Sari la conținut

Probleme Cu Bujiile Ngk Infundate Cu Calamina


Septimius
 Share

Postări Recomandate

Buna seara

 

Am un scuter Garelli de tip mai vechi, cu un motor in 2 timpi de 45 cm cubi la care folosesc bujii NGK B6HS. Motorul meu merge perfect cu aceste bujii.

Astazi am avut oarecari probleme cu motorul, caci se oprea in regim de relanti (murea in intersectie), iar apoi nu mai pornea deloc, desi motorul era cald si ar fi trebuit sa porneasca imediat la prima pedala, fara folosirea socului.

Am incercat sa elimin pe rand cauzele acestui incident…despre condensator nu putea fi problema, deoarece l-am inlocuit cu unul nou, vechiul condensator era deja strapuns. Relantiul era perfect reglat de catre mine.

A doua problema pe care mi-am pus-o a fost inecarea motorului, drept care am scos bujia afara, dar bujia era uscata, am verificat scanteia, care era destul de slaba, dar ceea ce am vazut era ca bujia este ancransata de calamina produsa de functionarea motorului, din cauza careia nici scanteia nu era prea buna.

Am inlocuit bujia ancransata cu una noua tot de tip NGKB6HS, iar motorul, care aproape ca s-a racit, a pornit imediat fara probleme si acum functioneaza perfect, fara alte probleme, am parcurs deja distante mari cu el fara probleme. Deci cauza era bujia NGK ancransata care nu dadea scanteia cum trebuie si din cauza careia motorul nu functiona prea bine, pana cand n-a mai pornit deloc, dupa cum v-am povestiti mai sus.

Intrebarile pe care vi le pun sunt urmatoarele :

1.Daca bujia NGK ancransata cu calamina, mai poate fi curatata si apoi refolosita, deoarece nu ma indur s-o arunc, caci este destul de scumpa si se gaseste destul de greu.

2.Daca bujia NGK poate fi folosita, va rog sa-mi spuneti prin ce metoda o pot curata de calamina, fara a o deteriora.

3.Daca bujia NGK deja curatata de calamina, va functiona corect si fara probleme.

Va multumesc mult pt. ajutor si imi cer scuze pentru mesajul meu prea lung.

Toate cele bune si « Asfalt uscat »

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,poate fi curatata....dar sa nu fie prea veche si sa nu fi fost curatata de prea multe ori...eu curat bujia (am un NGK BP7HS) periodic,la cca 4-500 km (oricum dureaza 10 min)...ia o perie de sarma si curata cu incredere calamina...eu apoi mai dau cu un spray de contacte si frec cu o carpa intre contacte...verifica si distanta dintre contacte (tre sa fie cca 0.8 mm)...

acum...ca o mica observatie...nu mai folosi ulei 2 t mineral...depune foarte multa calamina pe bujie,capul pistonului,chiulasa etc...eu am folosit toate tipurile de ulei 2t (mineral,semisintetic si sintetic)...cel mineral lasa mizerie multa...daca vrei sa citesti despre experienta care am trait-o cu uleiuri si rezultate citeste aici

/index.php?...st&p=904186

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mr Septimius, vezi ca pe piata autohtona sunt ceva probleme cu bujiile ngk si chair si cu denso in sensul ca sunt de o calitate indoielnica.

anul trecut le schimbam la aprox 40 km din acelasi motiv ca si tine. cred ca am cumparat aprox 10- bujii in 6 luni. anul asta am trecut pe bosh si merg cu ele de 500km si nu au probleme. am uitat sa mentionez ca si eu am un 2t (suzuki rg 250 gamma) si folosesc BR9ES, la denso nu stiu codul.

 

bafta.

Editat de Lifan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai salut...Am si eu o problema cu un scuter piaggio zip4T 5occ ..

Problema este cu bobina de inductie..Cand prind o gropa cu viteza mare se opeshte motoru` si nu mai porneshte...nu`mi mai da scanteie ...las aja 1 2 zile..si isi revine ...aku cateva sapt iar am patit chestia asta ..

Bobina se numeshte Ducati Energia.

Odata m`am enervat k nu mai merge am trantit`o de o piatra si am puso in soclu` ..cand sa dau la automat ..si`o revenit da nu pt 2 sec ..apoi iara o murit ..

