Midnight_Caller Postat Aprilie 20, 2005 Share Postat Aprilie 20, 2005 Revin cu topic-ul legat de magnetoul de la moped-ul meu... Am facut cateva inginerii si am masurat tensiunile pe cele 3 fire care ies din el (Rosu, Alb, Verde) asa: Alb e masa, Rosu e comanda de aprindere, si Verde este tensiunea ce urmeaza a fi amplificata. Cum am testat, poate veti fi nevoiti sa faceti si voi candva acelasi lucru: - Am cuplat un multimetru intre fiecare fir si masa - Am scos variatorul - Am prins axul magnetoului in mandrina de la o bormasina - Am apasat pe botonu' de la bormasina (cam pe la 800 rpm) Astfel am aflat urmatoarele : - Precum am spus, firul alb e masa (intre el si cadru nu e nici o diferenta de potential) - Firul Rosu are o tensiune cam de 5-7V, poate chiar mai mult la turatii mai mari - Firul Verde are o tensiune cam de 140V, presupun ca se duce pana pe la 200V Intrebarea mea este... Mi s-a recomandat sa pun o aprindere CDI de Scooter First-Bike Sprinter (a mea e tot CDI), ca se potriveste. Din electronica pe care o stiu, nu are importanta ca scooter-ul respectiv e in 4 timpi, si a mea in 2, pentru ca mizeria aia de aprindere da scanteie numai cand e comandata de impulsul dat de bobina de comanda. Gresesc sau sa ma iau dupa cei de la First Bike si sa imi pun o aprindere de la ei ? Sper ca de data asta topic-ul meu va primi si ceva raspunsuri, ca cel de dinainte nu prea s-a dovedit interesant Multzam ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 20, 2005 Share Postat Aprilie 20, 2005 Vezi ca sunt unii cu desmembrari de scootere. Mergi la ei si ia una de piaggio. Iesi mai ieftin. Oricum 1 piston si 4 timpi are nevoie de scanteie la fiecare 2 ture pe cand un piston si 2 timpi are nevoie de scanteie la fiecare tura. Deci daca aprinderea aia nu mere la 4t cu scanteie pierduta, la tine nu o sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Aprilie 21, 2005 Autor Share Postat Aprilie 21, 2005 Ok, mii de multumiri de raspuns, o sa le propun alora in caz ca nu merge sa imi rezerv dreptul sa i-l aduc inapoi si ei sa-si rezerve dreptul sa-mi dea banii Totusi, avand in vedere ca tipu' mi-a zis ca "sa faca comanda la Brashov", m-as indoi ca o aprindere facuta de romanasi ar fi atat de desteapta sa dea scanteie la 2 ture Cel mai probabil e facuta cu scanteie pierduta, e mai simplu si mai reliable... Cei cu dezmembrari de scutere... Pe unde ? Ca eu stiu un singur mosh, si ala mi-a zis ca inca nu poate sa-mi dea, ca tot ce are e "dramuit". Si parca n-as sta dupa fundu' dumisale, ca ma apuca Craciunul... Asa ca te-as (v-as) ruga sa ma indrumati si pe mine catre cativa oameni care ar avea piese din dezmembrari (sau care aduc din afara, ca la Paneuro am fost si nu au), ca sa ma pot si eu cu ea Mersic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 daca vrei o solutie rapida, da fuga in piata la rusi si cumparaa o aprindere electronica de drujba......anulezi bobinele, cuplezi la firele tale..........si te dai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Aprilie 21, 2005 Autor Share Postat Aprilie 21, 2005 Ok, ok, dar intrebarea e... CE bobine sa anulez ? Mie-mi ies 3 fire din magnetou, si m-as astepta sa fie 3 conectori si la aprinderea aia. Nu stiu daca ai avut tangente cu aprinderea CDI, ea consta dintr-un montaj in care in momentul corespunzator aprinderii, o comanda data din magnetou de la o bobinutza mica (sau la unele modele mai avansate un detector HALL) deschide un tiristor si descarca un condensator destul de baban pe o bobina de inductzie. Diferenta intre CDI si TCI (celalalt tip de aprindere electronica) este faptul ca la TCI scanteia este declansata de colapsul bobinei (INTRERUPEREA unui circuit dupa ce bobina a fost alimentata). O diferenta majora intre CDI si TCI de asemenea este faptul ca TCI-ul necesita o baterie pentru a mentine bobina alimentata. In acest caz, aprinderea de la drujba ar fi CDI. Intrebarea care se pune... de fapt sunt mai multe: 1). UNDE in piatza la rushi ? 