dulfa Postat Februarie 27, 2008 Share Postat Februarie 27, 2008 salutare , dumineca la iesire am reusit sa fac ce nu prea multi au vazut pe la noi , am indoit evacurea in bucla de linga scutul motor , din toata suprafata tevii am ramas cam cu 20% din volumul acesteia . intrebarea mea este daca nu exista cineva cae si-a schimbat evacuarea cap-coada si nu are cumva de vanzare bucata de la chiuloasa pina la finala pt KTM EXC 525 din 2005. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 salutare , dumineca la iesire am reusit sa fac ce nu prea multi au vazut pe la noi , am indoit evacurea in bucla de linga scutul motor , din toata suprafata tevii am ramas cam cu 20% din volumul acesteia . intrebarea mea este daca nu exista cineva cae si-a schimbat evacuarea cap-coada si nu are cumva de vanzare bucata de la chiuloasa pina la finala pt KTM EXC 525 din 2005. vezi la aia care au montate esapamente complete de tunning..in general finalele tunning nu prea se potrivesc pe tevile clasice de evacuare asa ca ai sanse mari sa gasesti..din pacate eu pe a mea am vandut-o anul trecut..dar intreaba pe la motomania sau moto adventure pe mecanici..ca aia stiu cel mai bine.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BGS Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 (editat) nu ma prea pricep insa am auzit ca la 2T se poate indrepta/repara si exista aparatura speciala cu presiune de aer sau ceva de gen. sunt sigur ca se poate indrepta oricat e de lovita e si cu aparatura aia si poate chiar si fara (vb. cu colegii tai din pancota ca ei au mai trecut prin asa ceva). Editat Februarie 29, 2008 de BGS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 1, 2008 Share Postat Martie 1, 2008 varianta cea mai simpla este sa cauti piesa de cumparat.daca nu, incearca sa scoti indoitura prin umplere cu apa si congelare, in mod normal din 2 inghetari ar trebui sa iasa, insa depinde mult si de indoitura.totusi, merita incercat. alta varianta este sa duci teavba la un meserias priceput, se poate recupera suficient sa nu ti dea bataie de cap. la 2t se repara si cu aer(mai greu) dar de obicei se decupeazxa o fereastrea in pipa pentru a se putea impiinge cu o unealta din interior. una peste alta, eu as incerca la inceput cu apa/congelator, dar cauta detalii despre procedeu, ca sa il faci corect.bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 1, 2008 Share Postat Martie 1, 2008 bah..ma lasi???soso daca afli cum se procedeaza ar fi minunat..nu m-am gandit niciodata la asta..poate si din cauza faptului ca nu am facut fizica la profil uman.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 1, 2008 Share Postat Martie 1, 2008 google it, chiar nu sunt basme.pe scurt, se baga apa in portiunea indoita, de obicei e chiar in curbura, deci exista o pozitie a tevii in care apa sta atmosferic exact in zona strambata.cu acondul prealabil al soriei, cotul se aseaza in aceasta pozitie in congelator, unde se lasa cagteva ore, pana apa din el se face bocna.pentru ca apa e unul din 2 materiale cunoscute deocamdata, ce au proprietatea de a isi mari volmul la trecerea din stare lichida in stare solida, presiunea enorma generata de apa la inghetare va impinge indoitura inapoi.daca e indoitura mare se repeta procesul, dar nu se exagereaza cu volumul de apa din teava, metalul se poate rupe, mai ales pe cutele formate la avariere. la coturile de 4t metoda chiar se preteaza, pt ca materialul e mai gros decat la toba de 2t Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dulfa Postat Martie 3, 2008 Autor Share Postat Martie 3, 2008 v-a multumesc pt sfaturi , intre timp am comandat o alta evacuare, nu prea ieftina (147 eu) , v-a spun asta sa stiti ce v-a asteapta in caz ca v-a confruntati cu aceeasi problema ,evacuarea cea veche mi-a indreptat-o un prieten din ciocan din sudura ,a mers in weekend fara probleme , o am de rezerva in caz ca mai patesc odata problema acesta desi sincer nu vreau la cat costa una noua am sa casc bine ochii unde "parchez" de acuma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soarecu Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 v-a multumesc pt sfaturi , intre timp am comandat o alta evacuare, nu prea ieftina (147 eu) , v-a spun asta sa stiti ce v-a asteapta in caz ca v-a confruntati cu aceeasi problema ,evacuarea cea veche mi-a indreptat-o un prieten din ciocan din sudura ,a mers in weekend fara probleme , o am de rezerva in caz ca mai patesc odata problema acesta desi sincer nu vreau la cat costa una noua am sa casc bine ochii unde "parchez" de acuma Imi pare rau ca am vazut prea tarziu topicul. In sculele noi de tinichigerie exista un aparat care iti putea repara toba fara probleme si eu chiar am la servici. Daca mai aveti belele incercam sa vedem ce iese... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 (editat) si eu am cotul indoit in doua locuri, e drept nu foarte tare, dar ma gandesc ca si-o poate lua mai rau. am retinut 'soarecu', daca o busesc mai tare te caut. COMPLETARE 29 mai: ieri am reusit sa indoi foarte rau cotul de la evacuare, cam 1/2 din diametrul lui. sunt la a treia congelare si pare sa functioneze metoda. cotul este din titan asa ca o alta interventie tip sudura o vad foarte complicata. mai exersez cu inghetul si dezghetul si va dau de veste. Editat Mai 29, 2008 de Rebelul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordan Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 salutare , dumineca la iesire am reusit sa fac ce nu prea multi au vazut pe la noi , am indoit evacurea in bucla de linga scutul motor , din toata suprafata tevii am ramas cam cu 20% din volumul acesteia . intrebarea mea este daca nu exista cineva cae si-a schimbat evacuarea cap-coada si nu are cumva de vanzare bucata de la chiuloasa pina la finala pt KTM EXC 525 din 2005. eu am schibat deja 2 evacuari (le-am prapadit rau de tot) la un exc 450 factory. dupa am auzit de treaba cu inghetul, dar trebuie sa ai si dopuri rezistente (asa am auzit). incearca, nu te costa nimic. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 (editat) dupa am auzit de treaba cu inghetul, dar trebuie sa ai si dopuri rezistente (asa am auzit). nu trebuie sa ai dopuri rezistente. prin inghet apa isi mareste volumul si impinge in toate directiile. ca si exemplu: un pahar de sticla crapa daca lasi sa inghete apa in el, chiar daca este descoperit. curiozitatea mea este de cate ori va trebui sa repet operatia ca sa ajung la un rezultat multumitor. inca experimentez! si inca ceva: folosesc congelare rapida la -27 grade. sa vedem. Editat Mai 29, 2008 de Rebelul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordan Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 curiozitatea mea este de cate ori va trebui sa repet operatia ca sa ajung la un rezultat multumitor. inca experimentez! dar s-a intamplat ceva dupa prima operatie? PS ideea cu dopurile doar am auzit-o pt ca nu toti au posibilitatea de spatiu de inghet mare (gen lada etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Iunie 1, 2008 Share Postat Iunie 1, 2008 FUNCTIONEAZA!!!!!!! am indreptat cam 90% din deformare! nu mai insist, e sufi. ideea este urmatoarea; daca este foarte rau busita iti trebuie sa repeti operatiunea de multe ori. eu am facut-o de 20 de ori si dupa cateva congelari m-am prins ca daca pun cate un cub de gheata in fiecare brat al cotului plin cu apa(in pozitia vase comunicante), prin inertie termica(inghet) primele se formeaza dopurile de gheata. asa ca spor la inghet! multam soso de idee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian.n Postat Iunie 1, 2008 Share Postat Iunie 1, 2008 merge foarte bine si cu gheata. io la 2t... le-am tot sifonat. trebuie sa ai grija sa nu plesneasca prea tare. oricum... daca e sa plesneasca se intampla pe sudura iar acolo e usor de sudat la loc. oricum... se repara si cu gheata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Iulie 1, 2008 Share Postat Iulie 1, 2008 (editat) tocmai am indreptat doua galerii ( 4 timpi , strangulare ~50 % ) din titan astfel: - se incalzeste cu un arzator cu butan locul indoit -cu o bila din otel de diametru mai mic decit teava dar mai mare decit sectiunea minima a indoiturii se loveste zona incalzita ( se tine bila in palma si se scutura teava energic ) . daca se intepeneste bila in teava se deblocheaza lovind cu un ciocan teava in zona adiacenta indoiturii . -se schimba bila cu una mai mare in diametru si se repeta operatia -apoi cu o scula * se finiseaza locul pe parcursul operatiilor se incalzeste mereu locul " la rosu " de cite ori este necesar . in functie de indeminare se poate indrepta astfel incit sa nu se observe nici o urma de indoire . * am confectionat-o in felul urmator : intr-o bila din fier apropiata de diametrul tevii se practica o gaura de 6 mm se fixeaza o tija ( ~ 50 cm ) prin gaura data in bila pe tija se insira piulite de M18 pina lungimea totala depaseste distanta de la capatul evacuarii pina la indoitura scula astfel obtinuta se bate cu ciocanul in interiorul evacuarii iar bila se poate folosi drept contragreutate la ciocanirea