Razvan17 Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Ce parere aveti despre aditivii pentru ulei gen Dura lube? Merita sau nu? Care marca ar fi cea mai buna? Daca pun asa ceva in Niprul meu ma ajuta cu ceva? Rog pe cei care au folosit asa ceva sa vina cu niste sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Nu merita nici unul. Toate dauneaza buzunarului, unele dauneaza si motorului. Ulei cat trebuie si 20W50, schimbat pe la sa zicem 1500 km e perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 (editat) fabricantul recomanda ulei nu spanac din ala. Editat Aprilie 29, 2008 de valicaddy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Aprilie 29, 2008 Autor Share Postat Aprilie 29, 2008 Nu merita nici unul. Toate dauneaza buzunarului, unele dauneaza si motorului.Ulei cat trebuie si 20W50, schimbat pe la sa zicem 1500 km e perfect. Referitor la uleiul 20w50 am inteles ca pornirea este un pic mai greoaie, de asemenea si consumul (de benzina) creste putin dar ungerea este mai buna datorita vascozitatii mai mari a uleiului la temperatura ridicata. De ce trebuie schimbat la doar 1500kn? Din cauza piliturii de fier care se aduna in ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Referitor la uleiul 20w50 am inteles ca pornirea este un pic mai greoaie, de asemenea si consumul (de benzina) creste putin dar ungerea este mai buna datorita vascozitatii mai mari a uleiului la temperatura ridicata. De ce trebuie schimbat la doar 1500kn? Din cauza piliturii de fier care se aduna in ulei? nu! din cauza ca isi pierde proprietatile calitative, si ajunge sa se incalzeazca repede, ceea ce nui pica bine unui motor racit cu aer. porneste mai greu cind e mai frig, pina se incalzeste zacusca o leaca in el apoi incet isi da drumul, ori duhul! consumul nu cred sa aiba vre-o legatura cu viscozitatea uleiului! 20w50 e cel mai bun! dupa mine de ar fi mai viscos as pune si mai viscos!(sau este? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Aprilie 29, 2008 Autor Share Postat Aprilie 29, 2008 nu! din cauza ca isi pierde proprietatile calitative, si ajunge sa se incalzeazca repede, ceea ce nui pica bine unui motor racit cu aer.porneste mai greu cind e mai frig, pina se incalzeste zacusca o leaca in el apoi incet isi da drumul, ori duhul! consumul nu cred sa aiba vre-o legatura cu viscozitatea uleiului! 20w50 e cel mai bun! dupa mine de ar fi mai viscos as pune si mai viscos!(sau este? ) La 20w50 ma gandeam si eu. Tre sa ii fac schimbul. Cu centrifuga aia cum e? Se da jos si se curata? Din ce stiu joaca un rol de filtru. Referitor la supraincalzire, am vazut (pe un site din UK) ca exista bai de ulei mai mari. Se gasesc si pe la noi, de cumparat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 filtrul centrifugal se curata la 10000 km ! sau mai des , dar de obicei e de ajuns la 10 mii de km! cel putin asa recomanda producatorul motorului ! filtrul de ulei se curatza cu multa benzina si o pensula din par de porc(tare si sa reziste la benzina) o sa-ti trebuiasca si o alta sigurantza pentru "sigurantza ta" sa nu se slabeasca si sa "pishe" pe langa uleiul si mizeria pe care o aduna din motor cam atat stiu eu , ca am avut ceva de curatzat la dnepr-ul pe care l-am detinut ... asta ca sa pot sa-i zic MOTOR si sa dau o tura cu el... ca era jigarit rau ... fusese tinut intr-un grajd ... si i se schimba uleiul din motor cand isi aducea aminte "proprietarul"... dupa ce am luat-o mi-a zis "sa nu vin cu ea inapoi