Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 si inca unu' care se ocupa de de-astea boxer mai exact URAL> http://motopan.com.ua/foru_e.htm totusi ma bucura ca MAS.oyama a reusit sa faca aceasta modificare! de fapt eu l-am "abordat" si i-am oferit pinioanele cu raport 1,19:1 , acelea pe care vroiam sa le montez in cutia de viteze de la Dnepr-ul meu... din pacate persoana care stie ca asambleze o cutie de viteze de Dnepr cu "ochii inchisi" si care locuieste in Botosani (p-aproape de domnul BIG ala cu Harley-davidson ), s-a lasat de Dnepr sau Ural, si s-a reprofilat pe BMW-1200GS din 2005 ...chiar daca l-am rugat insistent si aproape il imploram sa imi faca cutia de viteze din nou , dar sa schimb a -4a, nu a mai vrut sa se atinga de ea... asa ca mi-am bagat si eu piciorul , si m-am reprofilat pe JAWA ehh, am invatzat putina mecanica de nevoie ...sa imi pot regla eu avansul... nu sa ma milogesc de "asa-zisi mecanici"... http://motopan.com.ua/tech/hamster_e.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Pacat d-le! ..in cazul asta raman doar vorbe.. Totusi a-s sta de vorba pe aceasta tema, cu "cunostita" d-tale daca ar fi posibil! ....ai ramane uimit de tip 100% mai greu sa te intelnesti cu el pt ca e distanta asta enorma timisoara-bucuresti, iar el nu intra pe forumuri ca nu-si pierde timpu cu asa ceva ....eventual daca-l prinzi pe la intruniri ca e prezent cam pe la toate...am pus o poza cu omu si cu motorul lui...in caz ca dai de el cumva sa-l recunosti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 (editat) ...in caz ca dai de el cumva sa-l recunosti......... Ok, o sa-l tin minte, mmesc, d-le! cum il chiama? Editat August 10, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Mihai......sau Mitza acum depinde cum vrei sa-i spui....oricum vreau sa mai spun un singur lucru care nu e basm ci pur adevar....omu a facut faculta de mecanica special ca sa stie sa-si repare niprul...un adevarat pasionat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 Ok, o sa-l tin minte, mmesc, d-le! cum il chiama? Mihai Jack Daniels e porcla lui are pe rezervor sigla de la Jack! au postat alti anu trecut " mica" lui excursie 10.000 km in daoua saptamini! ca el nu face mareti deastea de-a internetului,a fost si in clasament "excurisia anului" iesise pe locul 3 parca. In toate intrunirile de anu trecut aparea si cite o poza cu mobra lui. Da!Dark ma abordat cu schimbarea rapoartelor si explicatia lui a fost cit se poate de logica, apoi Rokn-Roll Nea Victor mia explicat si avantajele si dezavantajele modificari, avind in vedere ca in momentul respectiv ave-am roata de 17" s-a simtit imidiat, tentat insa de viteza si mai ales ca putea , am tras pre-a tare de ea, rodaj insuficient, s-a ajuns sa trec la urmatoarea cota, aprindere electronica Moarta...... eu am ajuns la urmatoarea concluzie si sfatuiesc multa lume! piesele de nipra care se gasesc cacalau pe la RUsi Ukrainieni... 70% is de toata jalea,defecte de fabricatie, matertiale slabe,alte cote......pe cit posibil laute de la cele originale.In p.... mami lor de fabricanti betivi! in momentul de fata am roata de 18".va anunt cum se comporta dupa ce refac mobra! insa sigur va fi mai bine decit cu 17" referitor la viteza de croaziara, nu pun roata de 19" ca arata de toata prastia mobra cu roata aia de bicigleta pe spate, ditamai motorul si rotita in spate cu ceea de 17" am mers si peste 100. ma repet: rodajul insuficient l-a pus in pita, cu aceeasi roata si pinioane originale in cutie abia am atins 90 si astea in conditi in care motorul dadea sa-si scuipe supapele de supraturatie, deci merita pe deplin modificarea singurul dezavantaj cu roata de 19" daca se face modificare e ca la trecerea din 3 in 4 tre a dracu de mult sa-l turezi sa poti schimba, altfel se pune in bot, astai tot dejavantajul! de aceea am pus roata de 18"(is si legal pe de alata parte in talon e cu 18" in certificat e cu 19") si vre-au sa cred ca nu voi intimpina mari problem la schimbarea vitezelor, s-a simtit si cu roata de 17" nu tare da s-a simtit, cu 19" sigur e dificil18" un pic peste acceptabil zic eu! nu vre-au viteze astronomice, nu vrea insa nici sa tin coloana de masini dupa mine , si vre-a daca se cere in anumite situati sa pot iesi din impas, depasire.... Cutia am desfacut-o eu si am facut modificare, Dark mi-a fost ghidul, problema ceea mai mare a fost gasirea unei prese cu care sa scot pinionul de pe trenul fix, si apoi asmablarea la care mi-a trebuit 3 zile de am crezut ca ma duce nevasta la sanatoriu da tot am facut-o la loc, cum zice Dark UN NENOROCIT DE MECANIC nu gasesti pentru mobre. Pe 26 luna curenta daca nu mor sau alte cele voi Vrea a face un tur al tari care implica parcurgerea a 5 judete si un total de 1600-1700 de KM,si am la dspozitie 6 zile, daca o fi sa reziste bine de nu sa fie sanatoasa, turul am sal fac deoarece imi doresc asta de multa vreme. cA MOBRIST SE PARE CA VOI fi SINGUR de insotit ma va insoti fratemeu cu Masina, care oricum el va fi cu viteza lui de croaziera eu iara cu a mea. Maine incep sa refac motorul si va anunt insa dupa cei fac rodajul (de data asta minim 300km la sfatul lui Nea Victor) ce si cum e cu modificare facuta si diferenta intre roata de 17" si 18". Domnu Cristi am vrut chopper nu Nipru si asta am! cum nu am finante suficiente si dare de mina multa m-am ales cu Nipra,am avut si regrete am avut si satisfacti, am invatat mecanica si asta e poate cel mai important lucru pentru mine si mai invat multe, nu e decit un Fier pina la urma urmei si care cu toate ca imi Face multe probleme eu nu vreau sa renunt cu una cu doua! tot fenomnul asta Niprogena m-a invatat mecanica la care eu nici macar nu indrazne-am sa visez, insa! cred ca ma lasat si cu citeva sechele Revin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Mihai Jack Daniels e porcla lui..................................................... Revin! Impresionanta prima parte! Neaparat am sa caut postarile de care spui! Interesanta si partea a doua, se vede ca vorbesti din experienta si-ti dau dreptate. Am citit totul cu interes si astept sa revi cu pareri si informatii. Pe de alta parte, doresc sa intelegi ca eu nu ma consider un mare mecanic, daca ar fii asa n-as pierde vremea citind zile intregi tot ce apare pe forum, mi-as vedea linistit de treaba. Poate