Sari la conținut

Montarea unui magnetou de Voshod pe Jawa


Postări Recomandate

Da, se poate si e destul de usor. trebuie sa faci o flansa care are pe o fatza forma dinamului si fatza respectiva se fixeaza in carter iar in cealalta fatza se infige statorul magnetoului. flansa poate fi modelata sa intre bine in cartere.

Tot smenul e ca trebuie sa faci foarte bine centrarea rotorului cu statorul. nu trebuie sa ai jocuri. pt fixarea statorului poti sa ramai si intr-un surub daca flansa e fixata corect.

Nu conteaza ce alegi, minsk sau voshod. recomandabil voshod ca e mai puternica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta este modificata pe magnetou bosch si nu da randament; nu are canal de pana, se deregleaza destul de usor si nu are schinteie buna; ce sa mai vorbesc de lumini....

M-ar interesa mai multe amanunte despre adaptarea unui magnetou de voshod pe jawa 175 cmc model 1960

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am magnetou de minsk cumparat nou-nout; dar nu am aprinderea electronica la el

ce ziceti, functioneaza magnetoul fara aprinderea electronica? scuze pt .............. :wave:

pai cumpara si pe aia ca mai e 400k. cauta nr lui cristi tunaru pe forum si vezi ca trimite si prin posta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

vezi sa nu iti frece rotorul de stator.

legaturile se fac in felul urmator ca sa iti mearga (nu e schema de pe minsk, nici eu nu o am completa, dar e un compromis functional)

in partea cu 6 borne

- de la litara K mergi prin contact la (+) ul bobinei borna (-) a bobinei merge la masa direct printr-un surub

- de la bornele notate cu 02 mergi la lumini printr-un intrerupator separat (NU MAI TRECI PRIN CONTACT, acolo lasi doar firul de aprindere) si la stopul pe frana prin senzorul de la pedala.

In partea cu 4 borne legaturile se fac astfel:

de la primul surub din stanga al magnetoului asa cum te uiti la el mergi la born(M)

de la al 2-lea surub mergi la (A)

de la al 3-lea surub mergi la (02)

de la al 4-lea surub mergi la (03)

 

AI MARE GRIJA LA CENTRAJUL ROTORULUI IN STATOR, DACA FREACA ITI DISTRUGE RAPID BOBINAJUL. SPER SA NU FIE PREA TARZIU PT TINE.

Poti intalni 2 tipuri e erori de centraj:

- axa rotorului nu corespunde cu axa statorului dar sunt paralele pt asta (presupunand ca flansa incastreaza statorul) poti lua linistit 2 - 3 zecimi pe raza din rotor. Recunosti problema prin zgarieturi de jur imprejur pe rotor, pe toata lungimea lui.

- axa rotorului nu e paralela cu axa statorului sau rotorul nu e bine asezat pe con

Prima treaba - zgarieturi circulare pe o zona incusta a rotorului, la unul din capete.

a 2 -zgarieturi semicirculare pe una sau 2 zone din lungimea rotorului.

 

Remediu - asezi rotorul ppe con folosind cu blandete un ciocan si o scandura (lovesti usor de tot), Si utilizezi niste saibe de centrare sub suruburile care fixeaza flansa si sau statorul, pt a provoca o corectie a inclinarii axei lui

Cu motorul oprit si bujia scoasa nu trebuie sa se suda un harsait cand rotesti rotorul si trebuie sa il poti misca destul de usor. Daca freaca ff putin poti face un 'rodaj', adica pornesti cateva secunde, il opresti, verifici incalzirea, repeti, pana nu se mai aude si nu se mai incalzeste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit sa imi centrez statorul cu ajutorul unor saibe; problema e ca mi-am ars aprinderea electronica pt ca am inversat bornele de pe intrare(A cu 03) si aveam nevoie neaparat de schema electronica a aprinderii; dar mi-am scos spuma din aprindere(a durat o ora) si s-au ars 2 diode de pe intrare(cred ca sunt PL 1N4001-7); sper sa fie doar cele 2 diode arse

voi posta in curind , aici pe forum, schema electronica a aprinderii de minsk

multumesc mult pt sfaturi :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi posta in curind , aici pe forum, schema electronica a aprinderii de minsk

multumesc mult pt sfaturi :drink:

astept cu nerabdare, sunt sigur ca se poate facee mult mai ieftin (si ma bine) decat pretul la care le da cristi si ceilalti care le aduc din republica xxx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai idee cum se leaga restul de borne?

eu leg in instalatie doar 02 si k . Nu am nici cea mai mica idee unde merg 01 si D,

m pare fir de masa dar parca tin minte ce nu mi-a mers cu el legat acolo.

am pe ijul meu si pe ijurile la 2 prieteni legaturi facute asa cum am zis si merg fara probleme, dar nu stiu care ar trebui sa mearga la claxon si la semnalizari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am alimentat aprinderea cu 2 transformatoare, cu curent alternativ(12V,si 26V), si am testat-o pe masa de lucru(pe birou)cu tot tacimul:bobina de inductie, bujie(am conectat-o cum mi-ai zis tu); in loc de bobina aia mica ce inlocuieste platina am pus o baterie de 1,5V iar atunci cind puneam firu pe baterie imi dadea scinteie;

concluzie: pe iesirea 01 am masurat 5,6v continuu(poate ca magnetoul scoate 14 volti si atunci automat iti creste si tensiunea pe 01, probabil la vreo 6 sau 7 volti) si cred ca acolo se poate lega claxonul; iesirea D am citit pe un site ca se poate folosi ca sursa de semnal pt un turometru electronic ce foloseste impulsuri la fiecare tura a motorului si este alimentat separat cu curent de 12V; semnalizarea se leaga tot pe 02 pt ca le trebuie 12V la becuri, doar ca iti trebuie un releu care sa lucreze in curent alternativ; M este intradevar masa

iti multumesc pt sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Mai ai linkul pt treaba cu turometrul electronic ? ma gandesc sa adaptez unul de oltcit pe care il reetalonez si il alimentez printr-o punte redresoare.

 

bordul de oltcit la ij

 

am si io aceeashi idee pt ijul meu. un turometru electronic se alimenteaza de la 12 v (2 borne: pt +si -; direct de la baterie sau printr-o punte redresoare la ijul tau) mai nexista o legatura la ruptor. shtie cineva de pe unde pot "culege" si io un turometru de oltcit de prin bucuresti (sau de pe langa el - o locatzie pt un atelier de dezmembrari)?

 

oltcitul are 4 cilindri in 4 timpi=> 2 impulsuri la fiecare rotatzie.. planeta 1 impuls la o rotatzie... asta inseamna ca pt o reetalonare ar trebui sa dublez valorile de pe turometrul de oltcit...

 

dar sunt preluate oare toate impulsurile? ar fi mai ushor sa fie luat doar unul => 1/2 impulsuri la o rotatzie si o injumatatzire a valorilor de pe turometrului de oltcit.

 

mai are cineva o idee? turatzia maxima la planeta 5 este de 4850 rot/minN...

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...