2). Va fi aprinderea de la drujba destul de rapida ? totusi aia merge la 3000-4000 rpm cred, iar motorul meu se duce pana in 7000-8000 rpm. Astept raspuns cu nerabdare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R_i_d_e_r Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 incearca sa faci rost de o aprindere de mobra(garantez ca o sa mearga deoaerce si mobra e turata daca nu ai de unde sa faci rost da-mi nun tel ca te rezolv eu sunt din Sfantu Gheorgeh da' stau in camin in Brasov 0723.563.967 0267/324221 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Aprilie 22, 2005 Share Postat Aprilie 22, 2005 Ok, ok, dar intrebarea e... CE bobine sa anulez ? Mie-mi ies 3 fire din magnetou, si m-as astepta sa fie 3 conectori si la aprinderea aia. 1). UNDE in piatza la rushi ? 2). Va fi aprinderea de la drujba destul de rapida ? totusi aia merge la 3000-4000 rpm cred, iar motorul meu se duce pana in 7000-8000 rpm. Astept raspuns cu nerabdare deci, aprinderea de drujba este ca si a ta adica electronica si autoinductiva...................din motorul tau iese un fir de la bobina de impuls, unul pt tensiunea de atac a bobinei de inductie, si unul pt far,stop,etc......... .,.........mie mi sa parut cea mai bine alegere aprinderea de drujba, in sensul in care costa cateva sute de mii, e mica si compacta........ ...........daca o sa te uiti pe aprinderea de drujba vei vedea ca sunt 3 bobine.....una f mica care este bobina de impuls, una mai mare pt tensiunea de far etc. si una de plastic turnata care este bobina de inductie+tensiunea primara pt aprindere........................tai firul de la bobina de impuls si il legi la a ta, tai firul gros de la bobina turnata dar cu mare atentie pt ca pe el se afla prins si firul subtire al inceputului bobine de inductie si il legi la firul tau care iese din motor si la masuratoare da o rezistenta mai mare decat celalalte bobine,............legi masa, bagi fisa in bobina turnata si .....gata, merge stai linistit, drujba se tureaza mult mai mult decat motorul tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Aprilie 22, 2005 Autor Share Postat Aprilie 22, 2005 Bobina de FAR la aprinderea de drujba ?! Mistoooo, ii mai pun 2 rotzi si nu mai am nevoie de motoreta Acum trecand la lucruri serioase... bobina de inductie + tensiunea primara pentru aprindere la mine sunt separate... Adica nu stiu cum arata aia de drujba, dar mie imi vine tensiunea care ataca bobina de inductie DIN MAGNETOU. Eu inteleg prin "aprindere" o "cutie neagra" in care intra 3 fire si iese o fisha. Tu ai zis ca este in aprindere o "bobina turnata" care contine tensiunea primara si bobina de inductie. Unde e pus atunci circuitul ? De taiat firul de la traductor si de legat in locul bobinei mici ok, nu e problem... Dar unde leg iesirea de 140V din magnetoul meu ? Ca de legat la bobina de inductie direct, n-am rezolvat nimic... Trebuie sa se lege la intrarea de forta din circuitul de aprindere. Daca poti sa faci o schema scurta in Paint si sa o postezi... ar fi excelent.... Apropo, daca e cineva interesat, am decapsulat aprinderea veche, i-am ridicat schema electrica, am simulat-o in Orcad... pot sa postez Luni rezultatele, daca este cineva interesat. Sau sa deschid un topic nou ? Multumesc inca o data pentru ajutorul acordat unui newbie in ale motoarelor ca je Apropo, eu chiar seman cu asta ... asta cand merge motoru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.