drunken master Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 salut, sunt si eu (aproape) fericitul posesor al unui BMW F650 ST am incercat sa-l pornesc dupa iarna dar el a fost de alta parere, chiar alimentat de la masina. am mai dat cu ochiu pe forum si am aflat ca daca pleaca invarte bateria dar nu pleaca sa ma uit la bujii, carburator. mi-am luat bujii (NGK D8EA) si am trecut la treaba - as vrea pe aceasta cale sa-i multumesc italianului de la care l-am luat ca mi-a lasat trusa de scule cu tot cu cheia de bujii. prima fisa a iesit ok, bujia arata putin afumata dar am zis ca o schimb oricum. a doua fisa nu a fost asa binevoitoare si nu a vrut sa iasa (am aflat mai tarziu de ce - era sudata de rugina cu bujia). ideea e ca am reusit sa o rup din cot inainte sa o scot. speram sa plece totusi doar cu o fisa - nu a fost asa cand am unit si capetele fisei rupte a plecat . (a plecat de fapt intr-o singura bujie, pentru ca fisa care arata impecabil de fapt nu dadea scanteie spre deosebire de sora ei ruginita si rupta). dupa introducerea lunga si plictisitoare vin si intrebarile: 1)de unde gasesc sa iau fise si cat costa? 2)la fisa care arata bine dar nu da scanteie poate sa fie altceva de vina si fisa sa fie ok de fapt? 3)fisele pot fi schimbate de un novice sau recomandati sa merg la service (si daca da la cine ca auto bavaria de ex am auzit ca sunt piperati) 4)daca carpesc fisa este ok ? (de la distanta de 2-3 mm intre capetele rupte oricum face arc electric) 5)performantele sunt mult mai slabe intr-o singura bujie (modelel 94-96 asa erau) - oricum banuiesc ca am mers mult timp intr-o singura bujie fara sa-mi dau seama... 6)ce matgerial conductor e in fisa, nu parea metal? 7)daca am facut 1500km dupa schimbarea uleiului dar a trecut iarna trebuie schimbat neaparat multumesc anticipat si daca trebuie dau bere P.S. am postat si pe forumul de f650 gs/dakar dar nu e prea mare activitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 Provizoriu poti pune orice fise (partea finala de la fisele de Dacie), dar pt a fi izolate de udatura evident trebuie unele mai destepte. Sambata am fost la magazinul de la intrarea in Ploiesti (DN1) si acola aveau asa ceva , chiar m-am mirat ca se aflau pe raft. Pune bujii Iridiu ca merge mai rotund si are cuplu mai de jos. Unii zic ca nu sant recomandate la carburatie, dar la mine vad ca dupa 3000Km merg ca in prima zi. Cred ca consumul creste un pic , iar performantele scad, dar nu prea evident daca mergi intr-o bujie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sohei Postat Martie 4, 2008 Share Postat Martie 4, 2008 1 nu sunt bmw f650 cu o bujie toate au 2 ,eu am avut din 95 si avea 2 am un prieten care are din 94 tot 2 are... 2 fisele sa fie de calitate cu invelis sanatos nu de dacie si alte magarii ,si poti sa schimbi si pipele daca sunt modelul imbracat in metal ( la umiditate scapa curent , mie personal m-i sa dus o pipa ) 3 nu trebuie sa fi specialist ,sa ai grija sa pui fisa de la bobina din dreapta la bujia din dreapta 4 daca ai cumparat bujii ngk ii super ok sa nu le strangi ca maniacul ca strici filetul 5 cand tai fisele dupa marimea celorlalte sa lasi 1 cm pt orice eventualitate 6 nu trebuie sa schimbi uleiul ( ma gandesc ca ai pornit-o macar 1 data pe saptamana) si ai grija cu uleiul sa nu schimbi marcile ca pe ciorapi sa pui 2.150 litri , cand il schimbi sa schimbi si filtrul sa ii dai drumul si din cadru (de la radiator) si de la cutie si ce mai curge la filtru ( sa te uiti la surubul de la cutie ca are magnet ,cat span aduna si cat de mari sunt bucatile ) sunt multe de spus succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drunken master Postat Martie 6, 2008 Autor Share Postat Martie 6, 2008 (editat) multumesc mult de raspunsuri. am mai vorbit cu lume si mi-au spus sa schimb fisele intre ele din demaror si sa vad daca cea care arata bine da scanteie in locul celeilalte. din pacate mi se pare ca trebuie sa dau jos rezervorul pt asta. faza cu modelele cu 1 respectiv 2 bujii am gasit-o tot pe forum: Chiulasa avea sa piarda una din cele cinci supape, in schimb primea o a doua bujie. insa acum imi dau seama ca se refera la diferentele dintre pegaso si f650.... aseara am pornit-o si intr-o singura bujie, insa realizez ca performantele nu pot sa fie decat mai slabe... Editat Martie 6, 2008 de drunken master Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiu810101 Postat Martie 7, 2008 Share Postat Martie 7, 2008 mai bine le vindem si ne luăm biciclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drunken master Postat Martie 7, 2008 Autor Share Postat Martie 7, 2008 eu oricum imi iau bicicleta ca se apropie vremea teraselor. reusit sa o pornesc, si chiar am mers cu ea. daca accelerez la inceput se ineaca , insa dupa 1 min merge apoapre ok (avand in vedere ca o fisa e scoasa iar cealalta functioneaza 'wireless' ). fise pentru ea nu am gasit pe nicaieri - BERU ZLE 301 - 1ohm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiu810101 Postat Martie 7, 2008 Share Postat Martie 7, 2008 eu imi mai iau piese pt F'ul meu de la Promotor International - e undeva pe strada Agricultori ... la intersectie cu str. Matei Voievod daca nu au piesele pe stoc ... iti vor face comanda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.