Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am dat la bibliografie, linkul nr. 2

Nu degeaba te-am intrebat de unde stii care era cursul marcilor est comparativ cu DM :) Am tot repetat sa iesiti din gandirea care are la baza cifrele oficiale in special cand este vorba de curs valutar Est / Vest :) Acum ai inteles? Ca sa fie si mai clar , stii care era cursul dolarului in Romania in 1988? Pe cel real nu o sa-l gasesti in nici o bibliografie :)

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram in viata in 1988, bine-merci, multumesc.

Da, stiu cursul oficial si neoficial leu/dolar

 

Nu cred ca ai stat sa citesti linkul ala, numai ai flituit. Nu am dar cifra oficiala care era 1:1 ci aia reala. Cursul DM:USD oficial e ala real, vest-germanii nu bisnitareau pe la colturi. Iar RDG-ul cumpara si el marfa pe piata internationala, cumpara valuta.

 

Dar noi vorbim de $150 de dolari pe un MZ ETZ. Putem socoti si inflatia din 1988 a USD pana acum. Cu atata nu s-a vandut vreodata nici un MZ, Jawa, IJ, Piaggio, sau orice altceva cu 2 roti si motor, nou si in magazin. Pegas Comoda era mai scump de atat. Cu $150 nici acum nu se vinde MZ-ETZ la stadiul de rabla. Doar fara acte si cu roti patrate.

 

Daca ai cumparat $150 cu lei, la 4x pretul oficial si i-ai vandut pe zloti pe 4x pretul oficial, atunci de fapt ai platit 4x$150 dar spui asa ca sa simti ca l-ai luat ieftin.

 

Deci: Fie cum zici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa scriem 10 pagini despre tranzactii si valuta si tot nu o sa ajungem la un punct comun.nu mai bine va spun eu cum am dat in 2008 pe un etz din 88, 600 de euro si mi s a spart biela cand am ajuns acas cu etz ul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum? s-a spart ochi de biela sau bratul bielei? Din ce cauza, daca s-a vazut cauza?

bratul bielei s a spart.bucatile ramase din biela respectiv partea de jos a bielei(ochiul mare) si partea in care vine montat boltul cu rulmentul aferent aveau culoarea albastra.pistonul era nou in etz.culoarea albastra la cele 2 bucati de biele imi indicau cum ca ar fi avut o ungere slaba.corecteaza ma daca gresec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi tentat sa spun ca inexistenta chiar, ungerea. Albastru inseamna incingere puternica, racire care nu face fata(totusi intra benzina in carter si vaporizarea e endoterma, raceste) deci ori ulei 2T deloc in benzina, ori freca ceva atat de puternic incat a albastrit, cu ulei cu tot. Dar sa albastreasca biela in ambele ochiuri, a fost urata.

 

rulmentul de la boltul maneton si rulmentii de palier sufera cel mai putin la ungere. Oricat de prost si de putin e uleiul 2T, sau chiar ulei de cutie dizolvat in benzina, va unge si va persista in rulmentii "de jos".

Moartea rulmentului de maneton este turatia foarte mare in gol, "turat de intrunire", ala il albastreste si-l termina.

 

colivia de la boltul piston sa zicem ca e mai sensibila.

 

Bielele tratate integral sunt gri, cele cementate doar la capete sunt gri doar la capete si albastrii pe brat, de noi.

 

9kb57r.jpg

 

cand se albastrese si ochiul si rulmentii e clara treaba.

 

Vanzatorul a vandut-o de buna, dar probabil biela a fost deja compromisa.

 

Eu nu-s foarte in clar cum s-ar putea albastri biela, cu ulei in benzina si pistonul negripat. Poate ala dinainte era topit :-) de a fost schimbat, mers fara ulei, biela vazuta albastra si vandut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.Am si eu o problema ( deocamdata ) la care as avea nevoie de un raspuns,daca nu este cu suparare. Dupa cum poate stiti,mi-am mai luat un motor de 250 pentru a il modifica pe cadrul de 125,si problema mea ar fi ca el are pe el un carburator Pacco pe care fostul proprietar se jura ca a mers cu el.O fi asa,sau nu va porni in veci cu acel carburator?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram in viata in 1988, bine-merci, multumesc.