ca tonul meu a parut mai dur, insa am vrut sa spun ca fara modificari de roti, pinioane in cutie etc, eu personal am obtinut (ce doreai tu)performanta descrisa anterior(mers indelungat, 100-120/h, temperatura ambianta f.mare) nu stiu consumul in aceste conditii(n-am tinut cont, am facut consumul pe tot traseul). In plus am omis sa spun ca dinamica motorului nu era foarte buna, pe langa faptul ca motorul era foarte incarcat aratam si ca un pom de iarna cu toate bagajele puse pe el. Si fiindca ai pomenit de Nea Victor, afla ca m-a uimit motorul lui: acolo unde starea soselei o permitea o lerga fara probleme, pe distante nu tocmai mici, depasea cu mult 80/h, cu un atas umplut ochi cu materiale de campare, nu cu fulgi. Iar faptul cel mai umitor este ca a facut centura bucurestiului dintre otopeni si buftea pe o vreme caniculara cind viteza de deplasare este 6-15 m din 5 in 5 minute, temperatura uleiului era peste 100 grade( are termometru de ulei). Chestia asta mi-a dat mult de gandit, stie el ce stie! As zice: _urva batrana(asta fiind vorba lui)! Acum totusi daca ai pus roata mai mica, posibil sa o readuci la normal din pinioanele cutiei fara ca aceasta sa afecteze functionarea motorului. Iti urez succes! si tinem legatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 Impresionanta prima parte! Neaparat am sa caut postarile de care spui! Interesanta si partea a doua, se vede ca vorbesti din experienta si-ti dau dreptate. Am citit totul cu interes si astept sa revi cu pareri si informatii. Pe de alta parte, doresc sa intelegi ca eu nu ma consider un mare mecanic, daca ar fii asa n-as pierde vremea citind zile intregi tot ce apare pe forum, mi-as vedea linistit de treaba. Poate ca tonul meu a parut mai dur, insa am vrut sa spun ca fara modificari de roti, pinioane in cutie etc, eu personal am obtinut (ce doreai tu)performanta descrisa anterior(mers indelungat, 100-120/h, temperatura ambianta f.mare) nu stiu consumul in aceste conditii(n-am tinut cont, am facut consumul pe tot traseul). In plus am omis sa spun ca dinamica motorului nu era foarte buna, pe langa faptul ca motorul era foarte incarcat aratam si ca un pom de iarna cu toate bagajele puse pe el. Si fiindca ai pomenit de Nea Victor, afla ca m-a uimit motorul lui: acolo unde starea soselei o permitea o lerga fara probleme, pe distante nu tocmai mici, depasea cu mult 80/h, cu un atas umplut ochi cu materiale de campare, nu cu fulgi. Iar faptul cel mai umitor este ca a facut centura bucurestiului dintre otopeni si buftea pe o vreme caniculara cind viteza de deplasare este 6-15 m din 5 in 5 minute, temperatura uleiului era peste 100 grade( are termometru de ulei). Chestia asta mi-a dat mult de gandit, stie el ce stie! As zice: _urva batrana(asta fiind vorba lui)! Acum totusi daca ai pus roata mai mica, posibil sa o readuci la normal din pinioanele cutiei fara ca aceasta sa afecteze functionarea motorului. Iti urez succes! si tinem legatura presa lui Baciu Alex(Soni Baci) strungarul la care am facut si modificat multe, da chiar multe ca am ajuns preiteni apropiati, si citeva imagini cu fanta segmentilor vechi si cei noi asta a fost pentru cota 0, recent cilindri au fost hornuiti pentru cota 1, da s-au incurcat segmenti cind au fost trimisi asa ca va spun maine ce am rezolvat de dasta tre sa am grija mare sa nu mai fac minuni! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 mas-oyama , tine-te cu dintii de oameni de-astia ca amicul tau care te ajuta la partea mecanica-scule!!! nu prea mai gasesti oameni pasionati de motoare SI mecanica! pe majoritatea i-a luat de cap altele... mai pacatoase... " Maine incep sa refac motorul si va anunt insa dupa cei fac rodajul (de data asta minim 300km la sfatul lui Nea Victor) " Cat despre rodaj?! ... eu iti recomand 1000 de KM, ca sa nu caleze pe drum... Acuma chiar ca vorbesc din experientza nu din ce am citit... primul drum in afara Ramnicului a coincis cu urcarea unui delusor (pentru cine a mai trecut prin ramnicu-sarat spre buzau , stie ca dupa ce treci podul peste raul Ramnicu-Sarat la un moment dat apare un deal>intrarea in comuna OREAVU ) , si acolo am zis ca-si da duhul(nici 250 km nu facusem cu motorul...) Acuma tu faci ce vrei , dar e bine sa se pasuiasca cat de cat piesele(segmentii,pistoanele, cilindrii!) Mai e o treaba care conteaza ENORM de mult> cum sunt honuiti cilindrii! ideal ar fi sa fie honuiti cat mai fin(zii lu nea' "gigi" ala care iti alezeaza+honuit cilindrii sa dea si cu o piatra foarte fina "la sfarsit"(adica cand cota este aproape ideala-trebuie sa mergi cu pistoanele , pt. ca diferentza dintre diametrul pistonului si cilindru sa nu fie mai mare de 4 sutimi de mm! 6 mm pentru un motor diesel(ca se mai dilata pistonul pana se incalzeste motorul...) AH , si a facut figuri exact cand vroiam sa-l vizitez pe amicul meu mecanic de Oltcit-uri , care eu cred ca e cel mai bun din judetul buzau! de cand au aparut Oltcit-uri si Citroen-uri BX prin ramnic , la el au ajuns...ca altii nu prea au habar ce fac... El mi-a diagnosticat motorul cu : " prea mare compresie, prea sarac amestecul , prea turat motorul din cauza cutiei de viteze "... si gata , m-a "racorit"... nici pana la Buzau nu prea mai aveam tupeu sa merg... Iti urez succes Mas_oyama , si daca ajungi si pe la ramnic , da un tel. poate ne vedem la fatza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 /index.php?showtopic=112556 motorul luimihai hidos dar... eficient Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 deci se poate face chiar mai mult decat sa schimbi un raport de la o treapta de viteza! "ala" da , MOTOCICLIST! