Sari la conținut

Astept Un Sfat De La Detinatorii De Yamaha Wrf / Yzf


ranga
 Share

Postări Recomandate

Sunt hotarat in maniera de 100%.

 

Imi doresc un enduro, pentru a fi folosit in oras si pe teren dificil. Un cross stradal mai degraba. Desi sunt hondist cu sufletul asi opta pentru yamaha.

Acum intrebarile sunt despre modelele: WRF si YZF ? 400,425 450 cc? Nu ma intereseaza cai/cuplu/greutate ca astea le gasesc pe internet ci... cum se intretine, cum se comporta, cat de multumiti sunteti de ele, cati kilometri ati facut cu ele, pe ce teren, cati kilometri au avut cand a fost achizitionate, diferentele de intretinere intre aceste modele, dece ati ales acest model, ce ati avut inainte si ce v-ati luat dupa... Astfel de lucruri doresc sa aflu.

 

Mentionez ca i-l voi folosi:

In oras cam 90 % din timp. Pe teren cam 40% din kilometrii. Prefer sa merg in oras cu enduroiul decat sa ma chinuii pe dealuri cu Supermoto.

 

Ca pret maxim ar fi 3000 de euro! Nu dispun de prea multi bani asia ca o sa-mi vand fireblade-ul si nu pot lua prea mult pe el pentru ca deja are 52 mii km.

 

Daca cineva doreste un fireblade la schimb cu un model amintit mai sus va rog sa ma contactati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt hotarat in maniera de 100%.

 

Imi doresc un enduro, pentru a fi folosit in oras si pe teren dificil. Un cross stradal mai degraba. Desi sunt hondist cu sufletul asi opta pentru yamaha.

Acum intrebarile sunt despre modelele: WRF si YZF ? 400,425 450 cc? Nu ma intereseaza cai/cuplu/greutate ca astea le gasesc pe internet ci... cum se intretine, cum se comporta, cat de multumiti sunteti de ele, cati kilometri ati facut cu ele, pe ce teren, cati kilometri au avut cand a fost achizitionate, diferentele de intretinere intre aceste modele, dece ati ales acest model, ce ati avut inainte si ce v-ati luat dupa... Astfel de lucruri doresc sa aflu.

 

Mentionez ca i-l voi folosi:

In oras cam 90 % din timp. Pe teren cam 40% din kilometrii. Prefer sa merg in oras cu enduroiul decat sa ma chinuii pe dealuri cu Supermoto.

 

Ca pret maxim ar fi 3000 de euro! Nu dispun de prea multi bani asia ca o sa-mi vand fireblade-ul si nu pot lua prea mult pe el pentru ca deja are 52 mii km.

 

Daca cineva doreste un fireblade la schimb cu un model amintit mai sus va rog sa ma contactati!

 

Eu nu am nici una, nici alta, dar pot sa iti spun cateva chestii sper eu folositoare.

 

In primul rand, YZF-ul este o mobra de cross, si din cate stiu eu, este neinmatriculabila. Deci iese din calcul din prima. WRF-ul este facuta pentru enduro, asa ca o sa fie pretentioasa la intretinere in comparatie cu mobre stradale sau touring sau etc. Cel putin uleiul o sa trebuiasca sa il schimbi des (ore de functionare si nu km parcursi).

 

Ca recomandare, la ce ai zis tu ca iti trebuie, eu ma gandesc mai degraba la un DRZ. Iti garantez eu ca nu o sa te chinui pe dealuri cu el, si nici nu o sa te stresezi prea mult cu intretinerea. Este mult mai potrivita pentru uzul in oras si ocazional in enduro decat WRF-ul, care este totusi o mobra de competitie. Dar acum depinde cat de dificil este terenul pe care vrei sa il abordezi; s-ar putea ca DRZul sa nu faca fata.

 

Cat despre dualitatea enduro-supermoto, eu zic ca nu merita sa te chinui in oras cu roti de enduro, daca mergi 90% din timp. Un supermoto este mai manevrabil, franeaza mai bine, ia curbele mai bine, are aderenta mai buna si in general are alta dinamica si stabilitate, date de dimensiunea rotilor. Eu zic ca ai mare nevoie de manevrabilitate buna, putere de franare, aderenta in oras, pentru ca e mult mai grav sa cazi in oras, infipt intr-o masina fiindca ai pierdut fata la franare, decat sa cazi prin noroaie la viteza mica.

 

O alta posibilitate ar fi sa mergi pe roti de enduro (21 fata cu 18 spate) si cu cauciucuri mixte (mai stradale), dar eu cred ca o sa fii dezamagit si de comportamentul pe sosea, si de aderenta in offroad. Asa ca solutia pe care o vad eu (indiferent de ce mobra alegi) este sa iti cumperi inca o pereche de roti de supermoto (complet echipate cu cauciucuri, disc si distantier), daca se incadreaza in buget.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cross stradal nu exista.

Yz este cross, se comporta suprem (am probat) , pe deal si pe circuit, dar nu se poate inmatricula.

Wr'u sau Crf'u de la honda iarasi sunt foarte tari ptr enduro, diferentele practice intre ele sunt mici.

Indiferent daca vei avea sm sau enduro vei avea frustrari in unul din locuri: deal sau oras. ideal ar fi sa ai un enduro si o pereche de roti de sm pe care sa le porti prin oras si cand iesi pe camp tre sa schimbi...daca ai unde si daca crezi ca merita eforul (eu personal as fi acrit de schimbarea rotilor in fiecare week)

De asemenea sa nu visezi touring cu aceste motoare, o sa te cam chinui.

