucur Obor spre Lizeanu, chiar dupa ACR e un gang. Intri prin gang si pe dreapta, la parterul unui bloc, se vad motociclete si atasuri. Acolo sta. Nu stiu numar de telefon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

intrebarea mea nu se leaga chiar la remagnetizare, DAR voi cum ati rezolvat lumina.

Eu pornesc absolut la zero. Numai un ax am unde sa montez ceva.

DAca aveti vreo ideie folosibila sa-mi ziceti

 

fricz

fricike2@yahoo.com

 

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sa inteleg ca tu nu ai decat magnetoul.....adica ai piesa aia paralelipipedica care se monteaza in capatul axei cu came, dar nu ai dinamul, cel care vine montat in capatul ambielajului......pai exista vreo doua solutii:

 

1. renunti la magnetoul original si pui un magnetou de minsc si ai si scanteie si lumini si nu ai nevoie de baterie. Dezavantajul la asta este ca renunti la avansul cetrifugal al magnetoului original, ceea ce nu e prea bine, iar in al doilea rand cand motorul merge la ralanti luminile sunt slabe...

2. Montezi un alternator de IJ, si pastrezi magnetoul original...dezavantajul este ca iti trebuie baterie, punte de diode si releu regulator.

 

Avantajul la ambele sisteme este ca ai instalatie pe 12v si nu mai depinzi de becurile de 6v care sunt din ce in ce mai rare.

 

eu am studiat problema adaptarii unei aprinderi electronice de nipru, si pastrarea avansului centrifugal....din pacate a ramas in stadiul de proiect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...