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 11, 2008 Autor Share Postat August 11, 2008 presa lui Baciu Alex(Soni Baci) strungarul la care am facut si modificat multe, da chiar multe ca am ajuns preiteni apropiati, si citeva imagini cu fanta segmentilor vechi si cei noi asta a fost pentru cota 0, recent cilindri au fost hornuiti pentru cota 1, da s-au incurcat segmenti cind au fost trimisi asa ca va spun maine ce am rezolvatde dasta tre sa am grija mare sa nu mai fac minuni! N-am pus poze ca eram tot in graba asa ca am uitat cu totu sa fac poze de data asta! oricum cilindri au fost hornuiti binepentru cota 1, masurat azi cu micrometru 78,15 au ajuns si segmenti care la rindul lor au avut fanta mica da asteea sau aliniat pefect (fara fanta de lumina) fanta segmentilor fiind de 0.12 cei de ungere si cei de compresie sau foc a fost de 0.15 e prea mica si mie frica ca va cala repede, asa ca am luat pila, fixat in menghina cu grija segemnt dupa segment si am dat doua pe o parte doua pe alta si i-am scos pe toti la 0.20, curatati de pilitura unde a fost cazul, i-am pus pe piston una dupa alta, reglez supapele, cable furtune...... dau vre-o 10 pedale, pun contac la a doua a pornit, am reglat carb l-am last sa mearga c-am 3minute(era deja tirziu) si m-am oprit azi aici. vreau sa cred ca de data asta va fi bine! Om vedea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 N-am pus poze ca eram tot in graba asa ca am uitat cu totu sa fac poze de data asta!oricum cilindri au fost hornuiti binepentru cota 1, masurat azi cu micrometru 78,15 au ajuns si segmenti care la rindul lor au avut fanta mica da asteea sau aliniat pefect (fara fanta de lumina) fanta segmentilor fiind de 0.12 cei de ungere si cei de compresie sau foc a fost de 0.15 e prea mica si mie frica ca va cala repede, asa ca am luat pila, fixat in menghina cu grija segemnt dupa segment si am dat doua pe o parte doua pe alta si i-am scos pe toti la 0.20, curatati de pilitura unde a fost cazul, i-am pus pe piston una dupa alta, reglez supapele, cable furtune...... dau vre-o 10 pedale, pun contac la a doua a pornit, am reglat carb l-am last sa mearga c-am 3minute(era deja tirziu) si m-am oprit azi aici. vreau sa cred ca de data asta va fi bine! Om vedea! ...0,2-0,25 mm e ok ...depinde si de rugozitatea honirii...daca e mai mare , ei asezandu-se repede in primii 200-300km fanta va creste repede, apoi se stabilizeaza... 0,1-0,15 , definitiv e prea putin! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 (editat) ...................vreau sa cred ca de data asta va fi bine! Om vedea! ..micsoreaza foarte putin avansul, dupa 300-500km cand schimbi uleiul il aduci la loc, refa reglajul carburatoarelor cu motorul cald si fa amestecul usor bogat, asta pt o racire mai buna. In timpul rodajului demareaza usor si schimba treptele mai tarziu, turatia nu-l strica, iar ungerea ca si racirea vor fi mai bune, uleiul v-a spala mai bine peretii interiori ai motorului, transmitand caldura spre exterior pe toata suprafata motorului. N-ai grija segmentii se aseaza foarte repede! Si fi sigur ca de data asta v-a fii bine! o sa ne spui tu! Inca ceva: mergi seara, drumul e mai liber si e mai racoare. Evita drumuri scurte, aglomerate si mersul la turatii foarte mici sau ralanti pt timp mai lung. Succes! .........0,1-0,15 , definitiv e prea putin!Succes! ...n-am inteles: 0,1-0,15 definitiv! Mie personal, 0,2 mi se pare ca fiind un joc prea strans, insuficent(creste si timpul de rodare), posibil sa produca calare, dilatarea segmentilor este mult mai mare in comparatie cu cilindrul care este mult mai rece. Totusi cel care a asamblat motorul a vazut aspectul honuirii si suprafetei de contact al segmentilor, ma bazez pe flerul lui si nu comentez Editat August 11, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 ..micsoreaza foarte putin avansul, dupa 300-500km cand schimbi uleiul il aduci la loc, refa reglajul carburatoarelor cu motorul cald si fa amestecul usor bogat, asta pt o racire mai buna. In timpul rodajului demareaza usor si schimba treptele mai tarziu, turatia nu-l strica, iar ungerea ca si racirea vor fi mai bune, uleiul v-a spala mai bine peretii interiori ai motorului, transmitand caldura spre exterior pe toata suprafata motorului. N-ai grija segmentii se aseaza foarte repede! Si fi sigur ca de data asta v-a fii bine! o sa ne spui tu! Inca ceva: mergi seara, drumul e mai liber si e mai racoare. Evita drumuri scurte, aglomerate si mersul la turatii foarte mici sau ralanti pt timp mai lung. Succes! ...n-am inteles: 0,1-0,15 definitiv! Mie personal, 0,2 mi se pare ca fiind un joc prea strans, insuficent(creste si timpul de rodare), posibil sa produca calare, dilatarea segmentilor este mult mai mare in comparatie cu cilindrul care este mult mai rece. Totusi cel care a asamblat motorul a vazut aspectul honuirii si suprafetei de contact al segmentilor, ma bazez pe flerul lui si nu comentez Oameni buni imi iau cimpi de data asta cu strigare oficiala pe forum national! Ieri nu am observat fiindca era intuneric cind l-am pornit azi insa dupa cel pornesc si porneste al dracu de usor, cilindru dreapta fumega! . a mers c-am 4minune am scos bujia si sunt deja tentative de inegrire, deci clar! iar scapa pe undeva! prin surubareala mea la dezmembrare am desfacut si supapele sa vad daca e cazul de rectificare, si nu a fost cazul in schimb am joc mare la ghidul supapei admisie, ca atare am comandat si supapa si ghid nou, insa nu si montate, de scapat nu scapa (facut test cu benzina) Nu a avut nici pe dracu pina acum cel putin nu chiuloasa asta, ca cealalta e noua! nu imi dau seama unde am gresit, toti segemnti au fost probatii pe cilindrii inainte de a fi pusi pe pistoane si nu prezentau defecte, aranjarea lor pe piston a fost: primul cu deschidera la boltul de ungere al doilea de ungere la 90 grade fata de primul, al treilea tot la 90 grade iar ultimul la 180 fata de penutimul. ghici ghicitoare cei? ce sa mai fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) Oameni buni imi iau cimpi .............................ce sa mai fac? In primul rand, nu intra in panica! Bea o bere, apoi hai sa stam de vorba. Pina acum eu n-am inteles nimic ! ".. mers 4 min...tentative...chiulasa noua...alta veche.." Deci: hai sa vorbim, sa intelegem bine, sa vedem ce spun si altii cititori! ok? In al doilea rand bujiile, la motor rece este normal sa sa afume, motorul proaspat facut se da zdravan la ulei(pasuirea segmentilor nu se face in cateva minute, nici carburatia n-ai avut timp sa o reglezi bine etc. Stai linistit ca totul v-a fi ok, nu cred ca ai motive inca de panica. Editat August 12, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ....am joc mare la ghidul supapei admisie, ca atare am comandat si supapa si ghid nou, insa nu si montate, ... ...pe acolo suge ulei cat vrea el! Ghiduri de ARO sau Lada(admisie ca sunt mai lungi)....freza pentru scaune ca se dezaliniaza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) Oameni buni imi iau cimpi de