Midnight_Caller Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 Salut, lume !! Am si eu o intrebare ale carei raspunsuri cred ca vor fi de mare folos incepatorilor in ale motoarelor, asa ca mine Cum poate influenta amestecul mersul unui motor (in sarcina ma refer, cu calaretz pe el) ? Exista 3 variante : Amestec sarac (mult aer, putina benzina - echivalent cu filtru de aer prea "permisiv" sau mers fara filtru - mare greseala) Aici m-am prins si eu, in gol motorul se tureaza foarte mult, dar in sarcina nu are putere Amestec prea bogat (filtru aer infundat sau jiglor prea mare, in afara de faptul ca murdareste bujia si consuma mult) cum se manifesta ? Pacanituri, detonatii ? Nu are putere ? Nu se tureaza ? Amestec compozitional bun, dar in cantitate prea mare - mult aer, multa benzina (jiglor mare, filtru supradimensionat), aici cum face ? E limitat de compresia si de puterea motorului ceva de genul "bai, oricata benzina si aer i-ai da tu, peste X cai nu trece !? Si ultima intrebare - cum ne putem da seama din mersul motorului (daca a fost modificat de altii sau/si luat la mana doua) daca e de vina bujia, amestecul sau compresia ? Era la un moment dat un topic sau un link scris de cineva cu feluri in care arata bujia si/sau capul pistonului, si de unde puteai sa-ti dai seama daca amestecul e "prea mult" sau "prea putin" pentru el. Multzam anticipat de raspunsuri !!! (si rog detalii multeeee - daca aveti timp si chef !!!!). As prefera daca se poate sa dati mai multe raspunsuri, nu sa polemizam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 Apropos de chestia aia cu justfuckinggoogleit.com Pentru citirea bujiilor: http://www.google.com/search?q=reading+sparkplugs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 25, 2005 Autor Share Postat Mai 25, 2005 Multumesc, dar "reading spark plugs" nu e chiar o expresie la care sa se gandeasca un incepator Mai degraba am cautat "bujie afumata, bujie ancrasata sau bujie innegrita" ...si evident nu am gasit decat ceva pe la trabi.ro si pe forumul Dacia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 Starea bujiei este un martor foarte bun al functionarii motorului, functionare care depinde in mare parte de compozitia amestecului carburant. O chestie importanta de stiut in cazul aparitiei rateurilor este ca un amestec prea sarac conduce la producerea de rateuri in admisie (carburator) iar unul bogat va duce la rateuri in evacuare (tobe). Rateurile se pot produce deasemenea din cauza avansului la aprindere necorespunzator sau a distruibutiei (la 4t) dereglate. Avand in vedere faptul ca pe aceasta tema se poate face o intreaga teza de doctorat, aceasta putind fi completata si cu nenumarate studii de caz, eu ma cam opresc aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 26, 2005 Autor Share Postat Mai 26, 2005 Multumesc de raspuns ! Era vorba de niste pareri strict legate de carburatie, presupunand (prin absurd, evident ) ca aprinderea este reglata perfect. Desigur ca si aprinderea poate fi vinovata de mersul neregulat, un avans mare dand nastere la rateuri la turatie joasa dar putere la turatie mare, si avansul mic facand motorul sa mearga rotund la turatii mici dar lipsindu-l de putere. (din cate imi amintesc de cand lucram la un motor de UZ2 din 1969 - poate a avut careva tangente cu el - asa era). Ei, acum sa revenim la topic. Rateurile in carburator la amestec prea sarac... la motoarele mici (sub 125cmc) nu prea iti poti da seama de ce se intampla, daca rateurile nu sunt violente. Presupun ca isi face benzina simtita prezenta pe filtrul de aer. Desi nu stiu daca e universal valabil (cel putin la motoarele in 2T), eu sunt sigur ca motorul meu merge inecat, si totusi am picaturi de benzina pe filtrul de aer. Rateurile in toba... Daca sunt regulate ale naibii cum iti dai seama de ele ? Ceva de genul in loc sa detoneze amestecul la fiecare tura a motorului, explozia are loc ba dupa 4, ba dupa 6 ture... de exemplu... La un ralanti de 1000rpm, nu prea iti dai seama, iar la turatie mai mare amestecul se saraceste un pic si da impresia ca "merge bine" De exemplu, la motorasul meu,dovada ca merge innecat este pe langa bujia mereu neagra si plina de calamina care se desprinde foarte usor de pe metal, un dang-dang-dang la turatii pana in 3000 rpm. Si NU, nu este din ambielaj, deoarece este verificat . Este ca si cum motorul ar fi rece mereu. Si sunt sigur ca motorul merge inecat pentru ca jiglorul original este de 42 sau 48, iar al meu este de 66 (!!!). De asta am deschis si topicul acesta, pentru ca poate multi se vor gandi ca nu au bujia care trebuie, ca nu inchide cuiul poantou, ca au filtrul de aer infundat sau multe alte nazdravanii, cand de fapt problema e mult mai simpla, si anume supradimensionarea prosteasca a macaronarului, care crede ca daca torni cu galeata benzina in motor o sa decoleze Sper ca vor apare mai multe pareri, chiar link-uri, lucrari de diploma sau teze de doctorat pentru ca (zic eu) e o parte destul de importanta pe care trebuie sa o stie un newcomer cand se apuca sa-si desfaca jucaria ca "nu mai merge ca inainte" Eventual o sa mai deschid un topic unde sa detaliem urmarile aprinderii defectuoase, daca nu aveti nimic impotriva. Stiu ca unii dintre voi (cei cu peste 2000 de post-uri) sigur au raspuns cel putin de 10 ori la aceeasi intrebare pusa de diverse persoane, dar apelez la rabdarea voastra sa "centralizam" un pic lucrurile pentru a-i ajuta si pe altii Sau poate (apel la admini, sa facem si topicul "sticky") Bafta, asfalt uscat si sa se termine odata cu ploile astea, nene, ca e pacat de primavara !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.