Sari la conținut

Salut


kta_bmxpunk
 Share

Postări Recomandate

salut...am si eu o intrebare destul de importanta pentru mine...zilele urmatoare imi segmentez mz-ul prima oara....si vreau si eu sa stiu cum fac rodajul la segmenti????.....ahh mz-ul este rt 125 ....si segmentii sunt cromati....multumesc mult....salut.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Foarte simplu. Pornesti motorul, lasi sa functioneze. Prin palpare simti cind s-a incalzit cilindrul si chiulasa opresti. La 20-30 secunde dupa oprire dai 2-3 pedale in gol (fara contact pus). La 1-2 minute mai dai 2-3 pedale tot fara contact. Lasi sa se raceasca motorul si pina atunci, din cind in cind, mai dai 2-3 pedale in gol. Dupa ce s-a racit complet repeti aceeasi operatie, si faci asta de 4-5 ori. Abia dupa asta urci pe el, mergi citeva sute de metri, opresti si repeti treaba cu datul la pedale in gol pina la racirea motorului. Repeti treaba cu mersul citeva sute de metri si racitul de citeva ori si abia dupa aceea pleci la un drum mai lung cu el. Nu circuli in timpul asta 2 pers. pe el, drumul fara pante. Viteza maxim 50km/h. Abia dupa ce ai facut 100-150km cu el poti sa mai maresti viteza spre 70km/h. Dupa aprox. 300km poti sa te dai la el si sa circuli 2 persoane. Amestecul, i-l faci cu aprox. 10g ulei/1 litru benzina mai bogat decit folosesti normal pe toata durata asta a 300km. Chiar daca scoate mai mult fum, ramine in urma ta. Chiar daca merge excelent din prima, nu te lasa furat de aspect si incearca sa faci cum ti-am scris. Nu de alta, dar sa nu plingi dupa timpul pierdut cu reparatia si banii cheltuiti pe segmenti. Si mai este un lucru: daca ti-a calat o data motorul, tu ai si segmenti cromati, te-ai "frecat" pe el de cilindru, piston, segmenti. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Foarte simplu. Pornesti motorul, lasi sa functioneze. Prin palpare simti cind s-a incalzit cilindrul si chiulasa opresti. La 20-30 secunde dupa oprire dai 2-3 pedale in gol (fara contact pus). La 1-2 minute mai dai 2-3 pedale tot fara contact. Lasi sa se raceasca motorul si pina atunci, din cind in cind, mai dai 2-3 pedale in gol. Dupa ce s-a racit complet repeti aceeasi operatie, si faci asta de 4-5 ori. Abia dupa asta urci pe el, mergi citeva sute de metri, opresti si repeti treaba cu datul la pedale in gol pina la racirea motorului. Repeti treaba cu mersul citeva sute de metri si racitul de citeva ori si abia dupa aceea pleci la un drum mai lung cu el. Nu circuli in timpul asta 2 pers. pe el, drumul fara pante. Viteza maxim 50km/h. Abia dupa ce ai facut 100-150km cu el poti sa mai maresti viteza spre 70km/h. Dupa aprox. 300km poti sa te dai la el si sa circuli 2 persoane. Amestecul, i-l faci cu aprox. 10g ulei/1 litru benzina mai bogat decit folosesti normal pe toata durata asta a 300km. Chiar daca scoate mai mult fum, ramine in urma ta. Chiar daca merge excelent din prima, nu te lasa furat de aspect si incearca sa faci cum ti-am scris. Nu de alta, dar sa nu plingi dupa timpul pierdut cu reparatia si banii cheltuiti pe segmenti. Si mai este un lucru: daca ti-a calat o data motorul, tu ai si segmenti cromati, te-ai "frecat" pe el de cilindru, piston, segmenti. Numai bine.