data asta cu strigare oficiala pe forum national!Ieri nu am observat fiindca era intuneric cind l-am pornit azi insa dupa cel pornesc si porneste al dracu de usor, cilindru dreapta fumega! . a mers c-am 4minune am scos bujia si sunt deja tentative de inegrire, deci clar! iar scapa pe undeva! prin surubareala mea la dezmembrare am desfacut si supapele sa vad daca e cazul de rectificare, si nu a fost cazul in schimb am joc mare la ghidul supapei admisie, ca atare am comandat si supapa si ghid nou, insa nu si montate, de scapat nu scapa (facut test cu benzina) Nu a avut nici pe dracu pina acum cel putin nu chiuloasa asta, ca cealalta e noua! nu imi dau seama unde am gresit, toti segemnti au fost probatii pe cilindrii inainte de a fi pusi pe pistoane si nu prezentau defecte, aranjarea lor pe piston a fost: primul cu deschidera la boltul de ungere al doilea de ungere la 90 grade fata de primul, al treilea tot la 90 grade iar ultimul la 180 fata de penutimul. ghici ghicitoare cei? ce sa mai fac? ai de rectificat una bucata chiulasa , de pasuit vreo 2 supape la mana cu furtunul pana faci basici in palma...(vezi sa iei pasta de 2 feluri> una mai rugoasa si alta mai finutza! dupa ce montezi ghidul de supapa , bagi si freza ,daca ai de unde... si incerci sa centrezi supapa cat mai bine! pe urma , da-i cu pasta de slefuit...) In primul rand, nu intra in panica! Bea o bere, apoi hai sa stam de vorba. Pina acum eu n-am inteles nimic ! ".. mers 4 min...tentative...chiulasa noua...alta veche.." Deci: hai sa vorbim, sa intelegem bine, sa vedem ce spun si altii cititori! ok? In al doilea rand bujiile, la motor rece este normal sa sa afume, motorul proaspat facut se da zdravan la ulei(pasuirea segmentilor nu se face in cateva minute, nici carburatia n-ai avut timp sa o reglezi bine etc.Stai linistit ca totul v-a fi ok, nu cred ca ai motive inca de panica. auzi domnu' Cristi, asa au facut si ucrainienii cand au observat ca nu prea le-a iesit cum au vrut ei> au baut "ceva" ! acuma ca o fi fost bere ... ca o fi fost vodca , DREAQU mai stie, dar in mod sigur nu bei alcool cand ai o "dilema-problema" la motor... parerea mea rodajul motorului va trebui sa fie in jur de minim 1000 de km la viteza de 40-50 km/h, cu schimbari de viteze dese, si mici reprize de turatie sa ajunga uleiul peste tot si sa "spele" ce se rodeaza... nu mai zic de schimbatul uleiului la timp... sigur vei gasi pilitura de fier in el... nu e mare lucru ceea ce ai tu de facut, dar iti trebuie oameni care sa aiba chef de asa ceva si MAI ALES sa aiba scule de rectificat chiulase de nipru... de obicei nu prea gasesti freza de rectificat supape atat de mari in diametru...da' gasesti pana la urma...dupa asta intervine chefu' si toanele individului care are acele scule... ca poate n-are chef sa stea de chiulasele/supapele tale! eu am rectificat una , si am ajuns la concluzia ca mai bine iau una noua , si cat o merge ATAT i-a fost sa mearga... nici benzina nu prea e ceea ce i-ar trebui niprului... poate doar sa mai arunci si ceva motorina in ceea ce este in rezervor , sa nu mai arda intr-o veselie supape... cel putin asta a facut la mine... SI , ai grija la pasuit!!! suprafatza de contact dintre supapa si ghidul de supapa , nu trebuie sa prezinte "zgarieturi" , ca sa o stii de la mine , nu curge benzina nici daca sunt zgarieturile alea in loc de pasuiala "ca la carte", dar o sa-ti arda supapele cu timpul/km... pasuirea unor supape trebe sa se faca usor , dupa ce contactul intre supapa si ghid a fost cat-de-cat realizat prin frezarea ghidului dupa unghiul de contact al supapei! si dupa ce s-a incheiat pasuirea si ai sters pasta cu o carpa perfect curata , trebuie sa ramana o fasie de contact continua cenusie intre supapa si scaunul de supapa!in timp , dupa multi km , acea fasie de contact se transforma intr-o dunga lucioasa si e o garantie ca supapa respectiva inchide perfect!daca nu inchide perfect , ori se aude in mersul motorului la relanti , ori prezinta niste pete negricioase pe acea suprafata/fasie de contact...SI NU-I BINE DELOC!ori da rateuri in carburator (daca e supapa de admisie de vina) , ori da rateu in toba(daca e de vina cea de evacuare)! Ar mai trebui sa tii cont si de acel tubuletz care face legatura cu interiorul motorului> epuratorul de gaze! acea piesa care vine pusa pe axa cu came , si se roteste in capacul care acopera distributia motorului! e posibil sa se fi rupt acel "pin" care il tine pe pozitie...uita-te in carcasa filtrului de aer , in partea dreapta, cilindrul drept si vezi daca este MULT ulei pe acolo... sau poate vb prostii... Cea mai probabila cauza a fumegarii , e ghidul de supapa, daca zici ca are "joc" prea mare... ar trebui sa dai ceva date , masurate frumos cu sublerul electronic , ca sa stie cei ce intentioneaza sa te ajute , ce si cum... vrei manualul de intretinere si reparatie a Dnepr-ului? sau il ai deja? sunt niste cote acolo , care trebuie respectate... Iti urez succes si rabdare , ca daca te enervezi o sa faci ca mine> il dai pe aproape degeaba numai sa nu-l mai vezi pe proprietatea ta... asa am facut eu... CIAO! ...pe acolo suge ulei cat vrea el! Ghiduri de ARO sau Lada(admisie ca sunt mai lungi)....freza pentru scaune ca se dezaliniaza.... ghidurile originale de dnepr sunt dintr-un fel de bronz... , cu toate astea nici cele de LADA n-au rezistat prea mult in 6000 km cat am facut cu dnepr-ul , cel putin cele de la evacuare erau VARZA de largi... si erau din fonta cenusie , destul de tare ca duritate , zic eu... am ramas blocat dupa ce am constatat treaba asta... oricum ai pune problema , va trebui sa pui mana pe flex si sa tai cu hotarare... de-asta nu-mi mai place DNEPR-ul... nu mai ai de unde sa iei piese bune... si incepi cu tziganelile trist adevar... sau poate merge un tunning?! din ala cu materiale "exotice" traiasca stelit-ul...si alte oteluri inalt aliate... sunt foarte curios cum o sa functioneze , acum cu motor practic in stare perfecta , si cu o treapta de-a 4-a atat de inalta Editat August 12, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 ai de rectificat una bucata chiulasa , de pasuit vreo 2 supape la mana cu furtunul pana faci basici in palma...