kta_bmxpunk Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 salut...am si eu o intrebare destul de importanta pentru mine...zilele urmatoare imi segmentez mz-ul prima oara....si vreau si eu sa stiu cum fac rodajul la segmenti????.....ahh mz-ul este rt 125 ....si segmentii sunt cromati....multumesc mult....salut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 Salut. Foarte simplu. Pornesti motorul, lasi sa functioneze. Prin palpare simti cind s-a incalzit cilindrul si chiulasa opresti. La 20-30 secunde dupa oprire dai 2-3 pedale in gol (fara contact pus). La 1-2 minute mai dai 2-3 pedale tot fara contact. Lasi sa se raceasca motorul si pina atunci, din cind in cind, mai dai 2-3 pedale in gol. Dupa ce s-a racit complet repeti aceeasi operatie, si faci asta de 4-5 ori. Abia dupa asta urci pe el, mergi citeva sute de metri, opresti si repeti treaba cu datul la pedale in gol pina la racirea motorului. Repeti treaba cu mersul citeva sute de metri si racitul de citeva ori si abia dupa aceea pleci la un drum mai lung cu el. Nu circuli in timpul asta 2 pers. pe el, drumul fara pante. Viteza maxim 50km/h. Abia dupa ce ai facut 100-150km cu el poti sa mai maresti viteza spre 70km/h. Dupa aprox. 300km poti sa te dai la el si sa circuli 2 persoane. Amestecul, i-l faci cu aprox. 10g ulei/1 litru benzina mai bogat decit folosesti normal pe toata durata asta a 300km. Chiar daca scoate mai mult fum, ramine in urma ta. Chiar daca merge excelent din prima, nu te lasa furat de aspect si incearca sa faci cum ti-am scris. Nu de alta, dar sa nu plingi dupa timpul pierdut cu reparatia si banii cheltuiti pe segmenti. Si mai este un lucru: daca ti-a calat o data motorul, tu ai si segmenti cromati, te-ai "frecat" pe el de cilindru, piston, segmenti. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 1, 2007 Autor Share Postat Decembrie 1, 2007 multumesc mult de explicatiile detaliate....numai bine.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 Salut. Foarte simplu. Pornesti motorul, lasi sa functioneze. Prin palpare simti cind s-a incalzit cilindrul si chiulasa opresti. La 20-30 secunde dupa oprire dai 2-3 pedale in gol (fara contact pus). La 1-2 minute mai dai 2-3 pedale tot fara contact. Lasi sa se raceasca motorul si pina atunci, din cind in cind, mai dai 2-3 pedale in gol. Dupa ce s-a racit complet repeti aceeasi operatie, si faci asta de 4-5 ori. Abia dupa asta urci pe el, mergi citeva sute de metri, opresti si repeti treaba cu datul la pedale in gol pina la racirea motorului. Repeti treaba cu mersul citeva sute de metri si racitul de citeva ori si abia dupa aceea pleci la un drum mai lung cu el. Nu circuli in timpul asta 2 pers. pe el, drumul fara pante. Viteza maxim 50km/h. Abia dupa ce ai facut 100-150km cu el poti sa mai maresti viteza spre 70km/h. Dupa aprox. 300km poti sa te dai la el si sa circuli 2 persoane. Amestecul, i-l faci cu aprox. 10g ulei/1 litru benzina mai bogat decit folosesti normal pe toata durata asta a 300km. Chiar daca scoate mai mult fum, ramine in urma ta. Chiar daca merge excelent din prima, nu te lasa furat de aspect si incearca sa faci cum ti-am scris. Nu de alta, dar sa nu plingi dupa timpul pierdut cu reparatia si banii cheltuiti pe segmenti. Si mai este un lucru: daca ti-a calat o data motorul, tu ai si segmenti cromati, te-ai "frecat" pe el de cilindru, piston, segmenti. Numai bine. hm....cam greu e sa rodezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 1, 2007 Autor Share Postat Decembrie 1, 2007 nu e greu ...adica cel mai mult in aceasta operatie dupa parerea mea e ca iti trebuie rabdare multa si timp liber si chef....oricum daca fac operatia asta macar sa o fac corect k sa nu schimb segmentii o data pe luna sau mai repede....salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 1, 2007 Share Postat Decembrie 1, 2007 Salut. Kta, ai spus in ultimul post citeva cuvinte la locul lor. Rabdare, chef, corect. Sa spun citeva cuvinte in plus. Segmentii spui ca sint cromati, deci mai duri decit ai lui originali de fonta, care erau facuti la nivel tehnic '60. Cilindrul (bucsa cilindrului) este tot de fonta, tot anii '60. La primele porniri ansamblul segmenti-cilindru este strins (nu are jocuri s-au sint f.mici jocurile). Nu este indicat sa pui motorul in sarcina direct dupa reparatie. Trebuie sa lasi sa se "aseze", "pasuiasca" segmentii un timp. Daca pui motorul direct in sarcina, adica pornesti, urci pe el si mergi la fel cum mergeai inainte, din cauza jocurilor mici la segmenti apar frecari mai mari, automat si temperaturi mai mari si de aici riscul de a cala s-au gripa segmentii pe cilindru s-au zgiria cilindrul. Asta si datorita diferentei de duritate a segmentilor. Cum ai spus, putina rabdare si totul este OK. Poate ai si noroc sa fie timpul uscat si rece si-ti spun eu ca este o vreme nemaipomenit de buna ptr. rodat motoare cu racire pe aer. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 2, 2007 Autor Share Postat Decembrie 2, 2007 rocknroll....as mai avea o nelamurire micuta....daca segmentii sunt de fonta.....trebuie sa le fac rodajul altfel sau asa cum miai explicat tu?....si inca ceva ...ce imi recomanzi segmenti cromati sau din fonta?....multumesc mult si sper ca nu te stresez....salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 2, 2007 Share Postat Decembrie 2, 2007 Salut! ..am avut si eu un mz 125, model 1964, am fost foarte multumit de el, am mes cu el vreo 14 ani.. sa sti ca nu-i pretentios, bine facut nu te lasa niciodata.. mai am si acum ceva piese de cutie si un cauciuc nou 3.25-19 pt spate. ..rodajul nu este asa pretentios, chiar cu segmenti cromati. ..parerea mea ca acum este anotimpul cel mai prielnic pt.rodaj, urca-te pe ia si mergi fara frica cu demaraje usoare si nu tura foart tare, cel mai bun rodaj se face in sarcina usoara, o singura persoana, incearca pe drum deschis nu prin oras, iar viteza cum a scris si Rocknroll max 50/h PS. in cazul unei depasiri poti tura si depasii viteza prescrisa fara probleme. sal.. mai vbim si poate ne vedem pe sosea la o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 2, 2007 Autor Share Postat Decembrie 2, 2007 (editat) auzi ai cumva pe acasa un capac de la cutia aia electrica ?...imi trebuie urgent....apropos ce model e RT cumva de 125?.....te rog eu mult uitate si spunemi si mie...multumesc mult.... ....si daca tot spui ca ai piese pe acasa....imi trebuie si mie cate ceva...adica ....un ax de schimbator de viteze + pedalele de pornire si schimbat viteze....si sticla de la far....te rog mult de tot uitate si da-mi de veste ....platesc ($$$)+ multa Editat Decembrie 2, 2007 de kta_bmxpunk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 2, 2007 Share Postat Decembrie 2, 2007 Salut. Indiferent de materialul din care sint facuti segmentii te sfatuiesc sa faci un rodaj bun. Dintr-un rodaj bun sint 2 (doi) cistigatori, motocicleta si motociclistul. Ar fi mai indicati segmentii de fonta, (sint mai moi) dar de unde nu e, nici D-zeu nu cere. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 rocknroll....as mai avea o nelamurire micuta....daca segmentii sunt de fonta.....trebuie sa le fac rodajul altfel sau asa cum miai explicat tu?....si inca ceva ...ce imi recomanzi segmenti cromati sau din fonta?....multumesc mult si sper ca nu te stresez....salut De ce nu-i faci un rodaj la rece scoti bujia pui cateva picaturi de ulei in cilindru bagi in viteza si pui pe unul cu motocicleta s-au masina( mai riscant m-a tractat un prieten cu masina vreo 7 Km. nu a mers repede dar era sa cad in fiecare curba) sa te tracteze cativa kilometri si gata repede si bine. Segmentii cred ca toti sunt din fonta doar ca unii sunt cromati. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 12, 2007 Autor Share Postat Decembrie 12, 2007 pai cel mai degraba fac cum mia spus rocknroll ...findca parerea mea e mai complicat dar mai sigur....faza cu remorcatul cu masina ...nu prea imi inspira incredere sincer...oriicum multumesc de sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 pai cel mai degraba fac cum mia spus rocknroll ...findca parerea mea e mai complicat dar mai sigur....faza cu remorcatul cu masina ...nu prea imi inspira incredere sincer...oriicum multumesc de sfat Daca te tracteaza unul cu motociclete nu ai probleme. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kta_bmxpunk Postat Decembrie 13, 2007 Autor Share Postat Decembrie 13, 2007 multumesc anticipat pentru sfaturi.....iarna scurta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.