daca se intampla ceva" ... nu mai zic restu' ca-s "offtopic" sa nu o turezi ...ca mor chiulasele repede... aveam si un manual de intretinere , da' habar n-am cum sa-l atasez si pe ala CIAO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 filtrul centrifugal se curata la 10000 km ! sau mai des , dar de obicei e de ajuns la 10 mii de km! cel putin asa recomanda producatorul motorului ! filtrul de ulei se curatza cu multa benzina si o pensula din par de porc(tare si sa reziste la benzina) o sa-ti trebuiasca si o alta sigurantza pentru "sigurantza ta" sa nu se slabeasca si sa "pishe" pe langa uleiul si mizeria pe care o aduna din motor cam atat stiu eu , ca am avut ceva de curatzat la dnepr-ul pe care l-am detinut ... asta ca sa pot sa-i zic MOTOR si sa dau o tura cu el... ca era jigarit rau ... fusese tinut intr-un grajd ... si i se schimba uleiul din motor cand isi aducea aminte "proprietarul"... dupa ce am luat-o mi-a zis "sa nu vin cu ea inapoi daca se intampla ceva" ... nu mai zic restu' ca-s "offtopic" sa nu o turezi ...ca mor chiulasele repede... aveam si un manual de intretinere , da' habar n-am cum sa-l atasez si pe ala CIAO! sau! exista o solutie in comert nu stiu exact cum i zice, care se baga in uleiul vechi inate de schimbare, da sa nu ramina tot uleiul e de ajuns un litru sa zicem, se porneste motorul si se lasa sa mearga 10 min in relanti, dupa care se scoate si se poate pune cel nou! filtrul centrifugal se curata la 10000 km ! sau mai des , dar de obicei e de ajuns la 10 mii de km! cel putin asa recomanda producatorul motorului ! filtrul de ulei se curatza cu multa benzina si o pensula din par de porc(tare si sa reziste la benzina) o sa-ti trebuiasca si o alta sigurantza pentru "sigurantza ta" sa nu se slabeasca si sa "pishe" pe langa uleiul si mizeria pe care o aduna din motor cam atat stiu eu , ca am avut ceva de curatzat la dnepr-ul pe care l-am detinut ... asta ca sa pot sa-i zic MOTOR si sa dau o tura cu el... ca era jigarit rau ... fusese tinut intr-un grajd ... si i se schimba uleiul din motor cand isi aducea aminte "proprietarul"... dupa ce am luat-o mi-a zis "sa nu vin cu ea inapoi daca se intampla ceva" ... nu mai zic restu' ca-s "offtopic" sa nu o turezi ...ca mor chiulasele repede... aveam si un manual de intretinere , da' habar n-am cum sa-l atasez si pe ala CIAO! exista da costa 50 de euro la reprezentanta Ural! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Aprilie 29, 2008 Autor Share Postat Aprilie 29, 2008 filtrul centrifugal se curata la 10000 km ! sau mai des , dar de obicei e de ajuns la 10 mii de km! cel putin asa recomanda producatorul motorului ! filtrul de ulei se curatza cu multa benzina si o pensula din par de porc(tare si sa reziste la benzina) o sa-ti trebuiasca si o alta sigurantza pentru "sigurantza ta" sa nu se slabeasca si sa "pishe" pe langa uleiul si mizeria pe care o aduna din motor cam atat stiu eu , ca am avut ceva de curatzat la dnepr-ul pe care l-am detinut ... asta ca sa pot sa-i zic MOTOR si sa dau o tura cu el... ca era jigarit rau ... fusese tinut intr-un grajd ... si i se schimba uleiul din motor cand isi aducea aminte "proprietarul"... dupa ce am luat-o mi-a zis "sa nu vin cu ea inapoi daca se intampla ceva" ... nu mai zic restu' ca-s "offtopic" sa nu o turezi ...ca mor chiulasele repede... aveam si un manual de intretinere , da' habar n-am cum sa-l atasez si pe ala CIAO! Am manualul dar vroiam sa aflu si parea celor care au trecut prin asa