(vezi sa iei pasta de 2 feluri> una mai rugoasa si alta mai finutza! dupa ce montezi ghidul de supapa , bagi si freza ,daca ai de unde... si incerci sa centrezi supapa cat mai bine! pe urma , da-i cu pasta de slefuit...) auzi domnu' Cristi, asa au facut si ucrainienii cand au observat ca nu prea le-a iesit cum au vrut ei> au baut "ceva" ! acuma ca o fi fost bere ... ca o fi fost vodca , DREAQU mai stie, dar in mod sigur nu bei alcool cand ai o "dilema-problema" la motor... parerea mea rodajul motorului va trebui sa fie in jur de minim 1000 de km la viteza de 40-50 km/h, cu schimbari de viteze dese, si mici reprize de turatie sa ajunga uleiul peste tot si sa "spele" ce se rodeaza... nu mai zic de schimbatul uleiului la timp... sigur vei gasi pilitura de fier in el... nu e mare lucru ceea ce ai tu de facut, dar iti trebuie oameni care sa aiba chef de asa ceva si MAI ALES sa aiba scule de rectificat chiulase de nipru... de obicei nu prea gasesti freza de rectificat supape atat de mari in diametru...da' gasesti pana la urma...dupa asta intervine chefu' si toanele individului care are acele scule... ca poate n-are chef sa stea de chiulasele/supapele tale! eu am rectificat una , si am ajuns la concluzia ca mai bine iau una noua , si cat o merge ATAT i-a fost sa mearga... nici benzina nu prea e ceea ce i-ar trebui niprului... poate doar sa mai arunci si ceva motorina in ceea ce este in rezervor , sa nu mai arda intr-o veselie supape... cel putin asta a facut la mine... SI , ai grija la pasuit!!! suprafatza de contact dintre supapa si ghidul de supapa , nu trebuie sa prezinte "zgarieturi" , ca sa o stii de la mine , nu curge benzina nici daca sunt zgarieturile alea in loc de pasuiala "ca la carte", dar o sa-ti arda supapele cu timpul/km... pasuirea unor supape trebe sa se faca usor , dupa ce contactul intre supapa si ghid a fost cat-de-cat realizat prin frezarea ghidului dupa unghiul de contact al supapei! si dupa ce s-a incheiat pasuirea si ai sters pasta cu o carpa perfect curata , trebuie sa ramana o fasie de contact continua cenusie intre supapa si scaunul de supapa!in timp , dupa multi km , acea fasie de contact se transforma intr-o dunga lucioasa si e o garantie ca supapa respectiva inchide perfect!daca nu inchide perfect , ori se aude in mersul motorului la relanti , ori prezinta niste pete negricioase pe acea suprafata/fasie de contact...SI NU-I BINE DELOC!ori da rateuri in carburator (daca e supapa de admisie de vina) , ori da rateu in toba(daca e de vina cea de evacuare)! Ar mai trebui sa tii cont si de acel tubuletz care face legatura cu interiorul motorului> epuratorul de gaze! acea piesa care vine pusa pe axa cu came , si se roteste in capacul care acopera distributia motorului! e posibil sa se fi rupt acel "pin" care il tine pe pozitie...uita-te in carcasa filtrului de aer , in partea dreapta, cilindrul drept si vezi daca este MULT ulei pe acolo... sau poate vb prostii... Cea mai probabila cauza a fumegarii , e ghidul de supapa, daca zici ca are "joc" prea mare... ar trebui sa dai ceva date , masurate frumos cu sublerul electronic , ca sa stie cei ce intentioneaza sa te ajute , ce si cum... vrei manualul de intretinere si reparatie a Dnepr-ului? sau il ai deja? sunt niste cote acolo , care trebuie respectate... Iti urez succes si rabdare , ca daca te enervezi o sa faci ca mine> il dai pe aproape degeaba numai sa nu-l mai vezi pe proprietatea ta... asa am facut eu... CIAO! ghidurile originale de dnepr sunt dintr-un fel de bronz... , cu toate astea nici cele de LADA n-au rezistat prea mult in 6000 km cat am facut cu dnepr-ul , cel putin cele de la evacuare erau VARZA de largi... si erau din fonta cenusie , destul de tare ca duritate , zic eu... am ramas blocat dupa ce am constatat treaba asta... oricum ai pune problema , va trebui sa pui mana pe flex si sa tai cu hotarare... de-asta nu-mi mai place DNEPR-ul... nu mai ai de unde sa iei piese bune... si incepi cu tziganelile trist adevar... sau poate merge un tunning?! din ala cu materiale "exotice" traiasca stelit-ul...si alte oteluri inalt aliate... sunt foarte curios cum o sa functioneze , acum cu motor practic in stare perfecta , si cu o treapta de-a 4-a atat de inalta Dmonilor va multumesc ca sunteti saritori! de la segmentarea din iarna care o facui (la care eu, pina la urma urmei am pus motorul in pita) pina azi am uitat ca defapt asa mi-a facut si atunci, dar! eu vazui ca fumega m-a luat draci si nu i-am dat ragaz sa zica ce are de zis " tiganca", asa ca! dupa ce m-am linistit i-am dat cuvintul (ca ma enerveaza cit de usor porneste) si s-a apucat draga de ea sa fumeze si cu cealalta toba as ca au inceput intrebarile? atunci mi-am adus aminte... Am pornit motorul l-am lasat in relanti sa mearga (un pic mai turat) binenteles ca sa apucat zdravan de fumat si afumat, lasata apoi sa se raceasca m-am invirtit pe linga ea si am repetat treaba astade 3 ori intr-un interval de 5ore si constat ca la ultima pornire ceea de acum 12 min fumegatul e tot mai slab chiar dispare in relanti apare un pic la turatie mai mare! am scos si bujiile cu o lanterna de aceea mica de la brichete cu lumina albastra am chiorit ochi sa vad urme de ulei pe undeva pe apul pistonului, rezultatul, e ca si cum ai strcura uleiul de pe el si da impresia ca e uns. concluzia! are nevoie de timp sa se faca oglinda cilindrului si sa se aseze segmenti zic eu! m-am linistit sper maine sa nu-mi fac surprize! inca ceva: am pus carb K68 ma credeti nu ma credeti e treaba voastra, eu va spun! dragi tovarasi atita fum n-am fazut nici la rabele ori autobusele acelea vechi tip acordeon care au motorul varza de scot un fum negru ca te omoara si la 30m de el, no asa a fost si in cazul meu sa nu va mai spun ca nu am reusit sa-l reglez nici cum, inainte de a le pune am reglat amindoua suruburile la fel! pun inapoi vacumaticele japoneze pornea usor merge frumos insa relantiul nu-l pot face mic, deoarece se stie ca japanele lucreaza la turati mari(honda cb 500 cazul meu) DACA E CINEVA CARE LE VREA LE DAU SI LA SCHIMB PE JAPONEZE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) auzi domnu' Cristi, asa au facut si ucrainienii ................sunt foarte curios cum o sa functioneze.................. DARK-RIDER-82, prietene de ce nu lasi omul sa vorbeasca? Nici nu deschide omul bine gura si tu deja ai tras toate concluziile! Sti ce culoare are fumul de care vorbeste? ...daca e alb sau negru? ...daca nu-i fum de