kyvacka Postat Aprilie 16, 2008 Share Postat Aprilie 16, 2008 am mai amintit de acest prototip al firmei CZ si in alt topic al meu dar eu zic ca merita un topic de sine statator.nu de alta dar sa vada si cei cu jafoneze ca firma CZ si Jawa nu a produs doar afumatori pe roti si ca daca situatia politica ar fi fost alta am fi discutat poate si despre ultimul CZ 1100 xxybr cu 190 CP si 320 km/h. la sfarsitul anului 1968 inginerii cehi au realizat primele schite ale unui nou model sportiv ce urma sa fie produs din 1970 in special pentru piata externa.constienti de faptul ca un motor in patru timpi oferea mai mari sanse de comercializare ei au decis sa echipeze acest model cu un motor twin in patru timpi de conceptie proprie bazat pe experienta dobandita in peste 20 de ani de curse[in cursele de viteza firma CZ a folosit preponderent motoare in 4 timpi,spre deosebire de JAWA]si avand in spate unul din cei mai buni motoristi ai momentului:ing. Walter.primul prototip a aparut in 1969 si se baza pe un cadru ranforsat de CZ 477 Sport.versiunea de preserie a aparut in 1971 si dupa cum se vede in poze toate detaliile erau definitivate.din pacate proiectul nu a primit unda verde din partea nomenclaturii comuniste. motorul era un twin,in patru timpi,racit cu aer,axc52x48mm,204cm3,putere max. 26 CP la 10500 rpm,distributie DOHC cu angrenaje centrale[intre cilindri],doua carburatoare Jikov 2928 SZ,aprindere electronica PAL,ungere cu carter umed cu pompa trocoidala de debit mare,pornire cu kick-starter,ambreiaj multidisc in ulei,cutie cu 6 rapoarte,alternator 12V.capacele laterale ale motorului erau turnate din magneziu iar cozile de supape erau din titan cu talere din otel special sudate la rece[proces tehnologic elaborat special ptr. curse si cunoscut la aceea ora doar de cateva firme;de altfel masina de curse CZ 860 un 4 cilindri in V la 90 de grade folosea tot supape din titan].pistoanele erau forjate etc. daca privim in retrospectiva probabil ca la ora aceea acest proiect era mult prea ambitios dar ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Aprilie 21, 2008 Share Postat Aprilie 21, 2008 s-ar putea sa fiu putin "luat"... de bere ... DAR: Kyvacka : cum sa sudezi titan sau aliaj de titan de un taler din otel?! te rog explica-mi mai detaliat... ca CZ putea fi muuult mai "ALTCEVA" decat ce este ACUM ...asta e altceva... ca japonezele DE FAPT SUNT JAFONEZE(JAFURi daca nu le intretii... astaa-i lt treaba)... daca ar fi avut un milionar in euroi in spate, si inca pasionat de motociclete , probabil ca am fi vorbit de CZ ca de la egal-la-egal cu gigantul HONDA sau suzuki... dar cum reaalitatea este alta.... ASTA E ... BANI SA FIE ... CA IDEI GENIALE SUNT MULTE... numai sa nu se bage raha.tii aia de americani ... ca asa cred ca se va intampla si cu proiectul NEVIS: http://www.nevisengine.com/ e cu siguranta ALTCEVA decat ceea ce a fost PANA ACUM... IN DOMENIUL MOTOARELOR CU APRINDERE INTERNA... si poate ca ar fi fost si alte idei foarte promitzatoare DA... jeg.osii de americani S.U.A. au acaparat tot.... luai-ar dreaqu... NU SE MAI POATE RESPIRA DE EI... obezi si ret.arzi ce sunt... Asa am ajuns la concluzia ca JAWA e de o mie de ori mai buna decat DNEPR... si asa o sa raman la capitolul "IDEI" VA SALUT SI BINE CA SI-A REVENIT WWW.MOTOCICLISM.RO ... ca i-am dus lipsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Aprilie 21, 2008 Share Postat Aprilie 21, 2008 ce-i tweety iar strici topicul omului? de ce nu faci tu un rezumat tehnic despre motorul nevis si sa-l postezi separat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Aprilie 21, 2008 Share Postat Aprilie 21, 2008 ooohh domnu' KEROSEN!!! ce sa fac si eu... stric topicurile in lipsa de ocupatie si prea multa bere "la bord" BINE CA FUNCTIONEAZA PC-ul! ce mai face "gazda"? l-am blestemat cat pentru o suta de ani(sper sa aiba "efect" ) NASHPA ALBA-IULIA... cu tot cu liceul ala "interesant" TE SALUT RESPECTUOS COSMIN! ("ala mic", ce mai face? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 27, 2008 Autor Share Postat Aprilie 27, 2008 am repostat poza aia buclucasa care nu se incarca 100%. alta "bomba pe roti" incropita de cehi pentru export[aveau acest obicei si cei de la CZ si cei de la Jawa;preluau un cadru deja existent(in acest caz cel al modelului 477 sport)si montau pe el un motor mai puternic si aveau o moto noua;asa s-a nascut si CZ 250 Sport si 350 Sport]. CZ 986 Sport[aparut prin 1972]echipat cu un motor preluat de pe modelul de motocross si detunat:axc70x64mm,246cm3,26CP la 6500 rpm,carburator Jikov,aprindere cu volant magnetic,cutie cu 5 rapoarte[mai lungi ca cele de pe MX],furca MX ,turometru mecanic,viteza max. cca. 145 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Decembrie 29, 2011 Autor Share Postat Decembrie 29, 2011 Jawa 673 GP clasa 350; motor V4, 2 timpi, racire cu apa.Motocicleta care i-a adus sfarsitul pilotului britanic Bill Ivy in 1969 la Sachsenring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Decembrie 29, 2011 Share Postat Decembrie 29, 2011 E o scula interesanta,mi-ar place sa am asa ceva acasa,dar din pacate la noi in tara inca nu am gasit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Decembrie 29, 2011 Autor Share Postat Decembrie 29, 2011 E o scula interesanta,mi-ar place sa am asa ceva acasa,dar din pacate la noi in tara inca nu am gasit! Nici n-o sa gasesti vreodata.Exista doar vreo 2-3 bucati valorand peste 1 milion de iepuroi. But keep dreaming! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.