Sari la conținut

Turatie Aerox Dupa Delimitare 7000rpm Max - E Normal?


Gre
 Share

Postări Recomandate

Am facut delimitarea la un Aerox Race Replica din 2007 (la 1500km). Dupa delimitare viteza a crescut la 75-80 (maximul afisat pe bord) dar turatia maxima a scazut la 7000 de la 9000 cat era inainte de delimitare.

Deci inainte de delimitare aveam 9000 ture la ~50km/h ... iar acum 7000 ture si ~75km/h (in nici o situatie nu depaseste ~7000 ture, poate doar in panta)

As vrea sa stiu daca este normala chestia asta cu turatia maxima. Plecarea de pe loc e cam greoaie totusi si ar ajuta o turatie mai mare.

 

PS. nu caut sfaturi gen "pune role mai grele/usoare", sau "schimba toba" .. vreau sa stiu daca diferenta de ture maxime e normala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e normala. Scuterul tau ar trebui pe la 10-11 mii sa urce, iar cu o aprindere racing la 15 mii. Nu stiu ce sa zic, poate sa fie de la mai multe. Cum l-ai delimitat in primul rand? are mai multe limitari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, delimitarea cu saiba din variator am facut-o. Restul este totul stock. Din cate am auzit modelul asta ar avea catalizator.

As fi curios si de o explicatie de ce nu se ridica mai mult de 7000 de ture nici macar la plecare. Precizez din nou ca inainte de delimitare avea 9000 RPM. Acum atinge 9000 si probabil si mai mult doar daca o turez pe cric.

 

Cat despre viteza, marcajul pe bord este pana la 80KMh, deci daca ar prinde 90KMH ar trebui sa iasa din marcaj. Posibil. Totusi vitezometrul nu indica viteza reala, am verificat cu GPS-ul .. la un 79 are de fapt un 68. Deci abaterea e foarte mare. La viteze mai mici e proportionala abaterea.

 

Ca si concluzie, eu cred ca toba ar fi obstacolul, dar as vrea si o confirmare totusi. Eventual cineva care chiar a facut chestia asta deja si a avut aceleasi "simptome".

 

Modelul este exact asta http://www.motociclete.com.ro/modele.php?i...mp;id_vehicul=1 . Si daca vreti sa va cumparati una pot sa va zic si eu care sunt bunele si relele la scuteru asta dupa ~2000 km de folosire.

Editat de Gre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, delimitarea cu saiba din variator am facut-o. Restul este totul stock. Din cate am auzit modelul asta ar avea catalizator.

As fi curios si de o explicatie de ce nu se ridica mai mult de 7000 de ture nici macar la plecare. Precizez din nou ca inainte de delimitare avea 9000 RPM. Acum atinge 9000 si probabil si mai mult doar daca o turez pe cric.

 

Cat despre viteza, marcajul pe bord este pana la 80KMh, deci daca ar prinde 90KMH ar trebui sa iasa din marcaj. Posibil. Totusi vitezometrul nu indica viteza reala, am verificat cu GPS-ul .. la un 79 are de fapt un 68. Deci abaterea e foarte mare. La viteze mai mici e proportionala abaterea.

 

Ca si concluzie, eu cred ca toba ar fi obstacolul, dar as vrea si o confirmare totusi. Eventual cineva care chiar a facut chestia asta deja si a avut aceleasi "simptome".

 

Modelul este exact asta http://www.motociclete.com.ro/modele.php?i...mp;id_vehicul=1 . Si daca vreti sa va cumparati una pot sa va zic si eu care sunt bunele si relele la scuteru asta dupa ~2000 km de folosire.

 

1 - daca o turezi pe cric normal sa atinga 9000 rpm fara probleme pt ca nu este in sarcina (sau daca se poate numi "sarcina" roata din spate).Transmisia scuterului (CVT-ul) functioneaza pe principiul a 2 "roti" de dimensiune variabila.La turatie mica variatorul va fi roata de transmisie mica iar inspre ambreiaj roata de transmisie mare .La turatie motor mare este invers.Acum scotand saiba de la variator cureaua urca la maxim,diametrul "rotii" de transmisie va fi mare (maxim) la variator si minim spre ambreiaj,viteza imprimata mai mare dar ajungi si la limita de putere al motorului astfel incat aceasta sarcina in plus ai va face sa scada din turatie pt ca motorul nu mai poate,nu mai are de unde sa dea.Este ca si cum ai vrea sa urci un deal cu o masina ,cu acceleratie constanta,dar vrei sa ai in deal aceeasi viteza ca si pe drum drept,va trebui sa accelerezi in deal ca sa poti mentine masina la turatia de pe drum drept.Nu stiu daca ai inteles exemplul meu,dar sunt fenomene simple

din fizica mecanica

2 - nu va mai luati dupa vitezometrele de la bord,la majoritatea scuterelor arata mai mult.Eu am inlocuit vechiul bord cu unul nou,electronic,proaspat construit si etalonat la sange.Viteza reala este cu cca 10 km mai putin decat cea aratata de bordul stock.