ulei! ...eu nu stiu si nu fac afirmatii! Nu te grabi, intreaba, asculta, te gandesti si apoi spui ce crezi. ...berea o bei si gandesti , cand muncesti nu bei, d-le! Editat August 12, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 (editat) DARK-RIDER-82, prietene de ce nu lasi omul sa vorbeasca? Nici nu deschide omul bine gura si tu deja ai tras toate concluziile! Sti ce culoare are fumul de care vorbeste? ...daca e alb sau negru? ...daca nu-i fum de ulei! ...eu nu stiu si nu fac afirmatii! Nu te grabi, intreaba, asculta, te gandesti si apoi spui ce crezi. ...berea o bei si gandesti , cand muncesti nu bei, d-le! sub nici o forma nu lucrezi si ! fum alb! da e tot mai rar! semn ca se aseaza segmenti se face oglinda la cilindru, ghidul de supape tot nu scapa neschimbati. am sai mai dau si maine doua ture ase de relnati si-l las pina se opreste singur, de nu mai da fum, o scot la plimbare de mai fumega o scoate-m poimine. simbata cred cai fac juma din rodaj posibil 150km, stiu Dark 1000! da doamne greu e sa merg si asa cu 40-50km/h. imi imprim pe un tricou " sunt in rodaj nu aclamati!" scris pe spate sa se amuze in felul asta, mai bine decit sa ma huiduiasca. cu K68 era si negru fumul!nu imi pot explica, sincer. ..micsoreaza foarte putin avansul, dupa 300-500km cand schimbi uleiul il aduci la loc, refa reglajul carburatoarelor cu motorul cald si fa amestecul usor bogat, asta pt o racire mai buna. In timpul rodajului demareaza usor si schimba treptele mai tarziu, turatia nu-l strica, iar ungerea ca si racirea vor fi mai bune, uleiul v-a spala mai bine peretii interiori ai motorului, transmitand caldura spre exterior pe toata suprafata motorului. N-ai grija segmentii se aseaza foarte repede! Si fi sigur ca de data asta v-a fii bine! o sa ne spui tu! Inca ceva: mergi seara, drumul e mai liber si e mai racoare. Evita drumuri scurte, aglomerate si mersul la turatii foarte mici sau ralanti pt timp mai lung. Succes! ...n-am inteles: 0,1-0,15 definitiv! Mie personal, 0,2 mi se pare ca fiind un joc prea strans, insuficent(creste si timpul de rodare), posibil sa produca calare, dilatarea segmentilor este mult mai mare in comparatie cu cilindrul care este mult mai rece. Totusi cel care a asamblat motorul a vazut aspectul honuirii si suprafetei de contact al segmentilor, ma bazez pe flerul lui si nu comentez bine zis! fanta nu e mica de 0.25 ca sunt materialele cum sunt, cineva imi spunea ca dupa ce fac cu astea segemnti vre-o 3000 de km sa pun alti si ma vor tine mult si bine apoi. voi baga si motorina in benzina 1l la 10l voi schimba si uleiul dupa cei 300km sau 1000 alui Dark ai de rectificat una bucata chiulasa , de pasuit vreo 2 supape la mana cu furtunul pana faci basici in palma...(vezi sa iei pasta de 2 feluri> una mai rugoasa si alta mai finutza! dupa ce montezi ghidul de supapa , bagi si freza ,daca ai de unde... si incerci sa centrezi supapa cat mai bine! pe urma , da-i cu pasta de slefuit...) auzi domnu' Cristi, asa au facut si ucrainienii cand au observat ca nu prea le-a iesit cum au vrut ei> au baut "ceva" ! acuma ca o fi fost bere ... ca o fi fost vodca , DREAQU mai stie, dar in mod sigur nu bei alcool cand ai o "dilema-problema" la motor... parerea mea rodajul motorului va trebui sa fie in jur de minim 1000 de km la viteza de 40-50 km/h, cu schimbari de viteze dese, si mici reprize de turatie sa ajunga uleiul peste tot si sa "spele" ce se rodeaza... nu mai zic de schimbatul uleiului la timp... sigur vei gasi pilitura de fier in el... nu e mare lucru ceea ce ai tu de facut, dar iti trebuie oameni care sa aiba chef de asa ceva si MAI ALES sa aiba scule de rectificat chiulase de nipru... de obicei nu prea gasesti freza de rectificat supape atat de mari in diametru...da' gasesti pana la urma...dupa asta intervine chefu' si toanele individului care are acele scule... ca poate n-are chef sa stea de chiulasele/supapele tale! eu am rectificat una , si am ajuns la concluzia ca mai bine iau una noua , si cat o merge ATAT i-a fost sa mearga... nici benzina nu prea e ceea ce i-ar trebui niprului... poate doar sa mai arunci si ceva motorina in ceea ce este in rezervor , sa nu mai arda intr-o veselie supape... cel putin asta a facut la mine... SI , ai grija la pasuit!!! suprafatza de contact dintre supapa si ghidul de supapa , nu trebuie sa prezinte "zgarieturi" , ca sa o stii de la mine , nu curge benzina nici daca sunt zgarieturile alea in loc de pasuiala "ca la carte", dar o sa-ti arda supapele cu timpul/km... pasuirea unor supape trebe sa se faca usor , dupa ce contactul intre supapa si ghid a fost cat-de-cat realizat prin frezarea ghidului dupa unghiul de contact al supapei! si dupa ce s-a incheiat pasuirea si ai sters pasta cu o carpa perfect curata , trebuie sa ramana o fasie de contact continua cenusie intre supapa si scaunul de supapa!in timp , dupa multi km , acea fasie de contact se transforma intr-o dunga lucioasa si e o garantie ca supapa respectiva inchide perfect!daca nu inchide perfect , ori se aude in mersul motorului la relanti , ori prezinta niste pete negricioase pe acea suprafata/fasie de contact...SI NU-I BINE DELOC!ori da rateuri in carburator (daca e supapa de admisie de vina) , ori da rateu in toba(daca e de vina cea de evacuare)! Ar mai trebui sa tii cont si de acel tubuletz care face legatura cu interiorul motorului> epuratorul de gaze! acea piesa care vine pusa pe axa cu came , si se roteste in capacul care acopera distributia motorului! e posibil sa se fi rupt acel "pin" care il tine pe pozitie...uita-te in carcasa filtrului de aer , in partea dreapta, cilindrul drept si vezi daca este MULT ulei pe acolo... sau poate vb prostii... Cea mai probabila cauza a fumegarii , e ghidul de supapa, daca zici ca are "joc" prea mare... ar trebui sa dai ceva date , masurate frumos cu sublerul electronic , ca sa stie cei ce intentioneaza sa te ajute , ce si cum... vrei manualul de intretinere si reparatie a Dnepr-ului? sau il ai deja? sunt niste cote acolo , care trebuie respectate... Iti urez succes si rabdare , ca daca te enervezi o sa faci ca mine> il dai pe aproape degeaba numai sa nu-l mai vezi pe proprietatea ta... asa am facut eu... CIAO! ghidurile originale de dnepr sunt dintr-un fel de bronz... , cu toate astea nici cele de LADA n-au rezistat prea mult in 6000 km cat