Da, stiu cursul oficial si neoficial leu/dolar

 

Nu cred ca ai stat sa citesti linkul ala, numai ai flituit. Nu am dar cifra oficiala care era 1:1 ci aia reala. Cursul DM:USD oficial e ala real, vest-germanii nu bisnitareau pe la colturi. Iar RDG-ul cumpara si el marfa pe piata internationala, cumpara valuta.

 

Dar noi vorbim de $150 de dolari pe un MZ ETZ. Putem socoti si inflatia din 1988 a USD pana acum. Cu atata nu s-a vandut vreodata nici un MZ, Jawa, IJ, Piaggio, sau orice altceva cu 2 roti si motor, nou si in magazin. Pegas Comoda era mai scump de atat. Cu $150 nici acum nu se vinde MZ-ETZ la stadiul de rabla. Doar fara acte si cu roti patrate.

 

Daca ai cumparat $150 cu lei, la 4x pretul oficial si i-ai vandut pe zloti pe 4x pretul oficial, atunci de fapt ai platit 4x$150 dar spui asa ca sa simti ca l-ai luat ieftin.

 

Deci: Fie cum zici.

Maestre, cand nu stiu despre ce este vorba nu ma bag sa contrazic. Cer cel mult un detaliu sa inteleg daca vreau sa inteleg :) Ti-am raspuns la teoria ta prin care ai concluzionat ca nu este credibil ce spun si ai interpretat asta rapid ca fiind flituire. Povestea este extrem de simpla cu 150 USD :) Viata bate bibliografiile si cursul zlot/ USD din 1988 deasemenea bate teoriile. Pot sa-ti vorbesc mult si bine si ce insemna o Jawa 350 TS in banii romanesti si cum o puteai cumpara de afara cu echivalentul a doua salarii jumatate de la finele anilor '80 iar in Romania se vindea cu echivalenul a aproximativ 25 de salarii sau altfel spus..50.000 lei. Ti-am mai spus, unde nu am habar, nu ma bag sa ma aflu in treaba cu atat mai putin sa-i spun altuia cat de credibil este fara sa cunosc ce spune el :) Ceea ce relatez nu este din auzite de la Gigel , nici din bibliografii, este viata reala de la finele anilor '80. Daca tot nu ai inteles, in a doua parte a anului 1988, in Polonia, cu 150 usd in mana, dupa ce ii schimbai in zloti , te duceai in magazin si puteai sa iti cumperi un ETZ 250. Asta nu este scris in nici o bibliografie.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi tentat sa spun ca inexistenta chiar, ungerea. Albastru inseamna incingere puternica, racire care nu face fata(totusi intra benzina in carter si vaporizarea e endoterma, raceste) deci ori ulei 2T deloc in benzina, ori freca ceva atat de puternic incat a albastrit, cu ulei cu tot. Dar sa albastreasca biela in ambele ochiuri, a fost urata.

 

rulmentul de la boltul maneton si rulmentii de palier sufera cel mai putin la ungere. Oricat de prost si de putin e uleiul 2T, sau chiar ulei de cutie dizolvat in benzina, va unge si va persista in rulmentii "de jos".

Moartea rulmentului de maneton este turatia foarte mare in gol, "turat de intrunire", ala il albastreste si-l termina.

 

colivia de la boltul piston sa zicem ca e mai sensibila.

 

Bielele tratate integral sunt gri, cele cementate doar la capete sunt gri doar la capete si albastrii pe brat, de noi.

 

9kb57r.jpg

 

cand se albastrese si ochiul si rulmentii e clara treaba.

 

Vanzatorul a vandut-o de buna, dar probabil biela a fost deja compromisa.