ceva. Merci. sau!exista o solutie in comert nu stiu exact cum i zice, care se baga in uleiul vechi inate de schimbare, da sa nu ramina tot uleiul e de ajuns un litru sa zicem, se porneste motorul si se lasa sa mearga 10 min in relanti, dupa care se scoate si se poate pune cel nou! exista da costa 50 de euro la reprezentanta Ural! Stiu de solutia aia dar am inteles ca nu prea e buna pt motor, in sensul ca daca nu se scurge tot uleiul vechi il deterioreaza pe cel nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 se cheama "ENGINE FLUSH" curata motorul de mizeriile vechi din motor(daca e vechi rau ...) totul costa pana si daca treci strada aiurea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Ce parere aveti despre aditivii pentru ulei gen Dura lube? Merita sau nu? Care marca ar fi cea mai buna? Daca pun asa ceva in Niprul meu ma ajuta cu ceva? Rog pe cei care au folosit asa ceva sa vina cu niste sfaturi. Măi, Duralube e bun daca te-ai uitat la televizor si ai vazut ce minuni face! Daca nu te-ai uitat nu are rost!De fapt si scrie pe el 'As see on TV' sau asa ceva... Eu personal folosesc ,cand imi permit, un aditiv pe baza de bisulfat de Molibden...LiqiuMoly cred ca-i zice(unguresc, normal.. )...asigura ceva lubrifiere si la temparaturi la care uleiul e pipi de pisica...pot sa spun ca , cu aditiv in el caleaza mai rar sau mai greu cum vrei s-o iei, si e verificat vara pe 38 de grade la umbra....Povestit-am cu ceva ucraineni, si ei isi vopsesc pistoanele dupa ceva decapare , cu o vopsea pe baza de bisulfat de molibden....batranii foloseau ceva adaos pe baza de grafit colloidal care are aceleasi proprietati de lubrifiere uscata... Dar, dupa vreo 15.000km cand m-am uitat in separatorul centrifugal , asfaltul ala matasos era depus acolo , si avea aceiasi sclipire si consistenta ca si 'molibdenu'...pe cutie scrie ca trece prin filtrele normale de hartie , dar s-ar putea ca centrifugal , si in timp sa se separe... Minuni care 'repara' si 'vindeca' sunt multe, dar din pacate nu corecteaza geometria pistoanelor , nici nu inbunatatesc calitatea aliajului din care au fost turnate... Poate la reumatism la genunchi ar avea ceva efecte miraculoase , dar nu pot sa-ti spun sigur , ca nu am incercat... ..si cum se spune mai sus , 20w50 cat incape si nu-l tura foarte , si nici nu-l opinti...asa 60-70-80 , minutu' si kilometru...cand oboseste de la caldura lasa-l sa-si revina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 (editat) bisulfura de molibden e renumita pentru proprietatile antigripare la uscat... da' la nipru nu merge... numai alea care au filtru de hartie... poate putina bisulfura de molibden in benzina ... nu influenteaza cu nimic... cunosc pe tatal unui amic de-al meu care pune asa ceva in benzina la karturi... de fapt daca vrea performanta in ziua aia pune ulei de amestec MOTUL de care gaseste (totul e bun la MOTUL) si 30 grame de bisulfura de molibden la 1 litru de benzina...e "cam" neagra benzina din rezervor , da' macar stie sigur ca pana la 4-500 de grade ARE protectie , pentru ca se lipeste de materialul cu care intra in contact... NU AFECTEAZA BUJIA ! INCA CEVA drobule: habar nu aveam ce-i ala DROB pana la pastele asta... stiu traiesc pe alta lume ... dar nu am mancat nicioata pana acum 3 zile si inca ceva foarte interesant: tatal amicului meu , mi-a zis ca cel mai bun filtru de aer este ala umed , sau cu ulei!!! cum are IZH; si ca nu e nevoie de mult praf ca sa se aleaga "praful" de