am facut cu dnepr-ul , cel putin cele de la evacuare erau VARZA de largi... si erau din fonta cenusie , destul de tare ca duritate , zic eu... am ramas blocat dupa ce am constatat treaba asta... oricum ai pune problema , va trebui sa pui mana pe flex si sa tai cu hotarare... de-asta nu-mi mai place DNEPR-ul... nu mai ai de unde sa iei piese bune... si incepi cu tziganelile trist adevar... sau poate merge un tunning?! din ala cu materiale "exotice" traiasca stelit-ul...si alte oteluri inalt aliate... sunt foarte curios cum o sa functioneze , acum cu motor practic in stare perfecta , si cu o treapta de-a 4-a atat de inalta ghidurile nu sunt din fonta? Editat August 12, 2008 de mas oyama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ....din cate stiu de la Mihai Jack Daniels se fac la strung dintr-o axa cu came(exclusa ce de nipru ca e din telemea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) am incercat sa fac eu din axa cu came de dacie , si cand am ajuns la strungar si i-am zis si ce vreau sa fac, s-a uitat la mine ca la OZN... nu au scule pentru asa ceva ! plus , axa cu came e tratata printr-un anumit procedeu , si la suprafata are o duritate FOARTE mare ... m-as mira sa gasesti pe vreunul care sa-ti faca ghiduri de supape din axa cu came... plus ca interiorul unui ghid trebuie sa fie prelucrat FOARTE FIN , si... iarasi nu ai unde, sau sculele necesare pentru a prelucra un material atat de dur... poate doar sa "elimini tratamentul" aplicat axei... CUM : habar n-am si nici nu-mi mai bat capul , pentru ca mai cunosc pe cineva din ramnic care a incercat sa faca asta , si a iesit o porcarie...mai ales la interiorul ghidului ce sa-i faci domnu' cristi57, ma bag si eu ca musca-n lapte sau ...r..at vrea careva o axa cu came de dacie? sau roata spate turnata de yamaha RD-350 completa?e pe 18" tot n-am scapat de toate fiarele... mai am de dat... Editat August 12, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 Dmonilor va multumesc ca sunteti saritori!de la segmentarea din iarna care o facui (la care eu, pina la urma urmei am pus motorul in pita) pina azi am uitat ca defapt asa mi-a facut si atunci, dar! eu vazui ca fumega m-a luat draci si nu i-am dat ragaz sa zica ce are de zis " tiganca", asa ca! dupa ce m-am linistit i-am dat cuvintul (ca ma enerveaza cit de usor porneste) si s-a apucat draga de ea sa fumeze si cu cealalta toba as ca au inceput intrebarile? atunci mi-am adus aminte... Am pornit motorul l-am lasat in relanti sa mearga (un pic mai turat) binenteles ca sa apucat zdravan de fumat si afumat, lasata apoi sa se raceasca m-am invirtit pe linga ea si am repetat treaba astade 3 ori intr-un interval de 5ore si constat ca la ultima pornire ceea de acum 12 min fumegatul e tot mai slab chiar dispare in relanti apare un pic la turatie mai mare! am scos si bujiile cu o lanterna de aceea mica de la brichete cu lumina albastra am chiorit ochi sa vad urme de ulei pe undeva pe apul pistonului, rezultatul, e ca si cum ai strcura uleiul de pe el si da impresia ca e uns. concluzia! are nevoie de timp sa se faca oglinda cilindrului si sa se aseze segmenti zic eu! m-am linistit sper maine sa nu-mi fac surprize! inca ceva: am pus carb K68 ma credeti nu ma credeti e treaba voastra, eu va spun! dragi tovarasi atita fum n-am fazut nici la rabele ori autobusele acelea vechi tip acordeon care au motorul varza de scot un fum negru ca te omoara si la 30m de el, no asa a fost si in cazul meu sa nu va mai spun ca nu am reusit sa-l reglez nici cum, inainte de a le pune am reglat amindoua suruburile la fel! pun inapoi vacumaticele japoneze pornea usor merge frumos insa relantiul nu-l pot face mic, deoarece se stie ca japanele lucreaza la turati mari(honda cb 500 cazul meu) DACA E CINEVA CARE LE VREA LE DAU SI LA SCHIMB PE JAPONEZE! sub nici o forma nu lucrezi si !fum alb! da e tot mai rar! semn ca se aseaza segmenti se face oglinda la cilindru, ghidul de supape tot nu scapa neschimbati. am sai mai dau si maine doua ture ase de relnati si-l las pina se opreste singur, de nu mai da fum, o scot la plimbare de mai fumega o scoate-m poimine. simbata cred cai fac juma din rodaj posibil 150km, stiu Dark 1000! da doamne greu e sa merg si asa cu 40-50km/h. imi imprim pe un tricou " sunt in rodaj nu aclamati!" scris pe spate sa se amuze in felul asta, mai bine decit sa ma huiduiasca. cu K68 era si negru fumul!nu imi pot explica, sincer. bine zis! fanta nu e mica de 0.25 ca sunt materialele cum sunt, cineva imi spunea ca dupa ce fac cu astea segemnti vre-o 3000 de km sa pun alti si ma vor tine mult si bine apoi. voi baga si motorina in benzina 1l la 10l voi schimba si uleiul dupa cei 300km sau 1000 alui Dark ghidurile nu sunt din fonta? are darku' asta un stil de a o lalai de iti umple juma' de pagina... in primul si in primul rand nu il mai lasa la relanti. nu o sa pasuiesti tu segmentii aia cum trebuie in felul asta. segmentii nu etanseaza prin tensiunea lor decat pt. pornire. gazele care intra in spatele lor ii imping spre cilindru. gaze care nu sunt destul de puternice la relanti sau in gol ca sa iti ofere un rodaj cum trebuie. in al doilea rand schimba ghidul ala. o sa iti manance ulei oricum. in al treilea pasuieste-i toate supapele cum trebuie (testul cu apa/benzina/ce vrei tu nu e foarte precis, supapele se invart acolo si pot sa inchida intr-o pozitie, in alta nu. de la asa ceva se ard supapele, nu de la benzina fara plumb. mureau neprele din '98 de cand nu mai exista nicaieri pe piata benzina cu tetraetil de plumb in compozitie daca era asa. oricum era prea putin ca sa unga ceva. darku' avea compresie exagerata, amestec sarac, avansul il regla dupa semn (adica prea mare pt. modificarile aduse) mergea motorul prea chinuit, era alta treaba acolo. i-am spus de cateva ori ce e cu nepra lui da' s-a incapatanat. in al patrulea nu-i baga motorina. nu o sa ajuti motorul decat sa detoneze un pic mai tarziu si sa stranga groaza de calamina. calamina care iarasi va ajuta motorul sa detoneze si, mai tarziu, sa autoaprinda. poti sa pui 10 ml/litru de ulei de amestec prost pt. rodaj. prost sa fie ca altfel se mai pasuiesc segmentii si ghidurile o pewla. dupa rodaj poti fara griji sa pui un sintetic 2t bun (ceva gen motul, repsol, etc.) ca sa ajute la ungerea partii de sus a cilindrului. dar sa stii ca