 

Eu nu-s foarte in clar cum s-ar putea albastri biela, cu ulei in benzina si pistonul negripat. Poate ala dinainte era topit :-) de a fost schimbat, mers fara ulei, biela vazuta albastra si vandut.

la treaba aia m am gandit si eu,motor incins piston gripat.S a inlocuit piesele uzate si apoi s a vandut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tatal meu in anul 1983 a cumparat de la magazin un IJ JUPITER 4 la pretul de 27000 lei, la un curs leu/dolar, in 1989 era pe la 21 lei dolarul deci pretul motocicletei depasea 1000 dolari. Acum nu stiu la ce pret se vindea MZ ETZ in Polonia dar e greu de crezut ca s-a ajuns la un pret ridicol de mic un motor care avea cautare la vremea respectiva. Ce mai pot adauga e ca in anul 1996-1997 un ETZ 250 in stare foarte buna se vindea la 500 marci germane, pret destul de mare pentru vremurile de atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tatal meu in anul 1983 a cumparat de la magazin un IJ JUPITER 4 la pretul de 27000 lei, la un curs leu/dolar, in 1989 era pe la 21 lei dolarul deci pretul motocicletei depasea 1000 dolari. Acum nu stiu la ce pret se vindea MZ ETZ in Polonia dar e greu de crezut ca s-a ajuns la un pret ridicol de mic un motor care avea cautare la vremea respectiva. Ce mai pot adauga e ca in anul 1996-1997 un ETZ 250 in stare foarte buna se vindea la 500 marci germane, pret destul de mare pentru vremurile de atunci.

ia uite cine da cu subsemnatul pe aici.Salutarile mele pt un MeZerias din Aiud

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tatal meu in anul 1983 a cumparat de la magazin un IJ JUPITER 4 la pretul de 27000 lei, la un curs leu/dolar, 1989 era pe la 21 lei dolarul deci pretul motocicletei depasea 1000 dolari. Acum nu stiu la ce pret se vindea MZ ETZ in Polonia dar e greu de crezut ca s-a ajuns la un pret ridicol de mic un motor care avea cautare la vremea respectiva. Ce mai pot adauga e ca in anul 1996-1997 un ETZ 250 in stare foarte buna se vindea la 500 marci germane, pret destul de mare pentru vremurile de atunci.

:) Stiu cat costa un IJ in Romania. Vreti sa stiti cat costa un Ij Planeta ( 350) intr-un cilindru in Rusia in in 1988 sau 1989? Va spun daca vreti :) Cat era dolarul in 1989? 21 lei? Doar in vise se putea cumpara cu 21 de lei 1 dolar in 1989 in Romania. V-am spus nu confundati teoria cu practica, nu confundati cursul leu dolar oficial cu realitatea pietei si realitatea la care se putea cumpara dolarul in 1989. Mai adaugati mult si bine la cei 21 lei :)

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ma gindesc ca statul la vremea respectiva nu cumpara dolarii de la bisnitari, sau poate nu stiu eu bine. In fine oricum nu e o discutie principiala, ideea e ca as fi dat timpul inapoi sa cumpar si eu un ETZ 250 la pret de fier vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ma gindesc ca statul la vremea respectiva nu cumpara dolarii de la bisnitari, sau poate nu stiu eu bine. In fine oricum nu e o discutie principiala, ideea e ca as fi dat timpul inapoi sa cumpar si eu un ETZ 250 la pret de fier vechi.