motor, set-motor... NU L-AM CREZUT , LOGIC... asa ca m-am pus pe testate: am luat una bucata aspirator , una bucata filtru de hartie de Dnepr+carcasa,astupata intr-o parte , ca de altceva nu aveam... si UNA BUCATA FILTRU DE IZH CU ULEI PRIN EL aspiratorul l-am facut "semi-bucatzi" si in partea in care trebuia sa fie sacul pentru praf am pus o punga cu o gaurica mica sa traga cat de cat aer+ o carpa pentru turbina(simulare de vacuum de la motor). SA VEZI SURPRIZA: am gasit un colt de camera cu ceva praf, ca tot trebuia sa fac curat inainte de paste , si am inceput: cu filtrul de hartie de Dnepr , A AJUNS CEVA PRAF IN PUNGA , DAR NU A TRECUT DE CARPA CA NU A DURAT MULT... nu era extraordinar de mult , DAR ERA PRAF... cu cel de IZH , tinut la verticala , in pozitia in care functioneaza in mod normal , NU A AJUNS DELOC PRAF..SI A DURAT CEVA MAI MULT , experimentul in alt colt de camera "cam" incep sa le dau dreptate celor mai in varsta si care au avut MUUULTE motoare in 2 timpi si nu numai... am citit despre filtrele astea "umede" ca se folosesc si la cursele din DAKAR , si la masinile de taiat asfalt DECI: E FOARTE VALABILA TREABA pe care mi-a zis-o tatal amicului meu: "nu e nevoie de mult praf , sa faci "PRAF" un set motor...cica praful intra in porii pistonului(ca-i de aluminiu) si se comporta precum smirghilul pe o bucatzica de lemn... cred ca asta e rezolvarea la dnepr: o "picatura" de ulei de amestec MOTUL si vreo cateva grame de bisulfura de molibden PURA(cam scumpa si cam greu de gasit) dar cred ca merita! http://www.motozone.ro/magazin-online/ulei...prix-2t-1l.html ce aditivi? http://www.mcbperformance.com/wiseco.html CIAO! poza cu casca am pus-o din greseala...mie somn...SCUZE astaa cu pistoanele vroiam sa o postez Editat Aprilie 29, 2008 de gabrielradulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Mă!Drobu e si ăla pe care il ling caprele si oile., îi zice drob de sare..si mai sunt niste droburi... ...tu abia acum ai aflat despre unul dintre ele.... ...sa intelegem ca acum treci printr-o perioada alchimico-electrica...ca nici Tesla ala nu a fost om cu toate cele p-acasa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 30, 2008 Share Postat Aprilie 30, 2008 (editat) SINCER? NU IMI PLACE LIMBA ROMANA... stiu ...e FOARTE deplasat... si daca-ti mai zic ca tata e profesor de romana...SI franceza... e drept , s-ar putea sa ma fi "obosit" dumnealui cu gramatica si jargoane si poeti si etc etc ... cand eram mic...dar anumite cuvinte din limba romana SUNT SIGUR CA NICI TU NU LE STII(regionalismele ) de drob de sare stiam de mic, da' de mancarea DROB , chestia aia din ... stai asa , ca nici n-am intrebat sa vad ce contine de fapt... chiar ca n-am auzit... s-ar putea sa fie de vina parintii ca de obicei sa stii ca am fost pasionat de FULGERE!mai ales CUM NAI.BA SE FORMEAZA ele... bine ...ca mi-a explicat o profa de fizica MAAAARE SI REA , Care ne zicea "iepurasii mamii" si pe urma ne punea 2 ... asta e altceva... dar TESLA chiar e un om deosebit! si in lipsa de alte idei pt. avatarul D-l "gabrielradulescu" am zis sa ma agatz de TESLA! poate mai afla si altii de munca lui(de care ne folosim chiar in momentul asta...AC curentul alternativ) chiar asa: oare o fi inventat TESLA sursa aia de curent care "extrage" curent electric din ETER?sau a facut testul ala "la mistou" sa aiba ziaristii ce scrie? TU CE ZICI DROBULE? Editat Aprilie 30, 2008 de gabrielradulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.