liviu_mr Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 Ma poate ajuta cineva? Caut piese de motor de Simson AWO S: piston, segmenti, bolt, cilindru si o pereche de amortizoare spate. Sau macar cu ceva informtii unde as putea sa gasesc astfel de piese in Bucuresti sau Constanta. Va salut pe toti cu farul! liviu_mr@yahoo.com Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 Hai sa-ti dau eu o solutzie. Daca tzii sa ai "totul original" nu merge. Daca vrei doar sa-l faci sa mearga, atunci uite, iti zic cum am facut eu la simsonu meu. Am facut rost (de la socru-miu) de vreo 3 pistoane de skoda 120L (alezaj 72 fatza de 68 cat are simsonul in original) cu tot cu boltzuri (tot pe 20mm), cam murdare, dar ne-uzate. Am luat un piston si am inceput sa-l curatz bine (fiert in apa cu dero si alte chimicale), curatzat cu aschie de lemn, cu periutza, etc. etc. l-am facut "ca nou". Am cumparat apoi un set de segmentzi de skoda (cat pentru 4 pistoane) si mi-am echipat pistonul. Am cumparat bucsa pentru biela, am presat-o in biela (am avut o biela de rezerva), ca sa o potrivesc la diametrul interior necesar sa intre boltzul cum trebuie si sa-i dau gaurile de ungere. Apoi am mers la un atelier de lucru la cilindri si arbori cotiti de pe langa Timpuri Noi (cum mergi pe dambovitza la vale, cu apa pe stanga, atelierul este undeva pe dreapta, dupa podul Timpuri Noi) si mi-am majorat cilindrul la cota 72 (eu aveam deja presat in cilindru alta camasa, deci avea unde sa intre cu alezajul, am impresia ca pe cilindrul original nu ai 2mm pe raza necesari, cel putzin in partea de jos, in fusta (este imbracata in aluminiu), caz in care ar trebui sa-ti faca acolo si o depresare - scos tot si pusa alta camasa. Pe mine m-a costat 250 de mii manopera (alezaj plus honuit). Oricum, operatiunea a meritat. Capacitatea cilindrica a crescul de la 247cmc la 276cmc, automat a crescut si raportul de compresie, motorul tragea excelent, se simte ce inseamna set motor nou. Daca te intereseaza varianta asta, zi-mi si o sa caut daca mi-a mai ramas vreun piston si segmentzi, eventual boltz (merge orice boltz, si la dacie e tot pe 20mm si la skoda si la vartburg). Vezi de unde faci rost de sigurantze de boltz (zeghere)(sa nu le pierzi daca inca le mai ai), eu am cautat ca tampitul si nu am gasit decat la cineva care dezmembra un motor de skoda. Eu am dat simsonul, cu tot cu piese, nu stiu daca mai am vreun piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_mr Postat Februarie 21, 2005 Autor Share Postat Februarie 21, 2005 Am sperat sa gasesc piese cat de cat originale. Daca totusi nu se prea gasesc, macar sa pun in motor piese noi. Crezi ca poti sa imi spui unde as gasi pistoane si segmenti noi de Skoda? Ca piese vechi si pline de praf mai am si eu, dar as vrea sa pornesc in primavara cu un set motor nou. Pistonul de Skoda nu ti-a dezechilibrat de loc motorul? In privinta inelelor Zeger, nu imi fac probleme, se gasesc pe la magazinele cu piese de camioane, toate dimensiunile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 21, 2005 Share Postat Februarie 21, 2005 Nu s-a dezechilibrat, cel putzin nu sesizabil. Ce-i drept, nu prea mai urcam motorul in ture prea mult, ca avea super-cuplu inca de la turatzii joase. Magazin skoda gasesti cum vii dinspre Muncii pe Mihai Bravu, pe partea dreapta, dupa ultima intersectie inainte de Obor, pe dreapta (treci de intersectie si opresti pe dreapta - magazinul e la strada). Problema e ca tie iti trebuie un piston, dar se vand numai la set - 4 bucatzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_mr Postat Februarie 22, 2005 Autor Share Postat Februarie 22, 2005 Mersi mult pentru informatii. Sper sa-mi pot pune in practica ideile cat mai repede. Am mai citit pe forum de unii care si-au pus piston si cilindru de Dacia. Este o solutie viabila, chiar au functionat motoarele alea, sau si-au dat duhul repede? As incerca si ceva de genul asta, pentru ca piesele se gasesc mai usor si se mareste un pic mai mult capacitatea. Dar pentru ca nu am piesele la mine, nu stiu daca distanta dintre capul pistonului si bolt este aceeasi la Dacie si la Simson. Multa bafta si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 Dacia 1300 are alezajul de 75 mm. Dacia 1400 are 76. Oricum mi se pare destul de mult. Raportul de compresie creste prea mult, vezi cum iese din calcule. Nu este problema la inaltzimea pistonului (masurata de la boltz). Daca e prea mare se strunjeste fara probleme un guler pe marginea pistonului, pentru a nu lovi in chiulasa. In orice caz... pistoane, cilindrii.. se mai gasesc. Dar daca iti cedeaza ambielajul... stai mult mai mult timp pe bara... pana il scoti, pana il duci la atelier, pana faci rost de role etc. etc... Eu zic ca pistonul de skoda 120 este bun pentru scopul asta, cu castig de putere. Ma rog, la mine altul a fost motivul (nu am avut sigurantza la boltz, am pus o sarma, a iesit boltzul, mi-a zgariat cilindrul, a trebuit sa fac majorare). Exista si un model de skoda (s100 cred) care are pistoane cu alezaj 68, cat simsonul, recomandabile pentru simson. Nu te sfatuiesc sa pui de dacie, calitatea pistoanelor e proasta, daca incingi motorul risti sa ramai cu el blocat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_mr Postat Februarie 22, 2005 Autor Share Postat Februarie 22, 2005 Mai am o problema. Amortizoarele pe spate. Eu am pus de Nipru, dar sunt foarte tari. Stii cumva unde gasesc amortizoare originale? Sau macar arcurile? Sau ce altceva ar merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Februarie 25, 2005 Share Postat Februarie 25, 2005 Salve im domeniu amortijoarelor pe spate la simson se mai potrivesc cele de Ij cele de Jawa cel putzi astea se potrivesc la Simson Sport, la awo nu prea stiu dar mai exista o solutie de obicei amortizoarele rusesti se demonteaza f usor , dupa parerea mea incearca sa mai scotzo ceva ulei din ele dar vezi sa fie aceeasi cantita in amandoua mai departe nu stiu mare lucru despre asta BAFTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Postat Martie 15, 2005 Share Postat Martie 15, 2005 Daca vrei sa iti refaci setul cel mai simplu e sa iti pui pistoane de Skoda s100. Sunt la fix ca diametru si boltul lor se potriveste in biela. Dar ai grija sa nu iti iei de la skoda s100 sport fiindca o sa iti fie mai mica gaura de la bolt. SI mai e ceva...tre sa iti faci un locas pt supape...tre sa iei putin din capul pistonului...sa nu iti dea in chiulasa sau in supape cum am patit eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.