Daca esti in 1988 si vrei un ETZ , nu statul cumpara pentru tine ETZ-tul la acest pret din Polonia ci tu te duci in Polonia si cumperi ETZ-tul cu dolarii pe care tot tu tii cumperi , nu de la stat pentru ca statul nu iti vinde dolari in 1988 pentru drumul tau in Polonia. In anii '80 un mare nume din muzica romaneasca, aducea motociclete in Romania. Oare de ce? pentru ca erau atat de "ieftine" incat se vindeau dupa cum v-am spus cu salariul pe aproximativ 25 de luni .... o motocicleta pe care daca stiai de unde sa o cumperi si AI FI PUTUT sa ajungi in tara respectiva la momentul respectiv, o puteai lua cu echivalentul salariului pe aproximativ 2 luni. Sunt lucruri pe care prin "teoriile" de azi, putini reusesc probabil sa le inteleaga.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva Polonia primea marfuri din RDG ca si compensatie de razboi? Atunci le primea gratis si pretul pe care-l platea clientul (cei 150$) sunt costurile administrative ale statului polonez (administratie, regie etc). Dar ETZ-ul nu costa 150$ fiindca nici in ziua de astazi in era eficientei si a robotizarii nu poti din 150$ sa faci vreun scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.Am si eu o problema ( deocamdata ) la care as avea nevoie de un raspuns,daca nu este cu suparare. Dupa cum poate stiti,mi-am mai luat un motor de 250 pentru a il modifica pe cadrul de 125,si problema mea ar fi ca el are pe el un carburator Pacco pe care fostul proprietar se jura ca a mers cu el.O fi asa,sau nu va porni in veci cu acel carburator?!

Nimeni?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune si tu o poza sa vedem struto-camila. 125 fiind cadru de ETZ125, RT125 sau RT125(model 1990?) Oricum nu va trece RAR-ul asa ca e motor de chinuit pe camp, nu?

 

Orice carburator pui, de pornit o sa porneasca. Ca sa mearga si bine trebuie totul sa lucreze in armonie asa ca aici e complicata treaba. Eu as merge pe variante testate si declarate bune, dar asta e parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune si tu o poza sa vedem struto-camila. 125 fiind cadru de ETZ125, RT125 sau RT125(model 1990?) Oricum nu va trece RAR-ul asa ca e motor de chinuit pe camp, nu?

 

Orice carburator pui, de pornit o sa porneasca. Ca sa mearga si bine trebuie totul sa lucreze in armonie asa ca aici e complicata treaba. Eu as merge pe variante testate si declarate bune, dar asta e parerea mea.

Da,o sa fie de mers pe la tara,pe camp.Nu asta e problema mea.Problema mea este : o sa porneasca/mearga acem motor cu carburatorul pacco? Multumesc frumos de raspuns si timpul acordat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,corect.Pai este modelul ala,care eu cred ca este de minsk.Nu gasesc acum poze pe net,si nici nu am aparatul foto acasa sa pot face acum poze.Da,cel mai simplu ar fi sa il incerc,dar inca nu sunt sigur ca motorul de la tara este reglat,iar carburatorul se vede ca este modificat.Are facuta o flansa de adaptare.Nu ma deranjeaza asta atat timp cat motorul merge..Ma cam gragesc sa fac,deoarece vreau sa scot 175-ul pe strazi,inainte sa vina zapada si sa intre la iernat :D


» Post actualizat in 07 Oct 2014 12:04


LE: am gasit poze.Carburatorul meu este exact ca acesta!

post-74087-0-78784900-1412683480_thumb.jpg

post-74087-0-26675100-1412683481_thumb.jpg

post-74087-0-87130300-1412683539_thumb.jpg

post-74087-0-30668600-1412683540_thumb.jpg

post-74087-0-71859200-1412683540_thumb.jpg

Editat de EmanuelEmy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil inteleg aceste teori doar inginerii financiari care au devenit milionari in euro imediat dupa 89, noi ceilalti am ramas la banalul ETZ.

Esti bun,poate esti priceput in inginerii financiare, eu am Minsk si nu l-am descoperit pana acum a fi banal :) Depinde cum vezi motorul ( motocicleta).

» Post actualizat in 07 Oct 2014 13:08

Nu cumva Polonia primea marfuri din RDG ca si compensatie de razboi? Atunci le primea gratis si pretul pe care-l platea clientul (cei 150$) sunt costurile administrative ale statului polonez (administratie, regie etc). Dar ETZ-ul nu costa 150$ fiindca nici in ziua de astazi in era eficientei si a robotizarii nu poti din 150$ sa faci vreun scuter.

Cred ca este cel mai probabil asta, altfel nici eu nu-mi explic cum de un ETZ era 150 usd. Erau posibile despagubiri de razboi.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...