serjuro Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Salut tuturor, Intrucat am schimbat chiuloasele cu unele noi (calitate ukrainiana GARANTATA ), tijele impingatoare ale culbutorilor originale erau prea scurte si am cumparat bara plina de Al (fi 8) din care am taiat tije noi. Cu toate ca stiam ca cele originale sunt teoretic un aliaj de Al si deci cele noi de Al pur vor putea fi cam moi, le-am montat. Partea proasta e ca deja s-au comprimat cam 2-4mm in medie, sa zic, si deja nu mai ajunge lungimea surubului de reglaj......hehehe. Daca cineva a mai folosit tije de Al ca si mine, va rog sa dati un reply cu experienta voastra.......... PS auzisem candva ca exista 2 lungimi de tije originale la Nipru................poate stie cine care sunt... Mersi anticipat si primavara grabnica la toti.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ro nin Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Eu! Dar nu au avut timp să se comprime, de-abia azi am pornit motorul, la tine cât au ținut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 ...nu sant tije de o anumita lungime! Sant de toate lungimile! Practic nu sant doua la fel....gasesti si cu diferente de 2mm intre ele futui, si toate sant 'originale'! Nu ai format corect capetele la bara de aluminiu , nu ai introdus capetele terminale pana la limita si de aia s-au 'scurtat'! Este imens sa se curteze cu 4mm ! Insemna ca s-au unflat vizibil undeva! Ai grija , ca o pozitionare incorecta a culbutorilor(adica nu fac o basculate simetrica fata de normala la axul supapei) iti reduce durata de functionare a ghidurilor/supapelor undeva la 100-200km! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Au disparut tijele impingatoare de Nipru? Ai intrebat pe danny? Ai pus si capetele la tije? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Martie 14, 2008 Autor Share Postat Martie 14, 2008 (editat) Ro nin, am facut sa zic vreo 100km dar in reprize de maxim 20km............. Drobu, chiuloasele sunt noi, nu am verificat (nici nu mi-ar fi trecut prin cap) geometria si dinamica culbutorilor........heheeh. De fapt, si cilindrii si pistoanele sunt noi.............. Cand am taiat tije din bara de Al am slefuit exact cum am vazut la cele originale (care pt noile chiuloase erau prea scurte si oricum erau cam indoite) si le-am batut la cald cat am putut. Din cauza ca multe piese erau noi am crezut ca va fi normala o etapa de asezare dar nici ciar asa......... Si iti spun inca o data, tzacanitul la culbutri apare dupa cateva minute de mers...........acuma sa ma fereasc Dzeu cine stie cat or tine-o asa. Deja am reglat de vreo 6-7 ori jocul ala......... Asa nasol e ca de pe evac dreapta mi-a sarit deja de 2 ori pastila.......( o gasesc in capac).....HAHAHAHAH Am dat comanda Danny de tije noi, am cerut dak gaseste mai lungi........ O sa verific la dreacu dak tijele s-au umflat pe undeva sau s-au indoit........... Imi trece prin cap sa adaptez ceva tije de auto, ca sunt de otel ...........dar ma gandesc dak greutatea extra nu o sa dea vibratii/rezonanta parazite spre supape...........saracele ne mai lucrand ok........... Numai de bine PS da, Aleko, am pus capetele metalice peste tije. Oare nu se poate uza in rimul asta axa cu came ?, stiu si eu, arcuri supape prea tari sau ax prost? De fapt, pe scurt, lantul cinematic implicat e : axa cu came, tacheti, tije, culbutori, chiuloase si supape...........CARE FACE PE DURUL CU MINE? Editat Martie 14, 2008 de serjuro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 ..este foarte simplu! Marchezi pozitia capetelor terminale pe tija de aluminiu, si vezi cat s-au deplasat(cam tarziu acum , ca ce a a fost de modificat s-a modificat)..Trebuia facuta la montare manevra... Si nu au cum sa-ti potriveasca la fix ndiferent cat de originale sant! Depinde de ce garnituri ai folosit, de cum este frezata asezarea cilindrului in chiuloasa, si mai depinde de cum batea lumina cand le-au turnat , si alte finetzuri.. 'noi' nu are absolut nici o relevanta .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 Nu iti fa griji de geometria si dinamica culbutorilor. Nu te gandi nici la vibratii si rezonanta. Este Nipru si Niprul te invata sa privesti toate astea cu un zambet pe buze. Priveste inca o data filmuletul de pe youtube si bucura-te. Tijele originale sunt mai lungi mai scurte nu conteaza, pana la urma nici greutatile partii turnante de jos nu prea conteaza fiindca alternatorul nu e echilibrat asa ca totul se duce de rapa si boxerul cu toate ca e boxer vibreaza. Insa nu e de joaca cu tasarea tijelor (din cauza ca folosesti alt material), o rezolvi cu danny, bafta la reparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 14, 2008 Share Postat Martie 14, 2008 ..un popa bun , si un pic de busuioc fac minuni!