Sari la conținut

Incarcare Baterie


Dan R
 Share

Postări Recomandate

Mai mult ca sigur e din releu, daca e releu electromecanic. Daca e electronic... si aici e posibil sa fie tot din releu, dar nu prea cred. Si atunci ar insemna ca e din cauza bobinei de inductzie, care incepe si mananca mai mult curent la turatzii mari si de-aia scade tensiunea in sistem. Dar cauza atunci ar fi bateria neincarcata, care nu poate prelua varfuri, dar motivul ar fi si in acest caz tot circuitul de incarcare al bateriei, care nu mai poate sa-i livreze tensiunea necesara.

Ar putea fi deci si vreo dioda din puntea de redresare, dar releul ar trebui sa acopere chestia asta...

Poate sa fie de vina si infasurarea secundara (intrerupta vreo faza) - eu am gasit un alternator asa, doar cu doua faze care mai mergeau, dar nu era nici o problema (era un alternator mare, de putere), dar in cazul tau, daca a fost proiectat pentru consumul respectiv, nu-ti permitzi sa pierzi nici o faza si nici o dioda...... Oricum, totul se poate diagnostica foarte frumos, cu un aparat de masura obisnuit, la orice electronist/electrician.....

In concluzie, cand motorul se tureaza, creste sarcina electrica consumata de motor (de bobina de inductzie), si de-aia scade becul, dar puterea debitata de alternator nu poate creste mai mult de atat (apare undeva o limitare pe traseul infasurare secundar/diode/releu de stabilizare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAL!

DUPA MINE RELEUL DE INCARCARE ESTE OK SI PROBLEMA ESTE DIN ALTERNATOR. SIGUR RELEUL ESTE ELECTRONIC SI DACA AR FI CEVA IN NEREGULA AR TREBUI SA NU INCARCE DELOC SI TREPTAT BATERIA S-AR DESCARCA. MOSHULIK ARE DREPTATE CU INFASURAREA ALTERNATORULUI: TREBUIE VERIFICATA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane,spune-ne si la ce tip de moto ai problema asta,ca sa fie mai clar.

Daca e vorba de KTM-ul tau,cred ca problema sa cam asa:

Dupa pornirea motorului,daca turezi se observa o usoara scadere in intensitate a farurilor,pina la un anumit prag.Dupa asta ,daca reduci turatia,lumina cresta din nou in intensitate.Asta inseamna ca e totul ok,la fel se intimpla si la mine(Yamaha XT 600E),si nu trebuie sa iti faci probleme,pentru ca,inseamna ca releul de incarcare lucreaza normal,iar bateria poate fi putin descarcata.Daca lumina scade mult de tot(inutilizabil) in turatie si motorul se opreste sau da rateuri,atunci=problem.(alternator sau releu)

Daca e vorba despre alt fel de motor,atunci e cum o zis mosulik.Zi numa ce motor e,poate te putem ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Chopper: da la KTM-ul meu ma refeream. Se intampla exact ca la tine, scade usor in intensitate.

E adevarat ca si bateria e mai descarcata, nu merg foarte des cu el, iar daca ii dau mai lung la demaror (daca se evapora benzina din carburator vara se dau cateva ture bune in gol) ori mai des (opriri / porniri) se consuma mult curent. Plus ca farul se aprinde automat cand bag cheia in contact. Chestia asta ma enerveaza cand am bateria slaba si nu mai are suficient curent pentru demaror!

In cazul asta sa fie precum zici tu. Oricum la primavara ma voi duce totusi la un electrician sa o controleze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,ar fi bine sa o duci la unul care se pricepe in domeniu,dar o simpla verificare poti sa o faci si tu,cam asa:

Prima data,uita-te la acumulator sa vezi daca nu e scazut nivelul de electrolit.Daca e sub liniile de marcaj(low/high-de pe carcasa bateriei),atunci completeaza in fiecare din cele 6 celule cu apa distilata(nu cu acid),dupa care pune-o la incarcat,si gata.

Un alt semn ca bateria e terminata consta in prezenta depunerilor de masa activa de pe placi,pe fundul acumulatorului.Se mai poate spala in interior,dar mare lucru tot nu mai faci in cazuri de astea.

Daca bateria e fara intretinere(capsata,si scrie pe capac "do not open")-de asta am eu,si da semne clare de oboseala,atunci trebuie sa cumperi alta.

Ca o ultima verificare a incarcarii,masoara tensiunea pe baterie cu motorul pornit.Trebuie sa fie intre 13.5-14.5V,si sa varieze cu turatia motorului intre aceste limite,poate cu mici abateri.

Cit despre faruri,parerea mea e ca e mai bine ca stau tot timpul aprinse,ca altfel risti sa pornesti(ziua) cu ele stinse si cum soferii romanesti te observa cam greu,poate sa se intimple vreun Doamne-Fereste,de aia e bine sa circuli ziua chiar cu faza lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...