Sari la conținut

Am blocat motorul la ETZ 250


gabii
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

:huh:

 

 

Am reusit in sfarsit sa-l belesc... Ieri, dupa o luna ploioasa in care nu l-am mai pornit, am zis sa trag o tura cu etz-ul... a pornit saracu la prima cheie. L-am tinut cam 2 minute la turatia putin peste relanty ca sa se incalzeasca... si dintr-o data s-a balbait de 2 ori si a tacut :laugh: .

Apoi am incercat sa-l repornesc... zadarnic. Nu am avut cheie de bujie si timp de 45 de minute I-AM DAT PEDALE INCONTINUU!!! :laugh: . Degeaba, nu a vrut s-o ia si basta! Apoi a coborat un vecin si mi-a imprumutat cheia de bujii... am scos bujia si bineinteles ca era uda. Am sters-o, am pus-o la loc si pedala.... a luat-o pt 2 secunde si iar s-a balbait si s-a oprit... iarasi am scos bujia, iarasi am sters-o, am pus-o la loc, a pornit pt 2 sec. si s-a oprit... Tot asa, am repetat operatiunea cu bujia de vre-o 20 de ori, timp de o ora si jumatate am facut acelasi lucru :lol: ... efectiv am slabit un kil la cat efort am depus...curgea apa de pe mine. Da nu m-am lasat, am zis ca ori crap io, ori crapa el, da tot il pornesc :laugh: .... Si intr-un final l-am pornit :banana: . Acum ma dor fesele si muschii picioarelor de innebunesc (am facut o febra musculara ca de-abia mai pot sa stau in picioare, merg ca si cum as avea un morcov in fund... :eek: ) Si i-am dat ca sa ma tina minte!!! A scos un fuuum ca niciodata, probabil ca s-a ars toata benzina din piston ... tot incerca sa se innece, il lasam nitel si iarasi deschideam la maxim... Indicatorul de la turometru s-a rupt :what: , banuiesc ca l-am dat peste cap si s-a rupt in 2 bucati... am continuat sa il turez si la un moment dat a inceput sa haraie, sa croncane, sa se balbaie, sa se tureze, iarasi sa croncane si ... s-a blocat :baldy: :( !!! chestia e ca am incercat sa-i mai foot o pedala da degeaba, ca si aia a ramas tapana! Am zis sa-l las sa se raceasca, azi dimineata pedala tot tapana :) ! Cine ii da un diagnostic??

Adica a pornit dupa 1 luna la prima pedala pt ca apoi sa clacheze. Mentionez ca platina nu e impuscata, iar pe bujie am gasit la fina depuneri, ca un fel se span de aluminiu lipit efectiv de bujie, parca daduse cineva cu aparatul de sudura pe bujie...

 

Ce sa fie??+ Ambielajul sau doar pistonul topit???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este...ai calat motorul.

Ai pornit motocicleta dupa care s-a oprit...apoi ai constatat ca era bujia uda, ai curatat-o si ai pus-o la loc si a facut aceiasi figura...ok. Este clar ca motocicleta ta a fost innecata. Atunci trebuia sa dai 30 de pedale fara bujie. Se da foarte usor. Apoi incercai eventual sa ii pui si alta bujie. Nu cred ca ar mai fi facut probleme.

Atunci cand a inceput sa se tureze, trebuia sa scoti contactul, fisa de la bujie. S-ar fi oprit. Dupa cum spui tu cred ca ai stricat si pistonul, segmentii si cilindrul. Cauta pe cineva care se mai pricepe cat de cat si dai cilindrul jos. O sa vezi ce are avariat.

 

Succes!

Numa' bine! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare... bag-o in viteza si incearca sa o misti, la pedala nu ai nici o sansa. Daca reusesti sa o misti, atunci scapi ieftin - piston + segmentzi (cilindrul poate a scapat daca nu s-au rupt segmentzii, ci doar s-au "incastrat" in piston). Daca te zgarcesti poate scapi chiar si fara sa dai bani pe piston si segmentzi - decat ii dezlipesti din canale si gata, s-a reparat :huh: . Daca nu reusesti sa o misti, sau daca reusesti sa o misti, insa la un moment dat iar se blocheaza, atunci este ambielajul de vina si o sa te cam murdaresti pe maini. Oricum, nici ambielajul nu e o tragedie, il scotzi, il iei in buzunar si cand ajungi in Bucuresti, ma chemi ca sa te duc la un atelier super meserias de reparat ambielaje. O sa iti puna boltz de wartburg, colivie SKF, o sa iti bucseze biela cu material de rulment (tratat in toata masa) si o sa ti-l echilibreze perfect. O sa te coste in jur de 1,2 - 1,5 milioane, dar merita (fatza de un ambielaj SH, in care nu stii ce e sau unul nou noutz, care cred ca-i tare scump si nici nu -l gasesti cu una cu doua....). Oricum, eu unul inclin sa cred ca s-au coxat segmentzii in canalele pistonului, la gaz maxim fara sarcina si la ce ulei a avut nu avea motive sa cedeze ambielajul.... Ambielajul cedeaza daca are materiale proaste in el (putin probabil la mz) sau in sarcina prelungita, in gol nu prea are motiv...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut topicul cu voshodul... :huh: , merci!