Ce poate sa fie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu bujia BR6HSA (cea standard care era echipata pe scuter cand l-am luat) de .... 4600 km si inca merge perfect. In carte scrie ca se schimba la 5000 km, insa cred ca asta pentru siguranta pentru ca bujia sigur tine mai mult. :ok: . Revenind la topic, problema ta ar putea fi uleiul mineral sau amestecul aer-benzina din carburator. Poate ai prea multa benzina, nu stiu, e doar o presupunere. Aaa! daca nu isi face amestecul automat si il faci tu singur, poate pui prea mult ulei in benzina.

Editat de nightmare_cristy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia nu se curata cu p[eria de sarma, nu se arde pe aragaz, nu se ia la smirghel, intrucat se.... cam strica. I scad calitatile destul de mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba chiar e indicat sa o cureti sa poata da scanteie clara, materialul ala ars pe langa sa nu influenteze puterea scanteii care intra in contact cu benzina :eek: Si e normal, atunci cand reglezi un carburator sa se oxideze sau sa se ude, si atunci trebuie sa o cureti sau sa o arzi :ok: Doar nu schimbi bujia de fiecare data cand se ineaca scuteru :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,poate fi curatata....dar sa nu fie prea veche si sa nu fi fost curatata de prea multe ori...eu curat bujia (am un NGK BP7HS) periodic,la cca 4-500 km (oricum dureaza 10 min)...ia o perie de sarma si curata cu incredere calamina...eu apoi mai dau cu un spray de contacte si frec cu o carpa intre contacte...verifica si distanta dintre contacte (tre sa fie cca 0.8 mm)...

acum...ca o mica observatie...nu mai folosi ulei 2 t mineral...depune foarte multa calamina pe bujie,capul pistonului,chiulasa etc...eu am folosit toate tipurile de ulei 2t (mineral,semisintetic si sintetic)...cel mineral lasa mizerie multa...daca vrei sa citesti despre experienta care am trait-o cu uleiuri si rezultate citeste aici

/index.php?...st&p=904186

bafta!

 

In primul rand iti multumesc din inima pentru informatiile privind uleiul folosit la motorul in 2 timpi.

Eu folosesc uleiul Arol 2t unguresc si pun 25 ml la litru de benzina, dupa indicatiile de pe bidonul cu acest ulei. Din pacate nu stiu ce fel de ulei este Arol 2t (daca e mineral sau semisintetic) stiu doar ca este unguresc si are culoare rosie. Am intrat pe link-ul pe care mi l-ai indicat, in legatura cu experinta folosirii mai multor uleiuri pt. motorul in 2 T. Intr-adevar ceea ce am citit este ff interesant.

Mi-ai spus ca folosesti in mod curent uleiul Motul 2 T semisintetic, despre care spuneai ca este accesibil ca pret si care nu depune foarte multa calamina.

Am si eu cateva intrebari:

1.Spune-mi te rog de unde pot procura si eu Uleiul semisintetic Motul 2T (ma refer de la care anume companie petroliera) ?

2.Spuneai deasemeni de uleiul sintetic Motul 2 T Power, ca nu se depune calamina. Intrebarea mea este daca motorul merge mai bine cu uleiul sintetic decat cu cel semisintetic Motul 2t.

La motorul meu care este de tip mai vechi trebuie sa prepar eu insumi amestecul carburant.

Care este proportia de ulei semisinteitc Motul 2t la litrul de benzina ? Dar proportia la litru pentru uleiul sintetic Motul 2t Power ?

Inca o data multumesc pentru ajutor si sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu pun Castrol 2T si.. am bujie NGK Platinium nu mai stiu cum :ok: si nu mi s-a intamplat nimic :D

 

--- Mesaj completat în 19 Oct 2007 07:58 -------------
Eu pun Castrol 2T si.. am bujie NGK Platinium nu mai stiu cum :eek: si nu mi s-a intamplat nimic :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand trebuie sa te asiguri ca folosesti bujia corecta

 

uite aici un link pt a afla exact

http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=...&t=motorrad

 

daca ai skimbat setul motor cu unul marit trebuie sa ai in instructiunile lui care este bujia noua corecta

