dordecer Postat Mai 21, 2008 Share Postat Mai 21, 2008 Va rog sa ma ajutati si pe mine in legatura cu o problema. Am un MZ ETZ 250 la care atunci cand ma aflu in mers cu el si vreau sa pornesc indexul pentru semnalizare sau farul pentru iluminare mi se opreste motorul de parca ar fi prea slaba tensiunea sau ar fi in scurtcircuit. E neplacut deoarece m-am oprit cu ea exact pe trecerea de pietoni, in mijlocul intersectiei. A inceput sa faca acest lucru de vre-o saptamana. Mentionez faptul ca inainte de asta motocicleta a stat nepornita anul acesta din aprilie pana in mai, vre-o luna de zile. De asemenea imi iese ulei pe toba de esapament si scoate un fum destul de vizibil. Poate ca e slaba scanteia la bujie din cauza ca tensiunea nu e suficienta pt. o aprindere buna. Uleiul de amestec e aprox. optim in benzina, 220 ml la 10 litri de benzina, si aprinderea e reglata bine. Va multumesc. Cu stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Mai 21, 2008 Share Postat Mai 21, 2008 Va rog sa ma ajutati si pe mine in legatura cu o problema. Am un MZ ETZ 250 la care atunci cand ma aflu in mers cu el si vreau sa pornesc indexul pentru semnalizare sau farul pentru iluminare mi se opreste motorul de parca ar fi prea slaba tensiunea sau ar fi in scurtcircuit. E neplacut deoarece m-am oprit cu ea exact pe trecerea de pietoni, in mijlocul intersectiei. A inceput sa faca acest lucru de vre-o saptamana. Mentionez faptul ca inainte de asta motocicleta a stat nepornita anul acesta din aprilie pana in mai, vre-o luna de zile. De asemenea imi iese ulei pe toba de esapament si scoate un fum destul de vizibil. Poate ca e slaba scanteia la bujie din cauza ca tensiunea nu e suficienta pt. o aprindere buna. Uleiul de amestec e aprox. optim in benzina, 220 ml la 10 litri de benzina, si aprinderea e reglata bine. Va multumesc. Cu stima. Buna. Nu ma pricep la ETZ-uri dar iti pot da niste sugestii. Cel mai probabil bateria ta e f slaba si e posibil sa ai ceva probleme si la incarcare. Ca sa te edifici porneste motorul cand e mai racoare afara si dupa ce se incalzeste putin tureaza-l mai tare (dar in nici un caz f tare) si fa asta cateva minute dupa care cu el turat (la neutral) incearca sa semnalizezi. A 2-a varianta si cea recomandabila ar fi sa masori tensiunea la baterie cu un Voltmetrul; exista digitale f ieftine. Daca inainte de pornire tensiunea e sub 11 V atunci e cam nasol. Eventual dupa ce lasi motorul sa mearga la sa zicem 50% din turatia lui pt cateva min masoara din nou tens bateriei (dupa ce opresti motorul si deconectezi bornele). Daca bateria e tot sub 11 V atunci ai nevoie de alta baterie. Daca ai avea incarcare f slaba atunci dupa 2-3 opriri ale motocicletei n-ai mai putea sa o pornesti din nou pt ca se consuma bateria, deci incarcarea ar trebui sa-ti mearga chiar daca nu in conditii optime. E totusi posibil si sa ai ceva scurt (daca a plouat pe moto) sau ecva cablu s-a dezizolat. Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Mai 21, 2008 Share Postat Mai 21, 2008 (editat) Daca luminile si semnalizarea sint in acelasi bloc, incearca sa-l desfaci, e posibil sa fie vreun fir sarit. Poti eventual sa alimentezi un bec de far direct de pe baterie (cu motorul pornit), si daca nu moare, e f probabil un scurt. Editat Mai 21, 2008 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dordecer Postat Mai 21, 2008 Autor Share Postat Mai 21, 2008 Nu am avut timp sa ma uit azi la motocicleta insa, seara cand am ajuns acasa am masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit si fara contact cu doua multimetre digitale si am gasit urmatoarele valori: 9,97 volti, respectiv 10,31 volti. Probabil ca e pe duca bateria si trebuie sa-mi cumpar alta. Oricum am sa verific cand voi avea timp pentru asta ceea ce mi s-a amintit mai sus. Va multumesc mult pentru amabilitate, promptitudine. Cu stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 22, 2008 Share Postat Mai 22, 2008 masoara tensiunea si cu motorul pornit, vezi cat indica, asta ca sa te convingi de faptul ca in mers iti incarca bateria. Se fac 2 masutatori: la relanti si cu motorul turat putin, cam pe la 2000rot/min. Cat despre fum, asa scot motoarele in 2 timpi dupa ce au stat mai mult. Trebuie sa mergi mai mult cu el, sa se incalzeasca f bine carterul, si sa se curete de depunerile de ulei care se formeaza in timp ce motorul sta nefolosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dordecer Postat Mai 22, 2008 Autor Share Postat Mai 22, 2008 Azi am pus bateria la incarcat la un incarcator. Dupa ce am tinut-o vre-o ora asa am pus-o din nou la motocicleta. Cu motorul in functiune am pornit indexul respectiv farul. De data aceasta motorul nu s-a mai oprit, a mers normal in continuare. Deduc din aceasta ca era descarcata sau slaba( uzata) bateria si deci nu am scurtcircuit pe undeva. Am masurat tensiunea cum am fost sfatuit cu motorul in ralanti si apoi usor turat si am gasit la bornele bateriei 13 volti si ceva, deci si parta de incarcare functioneaza, isi face treaba. Ceea ce nu inteleg este faptul ca de ce cand am pus bateria la incarcat la incarcator vre-o cateva ore si apoi am masurat tensiunea de la 12,7 volti cat indica initial aceasta a scazut repede la 11 volti si putin fara sa o conectez la motocicleta. E normal sa faca asa sau e pe duca bateria ? Sa ne auzim de bine. Salutari tuturor forumistilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 23, 2008 Share Postat Mai 23, 2008 da, este normal sa faca asa daca bateria e "dusa". electrolit mai este in ea? Indicat ar fii sa o schimbi, scapi de probleme. asfalt uscat!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.