(pe termen scurt ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ro nin Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 Imi trece prin cap sa adaptez ceva tije de auto, ca sunt de otel ...........dar ma gandesc dak greutatea extra nu o sa dea vibratii/rezonanta parazite spre supape...........saracele ne mai lucrand ok........... La Ural tijele nu sunt de oțel?-simple fără capete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 Ba da, dar la Ural culbutorii cu tot cu lagarele lor sunt din otel, poate se compenseaza. In plus si temperatura setului este teoretic mai ridicata ca la Nipru. Le-or fi calculat rusii sau or fi stricat zeci motoare pana le-a iesit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 ..la ural tijele intradevar sant din otel(nu stiu daca goale sau pline pe dinauntru!) dar tachetii cred ca au doar o treime sau un sfert din masa tachetilor de nipru... Si cilindrii de fonta s-ar putea sa se dilate altfel decat cei din aluminiu ai niprului... Nu credca e vorba de nici un fel de compensare la dilatare , au urmarit doar mase cat mai mici...si asa arborele de nipru cu tot cu biele este mult mai greu decat ambielajul de Ural , la fel volanata este mai masiva... Cine a mai avut ocazia sa se dea si cu... , si cu...(Aleko ) va poate spune ce diferente mari sant intre felul in care percuteaza un motor si celalat. ...niprul parca este un tractor, se tureaza lent , si odata turat si infipt in brazda se tot duce...pana nu mai poate si moare incet...dar nu se lasa ...uralul este spritzar , se tureaza rapid, solo si cu o persoana accelereaza de mai mare dragul...dar daca ii mai agati si 'butelia' dupa el, trebuie sa-l menajezi, sa-i dai din ambreiaj ca moare repede daca il opintesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Martie 16, 2008 Autor Share Postat Martie 16, 2008 (editat) Salut baieti, ieri am fost cu fierul la un preten, mare cunoscator si posesor al mai multor Mt uri din care ultimul e MT16...............Am reglat impreuna jocul la culbutori si din dorinta de a realiza un joc mic de tot am reglat pana cand nu mai inchidea bine admisia dreapta si dadea gaze inapoi ........Culmea ca si atunci tzacanitul de culbutori ERA PREZENT..................Am dat incet la pedala si am urmarit jocul..........Am descoperit cu stupoare ca practic sunt 2 (doua) pozitii in care jocul era prezent, nu 1 singura. Logica spune ca axul meu cu came e o camila, nu un dromader.......HAHAHHAHA caci altfel nu imi explic faza...... Am reglat cum am putut mai bine si pe drumul e intoarcere de cativa km, a fost ok, tractiune, demaraj, ralantiu stabil...........ramane sa mai vad ce si cum.................... Cand o sa am tupeu, chef, timp si altele, voi desface sa vad cum arata axul cu came........... PS in orice caz, de cand am luat si pus aprinderea el fara platina originala ruseasca, am uitat de cosmarul cu bobine facute la betie, platini impuscate, avansuri centrifugale cu came la unghiuri imposibile si gauri de ax excentrice, scantei slabe si alte rahaturi........PUR SI SIMPLU E GENIALA Ok, va las ca e dumineca seara .................. PS 2 Legat de Ural, am condus o singura data unul, care acuma se afla in Zeelanda, unde s-au mutat fratele si cumnata mea (fratelo are un R60 si cumnatica Ural). Intradevar este mai nervos ca Niprul si viteza de croaziera pare mai mare, chiar peste 100Kmh, fara probleme.......... Editat Martie 16, 2008 de serjuro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 16, 2008 Share Postat Martie 16, 2008 ...0,2mm evacuare, si 0,2-0,15 admisie... ...nu rebuie sa fie nici un fel de cocoasa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Martie 17, 2008 Autor Share Postat Martie 17, 2008 Cartea zice 0,07..................eu reglez asa mic incat tija doar sa se invarta liber............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 17, 2008 Share Postat Martie 17, 2008 Am descoperit cu stupoare ca practic sunt 2 (doua) pozitii in care jocul era prezent, nu 1 singura. Logica spune ca axul meu cu came e o camila, nu un dromader.......HAHAHHAHA caci altfel nu imi explic faza...... Am reglat cum am putut mai bine si pe drumul e intoarcere de cativa km, a fost ok, tractiune, demaraj, ralantiu stabil ha ha ha aceleasi simptome le prezenta si nipra mea dar... se zice NU REPARA CEVA CE MERGE asa ca nu mi-am batut capul si merge f bine mult succes si noroc (o sa ai nevoie ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.