Si inca ceva, neaparat testeaza un enduro cu roti de cross pe o sosea...mai pustie, ia niste viraje mai tare si io zic ca o sa recalculezi varianta de amerge prin oras cu crampoane, iar daca e si un pic ud sau zapada...papa.

Iar invers dupa ce m-am dat jos de pe cross pe camp si am luat un enduro cu roti "mixte" aveam impresia ca-s bambi pe gheata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... am probat kawa klr, dominator si transalp cu diverse combinatii de cauciucuri (mixte sau mai de teren dar nu de cross). Ai dreptate cand spui ca nu pot sa am 2 in 1 adica si sm si enduro. Sunt constient de acest lucru.

Voi avea 2 seturi de roti... una de sm si unul de teren. Traseele pe care vreau sa le fac vor fi usoare la inceput dar aspir la trasee foarte dificile, de aceea prefer un motor cu veleitati excelente in teren si acceptabile in oras.

Poate ca, pentru drumuri la mare sau la bulgari/greci o sa pastrez fireblade-ul care pentru pilot este extraordinar de confortabil la drumuri lungi(nu este insa valabil si pentru pasager). Stiu ca este dificil si plictisitor sa tot schimbi rotile dar o sa o fac rar... si cand o sa o fac o sa merg multi kilometrii cu ea.

 

Ok... am inteles ca YZ este neinmatriculabila deci nu se aplica. Ramane WRF sau CRF dar honditele sunt rare si cam scumpe... mai ales daca pastrez fireblade-ul.

Deci uleiul se schimba des! Nu este o problema pentru ca banuiesc ca nu intra prea mult si nici nu necesita ulei foarte scump. Ma astept la costuri de intretinere normale, de 100 - 200 lei pe luna in care sa intre si eventualele consumabile. Oricum, fireblade-ul consuma in oras 8.5 % (BUCURESTI) unde merg mare parte din timp si in afara 5.5-6%. Deci cam 250-350 lei pe luna se duc pe benzina in lunile de vara. Nu mai am 4 bujii de schimbat ci numai una, cauciucuri mai ieftine etc... cred ca se balanseaza pe undeva pe la mijloc daca se pun in cumpana.

Dintre modelele de wrf, pentru ca din auzite stiu ca sunt 3 (400,425 si 450) care este mai usor de intretinut? Am inteles de pe la cativa cum ca urcand in cilindree urca si costurile intretinerii si scade intrucatva fiabilitatea! Este adevarat acest lucru?

 

Multumesc pentru raspunsuri! Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si transalp sau dominator nu au treaba cu wre sau crf, ele sunt mai pentru touring sunt mult mai blande si mai grele, le ridici greu de jos si se sifoneaza mai repede decat wre/crf care sunt derivate din cross (adica racing).

cu modelele de wr nu te pot ajuta , nu le-am studiat pe indelete, ideea e sa-ti iei un motor consacrat , care s-a produs ani de zile pentru a gasi piese de schimb rapid pentru el.

oricum yamaha si honda sunt marci care nu-ti vor face probleme desi cea mai buna sustinere in ro se pare ca o au cei de la ktm. (vorbesc strict de enduro/cross).

Uleiul trebuie sa-l schimbi mai des , dar motoarele fiind orientate spre racing e normal, si intretinerea lor nu e un capat de tara vizavi de ce dau ele in schimb (nu as trece de la cross/enduro la altceva nici picat cu ceara:-) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca, pentru drumuri la mare sau la bulgari/greci o sa pastrez fireblade-ul care pentru pilot este extraordinar de confortabil la drumuri lungi(nu este insa valabil si pentru pasager). Stiu ca este dificil si plictisitor sa tot schimbi rotile dar o sa o fac rar... si cand o sa o fac o sa merg multi kilometrii cu ea.

 

Din cate se laudau unii si altii, rotile se schimba cam in 30 minute. Daar:

- daca diferenta dintre foaia (pinionul de la roata) de SM si cea de enduro e mai mare de 2 3 dinti, atunci s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi lantul; daca nu, va trebui doar sa il intinzi si sa il strangi de fiecare data

- daca ai pretentii mari de offroad va trebui sa reglezi constant suspensiile; la enduro va trebui sa fie mai moi ca la supermoto iar reglatul lor va depinde de terenul pe care ai de gand sa mergi; de asemenea o sa fie foarte incomod si periculos sa mergi cu suspensii moi la supermoto

 

Deci uleiul se schimba des! Nu este o problema pentru ca banuiesc ca nu intra prea mult si nici nu necesita ulei foarte scump. Ma astept la costuri de intretinere normale, de 100 - 200 lei pe luna in care sa intre si eventualele consumabile. Oricum, fireblade-ul consuma in oras 8.5 % (BUCURESTI) unde merg mare parte din timp si in afara 5.5-6%. Deci cam 250-350 lei pe luna se duc pe benzina in lunile de vara. Nu mai am 4 bujii de schimbat ci numai una, cauciucuri mai ieftine etc... cred ca se balanseaza pe undeva pe la mijloc daca se pun in cumpana.

 

Un lucru sa retii: cu cat o sa tragi mai tare de mobra (la enduro) cu atat o sa rupi mai multe chestii si intretinerea o sa fie mai scumpa. Uleiul este 1L, dar nu este tocmai ieftin. Cu cat mergi mai tare si soliciti mobra mai mult, cu atat va trebui sa il schimbi mai des. O sa mai ai de curatat filtru de aer si lant o data la 1-3 iesiri; o sa ai de schimbat cauciucuri destul de des, iar in cazuri extreme o sa ai de centrat roti si inlocuit ghidoane. Enduro nu e deloc un sport ieftin si comod.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...