evacuarii . Editat Iulie 1, 2008 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 tocmai am indreptat doua galerii ( 4 timpi , strangulare ~50 % ) din titan astfel:- se incalzeste cu un arzator cu butan locul indoit -cu o bila din otel de diametru mai mic decit teava dar mai mare decit sectiunea minima a indoiturii se loveste zona incalzita ( se tine bila in palma si se scutura teava energic ) . daca se intepeneste bila in teava se deblocheaza lovind cu un ciocan teava in zona adiacenta indoiturii . -se schimba bila cu una mai mare in diametru si se repeta operatia -apoi cu o scula * se finiseaza locul pe parcursul operatiilor se incalzeste mereu locul " la rosu " de cite ori este necesar . in functie de indeminare se poate indrepta astfel incit sa nu se observe nici o urma de indoire . * am confectionat-o in felul urmator : intr-o bila din fier apropiata de diametrul tevii se practica o gaura de 6 mm se fixeaza o tija ( ~ 50 cm ) prin gaura data in bila pe tija se insira piulite de M18 pina lungimea totala depaseste distanta de la capatul evacuarii pina la indoitura scula astfel obtinuta se bate cu ciocanul in interiorul evacuarii iar bila se poate folosi drept contragreutate la ciocanirea evacuarii . foarte interesant si practic. explica-mi si mie de ce trebuie sa insiri piulite pe tija?... ii dau o mai mare rezistenta cand o bati cu ciocanul? eu sunt la a treia evacuare indreptata prin inghet(e drept rezultatul nu este imediat, dar e ok) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 foarte interesant si practic.explica-mi si mie de ce trebuie sa insiri piulite pe tija?... ii dau o mai mare rezistenta cand o bati cu ciocanul? da. cind te apropii de cota finala bila nu mai merge doar din propria inertie si trebuie sa o impingi cumva . piulitele creeaza un mediu mai rigid decit o tija de 6 prin care poti impinge bila ( batuta cu ciocanul ) . tija este suficient de flexibila sa urmareasca coturile si suficient de rezistenta ca sa extragi bila din teava dupa ce ai terminat . daca bila are diametrul cu 1 mm mai mic decit interiorul tevii finisarea este foarte buna . nici nu se cunoaste ca a fost indoita teava . in functie de indeminarea fiecaruia operatia dureaza ~ 30 minute iar sculele se pot cara in portbagajul masinii ( pentru sesiuni de mai multe zile de hard-enduro ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 nu toata lumea are la dispozitie banc de lucru scule si cel mai important, bile de metal cu diametru de 40 mm.un rulment de dacie mai spargem cu ciocanul, dar ce folosesti tu tine deja de altelier de reparatie. oricum, congelarea este metoda cea mai simpla, din punctul meu de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 dar prin congelare nu se modifica si partea unde nu a fost strambata??intreb ptr ca am o mica infundatura in esapament si ma gandesc daca are rost sa incerc sau stric toata treaba mai rau?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 trusa, bilele si evacuarea inderptata . fosta indoitura avea unghi de 90 grade de parca as fi lovit un cornier si din acest motiv a ramas o mica cuta pe care nu am mai avut chef sa o inderpt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rebelul Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 dar prin congelare nu se modifica si partea unde nu a fost strambata??intreb ptr ca am o mica infundatura in esapament si ma gandesc daca are rost sa incerc sau stric toata treaba mai rau?? prin congelare se modifica indoitura(revine teava la forma initiala). in schimb, daca indoitura este pe cot dupa congelare bratele cotului se vor departa putin(aprox 5cm), dar se apropie usor prin lovire cu un lemn. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Iulie 13, 2008 Share Postat Iulie 13, 2008 am incercat de 3 ori sa indrept teava prin inghet si nu am observat ABSOLUT nici un fel de modificare..nici macar una milimetrica..o sa incerc varianta "la cald"..aia sigur are succes.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moz Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 ai bagat apa in ea inainte sa o ingheti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 ai bagat apa in ea inainte sa o ingheti ? oi fi avocat de meserie dar asta nu inseamna ca sunt dobitoc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moz Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 undeva siguri gresesti, eu incercam doar sa te ajut, nu era nevoie de poate ti-a curs apa din teava cand ai bagat-o in congelator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.