monsteristu' Postat Martie 17, 2008 Share Postat Martie 17, 2008 BucureÂşti, 17 martie 2008 A CRESCUT NUMĂRUL ACCIDENTELOR RUTIERE ÎN CARE SUNT IMPLICATE VEHICULE PE DOUĂ ROĂI Primăvara a venit Âşi cu o creÂştere a numărului de vehicule pe două roți pe drumurile publice. NecunoaÂşterea regulilor de circulație de către conducătorii acestor vehicule, nu de puține ori, provoacă tragedii. Ieri, în comuna prahoveană Gura Vitioarei, pe DN1A, un băiat de 11 ani, care se deplasa cu bicicleta într-o coloană formată din trei biciclete, brusc, a virat la stânga, intenționând să traverseze drumul. Un autoturism care circula din sens opus l-a accidentat grav. În oraÂşul BuhuÂşi, județul Bacău, un biciclist s-a dezechilibrat, autoaccidentându-se grav. În localitatea botoÂşăneană Vârfu Câmpului, un biciclist în vârstă de 75 de ani a fost accidentat mortal de un autoturism condus de un Âşofer începător. Cu toate că era întuneric, bătrânul nu purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante Âşi nici nu avea bicicleta semnalizată corespunzător. În oraÂşul Oțelu RoÂşu, județul CaraÂş-Severin, într-o zonă semnalizată cu indicatorul „DepăÂşirea interzisă”, un motociclist s-a angajat în depăÂşirea unui autoturism al cărui conducător vira, regulamentar, la stânga. Motocicleta s-a lovit de partea laterală a maÂşinii, iar motociclistul a fost rănit grav. Tot ieri, s-au înregistrat foarte multe accidente în care au fost implicate mopede. În comuna Dumbrăveni, județul Suceava, conducătorul unui moped a fost rănit grav după ce a fost acroÂşat de un autoturism. Conducătorul auto a părăsit locul faptei, însă a fost prins de polițiÂşti. S-a constatat că era sub influența băuturilor alcoolice. Pe raza comunei ÂŞoimari, județul Prahova, un bărbat în vârstă de 63 de ani a pierdut controlul mopedului pe care îl conducea, lovind un vehicul de acelaÂşi tip, staționat. A fost rănit grav în acest accident. În localitatea DobreÂşti, județul Bihor, conducătorul unui moped a pătruns pe contrasens Âşi a intrat în coliziune cu o autoutilitară, fiind accidentat grav. Pe DN73, în județul BraÂşov, din cauza neadaptării vitezei într-o curbă, conducătorul unui moped a fost rănit grav după ce a pătruns pe contrasens, lovindu-se de o autoutilitară. În localitatea ViÂşina, județul Olt, conducătorul unui moped nu s-a asigurat la efectuarea virajului la stânga, iar vehiculul a intrat în coliziune cu un autoturism. O tânără aflată pe moped a fost rănită grav. Conducătorul mopedului nu avea atestat de absolvire a cursurilor de legislație rutieră, document ce conferă dreptul de a conduce astfel de vehicule. Reguli de circulație pentru conducătorii de biciclete Âşi mopede Bicicletele si mopedele, atunci când circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând. Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera în cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule. Se interzice conducatorilor de biciclete sau mopede: a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificatia „Accesul interzis bicicletelor”; sa învete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate; c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; d) sa circule fara a tine cel putin o mâna pe ghidon si ambele picioare pe pedale; e) sa circule în paralel, cu exceptia situatiilor când participa la competitii sportive organizate; f) sa circule în timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora; g) sa se tina de un vehicul aflat în mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoana aflata într-un vehicul; h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pâna la 7 ani, numai daca vehiculul are montat în fata un suport special, precum si a situatiei când vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane; i) sa circule pe partea carosabila în aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite; j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic; k) sa circule pe aleile din parcuri sau gradini publice, cu exceptia cazurilor când nu stânjenesc circulatia pietonilor; l) sa circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusa, fara sa îndeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16 din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice ( Art. 14. – În circulatia pe drumurile publice, bicicleta trebuie sa fie: a) prevazuta cu dispozitiv de frânare eficace; prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie; c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor; d) echipata în fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar în spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare; e) echipata cu elemente sau dispozitive care, în miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor. Art. 15. – Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie. Art. 16. – (1) În circulatia pe drumurile publice, mopedul trebuie sa fie echipat cu: a) instalatie de frânare eficace; sistem de avertizare sonora; c) instalatie de evacuare a gazelor de ardere care sa respecte normele de poluare fonica si de protectie a mediului; d) lumina de culoare alba în fata, respectiv lumina si dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare rosie în spate; e) lumini de culoare galbena pentru semnalizarea schimbarii directiei de mers, în fata si în spate; f) placuta cu numarul de înregistrare, amplasata la partea din spate a mopedului fara a obtura vizibilitatea sistemului de iluminare si semnalizare. (2) Se interzice montarea la moped a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare, decât cele omologate.); m) sa circule atunci când partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada. n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor; o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped; p) sa circule pe alte benzi decât cea de lânga bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor în care, înainte de intersectie, trebuie sa se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga; r) sa circule fara a purta îmbracaminte cu elemente fluorescent – reflectorizante, de la lasarea serii pâna în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusa; s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul. (2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de înregistrare a vehiculului. Conducatorii de mopede sau motociclete cat si persoanele transportate pe acestea sunt obligate sa poarte o casca de protectie omologata. De asemenea, în cazul acestor vehicule, este obligatorie folosirea luminilor de întâlnire pe toată durata deplasării pe drumurile publice, pentru a fi mai bine observate în trafic. Referitor la conducătorii auto, aceÂştia ar trebui să fie mai atenți la vehiculele pe două roți, prezente în număr din ce în ce mai mare pe arterele rutiere. CENTRUL INFOTRAFIC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Martie 17, 2008 Share Postat Martie 17, 2008 Foarte intresant, Krupp! Te faci remarcat, din nou, cu un copy-paste de mare exceptie! N-aveti si voi treaba pe la mogul prin trust? Un filaj, ceva la Tariceanu, poate pleaca iar pe scuter si iar va agitati ca boschetarii de la salon care se inghesuiau sa faca poze cu bunaciunile de pe motoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Martie 18, 2008 Autor Share Postat Martie 18, 2008 e un copy/paste de la infotrafic, baietii aia purtatori de cascheta. in alta ordine de idei, marsh mah de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Daca iti bagi un picior intr-un lighian cu apa clocotita si altul intr-un lighian cu apa inghetata --statistic vorbind te simti bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 ce caterinca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Martie 18, 2008 Autor Share Postat Martie 18, 2008 dupa caruta aia de prostii, de notat ultimul paragraf din comunicat: "Referitor la conducătorii auto, aceÂştia ar trebui să fie mai atenți la vehiculele pe două roți, prezente în număr din ce în ce mai mare pe arterele rutiere". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.