Sari la conținut

Cum Se Scoate O Zala Din Lant?


marius_stp
 Share

Postări Recomandate

Varianta oficiala: cu presa (capul) de desfacut, pt tipul respectiv de lant.

Varianta practica: cu flexul (si cu multa atentie sa nu tai decat capul nitului).

 

P.S. sfatul e valabil daca lantul e prea lung pt ca are prea multe zale. Daca e prea lung pt ca s-a uzat, cumpara alt kit (lant + pinioane) - nu vrei sa afli pe pielea ta ce inseamna lant rupt/sarit in mers. A, si nu te zgarci la bani sa iei doar lant - e o economie falsa, chiar daca nu sare in ochi si pinioanele sunt uzate, si o sa strice lantul nou mult mai repede decat trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca a trecut vremea lui, dar lantul meu este intins la maxim si tot pica prea larg. Am desfacut siguranta si pot sa o si pun inapoi destul de usor (nu stiu daca si bine), dar nu pot sa scot o zala. ce trebuie facut mai exact? :wink:

poti scoate o za din lant dar...mai bine nu.daca lantul tau sa lungit asa mult inseamna ca este ff uzat si trebuie sa-l schimbi.daca iti sare la 70-80km/h garantez ca ti-ai fi dorit sa-l fi schimbat.nu te juca cu viata ta si a unui eventual pasager.

cristi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfat, o sa investesc intr-un lant nou pentru ca este uzat. Initial am ezitat pentru ca nu am mai mult de 2.000 de km pe setul asta de pinionane+lant..

Ciudat... 4.000 - 5.000 ar trebui sa te tina daca tragi de ea la modul wheelie, circuit 'n stuff.

La utilizare linistita 10.000 sau mai mult.

 

Vezi ca lantul e normal sa se lase. Daca poti compensa din reglaje nu e problema.

 

Mai departe trebuie spalat ca lumea cu motorina si cu periuta. Verificarea se face astfel:

- tragi de el din spatele foii (trebuie sa nu se departeaze de foaie mai mult de 2-3 mm)

- te uiti sa nu aiba zale intepenite (se vede pe burta pe care o face intre pinioane)

- dintii foii/pinionului sa fie simetrici (fara aspect cocosat)

 

 

Si... ce tip de lant e in primul rand?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caaaat? 2000km? E fff putin. Ar trebui sa tina minim 10000km, si asta daca il chinui, mai ales la un motor mic (banuiesc ca ai Aprilia de 125 sau 250, nu?).

Ce cauze posibile imi vin acum in minte:

lant si/sau pinioane de cacao > schimba marca.

schimbat doar lantul nu si pinioanele > vezi postul meu anterior

erori grave de aliniere intre pinioane > verifica daca cele 2 pinioane sunt aliniate, daca nu sunt verifica daca nu ai inversate intre ele distantierele de la axul rotii spate (nu stiu daca e posibil la tine).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat kit de lant + pinion acum 2.000 de km si mi l-a montat cel de unde l-am si comandat. Cred ca am dat aproximativ 90-100 de euro pe el, era nou evident. Acum am intrebat la un service si mi-au spus ca au kitul cu 130 de euro, deci nu e mare diferenta de pret. Nu am tras DELOC de motor, e un rs 50 si merg foarte linistit. Nu stiu ce tip de lant e, dar mi l-a schimbat de fata cu mine si parea tot in regula. Sigura parte care am facut-o incorect a fost ungerea lantului. L-am dat destul de rar cu spray. In rest nu imi dau seama din ce cauza s-a dus atat de repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea. L-am dus la un service si mecanicul a zis ca daca il indoi in doua si dupa il ti de un capat in pozitie orizontala ar trebui sa stea drept. Si al meu statea indoit rau de tot pentru ca s-a largit locul dintre zale. Sper ca ati inteles ceva. El a spus ca trebuie schimbat, mie nu mi se pare la ochi foarte uzat, dar nici nu pot spune ca ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am dus la un service si mecanicul a zis ca daca il indoi in doua si dupa il ti de un capat in pozitie orizontala ar trebui sa stea drept. Si al meu statea indoit rau de tot pentru ca s-a largit locul dintre zale.

 

Ideea e ca orice lant se indoaie, datorita faptului ca zalele stau pe oringuri si ca metalul e flexibil. In plus un #525 sau #520 o sa stea intotdeauna mai drept ca un lant de bicicleta.

 

Jocul in zale e usor de detectat, pentru ca apuci lantul de capete cu burta in jos, si cand faci o miscare de forfecare sesizezi un joc bine delimitat. Atunci lantul e varza. Daca nu ai acest joc si lantul opune o rezistenta constanta de la bun inceput, probabil mai tine pentru ca daca o-ringurile ar fi duse parerea mea e ca ar fi facut si joc in zale.

 

In orice caz ai procedat cum trebuie mergand la service, si daca nu ai motive sa crezi ca oamenii sunt nepriceputi cel mai bine faci cum ti-au recomandat ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...