 

Moshulik, cand mai trec prin bucuresti, sper sa ne intalnim!

 

Acum io sper ca un prieten sa isi ia F650... si sa fac si io cateva ture cu el, si sa merg si cu octavia mea sa vada si ea ce inseamna motor adevarat... ca nu ma lasa sa imi iau BMW. Adica cica daca ma vede cu BMW ma pune sa dorm sub ceru liber :laugh: . Asa, daca merg cu ea pe un F650 poate o conving, mai ales ca acum ETZ-ul e defect... si cu putin noroc ii fac upgrade direct la F650...

 

chei potrivite io nu prea am, da am un prieten care are... ( :laugh: io nici macar cheie de bujie nu am avut). Chestia e ca la ETZ in 6 ani nu prea am avut nevoie de chei... iar setul are cel putin 12 ani vechime, deci era si timpul sa ma "lase".

 

Numai bine!

Gabii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu informatii proaspete...

 

Ieri, oricat am incercat sa deblochez motorul tarandu-l - nu am reusit! Adica impingeam la el de imi ieseau ochii... bagam in viteza si se bloca roata spate instantaneu. Apoi am insistat sa dau la pedala...cu chiu cu vai am reusit sa misc pedala. Dupa ce am dat de vre-o 10 - 11 ori la pedala (adica ma urcam pe pedala si ma lasam cu toata greutatea mea pe ea... si pedala cobora inceeeet-inceeeet in jos) am obosit si am stat nitel. Apoi am incercat din nou si ... canci! Oricat am incercat sa o mai misc a fost in zadar!Maine il duc la un prieten sa il desfaca...

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am desfacut!

 

:laugh:

 

Cilindrul e ok ,e nezgariat :laugh: !!!

Pistonul e dus, adica nu e spart da arata tare urat. Biela e blocata in ambielaj, cred ca s-a topit ceva la biela. Segmentii erau absolut OK. Interesant e faptul ca nu are cine stie ce uzura la camasa :huh: . Adica daca pun degetul de-abia se simte... Cred ca trebuie doar o biela cu bolturi.role, un piston nou si segmenti noi. Cica asta ar fi...

 

Acum, intrebare: Am auzit vorbindu-se de ceva targ in Tg.Mures... io plec azi la Tg.Mures in vizita la cineva... Imi puteti spune : e targ de motoare?? Sau e vorba de vre-un magazin de piese de schimb pt motoare??? Pls. am nevoie de informatia exacta, nu cunosc Tg.Muresul si trebuie sa-mi iau piesele...

 

Help!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, Gabi.

Eu iti recomand sa iti reconditionezi ambielajul la atelierul Teodorestilor, in Bucuresti - strada Icoanei, din Stefan cel Mare faci dreapta inainte de spitalul de pe stanga, cum vii dinspre Victoriei. Nu da bani pe biela noua, nu cred ca e cazul. O sa iti bucseze biela cu material de rulment - tratament de masa, mult mai bun decat cementarea care se face la biele (asta daca a cedat cementarea de pe biele, daca doar s-au turtit rolele s-ar putea sa nu fie nevoie de bucsare). O sa iti schimbe boltzul si iti pune o colivie. Treaba este urmatoarea - nu poti sa faci operatiunile astea in fata blocului, pentru ca nu ai presa de ambielaj, ca sa-l desfaci. Daca te pui cu ciocanul pe el se duce draq, se stramba platanele, plus ca iti trebuie un strung si o tehnologie "secreta" pentru echilibrarea ambielajului, o data asamblat la loc. Daca gasesti ambielaj SH bunicel, ia-l si il faci si pe asta ulterior, sa-l ai de schimb. Sa-l iei nou cred ca e cam scump. bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...