iar o sa se depuna calamina in plus. nu ca si cand ai folosi motorina dar o sa se depuna. de k-uri sa stii ca nu vin reglate din fabrica si nu se regleaza doar din suruburi, mai sunt niste "secrete" pe acolo. cum ar fi nivelul, cuiele dozatoare, etansarea jiglerelor si a tubului de emulsie... ma rog, nu conteaza, bine ca le-ai lasat pe cele de japo. in legatura cu rodajul schimba-i acum uleiul care e in motor. da, acum pune-i ulei trist, schimba-l dupa inca 20 de km, iar ulei trist, dupa 2-300, iar ulei trist, schimba-l la 1000 si dupa aia treci pe ulei bun. mineral/semi/sintetic, ce vrei tu dar bun sa fie. mergi cu ea, tureaz-o lung la inceput si schimba treptele des. fa si frane de motor lungi si usoare. dupa vreo 300 de km incepe sa tragi de ea nu la modul de ture prea mari dar acceleratii scurte si in forta urmate de frane de motor. totul sa fie scurt si fara ture prea mari, repet si nici prea des. am prieteni cu nepre, asa le fac rodajele si nici nu borasc motorina in ele si mai stiu eu ce. si nu au probleme neam cu ele. p.s. nu ar strica sa lustruiesti chiulasele si capetele pistoanelor la nivel de oglinda. nu cu smirchel, aia nu este lustruire. cureti cu smirghel calamina si iti iei un kit de lustruit al de pe louis, e 12-13 euro. crede-ma ca se depune mult mai greu calamina si mult mai uniform, evitand astfel asa-numitele "puncte fierbinti" dupa o perioada de timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) tu ai umplut ceva mai putin... haide "dom'le" cu treapta aia de a-4a , ca moare ficatu' in mine de curiozitate(de fapt de cand ti le-am dat ma roade curiozitatea...): CUM MERGE?!?!?! e altfel decat cu vechiul raport , sau nu? Editat August 13, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat August 13, 2008 Autor Share Postat August 13, 2008 tu ai umplut ceva mai putin... haide "dom'le" cu treapta aia de a-4a , ca moare ficatu' in mine de curiozitate(de fapt de cand ti le-am dat ma roade curiozitatea...): CUM MERGE?!?!?! e altfel decat cu vechiul raport , sau nu? da am scris mai sus! in fine. normal ca se simte! cu roata de 17 care o avus-em pe mobra din a 3-a trebuiea sa turez un pic mai tare decit inainte ca sa pot urca in a -4-a viteza ar fi intre 50 si 55 un pic peste 55 , bilbaie cam 20m si dupa aceea isi da drumul, si cu a 4-a pot sa merg pina in 100 incet si usor cresc in ture pina ajung in 100 si chiar nu e turat motorul exagerat. aceasi turatie cu raport normal la treapta a4-a nu merge-am nici cu 80 km/h la 90 scote-am matele din ea, repet- cu roata de 17"! tocmai de aceea am si schimbat raportul la a 4-a, roata de 19" eu pe spate n-am s-o mai vad pe mobra mea. acum am de 18" asa mie in talon si nu de 19"(e doar in carte) si nu am apucat sa vad ce si cum si nici curind nu va fi pana nu fac rodajul bine. eu zic ca pina in 115 km/h va merge fara turatei mare, posibil 130 da sigur prea truat va fi! are darku' asta un stil de a o lalai de iti umple juma' de pagina... in primul si in primul rand nu il mai lasa la relanti. nu o sa pasuiesti tu segmentii aia cum trebuie in felul asta. segmentii nu etanseaza prin tensiunea lor decat pt. pornire. gazele care intra in spatele lor ii imping spre cilindru. gaze care nu sunt destul de puternice la relanti sau in gol ca sa iti ofere un rodaj cum trebuie. in al doilea rand schimba ghidul ala. o sa iti manance ulei oricum. in al treilea pasuieste-i toate supapele cum trebuie (testul cu apa/benzina/ce vrei tu nu e foarte precis, supapele se invart acolo si pot sa inchida intr-o pozitie, in alta nu. de la asa ceva se ard supapele, nu de la benzina fara plumb. mureau neprele din '98 de cand nu mai exista nicaieri pe piata benzina cu tetraetil de plumb in compozitie daca era asa. oricum era prea putin ca sa unga ceva. darku' avea compresie exagerata, amestec sarac, avansul il regla dupa semn (adica prea mare pt. modificarile aduse) mergea motorul prea chinuit, era alta treaba acolo. i-am spus de cateva ori ce e cu nepra lui da' s-a incapatanat. in al patrulea nu-i baga motorina. nu o sa ajuti motorul decat sa detoneze un pic mai tarziu si sa stranga groaza de calamina. calamina care iarasi va ajuta motorul sa detoneze si, mai tarziu, sa autoaprinda. poti sa pui 10 ml/litru de ulei de amestec prost pt. rodaj. prost sa fie ca altfel se mai pasuiesc segmentii si ghidurile o pewla. dupa rodaj poti fara griji sa pui un sintetic 2t bun (ceva gen motul, repsol, etc.) ca sa ajute la ungerea partii de sus a cilindrului. dar sa stii ca iar o sa se depuna calamina in plus. nu ca si cand ai folosi motorina dar o sa se depuna. de k-uri sa stii ca nu vin reglate din fabrica si nu se regleaza doar din suruburi, mai sunt niste "secrete" pe acolo. cum ar fi nivelul, cuiele dozatoare, etansarea jiglerelor si a tubului de emulsie... ma rog, nu conteaza, bine ca le-ai lasat pe cele de japo. in legatura cu rodajul schimba-i acum uleiul care e in motor. da, acum pune-i ulei trist, schimba-l dupa inca 20 de km, iar ulei trist, dupa 2-300, iar ulei trist, schimba-l la 1000 si dupa aia treci pe ulei bun. mineral/semi/sintetic, ce vrei tu dar bun sa fie. mergi cu ea, tureaz-o lung la inceput si schimba treptele des. fa si frane de motor lungi si usoare. dupa vreo 300 de km incepe sa tragi de ea nu la modul de ture prea mari dar acceleratii scurte si in forta urmate de frane de motor. totul sa fie scurt si fara ture prea mari, repet si nici prea des. am prieteni cu nepre, asa le fac rodajele si nici nu borasc motorina in ele si mai stiu eu ce. si nu au probleme neam cu ele. p.s. nu ar strica sa lustruiesti chiulasele si capetele pistoanelor la nivel de oglinda. nu cu smirchel, aia nu este lustruire. cureti cu smirghel calamina si iti iei un kit de lustruit al de pe louis, e 12-13 euro. crede-ma ca se depune mult mai greu calamina si mult mai uniform, evitand astfel asa-numitele "puncte fierbinti" dupa o perioada de timp. K-urile le-am reglat eu etanst jiglere, verificate sa nu fie infundate,pontoanele la acelasi nivel cuiele verificate sa inchida, si chiar nu-mi pot explica fenomenul! ulei prost? adica ulei care a fost folosit, de care mai exact? sa pun ulei trist? nu sunt eu familiar cu termeni te rog lamurestema! la rodaj te refereai ulei am si am avut de cind e la mine mobil1 20w50 mineral Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.