 

conteaza foarte mult folosirea bujiei corecte

 

bujia se strica mai repede daca se foloseste ulei prost

 

bujiile NGK sunt bune daca sunt made in japan ... nu achizitionati din cele made in France sau Turcia

 

bujia NGK made in Japan - B6HS costa cam 8

 

www.asista.cabanova.ro

 

curatarea bujiei se face daca te lasa in drum si nu ai de skimb si nu ai alta solutie ... eu sper ca au murit aceste obiceiuri mostenite de la defunctele dacii. sa pui din nou o astfel de bujie la scuter/moto mi se pare bataie de joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand iti multumesc din inima pentru informatiile privind uleiul folosit la motorul in 2 timpi.

Eu folosesc uleiul Arol 2t unguresc si pun 25 ml la litru de benzina, dupa indicatiile de pe bidonul cu acest ulei. Din pacate nu stiu ce fel de ulei este Arol 2t (daca e mineral sau semisintetic) stiu doar ca este unguresc si are culoare rosie. Am intrat pe link-ul pe care mi l-ai indicat, in legatura cu experinta folosirii mai multor uleiuri pt. motorul in 2 T. Intr-adevar ceea ce am citit este ff interesant.

Mi-ai spus ca folosesti in mod curent uleiul Motul 2 T semisintetic, despre care spuneai ca este accesibil ca pret si care nu depune foarte multa calamina.

Am si eu cateva intrebari:

1.Spune-mi te rog de unde pot procura si eu Uleiul semisintetic Motul 2T (ma refer de la care anume companie petroliera) ?

2.Spuneai deasemeni de uleiul sintetic Motul 2 T Power, ca nu se depune calamina. Intrebarea mea este daca motorul merge mai bine cu uleiul sintetic decat cu cel semisintetic Motul 2t.

La motorul meu care este de tip mai vechi trebuie sa prepar eu insumi amestecul carburant.

Care este proportia de ulei semisinteitc Motul 2t la litrul de benzina ? Dar proportia la litru pentru uleiul sintetic Motul 2t Power ?

Inca o data multumesc pentru ajutor si sfaturi.

 

1- uleiul Motul nu stiu de unde ai putea sa il cumperi in orasul tau...cauta un magazin moto-auto

2-apropo de uleiul sintetic Motul Scooter Power 2T...nu o sa observi diferente vizibile fata de cel semisintetic,diferentele nu se vad cu ochiul liber,in afara de faptul ca scoate cel mai putin fum si de faptul ca arderea este mai completa (cand foloseam Motul sintetic nu imi arunca ulei pe toba)...depuneri mici=uzura mica

3-proportia de ulei este scrisa pe orice sticla de ulei 2T...este bine sa pui putin mai mult decat spune fabricantul (daca spune 25 ml la litru pune si tu 30 ml)...

 

bafta si motor care arde uleiu' bine...!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se curata pentru ca vinzi tu bujii sau de ce? :ok: :eek: :D "se.... cam strica" :(

 

:(

 

Nici gand! Orice sfat pe care l-am dat si-l voi da nu are absolut nici o legatura cu activitatile mele colaterale....

 

@mau a dat mai jos si raspunsul pe care vroiam sa-l dau eu. Este vorba de respectul alocat de fiecare, fierului pe care il poseda.... si indirect lui insusi!

.... tu la femei te-ai duce cu un prezervativ spalat.......?

 

in primul rand trebuie sa te asiguri ca folosesti bujia corecta

 

uite aici un link pt a afla exact

http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=...&t=motorrad

 

daca ai skimbat setul motor cu unul marit trebuie sa ai in instructiunile lui care este bujia noua corecta

 

conteaza foarte mult folosirea bujiei corecte

 

bujia se strica mai repede daca se foloseste ulei prost

 

bujiile NGK sunt bune daca sunt made in japan ... nu achizitionati din cele made in France sau Turcia

 

bujia NGK made in Japan - B6HS costa cam 8

 

www.asista.cabanova.ro

 

curatarea bujiei se face daca te lasa in drum si nu ai de skimb si nu ai alta solutie ... eu sper ca au murit aceste obiceiuri mostenite de la defunctele dacii. sa pui din nou o astfel de bujie la scuter/moto mi se pare bataie de joc.

Editat de Buster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...