 

hm....cam greu e sa rodezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e greu ...adica cel mai mult in aceasta operatie dupa parerea mea e ca iti trebuie rabdare multa si timp liber si chef....oricum daca fac operatia asta macar sa o fac corect k sa nu schimb segmentii o data pe luna sau mai repede....salut :) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Kta, ai spus in ultimul post citeva cuvinte la locul lor. Rabdare, chef, corect. Sa spun citeva cuvinte in plus. Segmentii spui ca sint cromati, deci mai duri decit ai lui originali de fonta, care erau facuti la nivel tehnic '60. Cilindrul (bucsa cilindrului) este tot de fonta, tot anii '60. La primele porniri ansamblul segmenti-cilindru este strins (nu are jocuri s-au sint f.mici jocurile). Nu este indicat sa pui motorul in sarcina direct dupa reparatie. Trebuie sa lasi sa se "aseze", "pasuiasca" segmentii un timp. Daca pui motorul direct in sarcina, adica pornesti, urci pe el si mergi la fel cum mergeai inainte, din cauza jocurilor mici la segmenti apar frecari mai mari, automat si temperaturi mai mari si de aici riscul de a cala s-au gripa segmentii pe cilindru s-au zgiria cilindrul. Asta si datorita diferentei de duritate a segmentilor. Cum ai spus, putina rabdare si totul este OK. Poate ai si noroc sa fie timpul uscat si rece si-ti spun eu ca este o vreme nemaipomenit de buna ptr. rodat motoare cu racire pe aer. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rocknroll....as mai avea o nelamurire micuta....daca segmentii sunt de fonta.....trebuie sa le fac rodajul altfel sau asa cum miai explicat tu?....si inca ceva ...ce imi recomanzi segmenti cromati sau din fonta?....multumesc mult si sper ca nu te stresez....salut :) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! ..am avut si eu un mz 125, model 1964, am fost foarte multumit de el, am mes cu el vreo 14 ani.. sa sti ca nu-i pretentios, bine facut nu te lasa niciodata.. mai am si acum ceva piese de cutie si un cauciuc nou 3.25-19 pt spate. ..rodajul nu este asa pretentios, chiar cu segmenti cromati. ..parerea mea ca acum este anotimpul cel mai prielnic pt.rodaj, urca-te pe ia si mergi fara frica cu demaraje usoare si nu tura foart tare, cel mai bun rodaj se face in sarcina usoara, o singura persoana, incearca pe drum deschis nu prin oras, iar viteza cum a scris si Rocknroll max 50/h :) PS. in cazul unei depasiri poti tura si depasii viteza prescrisa fara probleme. sal.. mai vbim si poate ne vedem pe sosea la o :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi ai cumva pe acasa un capac de la cutia aia electrica ?...imi trebuie urgent....apropos ce model e RT cumva de 125?.....te rog eu mult uitate si spunemi si mie...multumesc mult.... :) :lol: :lol:....si daca tot spui ca ai piese pe acasa....imi trebuie si mie cate ceva...adica ....un ax de schimbator de viteze + pedalele de pornire si schimbat viteze....si sticla de la far....te rog mult de tot uitate si da-mi de veste ....platesc ($$$)+ multa :blbl: :box: :D :D :blbl:

Editat de kta_bmxpunk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Indiferent de materialul din care sint facuti segmentii te sfatuiesc sa faci un rodaj bun. Dintr-un rodaj bun sint 2 (doi) cistigatori, motocicleta si motociclistul. Ar fi mai indicati segmentii de fonta, (sint mai moi) dar de unde nu e, nici D-zeu nu cere. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

rocknroll....as mai avea o nelamurire micuta....daca segmentii sunt de fonta.....trebuie sa le fac rodajul altfel sau asa cum miai explicat tu?....si inca ceva ...ce imi recomanzi segmenti cromati sau din fonta?....multumesc mult si sper ca nu te stresez....salut :kick: :crack:

De ce nu-i faci un rodaj la rece scoti bujia pui cateva picaturi de ulei in cilindru bagi in viteza si pui pe unul cu motocicleta s-au masina( mai riscant m-a tractat un prieten cu masina vreo 7 Km. nu a mers repede dar era sa cad in fiecare curba) sa te tracteze cativa kilometri si gata repede si bine. Segmentii cred ca toti sunt din fonta doar ca unii sunt cromati.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cel mai degraba fac cum mia spus rocknroll ...findca parerea mea e mai complicat dar mai sigur....faza cu remorcatul cu masina ...nu prea imi inspira incredere sincer...oriicum multumesc de sfat :kick: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cel mai degraba fac cum mia spus rocknroll ...findca parerea mea e mai complicat dar mai sigur....faza cu remorcatul cu masina ...nu prea imi inspira incredere sincer...oriicum multumesc de sfat :kick: :crack:

Daca te tracteaza unul cu motociclete nu ai probleme.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...