 

pentru a vedea cum functioneaza un cvt :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ dezkreator

1. da, cunosc principiul variatorului. Asa e, dupa scoaterea saibei permite "rotii" sa se faca mai mare. Numai ca ma gandeam ca macar la plecarea de pe loc ar trebui sa ii permita o turatie ceva mai mare, apoi sa scada. Dar daca e din cauza ca ajunge la puterea maxima atunci e explicabil. E clar deci.

2. Da, asa e cu vitezometrul, asta incercam sa subliniez. Daca e sa vorbim de viteza maxima a aeroxului dupa delimitarea cu saiba atunci are cam 68-69 maxim pe GPS, 80 pe bord.

 

inca ceva:

daca schimb rolele in variator (cred ca am de 5.4g acum), schimbarea cu unele mai usoare cat va afecta v max si cat demarajul.

Toba stock se poate modifica cumva, sau trebuie inlocuita obligatoriu sa se simta ceva?

Cum functioneaza tobele acelea, cu una de jos balonata si una mica deasupra in sens invers. E mai eficienta constructia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ dezkreator

1. da, cunosc principiul variatorului. Asa e, dupa scoaterea saibei permite "rotii" sa se faca mai mare. Numai ca ma gandeam ca macar la plecarea de pe loc ar trebui sa ii permita o turatie ceva mai mare, apoi sa scada. Dar daca e din cauza ca ajunge la puterea maxima atunci e explicabil. E clar deci.

2. Da, asa e cu vitezometrul, asta incercam sa subliniez. Daca e sa vorbim de viteza maxima a aeroxului dupa delimitarea cu saiba atunci are cam 68-69 maxim pe GPS, 80 pe bord.

 

inca ceva:

daca schimb rolele in variator (cred ca am de 5.4g acum), schimbarea cu unele mai usoare cat va afecta v max si cat demarajul.

Toba stock se poate modifica cumva, sau trebuie inlocuita obligatoriu sa se simta ceva?

Cum functioneaza tobele acelea, cu una de jos balonata si una mica deasupra in sens invers. E mai eficienta constructia asta?

 

1 - pai da,dar la plecarea de pe loc turatia motorului este influentata de cuplarea ambreiajului si de greutatea rolelor...Un ambreiaj sport,care cupleaza la 5000 rpm sa zicem,te va ajuta mult la demaraj,el va permite motorului sa se tureze in gol destul si apoi sa se cupleze ambreiajul

2 - la scuterul meu dupa delimitare bordul stock imi arata cca 80 km\h cand ieseam la drum lung.Acum,cu noul bord electronic imi arata 50 km\h la turatia de 7300 rpm,situatie in care vechiul bord arata 60 km\h...In curand o sa ies la un drum mai lung sa vad viteza maxima (acum reala) pe care o prinde scuterul...ma astept undeva la 60-65 km\h reali...

 

Apropo de role,cred ca nimeni nu a facut un test (dintre noi,cei de aici) in care sa vada diferenta,in km\h ,asupra schimbarii rolelor (sau poate ca a facut cineva,as fi si eu curios).Ce se stie este ca role mai usoare=demaraj mai bun dar si viteza maxima putin mai mica.

Posibil sa ai limitare si in toba,nu se stie,trebuie sa te interesezi.

Toba cu balon se pare ca este cea mai eficienta toba 2t.gazele arse trebuie sa formeze o presiune astfel incat sa impinga in camera de ardere gazele nearse,deoarece in ciclul admisie-evacuare o parte din amestecul carburant o ia inspre toba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum am mai spus si in alt post, am testat role de 4,5 grame pe scuterul meu (stock sunt de 6,5 grame)

diferenta: demaraj mai puternic (nu mult) apoi se tureaza in gol si nu depaseste 50 km/h fata de 65km/h cat prinde normal.

concluzie: cele mai bune role sunt cele stock

daca pui mai usoare -> pierzi viteza castigi demaraj

daca pui mai grele -> pierzi demaraj si fortezi motorul si nici viteza extra nu prinzi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui mai grele -> pierzi demaraj si fortezi motorul si nici viteza extra nu prinzi

fortezi motoru...da viteza creste mai mult.

eu am schimbat roele...cu cele stock(uzate pana la fier) urca pana la 65.

dupa ce am, schimbat(4g) o urcat la 80(pe drum drept,la vale peste 80) da o scazut putin demaraju si consumu de benzina.

 

 

deci: daca pui role mai ushoare: demaraj mai bun,viteza mai mica,consum mai mare

daca pui role mai grele: demaraj mai mic,viteza mai mare,consum mai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fortezi motoru...da viteza creste mai mult.

eu am schimbat roele...cu cele stock(uzate pana la fier) urca pana la 65.

dupa ce am, schimbat(4g) o urcat la 80(pe drum drept,la vale peste 80) da o scazut putin demaraju si consumu de benzina.

 

 

deci: daca pui role mai ushoare: demaraj mai bun,viteza mai mica,consum mai mare

daca pui role mai grele: demaraj mai mic,viteza mai mare,consum mai mic.

eu cred ca daca aveai rolele stoc netocite tot 80 lua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...